Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2015


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

Dere er så heldige som får valp allerede i juletiden... jeg sender laaaange blikk etter alle hundene jeg møter når jeg går tur helt alene. skulle gjerne tatt imot en valp tidligere, er så klar nå, men så var det dette med å få fri fra jobben da. Så må vente til sommerkullet for å få hjemme alene treningen til å gå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tror vi får valp på fredag! Hvis det går etter planen og oppdretter og valp virker fornuftige så blir hun med oss hjem. Kopiert bildelink fra oppdretter sin Facebookside.

Da er hun endelig hjemme! Ventetiden er over og 17 timers reise for å hente valp er overstått ^^

Endelig er jenta mi født En av disse herlighetene kommer til meg i slutten av juni. 3 tisper og 1 hannhund. Far er flotte Quinlent James Dean og mor er vakre CH Cometstaff Day For

Posted Images

Jeg skal skaffe meg en Dansk Svensk Gårdshund valp neste år. Kullet blir født ca i april, så de er leveringsklare til sommeren :D Jeg gleder meg utrolig mye og kan ikke skjønne at jeg må vente så lenge! Det er jo over et halvt år til. Men jeg får bare smøre meg med tålmodighet, for det er til sommeren det passer best med valp, når det er varmt ute og jeg har tid til å være mye hjemme :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skaffe meg en Dansk Svensk Gårdshund valp neste år. Kullet blir født ca i april, så de er leveringsklare til sommeren :D Jeg gleder meg utrolig mye og kan ikke skjønne at jeg må vente så lenge! Det er jo over et halvt år til. Men jeg får bare smøre meg med tålmodighet, for det er til sommeren det passer best med valp, når det er varmt ute og jeg har tid til å være mye hjemme :)

Samme her! Og jeg vet ikke engang om det blir valp fra det kullet. :ermm: Først skal det bli en vellykket parring, så skal det bli mer enn to valper (oppdretter og eier av hannhund skal ha en hver), og så skal det (helst) bli en tispe, og en rolig valp som passer meg. Mye som skal klaffe! Hvis hun blir drektig så blir de født i desember/januar, og leveringsklare i februar/mars. Fælt å vente så lenge og ikke engang vite om jeg ender opp uten en småtass og må lete etter ny oppdretter. :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere, er mye som skal klaffe for å få akkurat den valpen, fra akkurat den tispa, til riktig tidspunkt. Akkurat nå tør jeg ikke håpe for mye, er så mye som kan gå galt. Tør liksom ikke glede meg skikkelig før valpene er født og oppdretter forsikrer meg om at en av de er mine.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper på 2stk, men fra ulike kull. Hjemmeproduserte. Så da er det jo bare å sette seg ned å vente på at naturen skal samarbeide...

Første blir født helt i slutten av 2014 om paringen klaffer. Andre seint i 2015. Det er i alle fall mine planer!

Ingen veldig sterke formeninger om kjønn, farge har ingen betydning over hodet. Men fint bygd vil jeg ha de :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så utrolig spennende! Kilvan er jo den ene finske oppdretteren, hvis jeg ikke tar helt feil? De har jo gode hunder de :) Åååå gleder meg til å følge krøllebøllbebis! Skal ha en cifra mudi en gang :wub:

Jeg skal spamme dere med bilder om det blir valper :D Jeg har nemlig allerede avtalt besøk hos de små potesielle krøllene :ahappy:

Ah, 2 tisper og 9 hanner... Er vell bare å håpe man har gullhår da... :P

Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal spamme dere med bilder om det blir valper :D Jeg har nemlig allerede avtalt besøk hos de små potesielle krøllene :ahappy:

Hvordan gikk det?

Fikk tilbud om en hannhund, men det vil jeg ikke ha :/ Får se, er i kontakt med et par andre, så forhåpentligvis blir det februar/mars neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det ordnet seg :D Gratulerer :D

Men Februar, hvor henter du fra?

Åååh, nå ble jeg også spent, @Malamuten! Hvor skal du hente fra? Må jo være i det store utland, siden det er så lenge til du henter? Kjedelig at det ikke ble kullsøsken på oss, da :puppeh:

Henter fra Frankrike :)

Har du fått tilbud om valp marlenbli? :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er såå sjalu! Tørr ikke engang tenke ordentlig på valp enda jeg, har så lyst, men må bremse litt. Skal ha ny jobb og forhåpentligvis kjøpt meg leilighet innen utgangen av 2015. Greit å vite hvor mye arbeid den nye jobben er før jeg stuper i det med valp liksom. Når jeg føler jeg har alt klart, så begynner jo valpejakten, det kan jo ta sin tid :P Tørr ikke begynne å ta kontakt ang planlagte kull enda, da det fort kan ta lengre tid før jeg er klar. Blir så ivrig vett.. Ikke får jeg besøkt noen før til sommeren/etter sommeren 2015 uansett så. Sitter bare å sikler på valper jeg :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er reglene der, ettersom hun er vel rundt 3-4 måneder når du henter henne?

Nå er det vell rabiesvaksine for alle andre land enn sverige for oss nordmenn, noen har kanskje strengere regler også, men det er jeg ikke helt inn i.. Men for min valp så er det rabiesvaksina som gjør at hun blir nesten 4 mnd. De må være 3 mnd før de vaksineres også vente 21 dager før de kan importeres. Ellers så er det vell vanlige vaksiner som skal være i orden, de skal være chipmerket og ha pass med seg. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Se på den søte gjengen da :wub: Valpene er 6 uker nå, dessverre fortsatt lenge igjen til jeg skal hente, men slik er det. Vet ikke hvilken valp som skal hit enda, men har sett meg ut noen som jeg har et litt godt øye til, så får vi se da om jeg tenker det samme etter å ha fått sett litt bedre bilder (oppstilt) og video av valpene utendørs for å se litt bedre hvordan de oppfører seg.

Komunikasjon er ikke bare bare når oppdretter ikke er spesielt stødig i engelsk og jeg ikke snakker et ord fransk, men litt etter litt får man da frem det man ønsker begge veier. Enn så lenge så beskrives tispene som ganske gjevne når det kommer til egenskaper og mentalitet. Alle er trygge på mennesker, fin lek og kamp, jobber fint med nesen. To skiller seg litt ekstra positivt ut iflg oppdretter. Oppdretter ville at jeg skulle bestemme stamtavle navn på bokstaven J, J er en teit bokstav og det kom litt brått på, men endte med jumping for joy :)

1517833_966405246720163_4060307293642470

  • Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...