Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2015


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tror vi får valp på fredag! Hvis det går etter planen og oppdretter og valp virker fornuftige så blir hun med oss hjem. Kopiert bildelink fra oppdretter sin Facebookside.

Da er hun endelig hjemme! Ventetiden er over og 17 timers reise for å hente valp er overstått ^^

Endelig er jenta mi født En av disse herlighetene kommer til meg i slutten av juni. 3 tisper og 1 hannhund. Far er flotte Quinlent James Dean og mor er vakre CH Cometstaff Day For

Posted Images

Egentlig lite sannsynlig at jeg får mulighet til å kjøpe valp i år/tidlig neste år, men er et liiite håp :)

Blir et leveringsklart korthårs hollenderkull i Norge i desember, Også er det et mallekull i Sverige i mars. Og jeg har så lyst på beggeeeee :wub: Hvordan skal man kunne velge? Oioioi, avgjørelser :innocent:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et bittelite håp, men med baby på vei er veldig lite sikkert. Det er uansett snakk om en korthårscollie til. Og blir det ikke i 2015 så satser jeg på 2016 ihvertfall.

Hihi, vi er i litt samme båt :D Jeg drømmer om en drent til i 2015 (helst på våren) og har som du vet baby rett rundt hjørnet. Jeg tenker at det er jo ingen umulighet. Nå bor jeg fint til, har masse plass og det er ingen andre enn meg selv (og kanskje samboer da) som kan vurdere hvorvidt det blir for mye eller ikke for meg når den tid kommer :) Så du får jo bare se hva du føler for selv :)

Egentlig skulle jo Nora etter planen hatt valper sommeren 2015, hadde det ikke vært for at hun fikk påvist katarakt og derfor ikke skal avles på allikevel. Men nå skal ei tispe jeg liker kjempegodt (som jeg møtte første gang 6 måneder gammel og igjen møtte ifjor) etter planen parres med en hannhund som er helt fantastisk flott. Oppdretter skal selv beholde en, kanskje to fra dette kullet, hannhundeier skal ha en valp (dog hannhund) og en annen oppdretter skal muligens ha tispevalp. Så det er jo veldig mye som skal klaffe. Meeen.. drømmer om tispe fra dette kullet ja! :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hihi, vi er i litt samme båt :D Jeg drømmer om en drent til i 2015 (helst på våren) og har som du vet baby rett rundt hjørnet. Jeg tenker at det er jo ingen umulighet. Nå bor jeg fint til, har masse plass og det er ingen andre enn meg selv (og kanskje samboer da) som kan vurdere hvorvidt det blir for mye eller ikke for meg når den tid kommer :) Så du får jo bare se hva du føler for selv :)

 

Egentlig skulle jo Nora etter planen hatt valper sommeren 2015, hadde det ikke vært for at hun fikk påvist katarakt og derfor ikke skal avles på allikevel. Men nå skal ei tispe jeg liker kjempegodt (som jeg møtte første gang 6 måneder gammel og igjen møtte ifjor) etter planen parres med en hannhund som er helt fantastisk flott. Oppdretter skal selv beholde en, kanskje to fra dette kullet, hannhundeier skal ha en valp (dog hannhund) og en annen oppdretter skal muligens ha tispevalp. Så det er jo veldig mye som skal klaffe. Meeen.. drømmer om tispe fra dette kullet ja!  :wub:

Tenker også at man må se an, om forutsetningene er på plass kan jo permisjon være en fin tid for valp. Magefølelse og litt sunn fornuft tror jeg er det som trengs for å gjøre et valg :)

Veldig spennende med lovende kull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skulle jo Nora etter planen hatt valper sommeren 2015, hadde det ikke vært for at hun fikk påvist katarakt og derfor ikke skal avles på allikevel.

Har du sjekket henne igjen? Talli fikk feil katerakt diagnose fra en av Norges mest erfarene øyenlysere (var også hun som endret den ved ny øyenlysning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atte, når Tinka flytter hjemmefra og jeg blir hjemme på livstid, da skal jeg ha valp. Noen har jeg snakket litt mer med om det enn andre og foreløpig får det bli med det. Kanskje i 2015, eller mest sannsynlig litt lengre til :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig lite sannsynlig at jeg får mulighet til å kjøpe valp i år/tidlig neste år, men er et liiite håp :)

Blir et leveringsklart korthårs hollenderkull i Norge i desember, Også er det et mallekull i Sverige i mars. Og jeg har så lyst på beggeeeee :wub: Hvordan skal man kunne velge? Oioioi, avgjørelser :innocent:

Hvilket malle kull? :) (send gjerne på pm om du ikke vil si det her i tråden) Jeg står på lista til hollenderkullet, virker veldig spennende, håper jeg får en tispevalp derfra. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket henne igjen? Talli fikk feil katerakt diagnose fra en av Norges mest erfarene øyenlysere (var også hun som endret den ved ny øyenlysning)

Tør ikke å få falske forhåpninger, for øyelyseren virket sikker da hun var ett år (august ifjor) selv om det var små forandringer og bare på ett øye. Men hun skal selvsagt sjekkes igjen, både for å følge utviklingen og sånn i tilfelle hun første tolket feil. Ringte faktisk og bestilte time på Jeløya igår til neste fredag, så det blir veldig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig lite sannsynlig at jeg får mulighet til å kjøpe valp i år/tidlig neste år, men er et liiite håp :)

Blir et leveringsklart korthårs hollenderkull i Norge i desember, Også er det et mallekull i Sverige i mars. Og jeg har så lyst på beggeeeee :wub: Hvordan skal man kunne velge? Oioioi, avgjørelser :innocent:

Hvilket malle kull? :) (send gjerne på pm om du ikke vil si det her i tråden) Jeg står på lista til hollenderkullet, virker veldig spennende, håper jeg får en tispevalp derfra. :)

Jeg er litt misunnelig! Det var den tispa jeg skulle ha fra da hun hadde sitt forrige kull, men måtte si i fra meg da min livssituasjon ble satt på hodet. Får leve litt gjennom dere da, siden det er helt feil timing for megi fht til å ha valp hjemme. :aww:

--------------

Hører vel til i denne tråden siden jeg har planer om å lage valper selv. Har ikke tenkt til å ha en hjemme, men håper å finne noen å sette en tispe og evt en hannhund med avlsrettigheter hos. Kan bli vanskelig siden dette blir i California og jeg ikke kjenner noen over dammen enda.

Hannhund. JK3 BH Eloisa Ralli

Ralliforside.jpg

Tispen er Nanduhria's Helluin.

Helluin.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt misunnelig! Det var den tispa jeg skulle ha fra da hun hadde sitt forrige kull, men måtte si i fra meg da min livssituasjon ble satt på hodet. Får leve litt gjennom dere da, siden det er helt feil timing for megi fht til å ha valp hjemme. :aww:

--------------

Hører vel til i denne tråden siden jeg har planer om å lage valper selv. Har ikke tenkt til å ha en hjemme, men håper å finne noen å sette en tispe og evt en hannhund med avlsrettigheter hos. Kan bli vanskelig siden dette blir i California og jeg ikke kjenner noen over dammen enda.

Hannhund. JK3 BH Eloisa Ralli

Ralliforside.jpg

Tispen er Nanduhria's Helluin.

Helluin.jpg

Ja, vi får se. Er veldig spent, vet jo enda ikke noen ting, hverken om det blir valper i det hele tatt eller om det blir en på meg(både de og jeg må jo bestemme oss etter valpene begynner å ta form), ingenting er bestemt enda å jeg regner med det er flere interesserte enn valper, så man får vell bare håpe. :)

Lykke til med kull, de ser skikkelig pene ut både hannhund og tispe :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får se. Er veldig spent, vet jo enda ikke noen ting, hverken om det blir valper i det hele tatt eller om det blir en på meg(både de og jeg må jo bestemme oss etter valpene begynner å ta form), ingenting er bestemt enda å jeg regner med det er flere interesserte enn valper, så man får vell bare håpe. :)

Lykke til med kull, de ser skikkelig pene ut både hannhund og tispe :D

Skal krysse fingrene med deg, jeg, så jeg får se masse bilder her på sonen. :D

Takk for lykkeønskning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våren/sommeren 2015 kommer det forhåpentligvis en søt liten whippetbaby i hus :) Har sendt mail til to-tre oppdrettere for å forhøre meg om kullplaner og hvordan de driver oppdrett. Så oppdretter er ikke 100% bestemt enda, selv om jeg har snakket med med enkelte enn andre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håååååper det blir fieldvalp på meg til sommeren. Litt vanskelig med en så uvanlig rase, da det er få oppdrettere i Norge og kun én jeg har kontakt med i Sverige, hun planlegger parring etter jul, så forhåpentligvis blir det noe der og at det blir en tispe til meg... :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere bestemt kjønn allerede? Hvordan har dere bestemt dere?

Her er det ikke bestemt. På en måte, så tenker jeg at kjønn ikke betyr noe.. Men en hannhund passer nok best med tanke på at setteren skal brukes i jakt, og at man da slipper løpetiden.. Dette kan jo endres senere, og ingenting er bestemt. Hund er hund foreløpig og så lenge det er en hund så betyr ikke kjønn så mye enda. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...