Gå til innhold
Hundesonen.no

Flere sauer skambitt av løs hund.


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Obs, bilder av skadde sauer i artikkelen.

http://www.tb.no/nyheter/flere-sauer-skambitt-av-los-hund-1.8457653

Sindre Ims Myhre forteller at hunden gikk til angrep på sauene umiddelbart etter at den kom i land på øya.

– Den sprang rett mot sauene, som løp av gårde i panikk. Et av dyrene hoppet ut i sjøen og la på svøm. Hunden hoppet etter og angrep den forsvarsløse sauen ute i sjøen og bet den i bakparten. Ungdommene sto på land og lo høyt av det de så. Jeg ble meget forbannet over slik oppførsel og ba dem øyeblikkelig å ta hunden i bånd. Det lovet de å gjøre, men jeg så senere at de hadde sluppet den løs igjen, sier Ihms Myhre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båndtvang er en fin ting. Skummelt å si det, men før jeg kom inn på sonen tenkte jeg at båndtvangen måtte være tull så lenge folk ikke er tilstede. Tror det ville vært gunstig å få satt fokus på hvor viktig det er og hvorfor man har den.

Skummel tendens å le av skadde, redde dyr forøvrig. Litt sånn. "Liker å sette fyr på søppelbøtta mi littegran" og "Så gøy å se fluer løpe uten vinger".

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er skammelig oppførsel! Det spiller ingen rolle om det er 1. juni eller 1. desember. Er du i områder med husdyr så passer du på hundene dine. Skulle du vært så dum/tankeløs/uheldig at hunden din skader sauer eller andre dyr så får du søren meg ta ansvar!

:gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva f**** feiler det folk egentlig?

Må jo være fullstendig mangel på empati når man bare ler av at hunden skambiter sauene!

Drittunger som bør få seg en klekkelig bot og ikke ha lov å eie en hund, samt at de selvfølgelig skal betale bonden både for veterinærutgiftene og tapet av den ene sauen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

For meg som ikke er lokalkjent. Er dette en øy man bare kommer til med båt?

Ja, ikke at jeg eller er så lokalkjent men det er en liten øy sånn omtrent i skipsleia inn til Tønsberg og del av Færder nasjonalpark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kan le og more seg over at dyr lider burde ikke ha lov til å ha dyr av noe slag. Det er noe alvorlig feil når man kan synes det er gøy å se på at hunden man eier og har ansvar for river opp forsvarsløse sauer. Jeg kjenner jeg blir kvalm.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars stakkars sauer. Ser saueeier har begjært avlivning av hunden og selv om det er trist for hunden så fortjener ikke disse menneskene å ha hund. Hvor blåst er man når man LER av at bikkja si gjør så store skader på sauene?!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...