Gå til innhold
Hundesonen.no

Guilty pleasure - Hunderasen du egentlig har lyst på, som du ikke snakker om.

Rocket
 Share

Recommended Posts

Ja er det noen flere en meg som egentlig kunne tenkt seg en rase, men som man ikke snakker om fordi man kanskje er litt flau, det er litt tabu å ville ha den rasen (Pga avl/utseende, steriotyper el), man har tidligere uttalt at man aldri i liiiiivet skulle ha en sånn en osv.

For min del er Chihuahua'en min guilty pleasure hund, jeg syns en god chihuahua virker driiiiit kule, men så har jeg ved flere anledninger uttalt at jeg aldri skal ha miniatyr, kan like så godt ha en ekstra katt da osv. De gneldrer bare og det er kun blonde bimboer som har sånne som veskehund (Midt i Paris Hilton perioden) eller gamle damer som har dem osv. Vel når jeg blir gammel dame skal jeg ha Chi og Italiensk mynde :D (Kanskje til og med før den tid om jeg får gubben til å svelge noen kameler først :P )

Men jeg er veldig kresen på utseende da, måtte nok hatt hannhund for å få et kraftig nok utseende. (Som jeg foretrekker, liker ikke for snipete utrykk/dvergpreg)
(Tilfeldig google bilde, som faktisk stammer fra hundesonen ser jeg :P)
Denne var ikke så værst :)
DSC_0129.JPG

Mye av grunnen er nok på grunn av lille rare Mosse (Mochino) som har sjarmert meg i senk, på tross av tønneform og dvergpreg i kroppen.
521463_10152566336040447_87972208_n.jpg

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Corgi og pomeranian. Sporadisk tatovert og skallet mann på godt over 1.90 med en pom i rosa bånd. Blir ikke mer wtf enn det altså!

Men hallo, en guilty pleasure er en rase du ikke tør å snakke høyt om, fordi den ikke "passer" til deg eller som du ville fått skråblikk av andre om du skaffa deg. Ikke hva som helst annet enn det du

Schæfer og pomeranian Når jeg blir gammel skal jeg ha en pomeranian, og den skal sitte i kurven på rullatoren min og kjefte på alle som går forbi

Posted Images

For meg må det være pomeranian. De er sånne typiske bimbo-hunder - veskehunder som ser mer ut som teddybjørner enn hunder. Gneldrebikkjer som eies av gamle koner. Men de må være de søteste av alle miniatyrhunder, og de KAN faktisk brukes til noe også. Har SÅ lyst på en slik!

... også en show-husky... :icon_redface:

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min guilty pleasure er også drømmerasen min, Airedale terrier :)

220px-Airedale_Terrier_zpsdfabb9f0.jpg

I tillegg er jeg svak for:

Briard_zps9bd04d87.jpg

Briard

26186897821556_zps1157c3d3.jpg

Beagle

Alaskamalamute_zpsde97dde3.jpg

Alaskan Malamute

Irskterrier_zpsb8de3146.jpg

Irsk terrier

Kerry-Blue-Terrier-Dog-Breed_zps42483f21

Kerry blue terrier

oes_zpsdd8ab48f.jpg

OES

pembroke-welsh-corgi-8_zps88f40dc2.jpg

Welsh corgi pembroke (det må være den med stubbhale, liker den best) :)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min guilty pleasure- hund er ingen rase, men en blandingshund. Jeg er skikkelig fascinert av lurcher- blandinger mellom bedlington og whippet, som er to raser jeg liker godt.

(og nei, jeg kommer aldri til å lage en sånn sjøl. ;) )

DSC02322.jpg

post-3686-1184616466_thumb.jpg

a2f89c9b2d25bc8a8c2f61d0b278013a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupert dobermann. Elsker utseendet, men forkaster hele konseptet og liker det overhodet ikke. Så derfor fronter jeg heller naturligheten i rasen i slike debatter, men er nok som mange, tiltrukket av en flott kupert dobbis og skulle ønske de hadde slik ører naturlig.

Du er nok ikke alene om det. En pen og kupert dober er dritlekker! Skulle som du også gjør, ønske at de kom slik naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan stå inne for å like de fleste raser jeg liker, men skye terrieren er vel et stykke over grensen for hva jeg synes er forsvarlig ekstremavl. Likevel er det vanskelig å beskrive den som annet enn überkul og en halv. Spesielt med ståører.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aghansk mynde. Skal aldri ha det, men en flott en med fotsid pels er bare en estetisk nytelse :wub:

Schæfer. Orker bare ikke :teehe:

Noe bittelite. Vil så gjerne ha en hund som kan varme seg i jakka mi på tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...