Gå til innhold
Hundesonen.no

Student i 2014 / 2015


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoho! Det var visst en "feil" gjort av Samordna det der. Kort fortalt pga min bakgrunn fra Steinerskolen...MEN NÅ HAR SKOLENS INNTAKSSJEF LOVET PLASS FRA 5.AUG!! Sorry caps, men det er så glad jeg er

Jeg fikk B på masteroppgaven, og har dermed oppretthold snittet som gjør at jeg en gang kan søke PhD hvis jeg vil. Hurra!!

Jeg fikk A på masteroppgaven min Nå er jeg litt overrasket og veldig glad!

Posted Images

Jeg er akkurat kommet over halvveis i vernepleie, og jeg har fått siste praksis på plass (den er til neste år). Det viser seg at vi har lab på høgskolen som gir en kjempemulighet til å samarbeide tett med dyktige fagfolk på skolen. Jeg vet også at det på praksisplassen er superdyktige fagfolk som blant annet sensurerer oppgaver på HIOA. I dag fikk jeg vite at deltakelse på lab betyr at min praksis kommer til å bli på 5 måneder. Men praksisplassen sier at de gjerne vil ha meg og hun jeg skal skrive bachelor med, på besøk til sommeren for å legge en plan klar, så tiltaket er klart, kanskje til og med ferdig gjennomført til praksisstart. Det betyr også at jeg må flytte til Oslo i siste semester. Hadde aldri trodd at jeg skulle få en så sykt bra mulighet og unik erfaring mens jeg fremdeles er student :|

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med teorieksamen. Har aldri vært så usikker etter innlevering før. Var mange vanskelige drøftingsoppgaver, og usikker på om jeg hare drøftet nopk...

Drøfting er tunga rett i munnen, det er såå lett å begynne å redegjøre :P . Håper vi kan sprette en champagne over resultatene dine :) .

Har funnet ut at jeg kanskje ikke trenger valgfag til høsten da, fordi jeg har 20 + 15 stp i noen andre fag fra før av. Jahaaaaa... det betyr at jeg kanskje kan begynne med bachelor tidligere og evt. bare jobbe og spare en del penger i høst. Alt for mange store avgjørelser på en gang her :P . Men det "redder" meg jo litt mtp at jeg allerede sliter med å finne noe relevant i nærheten jeg kan søke meg inn på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål om referering: Hvis man skriver oppgave på engelsk og sensor bare kan engelsk, men så bruker man kilder som er skrevet på andre språk - skal man i referanselista kun skrive tittel på originalspråket? Eller skal man prøve seg på å oversette det til engelsk? :P

Fra APA-guide på min høgskoles hjemmeside:

Publisere på engelsk:

  • Dersom du skal publisere på engelsk og har norske referanser: i litteraturlista kan du sette inn din oversettelse av tittelen i skarpe klammer:

    Frønes, I. & Kjølsrød, L. (ed.) (2005). Det norske samfunn [The Norwegian society]. Oslo:Gyldendal Akademisk.

  • Bruk engelske uttrykk som ed., p.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 i klassen, 20 grupper, ingen av gruppene fikk godkjent den obligatoriske innleveringen... Enten så er det for høyt nivå, eller så har vi fått for dårlig beskjed om hva vi skal gjøre og hvordan de ønsker rapporten... :huh:

Men vår gruppe var den gruppen med aller best argumentasjon og diskusjon, så vi har ikke annet å rette en pirk på oppsettet på rapporten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 i klassen, 20 grupper, ingen av gruppene fikk godkjent den obligatoriske innleveringen... Enten så er det for høyt nivå, eller så har vi fått for dårlig beskjed om hva vi skal gjøre og hvordan de ønsker rapporten... :huh:

Men vår gruppe var den gruppen med aller best argumentasjon og diskusjon, så vi har ikke annet å rette en pirk på oppsettet på rapporten :D

Sånn er det hvert år, og det er helt vanlig å få tilbake den første rapporten som ikke-godkjent 2-3-4 ganger. Det morsomme et at det kommer ny rapport ca hver uke, så plutselig er det mange som sitter der med 2-3 rapporter på en gang. De gjør det helt med vilje, så det hjelper lite å klage. Det er bare om å gjøre og raskt finne ut hvordan de vil ha det, så man slipper så mye ekstraarbeid.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det hvert år, og det er helt vanlig å få tilbake den første rapporten som ikke-godkjent 2-3-4 ganger. Det morsomme et at det kommer ny rapport ca hver uke, så plutselig er det mange som sitter der med 2-3 rapporter på en gang. De gjør det helt med vilje, så det hjelper lite å klage. Det er bare om å gjøre og raskt finne ut hvordan de vil ha det, så man slipper så mye ekstraarbeid.

Jepp, og da er det enda rarere at de ikke endrer opplegget. Om vi hadde fått infoen vi fikk ved gjennomgang før innleveringen, så hadde vi fått godkjent allerede første gang. Så faktisk syns jeg det er skikkelig dårlig opplegg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og da er det enda rarere at de ikke endrer opplegget. Om vi hadde fått infoen vi fikk ved gjennomgang før innleveringen, så hadde vi fått godkjent allerede første gang. Så faktisk syns jeg det er skikkelig dårlig opplegg.

Men det er ikke meningen at man skal få godkjent. Det er meningen at man skal gjøre feil, få kjeft og lære av det. Ellers hadde de jo bare gitt bort en oppskrift på hvordan man skal skrive en rapport første time. Litt uvanlig måte å gjøre ting på, men det er nå sånn de har valgt å gjøre det. (Det blir ikke mindre frustrerende når de ulike gruppelærerne har ulikt syn på hvordan ting skal gjøres...) Til gjengjeld blir man etter hvert innmari god på det formelle rundt rapportskriving!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig i at det er en god løsning. Mener det er utrolig dårlig disponering av tid, og totalt unødvendig. Det hadde vært bedre å fått god informasjon på forhånd, gitt i felleskap, og så jobbe utifra det. Prøving og feiling er ikke spesielt effektivt, det er bedre å få grunnleggende informasjon og så jobbe utfra det. Det er jo ikke uten grunn at det er slik det normalt gjøres.

Men skal selvsagt gjøre det beste ut av det. Jeg liker heldigvis faget sånn ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene faget vi har nå er skikkelig ille.. Læreren er svensk, boken er på engelsk, og innleveringsoppgavene er skrevet på norsk. Jeg skjønner ingenting. Det er ikke vår lærer som lager innleveringene, så han går aldri gjennom ting som er relevant for innleveringene i forelesningene. Jeg må alltid sitte å lese boken opp og ned i mente og oversette fra svensk, til norsk til engelsk for å ane hva jeg holder på med. Nå har vi en stor innlevering til fredag og jeg har bare fått til 2 oppgaver så langt. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre :hmm: To av oppgavene har jeg sittet helt fast med nå i 1 timer. Ingen formler som passer for det, ingen notater som handler om det.. Det er håpløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg endelig å kjenne på hva folk mente når de sa at tredje semester er det værste på studiet mitt.

4.semester: Jeg har hvilepuls og ingen innleveringer som puster meg i nakken. Tar til og med et ekstra fag, men har kontroll på alt...

Kanskje jeg klarer å fullføre ingeniørutdannelsen allikvel :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt møte med programansvarlig, og nå har jeg klaget på den ene eksamenskarakteren. Så får vi se da, hva som skjer fremover. Programansvarlig skulle snakke med foreleser om den ene tilbakemeldingen jeg fikk, for den mente også hun var over streken i forhold til faglig tilbakemelding. Regner med jeg blir populær nå..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...