Gå til innhold
Hundesonen.no

Student i 2014 / 2015


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

Jeg vil forbedre en eksamen i vår, men jeg tenkte å ta konteeksamen i august sånn at jeg hadde noe å drive med i sommer for semesteret er hardt nok fra før da jeg tar ekstra fag allerede.

Så fant jeg denne

§ 2-5.Vilkår for oppmelding til kontinuasjonseksamen

1. Student med ikke bestått på siste ordinær eksamen har rett til kontinuasjonseksamen. Det samme gjelder for student med forfall på siste ordinær eksamen, uavhengig av forfallsgrunn.

og denne

Et eksamensforsøk er brukt når en student har vært oppmeldt til en eksamen og fått karakter, ikke bestått eller ikke møtt til eksamen.

Såååå, da kan jeg vel i teorien bare ikke møte på eksamen i vår og melde meg opp i konten istedenfor sånn at jeg får tatt den i august :)? Faget jeg skal ta har nemlig ikke eksamen før i juni, og da er jeg ferdig på skolen og sikkert reist på ferie!

Var så mange som sa til meg at man MÅTTE stille opp på eksamen for å få ta konten, men jeg syne det ser ut som jeg kan ta konten selv om jeg ikke møter opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoho! Det var visst en "feil" gjort av Samordna det der. Kort fortalt pga min bakgrunn fra Steinerskolen...MEN NÅ HAR SKOLENS INNTAKSSJEF LOVET PLASS FRA 5.AUG!! Sorry caps, men det er så glad jeg er

Jeg fikk B på masteroppgaven, og har dermed oppretthold snittet som gjør at jeg en gang kan søke PhD hvis jeg vil. Hurra!!

Jeg fikk A på masteroppgaven min Nå er jeg litt overrasket og veldig glad!

Posted Images

Guest Kåre Lise

Hva mener du med dette?

Jeg tar forkurs på HiT nå, og er veldig fornøyd med det. Neste år var (er) planen å gå på HBV, for der har de produktdesign, som jeg egentlig vil gå. Det er flere ting som gjør at jeg revurderer det, men er det andre ting som gjør at jeg bør revurdere hele HBV?

Vet ikke så meget. Nå går jeg produktutvikling, maskin i Kbg å valgte det fremfor produktdesign, vet ikke hvordan det er der men etter sammenslåingen har jeg forstått det som at mer skal samkjøres.

De holder jo på med desperate løsninger for å gjøre noe strykprosenten. Står litt her, enten har de pynta på talla eller så har det blitt verre, hørt alt fra over 50 til 80% stryk i matte.

Så det de har gjort her nå er å ha tilnærmet "høstferie" første semesteret og få alt nå på vårsemester for å hjelpe disse som går tresemester. Vi har fem fag nå, 2 av de matte og fysikk, 10studiepoeng hver med 3 forelesningstimer i uka. Minner mer om ett helgekurs i antall timer enn ett studie. Etter første uka ligger foreleserne bak. Fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg, Petrokjemi og oljeraffinering, Termodynamikk, Kolloid og overflate kjemi og sist men ikke minst.... Eksperter i team! Obligatorisk oppmøte hver onsdag 8-16, hvor vi vil lære å jobbe i team, og reflektere våre følelser etc etc. Første dagen hadde vi mange bli-kjent øvelser, det er såååååå kleint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva utdanner du deg innen, egentlig?

Mine fag dette semesteret:

*Forskningslitteratur innen kreftbiologi

*Labratoriefag i biokjemi og molekylærbiologi

*Avansert cellebiologi

*Astronomi (bare for å få det teite halve poenget jeg mangler for å skrive av et 10 sp-fag :P )

går du på uio? høres ut som et av semestrene på bachelor i mollebio :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin studentdag! Fikk A i JUS311 Overføring av fast eiendom. Bare tre av 74 studenter fikk A, så jeg er temmelig fornøyd med den! :ahappy:

Dessuten har jeg fått bekreftet at jeg kan ta to geografiemner her, så vårens emner blir:

Sosial and public policy 1b: Understanding Glasgow in a globalised world

Introduction to Scottish culture

Comparative Global Urbanism

Remote sensing

:D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvild - remote sensing faktisk! Er det for å bruke bilder til oversiktskart, eller er det faktisk signalbehandling av satellittdata? Hadde ikke sett for meg sistnevnte i et studium som det du tar, derav spm :P

Hadde i hinnahåra daga remote sensing, signalbehandling og mönstergjenkjenning. Urk. Så mye fikk jeg bruk for det senere, men then again - det var artig att lära det :)

I år må gudene vite hva slags emner jeg skal ta selv, og evt undervise i... Tenker det antakeligvis blir noe inversjons-greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvild - remote sensing faktisk! Er det for å bruke bilder til oversiktskart, eller er det faktisk signalbehandling av satellittdata? Hadde ikke sett for meg sistnevnte i et studium som det du tar, derav spm :P

Hadde i hinnahåra daga remote sensing, signalbehandling og mönstergjenkjenning. Urk. Så mye fikk jeg bruk for det senere, men then again - det var artig att lära det :)

I år må gudene vite hva slags emner jeg skal ta selv, og evt undervise i... Tenker det antakeligvis blir noe inversjons-greier.

Det er bare et 5 ECTS introduksjonskurs, så vet ikke helt hvor mye vi kommer til å gå i dybden akkurat. :P

By the end of the course, you will be able to:

· Grasp the scientific basis of commonly applied approaches in image-based remote sensing

· Carry out basic Digital Image manipulation, Image Filtering and image enhancement approaches, and understand their uses and applications

· Manipulate spectral data to prepare imagery for thematic classification

· Explain image clustering approaches, and to be able to apply them to semi-automatically classify spectral data in order to generate your own thematic maps

· Use Erdas Imagine software to carry out commonly-used image processing tasks

. Complete tasks requiring spatial and numerical data analysis skills.

Jeg kan ikke noe særlig om det, men jeg manglet fem studiepoeng, det passet inn i timeplanen min og jeg syns det så interessant ut, så hvorfor ikke. :P Det er nok ikke superrelevant for studiet mitt, men det er ikke emnet "Introduction to Scottish culture" heller. :lol: Jeg ligger 30 studiepoeng foran (har tatt 230 stp på 3,5 år + hadde exphil fra før som må være med i graden min), så jeg trenger uansett ikke å ha disse emnene med på vitnemålet mitt til slutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 av 4 eksamener i boks. Ikke i nærheten av fornøyd med resultatene, men jeg minner meg selv på at på skoleeksamener ligger jeg alltid en karakter eller to lavere enn jeg får på oppgaver, pluss at jeg jo faktisk jobber fulltid i tillegg til å være fulltidsstudent. Litt vanskelig å rekke over det samme da, så da kan jeg ikke regne med å få de samme resultatene heller.

Men hvor klønete er det ikke av uni/høgskole å ha skriftlige eksamener man ikke kan skrive på PC med? Det klarer de å gjennomføre både på u-skole og vg uten problem. Det forkludrer så mye at man enten får masse overstrykinger når man redigerer eller så må man kladde masse. Bah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 av 4 eksamener i boks. Ikke i nærheten av fornøyd med resultatene, men jeg minner meg selv på at på skoleeksamener ligger jeg alltid en karakter eller to lavere enn jeg får på oppgaver, pluss at jeg jo faktisk jobber fulltid i tillegg til å være fulltidsstudent. Litt vanskelig å rekke over det samme da, så da kan jeg ikke regne med å få de samme resultatene heller.

Men hvor klønete er det ikke av uni/høgskole å ha skriftlige eksamener man ikke kan skrive på PC med? Det klarer de å gjennomføre både på u-skole og vg uten problem. Det forkludrer så mye at man enten får masse overstrykinger når man redigerer eller så må man kladde masse. Bah!

Jeg tenker litt sånn at når du studerer fullt og jobber fullt, så skal du være veldig fornøyd med bestått jeg!

Og ja, helt enig! Universitetet i Agder driver og tester ut pc til eksamen nå, vi hadde det i høst og det fungerte helt flott! Deilig å skrive på pc! Og apropos eksamen, jeg venter fremdeles på siste karakter. Vil vite!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt sånn at når du studerer fullt og jobber fullt, så skal du være veldig fornøyd med bestått jeg!

Og ja, helt enig! Universitetet i Agder driver og tester ut pc til eksamen nå, vi hadde det i høst og det fungerte helt flott! Deilig å skrive på pc! Og apropos eksamen, jeg venter fremdeles på siste karakter. Vil vite!

Joa, men er godt vant da vettu :lol:

Skitt au, de er bestått. Det er det viktigste. Ikke at jeg ikke fikk A/B :P Ene var bare bestått/ikke bestått da, typisk nok i et fag jeg er knallgod i :lol: Men venter fremdeles på SPSS'en da...

Og fra nå av har jeg ingen skoleeksamener, kun oppgaver. Og i dette semesteret er det også kun bestått/ikke bestått - ingen karakterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste drittfaget ever ble bestått :lol: C på oblig oppgave og E på eksamen. Kommer aaaaldri til å ta det igjen :lol:

Hvilket fag var det?

Nå har jeg sett på fasiten til den eksamen jeg trodde gikk skikkelig dårlig som jeg fikk C på, og jeg har kun 1 oppgave nesten helt rett, og den telte bare 25 % :P Ergo, jeg må ha fått masse poeng for å ha tenkt riktig på de andre oppgavene, for de er søren meg ikke rett i det hele tatt :lol: Jeg har sendt inn skjema om begrunnelse for karakteren bare fordi jeg er skikkelig nysgjerrig :P Det blir spennende!

Ellers har jeg levert min første innlevering i dag, så da er studieåret godt i gang! Nå må jeg få lagt meg litt lesestruktur, så skal nok året gå strålende! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk C på organisasjon og ledelse. I utgangspunktet vil jeg jo ha B i snitt, men etter å ha strøket på matten er jeg kjempefornøyd med C. Jeg slipper vertfall å tenke på å ta den opp igjen i første omgang. Var såvidt jeg turte å sjekke studweb i frykt for dårligere enn C. Dette er også det faget jeg har lagt minst arbeid i, elendig foreleser og siste eksamen i eksamensperioden gjorde at dette faget ikke fikk så veldig mye oppmerksomhet :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MegaMarie Samfunnsvitenskapelig metode. Blæææh! :P

Det er umulig første gang man tar det - men lettere for hver gang (ikke når man tar det opp altså, men jo flere metodefag man har). Første gang jeg hadde det rev jeg av meg håret!

Jeg har fått siste eksamen, fikk B, og A i snitt hittil. Så nå må jeg bare naile masteroppgaven! Har fått positiv tilbakemelding fra de to organisasjonene jeg har kontaktet ang intervjuer i dag, så nå føler jeg at jeg er på vei!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...