Gå til innhold
Hundesonen.no

Russeknuter 2014


Shlush
 Share

Recommended Posts

Russeknutene for 2014 er ute og desverre er det en knute angående hund som provoserer meg litt.

www.russenshovedstyre.no/russeknuter

" 77 // FLØYTE

Lek hundehvisker med hunden til en fremmed."

Greit å være obs på at denne knuten finnes, jeg for min del blir rimelig sint om noen kødder med mine hunder. Og denne knuten kan trossalt i værste fall sette person og hund i fare om de tuller seg borti en aggressiv/redd hund :-/

Skjønner at russen skal ha det gøy, men å ha det gøy på andres bekostning er noe jeg ikke synes er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russeknutene for 2014 er ute og desverre er det en knute angående hund som provoserer meg litt.

www.russenshovedstyre.no/russeknuter

" 77 // FLØYTE

Lek hundehvisker med hunden til en fremmed."

Greit å være obs på at denne knuten finnes, jeg for min del blir rimelig sint om noen kødder med mine hunder. Og denne knuten kan trossalt i værste fall sette person og hund i fare om de tuller seg borti en aggressiv/redd hund :-/

Skjønner at russen skal ha det gøy, men å ha det gøy på andres bekostning er noe jeg ikke synes er greit.

Det er liksom ingen grenser for hva de får seg til å lage knute av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHAT?! Hvis jeg hadde vært russ selv hadde jeg reagert på denne knuten og ikke gjennomført den. Det er ikke greit at de har en slik knute, for her kan det potensielt oppstå farlige situasjoner for hund, eier og ikke minst for russen.

Nå vet ikke jeg hva russestyret legger i å "leke hundehvisker", men de fleste forbinder vel dette med Cesar Millan.. Og alkohol er jo ofte en del av bildet når det kommer til å ta russeknuter og generelt i russetida, og alkohol + leke hundehvisker = ingen god kombo i mine øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å vite når man har en hund som er skeptisk til fulle, fremmede mennesker i utgangspunktet. Tror nok ikke de som har funnet på disse knutene vet hva hund er i det hele tatt, ei heller hvordan man skal oppføre seg rundt de. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at det skal bli så uansvarlig og farlig med russeknuter. Det skal liksom være gøy og frigjørende å være russ. Dette gjør det bare skummelt.

Jeg hadde klikket om noen hadde gjort det med min hund. Møtte noen russ en dag som prøvde å løfte Blondie opp etter selen hennes. Gjett om de fikk høre det, og gjett om de ikke turte det igjen..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Beklager til alle ungdom som faktisk klarer å oppføre seg og samtidig være russ, men generelt hater jeg russen så veldig!

Fryktelig irriterende all faenskapen og tullet de skal finne på, som er mye verre enn "normal fylleoppførsel", lei av å våkne midt på natten i hverdager eller ikke få sove fordi de skal kjøre rundt eller plassere festen midt i nabolag, finne knuste ølflasker og annet drit etter dem over alt, og generelt at mange skal gjøre "moroheter" og finne på så mye tull som plager andre. Det GÅR fint an å både ha det morsomt og samtidig ikke være til sånn bry for andre.

Er såpass mange som rett og slett drar det for langt, og den russeknuten er såklart heller ikke ok overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er russ i år og jeg håper virkelig ikke det er sånn dere ser på oss.. For de fleste er greie, og jeg og mine venner og bekjente synes det er veldig viktig å laste søppel og rydde opp etter oss. Uheldigvis er ikke alle sånn, men hver så snill ikke generaliser på grunnlag av de som drar feiringen så langt de kan (noe heller jeg ikke synes noe om).

Jeg synes denne knuten er litt morsom jeg, men jeg legger nok noe annet i den enn dere. Jeg har diskutert den med mange av mine venner, og det vi legger i det er å "snakke" med dyret. Altså mye av det samme som dyretolker gjør. Ikke Milan. Jeg har aldri hørt noen si at de skal gå bort til en fremmed hund for å sparke den i siden.. Og i tillegg vil de fleste spørre. Man går selvfølgelig ikke bort til en fremmed hund uten å spørre. Det gjør man bare ikke. Selvfølgelig spør man først.

Og @MegaMarie: det er synd at det var russ som gjorde det med Blondie, men det finnes da folk fra andre "grupper" også som gjør dumme ting med andres hunder? Så å si at alle russ er dumme fordi en eller to oppfører seg ekkelt er egentlig bare synd. Det er da virkelig ikke bare russ som går bort til hunder uten å spørre først?

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mange trivelige ungdommer som er russ. Jeg har bare ikke møtt noen av dem -og jeg har møtt mange. Ikke setter jeg pris på at folk snakker til bikkjene mine heller, for som regel er de under trening når vi er på tur (gå pent, være under kontroll, spesielt valpen).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og @MegaMarie: det er synd at det var russ som gjorde det med Blondie, men det finnes da folk fra andre "grupper" også som gjør dumme ting med andres hunder? Så å si at alle russ er dumme fordi en eller to oppfører seg ekkelt er egentlig bare synd. Det er da virkelig ikke bare russ som går bort til hunder uten å spørre først?

Jeg har aldri sagt at alle russ er dumme og oppfører seg ekkelt. Jeg påpekte at mange av russeknutene er farlige. Eks den med å drikke en kasse øl på 12-24 timer. Dette er bare en av mange. Flott at dere ser på det som å være dyretolker, det betyr ikke at alle andre kommer til å gjøre det. Jeg ønsker ikke å måtte finne ut om noen andre tolker det annerledes, og skulle ønske at den og andre russeknuter ikke eksisterte. De gikk forøvrig ikke bare bort til henne, de var på vei til å løfte henne fra bakken i selen hennes. Greit at dette er rimelig ufarlig, men de kjente ikke hunden min, og de visste ikke hva hun kunne gjort om de hadde gjennomført det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Jeg har aldri sagt at alle russ er dumme og oppfører seg ekkelt. Jeg påpekte at mange av russeknutene er farlige. Eks den med å drikke en kasse øl på 12-24 timer. Dette er bare en av mange. Flott at dere ser på det som å være dyretolker, det betyr ikke at alle andre kommer til å gjøre det. Jeg ønsker ikke å måtte finne ut om noen andre tolker det annerledes, og skulle ønske at den og andre russeknuter ikke eksisterte. De gikk forøvrig ikke bare bort til henne, de var på vei til å løfte henne fra bakken i selen hennes. Greit at dette er rimelig ufarlig, men de kjente ikke hunden min, og de visste ikke hva hun kunne gjort om de hadde gjennomført det.

Nettopp, det står ingenting om hvordan knuten skal gjennomføres. Og vedder på at mange/flere som utfører denne ikke kommer til å gå høflig bort til eieren og be om å få prate rolig med hunden, spesielt ikke med alkohol (som russefeiring hovedsakelig for de fleste dreier seg om) innabords.

Om det uansett er ment så pent og hyggelig, kommer den nok til å bli mistolket og burde dermed ikke vært noen knute i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns russ generelt sett er mer utrivlige enn annen ungdom. Det har jeg alltid syns. Likte ikke russetiden pga dette selv da jeg var russ, folk skiftet omtrent personlighet... Det blir litt som nordmenn i syden, plutselig er man fritatt alt av lover og regler, og normal folkeskikk... :P Men selvfølgelig gjelder det ikke alle...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har generelt et godt inntrykk av russen. Jeg er med i hundepatruljer som er innleid som streifvakter under det årlige russetreffet på Lillehammer, og møter da mange tusen russ samlet på et sted. Jeg kan vel ikke huske at jeg har møtt noen som ikke har oppført seg noen lunde pent og ordentlig. Noen fulle som noen alker ja, men fortsatt ryddige nok til å være høflige. De som vil hilse på hundene, har alltid spurt først, og behandlet dem med respekt.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer om det kommer russ bort til Shensi. Hun ville høyst sannsynlig elsket det, tenk så mye oppmerksomhet fra kjempeglade og antageligvis hypre folk liksom :D

Men jeg skjønner jo også at det finnes folk som har usikre hunder. Allikevel klarer jeg ikke tro at russen er så tankeløs at de kommer til å plage fremmede hunder altså :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke russ da det finnes så altfor mange som tror de får mer frihet og kan gjøre som de vil, med akkurat hvem/hva de vil så fort de tar på seg russedressen.

De kan drikke så mye de vil, feste så mye de vil, men bare ikke la det gå utover andre.

Jeg tar avstand fra russ, og valgte å ikke delta i russefeiring da jeg gikk på vgs.

(Bare for å ha nevnt det, jeg har ikke hatt noen negativ opplevelse med russ personlig...)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har generelt et godt inntrykk av russen. Jeg er med i hundepatruljer som er innleid som streifvakter under det årlige russetreffet på Lillehammer, og møter da mange tusen russ samlet på et sted. Jeg kan vel ikke huske at jeg har møtt noen som ikke har oppført seg noen lunde pent og ordentlig. Noen fulle som noen alker ja, men fortsatt ryddige nok til å være høflige. De som vil hilse på hundene, har alltid spurt først, og behandlet dem med respekt.

Da jeg var på landstreffet på lillehammer for noen år siden gikk vi bort til noen streifvakter, fortalte at vi drev med hund selv, spurte om vi kunne hilse på og om de kunne fortelle litt om å være hundepatrulje :) Veldig koselig møte, og pelsløøøøw med så fine hunder var ikke å forakte dagen derpå.

Men at all russ er like høflige og vet hvordan man skal nærme seg ukjente hunder/se om de er skeptiske/redde/sinte/osv, er nok for mye å be om. Så syns ikke noe om den knuten der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...