Gå til innhold
Hundesonen.no

Stil med hund


Eloise
 Share

Recommended Posts

Jeg har noen penklær som sjelden brukes, men ellers bruker jeg igrunnen de samme klærne både på jobb, tur og hjemme. Jeans eller lignende bukser og diverse skjorter, jakker og gensere. Mine hunder røyter ikke noe særlig, litt underull fra Symra på svarte bukser kanskje, men problemet er minimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg til baby, hester og kaniner - og bor i et sølehull når ikke snøen ligger - så har du meg. Løser det med at jeg har ei "penbukse" som jeg bruker når jeg skal til sivilisasjonen ( nå gjør jeg jo ikke det hver dag - når jeg må det så må jeg pent finne meg flere bukser) - den funker til alt av overdeler - svart og helt enkelt snitt, og sitter bra (utrolig nok). Og så bytter jeg til "dasseklær" med en gang jeg kommer hjem. Jeans brukes kun om jeg skal være "litt ok" kledd - om jeg skal på tur med folk foreksempel :lol: ellers er det stort sett diverse jogge/treningsbukser med varierende grad av grøtflekker og poteavtrykk.

Ønsker meg en personlig shopper til jul hvert år, men får det aldri.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde digget å være personlig shopper for hundefolk! Haha. Har selv en venninne som er stylist og personlig shopper, og det er faktisk veldig moro å få andres perspektiv på hva man kler, snitt, farger osv. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde digget å være personlig shopper for hundefolk! Haha. Har selv en venninne som er stylist og personlig shopper, og det er faktisk veldig moro å få andres perspektiv på hva man kler, snitt, farger osv. :)

Jeg setter meg på venteliste! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en eneste turbukse, en løpetights og en vanlig cargobukse fra HM, og ellers bruker jeg vanlige gensere/topper jeg har hatt på i løpet av jobbdagen når vi går på tur.

Jeg bruker aldri en topp/genser mer enn en gang før den går til vask, så når genseren allerede er "møkkete" etter en dag på jobben, virker det rart å ta på seg noe nytt og skitne til det for bare en liten tur. :P Jeg er ganske slack, bruker ikke sminke annet enn til fint og synes at joggesko er de fineste skoa (men iogm at jeg bare har ett par er de ikke så fine lenger), men har egentlig veldig lite turklær, men veldig mange fargerike topper og gøyale skjørt. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en turbukse og resten er egentlig bare "normale" klær. Går fint an å bruke det i skogen altså :ahappy:

Nå jobber jeg i barnehage, så jeg bruker heller ikke mine fineste klær på jobb, men skal jeg noe helt annet så gjør jeg det. Jeg liker å pynte meg!

Jeg bruker lite farger og det går mest i svart. Svarte hunder har jeg også, så man ser ikke at jeg har klær fulle av hår iallefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tid til å bruke finere klær så det løser seg av seg selv. Uniformplikt på jobb.

Trenger jeg pynte meg har jeg nok av kjoler etc liggende da ei venninne jobber på hovedkontoret hos en klesgrossist og ikke passer inn i prøvekolleksjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har ting med litt type hunder og hvor man går tur. Jeg hadde et prosjekt om å gå tur på vei til jobben en periode.. Men når du blir stemplet på pen svart bukse av søle poter så ble ikke det så aktuelt :-P

Mange av stormberg sine bukser er faktisk så nøytrale at folk på jobben ikke har merket at jeg går i de kontra dress verden jeg jobber i :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, jeg kapitulerte for lenge siden :lol: Har et par penkjoler, blir brukt til julebord. Og bunaden, brukt til konfirmasjoner og sånn. Så har jeg turklær som jeg tar på om jeg skal på lengre tur. Ellers går det i olabukse og en eller annen genser. Og det bruker jeg på dagtid, på tur med hundene, på hundetrening, etc.. Hundehårene er jo ikke der når klærne er vasket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det som en selvfølge å ha helt normale klær som jeg bruker på universitetet, hos venner osv. Jeg går gjerne med tre forskjellige antrekk i løpet av en dag. Noen ganger fire: Et antrekk på forelesning, så hjem og skifte til turklær, og så inn igjen og sitte med joggebukse og ullundertrøye en stund, og hvis jeg skal ut på kvelden må jeg jo ha på meg noe litt småpent da. Har til enhver tid ganske mange plagg i bruk!

Samme her. Egentlig er det jo bare når jeg er ute med hundene at jeg trenger klær som tåler litt røffere bruk, og da har jeg turklær på meg uansett. Er hundene i verste røyteperioden er det nesten bare ute jeg orker å kose mye med de også :P Hoveddelen av garderoben består av fine hverdagsklær (jeg må som regel ha en viss stil på jobb) og festklær, mye treningsklær og så jakt/friluftstøy. Smykker og slikt har aldri blitt ødelagt av hundene her, de får bare hoppe og herje når vi er ute - og da har jeg jo ikke smykkene på meg uansett. Det er et ikke-eksisterende problem for min del i alle fall, bortsett fra at jeg blir lei av å skifte klær og får en stooor haug ved siden av sengen med klær som er "brukt en gang og for skitne til å komme inn i klesskapet igjen, men for rene til å vaskes".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det ikke noe problem. Hundene røyter minimalt, og aldri sånn at det vises på klærene. Ingen av dem sikler eller lukter, så blir heller ikke noe spor på klærene etter det :P

Jeg kler meg etter anledningen. Skal vi traske i byn tar jeg på meg vanlige klær. Skal jeg i skogen tar jeg på meg turklær. :P Turklærene mine henger/ligger sammen med mine vanlige klær.

Ikke noe særlig problem her heller. Annet enn at jeg bør unngå lyse klær og kosing med den brune hunden når den røyter, og jeg bør unngå svarte klær som suger til seg hår når jeg er hjemme med den hvite hunden :P

Jeg har mest hverdagsklær og noe veldig fin klær. Veldig lite "hundeklær". Kanskje 2 turbukser og 2 treningstights. Jeg elsker å gå med tights, å jeg går ofte med det på tur. Ellers er det mulig jeg slenger på bergans buksen utenpå buksen jeg har gått med på skolen den dagen :ahappy: Hvis buksen jeg har gått med på skolen er blitt skitten så går jeg gjerne med den i skogen også :P Bring it on, dirty dogs! :D Men jeg skulle ønske jeg hadde litt mer "fine" tur og treningsklær, for jeg føler jeg blir mer motivert og føler meg mer vell på trening og på tur om jeg går med fine klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier ikke en eneste joggebukse. :P Jeg liker stæsj! Bikkjeklær er olabukse og ellers hva jeg måtte føle for. Skal man trene hund eller gå tur, har jeg stort sett turjakke uansett, så da spiller det jo ingen rolle hva som er under.

Burde kanskje kjøpe meg en joggebukse, så slipper jeg å gå med pysjbuksa. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det ikke noe problem. Hundene røyter minimalt, og aldri sånn at det vises på klærene. Ingen av dem sikler eller lukter, så blir heller ikke noe spor på klærene etter det :P

Jeg kler meg etter anledningen. Skal vi traske i byn tar jeg på meg vanlige klær. Skal jeg i skogen tar jeg på meg turklær. :P Turklærene mine henger/ligger sammen med mine vanlige klær.

Chicka røyter også minimalt, ikke sikler eller lukter hun, ikke hopper hun heller.

Så jeg kan feks ta på meg det jeg skal ha på meg når jeg skal bort, gå en liten runde med hun uten å bli møkkete :)

Jeg hadde digget å være personlig shopper for hundefolk! Haha. Har selv en venninne som er stylist og personlig shopper, og det er faktisk veldig moro å få andres perspektiv på hva man kler, snitt, farger osv. :)

Du + blogg, please!!!! Hadde vært gøy å se eksempler på fine plagg som man kan feks kjøpe på nettet som ikke koster hele lønnen på en gang.

Husker du skrev en gang at du hadde full kontroll på det meste som de populære nettbutikkene har i sortimentet sitt (riktig??), så da ville det vært fint å se en blogg hvor man trekker frem fine plagg som man faktisk har råd til.

Følger ei venninne som er modell, men de klærne hun bruker kan jeg bare drømme om å ha råd til...men det er lov til å drømme ved å se på bilder, sant?? :)

Jeg har som @Margrete sier 3 garderober.

Liker at klærne mine ser fine ut når jeg skal bort, og når jeg skal pynte meg skikkelig så pynter jeg meg skikkelig, jeg bare elsker fine kjoler som sitter pent, kusinen min skal gifte seg i august og jeg gleder meg til å gå i butikkene og kikke etter den RETTE kjolen :)

Ute i skogen eller i stallen så er jeg ikke så nøye, men klærne er alltid hele (ikke noe hullete klær her i gården, det får jeg spader av hullete sokker...HJELP!!! Det klarer jeg ikke, heller ikke forskjellige farger på sokker), genser/jakke matcher som regel med buksen jeg har på.

Har to stormberg bukser som jeg ELSKER, en turbukse og en lignende turbukse som svart, skikkelig myk og deilig å gå med.

Ellers så er jeg glad i olabukser også, de kan matches med så mye rart og tåler en trøkk om man skulle være uheldig å feks tryne.

På sommeren så går jeg egentlig mest med "gå bort" klærne mine på tur, men ikke hvis jeg skal bushe i skogen eller det akkurat har regnet og det er sølete ute.

Sommeren føler jeg er så lett årstid og da liker jeg å pynte meg samme hva, men jeg kommer ikke i dress eller andre drakter altså :)

Og "gå bort" sommer klærne må passe til praktiske sko når jeg går på tur, elsker joggesko og hiking sko.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en skikkelig jåle, men merker jo at det har gått litt nedover etter at jeg fikk Arthur i hus :P Jeg har en jobb hvor jeg MÅ se ordentlig ut, så jeg har egentlig aller mest finklær rett og slett. Jeg går nesten alltid i høye hæler, og har hauger av kjoler og skjørt.

Siden Arthur både slever og røyter i store mengder, så har jeg ett par regler :P Jeg kler aldri på meg jobbklær før han har spist forkost og er vasket rundt munnen og jeg har alltid klesrull tilgjengelig - hjemme, i bilen og på jobb:p Når jeg kommer hjem så skifter jeg til den ENE joggebuksen jeg har som går på rundvask. På tur bruker jeg treningstights eller turbukse.

Hvis jeg skal ut igjen så skifter jeg til fine klær igjen, men jeg går i butikken i turklær - det får være måte på :P

For meg gjør det ikke noe å skifte klær flere ganger om dagen, da jeg ELSKER å sette sammen antrekk og sko :D

Jeg gir gjerne også tips til de som vil, jeg har ganske god peiling på hva som kler de av oss som er litt gode og runde i fasongen :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uniform på jobb, og brorparten av sosiale ting jeg gjør inngår i hundetrening/tur. Blir dårlig med vanlige klær da gitt... :icon_redface:

Men ja, joggebukse o.l. hjemme, turbukse osv når man gjør hundeting, og så skifter man bare til "vanlige" klær hvis man skal møte folk offentlig, osv. Værre er det ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i jeans fra Ellos til 199! De sitter godt, er pene og koster ikke all verden hvis de skulle bli ødelagt på tur! Og lange nok for meg ;-)

Turbukse har jeg kun på langturer, av jakker o.l bruker jeg ullgenser på tur, eller så har jeg en litt lang bergans jakke av sort ull.

Ellers bruker jeg singleter, enkle topper, og noen litt mer pynta innimellom, om det er hjemme, ute eller med hund tenker jeg ikke på. Hverdagsklærne mine blir utstillingsklær med ei dressjakke over, og på byn klær med sminke og smykker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har min egen "normale" garderobe, og en egen hylle hvor jeg har tur/sportsklær. Pleier som regel å gå greit å skille disse to :) Når jeg er ute med hunden så har jeg på meg turklær/treningsklær, noen ganger har jeg bare på den buksen jeg går med dersom den ikke er spesielt fin. Når jeg er med venninner, drar på forelesning osv., så har jeg på meg mer hverdagslige klær og sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går alltid tur i skogen med joggebukse på. Har en haug joggebukser. Har til og med to stk i ullblanding, for vinterbruk. Varme nok uten stilongs under i kulda! :- )

Hjemme ferdes jeg stort sett alltid i joggebukse. Så deilig å ha noe som er elastisk rundt livet og ikke strammer noe sted!

Ellers går jeg aldri "ut blant folk" i en joggebukse. Skifter alltid til jeans og vanlig genser før jeg går f.eks i butikken eller på posten.

I det daglige bruker jeg lite eller ingen sminke. Aldri hvis jeg bare er hjemme eller bare på tur i skogen med hundene. Men hvis jeg skal noe ute blant folk, tar jeg på litt. Selv om det bare er et besøk hos en venninne en kveld eller en tur på kino. Liker å se litt "våken" ut uansett :) (ser så trøtt ut uten sminke på)

Siden desember har jeg hver måned brukt flerfoldige tusen kr på å fornye garderoben min. Fem mnd i strekk har jeg shoppet stort på Zalando og Boozt, og har fått bygget ut garderoben en del. En haug nye kortermede topper til sommeren f.eks, flere bukser, masse gensere, noen par sko. Lenge siden jeg har følt at jeg faktisk HAR noe å ha på meg! Deilig følelse. Men nå er shopping-spree'en over, nå har jeg ikke råd til mer. Det har vært noen heftige måneder. Men nå har jeg shoppet så mye at garderobeskapet er sprengt...! Har ryddet ut av noe og gitt vekk litt, men ikke nok plass likevel. Må derfor kjøpe dette stativet å ha klær hengende på! :P Printet ut siden og gitt den til gubben, han drar på ikea og kjøper det for meg i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt tråd for meg å lese dette :lol: Jeg har en stor bikkje, og for å gjøre det komplett så er jeg en av de som andre hunder bare elsker å hoppe opp på. Jeg blir skitten omtrent hver gang jeg går ut døra med hund. Vaskemaskina er i gang hele tiden med tur- og fritidsklær.

Tips til slitesterke, men finere hverdagsklær, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...