Gå til innhold
Hundesonen.no

Utenom rasestandard.


LilleZara
 Share

Recommended Posts

Ble litt fasinert av noen bilder som ble lagt ut i "Gjett blandingen"-tråden.

Noen som klarer å gjette rasen på disse hundene? Alle er av samme rase, dog ingen blanding. Jeg gjentar - disse er renrasede så kun én rase man skal frem til. (Bruker oppsøkte bilder og legger ved link senere)

voilet3.jpgViolet%20in%20the%20violets-smaller.jpg

SH-in%20regcoat.jpg

goldpied-sh1.jpg

satin-trixie3.JPGSatin-Trixie1.JPG

Dette er da Havanaiser med en genfeil.

Jeg tenkte det hadde vært gøy med en tråd der vi kan samle litt bilder av hunder som ikke er helt etter standard. (Da tenker jeg ikke på de som er en cm høyere en det de skal el. :P )

Noen som har bidrag? (Trenger selvsagt ikke være hunder dere har møtt/kjenner. Lenge leve Google! :D )

Langhåret dalmis:

tumblr_mr3p07LwQ61qetec4o1_1280.jpg

Langhåret Rottis:(Det har jeg faktisk møtt,veldig spesielt! (ikke den på bildet))

lil%20marie%205-3-13.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Svart amerikansk bulldog. Han her er bare heit.

Nei, det er en sau, Tabris.

Toller med for mye hvitt. Personlig syns jeg hun er kjempefin

Posted Images

Guest Michellus

Black and tan malinois. Ingen godkjent farge, men hviiiin, black and tan :wub:

9199af6e53e360ad6e2175811f80b2e0.jpg

Flik van de Leibeekhoeve

Black and tan (fawn?) groenendael. Igjen, hviiiin :wub:

1208646_721677891191668_1891879512_n.jpg

Brun-ish svarting, eller tervueren med litt for mye chabonné? Finner ingen navn på den.

310312_2084518666659_1587827880_n.jpg?it

Svart malleballe

cache_2415063613.png?t=1267800161

Staselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portugiser med det som kalles for "improper coat" er feil etter standard, men dukker tidvis opp fordi genet for feil pels er recessivt. Det er en del som tester hundene for om de er bærere av dette feilpels-genet. En improper coat er mer som en retriever. Den røyter og har underull. Morsomt å se disse hundene synes jeg - da ser man faktisk hvorfor portisen hører inn under gruppe 8! :)

impropercoat_collage.jpg

retrieverish-dog.jpg?w=500

ic_black_wavy_ic_01s.jpg

Forøvrig er det kun tillatt med 30 % hvite avtegn på rasen, men det finnes hunder som er overtegnede med hvitt (enten svart eller brun som "grunnfarge"). I USA elsker mange den overtegnede fargen, men den er ikke ønsket i FCI eller i Portugal. Helhvit/creme er en godkjent farge.

windruff_cnsand_last_piece_o_puzzle.jpg

Silver eller "flekkete" farge er heller ikke godkjent.

Stoker%2BFeb%2B11.jpg

Og en sjelden gang i blant dukker det opp valper som er brindle (!!). Veldig annerledes, men fascinerende at det bare plutselig dukker opp.

http://portugisliv.wordpress.com/2013/12/08/atlantis-star-bran-lion-of-norht-6veckor/

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langhåret Welsh Corgi Pembroke.

Vi hadde en sånn hjemme en gang som maskot, vi hadde også pembroker innen standard hjemme, da oppdretter ikke fant noe hjem til han så tok vi han hjem til oss, han ble min bestevenn og stallhund :wub:

Har ikke noen bilder av Lurven siden de ligger i en eske på loftet til mamma, kjempe synd siden han var så søt, men han lignet veldig på den på bilde nr 2 :)

corgilong1.jpg

corgilong2.jpg

Denne ligner på Lurven som vi hadde, så utrolig skjønn :wub::wub::wub:

Langhåret Amerikansk Akita.

Siden Am Akitaen har en naturlig stor plass i hjertet mitt, så må jeg ta med lang hår varianten av dem også.

Jeg personlig er ikke sååå fan av disse, de har så utrolig tykk pels og det skal virkelig en pelsstell elskende eier for å holde disse fine i pelsen all the time.

De blir fort seende ganske så uappetittlig ut uten skikkelig stell, og da får jeg grøssninger :hmm:

akitalangharingr2.jpg

akitalangharingr1.jpg

Fant bildet på google, men siden jeg har kopiert det og det er et barn på bildet så har jeg tatt bort ansiktet hennes ;)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, etter hva jeg leser så ble golden regnet som en fargevariant av flat frem til 1913, så det kan ikke være så stor forskjell. Men dette er litt off-topic, så stopper her. :)

Altså, når du ser på hva som har skjedd med golden siden 1913, så skjønner man jo at det kan være ganske stor forskjell på flat coated retriever og golden retriever i dag. Dette er rasens første champion, Noranby Campfire, ca 1910.

noranby-campfire.jpg?w=500

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...