Gå til innhold
Hundesonen.no

Badested med hunder


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Ønsker det hadde vært badestrender som man kan ta med hundene løse med inngjerdet tomt for de som ikke er redd for hunder og de med hund. Ønsker det hadde vært noen sånne strender iallefall rundt i nærheten av store byer. Da måtte alle hundene klart seg "bra" sammen med andre hunder sånn at det blir minst mulig konflikter ol. Det blir nesten som i en hundepark der hunder leker, men der er det jo ingen badevann og og badested og strender dessverre.

Når jeg har så mange som fire hunder å holde styr på og i båndkluss blant andre som bader så blir det vanskeligere. Jeg pleier å bade ved tjern men siden jeg bor på østlandet så er det mye folk overalt.

Finnes det noen sånne steder i Norge?

Jeg skjønner jo at dette hadde blitt vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker det hadde vært badestrender som man kan ta med hundene løse med inngjerdet tomt for de som ikke er redd for hunder og de med hund. Ønsker det hadde vært noen sånne strender iallefall rundt i nærheten av store byer. Da måtte alle hundene klart seg "bra" sammen med andre hunder sånn at det blir minst mulig konflikter ol. Det blir nesten som i en hundepark der hunder leker, men der er det jo ingen badevann og og badested og strender dessverre.

Når jeg har så mange som fire hunder å holde styr på og i båndkluss blant andre som bader så blir det vanskeligere. Jeg pleier å bade ved tjern men siden jeg bor på østlandet så er det mye folk overalt.

Finnes det noen sånne steder i Norge?

Jeg skjønner jo at dette hadde blitt vanskelig.

Det fnnes vel ikke noen hundepark i nærheten av vann så vidt jeg vet, men det finnes jo mange flotte avsidesliggende vann der man kan la hunder (og folk, for den del!) bade, uten at det er til sjenanse for noen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer kanskje litt an på hvor du bor?

De gangene jeg har badet med bikkja har vært på steder hvor det har vært få folk, om noen, på steder hvor det ofte er en del folk. Typ på kvelden eller tidlig på morgenen. De gangene jeg har nakenbadet dog, så har det vært i tjern langt inni skauen. Ingen har hverken dratt ut øyeeplene sine eller bedrevet demonutdrivelse enda, så antar at ingen har sett det.

Handler om å opparbeide seg litt kjennskap til nærmiljøet for å finne ut hvor folk ferdes til hvilke tider, stort sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundejordet på semsvann? Riktignok mer gjørmehull enn sandstrand :P men jeg badet mye på semsvann som barn, så det er jo ikke noe i veien for det.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

Jepp, inngjerdet med strandlinje :) Selvom det ikke er sandstrand syns jeg ikke det er så veldig gjørmete der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundejordet på semsvann? Riktignok mer gjørmehull enn sandstrand :P men jeg badet mye på semsvann som barn, så det er jo ikke noe i veien for det.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

Jeg tenkte også på Semsvann. Hundene kan nå ihvertfall bade der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Semsvann i asker:) inngjerdet hundepark med badevann. Det er i hovedsak for asker jeger å fisks medlemmer, men virker som folk gir beng i det.

Ikke alle gir beng :) jeg betalte medlemsavgift i fjor uten å eie fiskestang eller noen gang å ha tatt på et våpen :)

Den eneste ålreite "hundeparken" jeg har vært i, med mulighet både for å løpe, snuse, leke og bade. Ja, det blir litt gjørmete nede ved vannet, men det bryr iallefall ikke mine bikkjer seg noe om :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også på semsvannet, men tror ikke det er noe særlig for folk hvertfall å bade akkurat der. Så må man som alltid være påpasselig, mange kjenner tydeligvis ikke hunden sin så godt som man tror, og skjedd flere episoder der som sikkert alle andre "frislippområder". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde badehund, badet hun i alle tjern og bekker og i grunnen alle steder det var muligheter for en dukkert. Det er en mengde bademuligheter i hele Oslomarka, der du aldri møter en kjeft. Bare du går litt ut av de brede grusveiene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også på semsvannet, men tror ikke det er noe særlig for folk hvertfall å bade akkurat der. Så må man som alltid være påpasselig, mange kjenner tydeligvis ikke hunden sin så godt som man tror, og skjedd flere episoder der som sikkert alle andre "frislippområder". :)

Jeg har også hørt dette om det området, har holdt meg unna det :)

Er ikke sånn kjempe imponert over sånne frislippområder, er mye "rart" som slippes der og der er mye "rart" av eiere der også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...