mokken Skrevet 26. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Juni 2014 Fikk ny hund i dag, og hun heter Savannah Gratulerer med ny hund og fint navn! Akkurat i dag: Selene. Men navn hos meg skifter for hverdag, også må jeg liksom se hunden ann også. Navnet forrige dagen var bedre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 26. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Juni 2014 Jeg skal fortsatt kalle min sannsynlig neste hund for (labra)Dåra! Hva er finere til en labbefrøken liksom? Ikkeno 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 26. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Juni 2014 Jeg har jo nettopp "fått" to nye, og det ble Orca og Såga Orca er det typen som har navngitt ved en tilfeldig kommentar om at han så ut som en spekkhugger på et bilde som 2 uker gammel, og siden har han bare hett Orca. Men skulle jeg hatt en hvor jeg ikke tenkte på at det skulle passe til noe stamtavlenavn osv så har jeg veldig lyst på en hund en gang som skal hete Kreevanka. Må være en grå hannhund og han må være veldig bra konstruert. Og selvsagt en Siberian. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 26. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Juni 2014 Jeg skal fortsatt kalle min sannsynlig neste hund for (labra)Dåra! Hva er finere til en labbefrøken liksom? Ikkeno Labrador som heter Dåra? Vræl! *dårlige minner*. Sier bare leder på hundeleir (nevner ikke navn), svært ulydig labrador, eier på slep og skriking av "Dååååååraaaaaa!! Dååra, daaaa!!". Lol Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjollebolle Skrevet 26. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Juni 2014 Jeg er også veldig flink til å ombestemme meg og var kanskje litt for skråsikker på forrige side, hun passet ikke helt til å hete Zsa Zsa... Og når oppdretter hadde valgt Looking to the Stars som stamtavlenavn fant jeg ut at Adastra måtte passe (ad astra = til/mot stjernene). Ad astra per aspera betyr også til stjernene gjennom motgang, og det kjentes også passende siden jeg har hatt uflaks helsemessig med en del av hundene nå - jeg håper at denne jenten holder seg frisk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 26. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Juni 2014 Pax, Phoenix eller Link :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 26. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Juni 2014 Fikk ny hund i dag, og hun heter Savannah Etter 7th heaven? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 26. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Juni 2014 Hvis jeg hadde fått en ny hund nå, så hadde det vært en svart liten shibagutt som skulle hett Shounen, oppkalt etter sin pappa Boy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 26. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Juni 2014 Neste alaska husky skal hete Tàri eller Noia tror jeg Også har jeg lyst på en Jyrki, Jussi eller Jimi. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 26. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Juni 2014 Beaivvas! Kjente en gang en Laps Vallhund som het det. Neste må bare hete det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 26. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Juni 2014 Beaivvas! Kjente en gang en Laps Vallhund som het det. Neste må bare hete det!Hvordan uttales det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 26. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Juni 2014 Hvordan uttales det? Rett fram. Bea-aiv-vass --- Nälli, Rudder, Nastí eller Aileron… Tror jeg er mine framste kandidater Mest guttenavn da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 26. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Juni 2014 Rett fram. Bea-aiv-vass Stemmer. Tenk på den gamle tv-serien Bay Watch Bay-vass. Det var sånn de med vallhunden sa det. Men kanskje ikke heelt rikig måte å si det på. Det er iallefall samisk og betyr solskinn eller noe i den duren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmp Skrevet 26. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Juni 2014 Nuka og Choco liker jeg veldig godt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 27. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juni 2014 Labrador som heter Dåra? Vræl! *dårlige minner*. Sier bare leder på hundeleir (nevner ikke navn), svært ulydig labrador, eier på slep og skriking av "Dååååååraaaaaa! Dååra, daaaa!". Lol Perfekt; Dåååra, Dåra da, kom åt a mor no, slutt å toill! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ginaml Skrevet 27. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juni 2014 Hundenavn er vanskelige! Har en drøm om å eie en rød (mørk aprikos) dverg puddel hann med navn Ginger (En vakker dag). Tispe navn jeg liker er Karma, Aqua, Mynte og Nuka. Hannhund navn jeg liker er Timon, Pondus, Apollo og Charlie. Skulle det blitt en ny hund så ville jeg uansett hatt et navn med første bokstav i stamtavlenavnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth1981 Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Om jeg får en hund til vil jeg fortsette i samme stil som før Varg, Myggen og ...... ? Kanskje på tide med et fugle- eller fiskenavn? Guppy, Breiflabb, Ugla eller Kråka? Nei Heldigvis kan jeg tenke i maaaaaange år. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sirius Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Noko så vanlig som Happy, eller viss eg var i riktig humør; Ka-pow!^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Noko så vanlig som Happy, eller viss eg var i riktig humør; Ka-pow!^^Hva med Boo-ya? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Hahahahaha Guppy! Flott navn! Fikk jeg hund akkurat nå, skulle den nok hete Logan.. (ja, så en knallbra Wolverine film her om dagen.. og han Logen 9-fingers i bøkene til Joe Arbuth-hvavarrestennåigjen, hvor første boken var knallbra og så gikk det bare nedover.. men for en flott helt Logen 9-fingers er..) Edit: Selene @JeanetteH?????? Hva har skjedd med deg???? Sånt navn går ikke an!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Hva med Boo-ya? Jeg kunne hatt en hund som het det! _____________________ I dag vil visst mannen ha springer. Det skifter jevnlig her i huset tydligvis. Jeg er ikke god på springernavn tror jeg. Jo, den kan hete Guro! Guro er en glad jente nemlig I dag kunne jeg døpt en hund for Futt eller Flisa, alt etter hva som passet 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Flir.. mye bra navn her altså! Siden vi nå er i Boo-Ya og Ka-pow humør her.. måtte ha en hund som het Cowabunga også altså.. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lucy Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Håper på å få en til i hus snart, og om det blir en spaniel tenker jeg på Pippin. Welsh springer er veldig Pippin, synes jeg, om det skulle bli cocker, må jeg tenke litt mer. Engelsk springer MÅ ha britisk guttenavn (som funker på norsk), som Albert e.l. Skulle jeg fått en spisshund til, tror jeg det hadde blitt noe a la Boris eller Ivan Evt noe gammelnordisk/norrønt... Må vite stamtavlenavn og hilse på valpen først for å bestemme meg helt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 29. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2014 Nymeria (det er selvsagt en Sarloos ulvehund det er snakk om). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lucas07 Skrevet 29. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2014 Charlie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts