Gå til innhold
Hundesonen.no

Underlag i bilbur


M&M
 Share

Recommended Posts

Har bladd gjennom tråden vis meg din løsning med hundebur i bilen, og ser det er forskjellig hva folk bruker som liggeunderlag i bilburet. Vi har brukt "soggy doggy" dørmatte, pledd/tepper av ulike typer eller håndduker. Mest denne dørmatten, siden den ikke sklir og ikke er så veldig varm. Hunden her i huset har en del valpepels enda, så det kan fort bli varmt for henne. Anywho, synes det er litt upraktisk med denne dørmatten eller tepper når det er vått ute.. (Bor på vestlandet, så her er vått ganske ofte! :P) Når hunden er våt (les; gjennomblaut) etter tur, blir jo underlaget søkkvått, og så lukter det surt med en gang. Med mindre det vaskes daglig da..

Hva er deres erfaringer? Hva fungerer og ikke?

Tar også gjerne imot bilder eller linker til det dere bruker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pleid å ha en Helly Hansen hundematte i bilburet. En slik: http://www.4bent.no/produkt/hund/sengmadrass/helly-hansen-hundematte

Den er ikke supermyk, men slettes ikke verst. Vanntett, og blir den skitten er det bare å spyle eller tørke av den. Om vinteren legger vi vetbed, fleeceteppe eller et gammelt ullteppe oppå for varmens del. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene dyret sin side har en vanntett madrass med ullpledd over, andre udyret som tygger på madrasser har et par ullpledd, dog hvis de skal ligge der lenge så har vi en ekstra madrass i bilen som vi kan legge inn. Bruker å ta pleddene ut og tørke hvis de blir våte, eller vaske hvis vi har et gjørmehull av noen hunder med hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur eg har ei baderomsmatte med antiskli underst, så ei superbillig IKEA dyne, og til slutt eit "kosepledd" på toppen. Bur også på vestlandet, men aldri vert plaga av lukt til tross for veker med regn i strekk. Men kan kanskje ha noko med at udyra ikkje luktar hund til vanleg heller då... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speidertepper fra Jysk. Skal se om jeg får tak i ulltepper fra overskuddslageret borti høgget her.
I 2009 fant moren min ut at det ville være varmt for rottweiler unghunden min å ha en isoporplate i bunnen av buret. Jeg finner fortsatt isoporkuler ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlingen har saueskinn frå Ikea, ungdyret har fleecetepper. Prøvde å ha saueskinn til begge, men ungdommen fillerista sitt og det var ull overalt. :hmm: Er ikkje heilt fornøgd med fleecetepper, blir fort ein ball som han krøller bort i eit hjørne, men det er det einaste han ikkje tygger i stykker av det me har prøvd.

Har ikkje prøvd dyner, kanskje det blir neste prosjekt. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et liggeunderlag fra clas ohlson som jeg har klippet til og har i bunnen og en vetbed oppå der. Liggeunderlaget isolerer godt mot kulde :) Vetbed er fantastisk fordi det tørker så fort hvis det blir vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Takk for ulike innspill alle sammen :)

Skal ikke være lett altså.. En hund som blir fort varm, ikke er så glad i å ligge på tepper (knørver de sammen i en ball i hjørnet..), eeelsker vann så hun er søkkvåt etter hver tur, og lat matmor som ikke gidder å sette på en vaskemaskin med tepper hver dag :P

Tror vi skal teste ut en sånn vetbed jeg da. De går vel an å skjære til så de passer akkurat i buret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vetbed av den aller tykkeste kvaliteten for de ligger så godt i bunnen av burene. Du klipper de enkelt til ja :) Men pass på å kjøpe TYKKE vetbed. De siste jeg så av dårlig kvalitet var omtrent som fleecetepper fra ikea liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...