Gå til innhold
Hundesonen.no

Adventskalender


Nirm
 Share

Recommended Posts

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg håper at @SoppenCamilla har laget julemysterium til oss i år også :juletre:

Får ikke quotet jo Men SFX, hva vet du om jeg er mindre gærn på kruspersille enn jentene dine er på mat på bordet? *fniser av egen morsomhet*

Her kjøper vi to sjokoladekalendere (type 10-kroners). Og om en av oss glemmer sjokolade en dag så kan den andre stjele sjokoladen. Barnslig, men litt morsomt

Guest Christine

OMG! Det vil jeg ha. Perfekt i eksamenstiden! Har jeg råd til det da?

Har man ikke alltid råd til øl da ?

Tenk på panten du får når alt er drukket opp, så se på det som sparing :sleep:

:lol:

Ja det var jo forsåvidt ett godt forslag bortsett fra at jeg ikke drikker.. :(

Flere? :D

Kommer litt an på interesser det da, men klart man skal unne seg noe digg! :cowboy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har laget en pakkekalende til meg i år igjen :) Får mat (sånn typ. en pakke med pasta, en boks hakkede tomater osv) og forbruksvarer som lys, tannbørste osv. Helt supert!

Mamma har til og med laget pakkekalender til bikkjene! :lol: En godbit pakka inn i papir hver dag!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

I en alder av snart 40 år, så syntes jeg det var koselig å finne en adventskalender fra mamman min i postkassa. Det er en pittelitten bilde kalender! Utenpå er det bilde av to hester og hele kalenderen er like stor som et bankkort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke oppvokst med pakkekalender, men derimot den vanlige sjokoladekalenderen og pepperkakekalender! DET var stas da vi var små :lol: En av de siste dagene før desember lagde hele familien pepperkaker sammen, pyntet dem og hang de opp i en hjemmesydd kalender i sånt striestoff. Superkoselig, så den tradisjonen vil jeg føre videre til mine (fremtidige) barn :thumbsup: Enn så lenge har mamma den kalenderen.

Så nå må jeg ordne med kalender selv. Kjøper sjokoladekalender til meg og samboer, og hver sin FLAX-kalender. Ender ofte opp med at vi må kjøpe flere, for vi skraper de opp i løpet av noen få dager.. :icon_redface: OG! Den ideen med 24 sorter øl skal jeg jammen slå til med i år! Da blir samboer glad tenker jeg! :banana-santa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Jeg kom på! Ei venninne sin adventskalender er å se en julefilm hver dag! Hvis ikke det til få igang julestemninga, så vet ikke jeg :P

Jeg skal se en episode av Narnia hver dag, ogå de dagene som blir til overs så blir det å titte på nyinnspillingene :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG! Det vil jeg ha. Perfekt i eksamenstiden! Har jeg råd til det da?

Det har vi, sånn nesten! Vi har i hvert fall nok forskjellig juleøl til at vi har en hver dag. Men kanskje man skulle gjort det litt ordentlig? Nå er det fritt frem hvilke øl som blir drukket hvilke dag, og det er jo litt lite spennende. Hm.

På meg selv blir det i hvert fall en flaxloddkalender, så får vi se om jeg klarer å finne på noe å gi bort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi, sånn nesten! Vi har i hvert fall nok forskjellig juleøl til at vi har en hver dag. Men kanskje man skulle gjort det litt ordentlig? Nå er det fritt frem hvilke øl som blir drukket hvilke dag, og det er jo litt lite spennende. Hm.

På meg selv blir det i hvert fall en flaxloddkalender, så får vi se om jeg klarer å finne på noe å gi bort..

Det syns jeg dere skal gjøre! Når dere har to adventsstaker bør dere ha en ordentlig adventskalender også, det skulle bare mangle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Helt enig. Da kan det bare være :P

Ja sant, passer på å få min daglige dose sinnasnekkern og / eller lyxfellan. Det hjelper bra på motivasjonen, det får bli min adventskalender tror jeg.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noe alternativ til de kjedelige sjokoladekalenderne, ungkarskalender? :D

kinder'n er jo helt tragisk, 2 egg på 24 dager er jo en ren svindel!

Hæ det synes jeg er tragisk de er jo så dyre også 199 kr stk..

Har ikke bestemt meg for om jeg skal ha kalender i år eller ikke egentlig :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hæ det synes jeg er tragisk de er jo så dyre også 199 kr stk..

Har ikke bestemt meg for om jeg skal ha kalender i år eller ikke egentlig :ball:

kanskje lage sin egen kinderpakkekalender med 24 egg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da guttene var mindre pleide jeg å lage pakkekalender med småting, men i stedet for å henge det opp en fast plass så ble pakkene gjemt rundt i huset hver dag. Så i desember var det aldri noe problem å få de opp om morgenen, de måtte jo få tid til å finne pakken :aww:

Tenåringen her er kresen og liker ikke sjokoladen i sjokoladekalenderen og ikke alle variantene i kinderkalenderen, så i år blir det 'pakkekalender' igjen, men med noen julekuler hver dag og kanskje litt annet innimellom hvis jeg kommer på noe. Det han stort sett ønsker seg er dyre ting, så det passer ikke inn i en pakkekalender. Jeg bruker nemlig ikke 7000 på en kalender :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke 7000 kroner på en pakkekalender er jo ganske ekstremt.

Den gang jeg hadde dame lagde jeg en pakkekalender med sånne "Her er et gavekort på en massasje/vasking av bad/tur i skogen med marshmallows og pølser/osvosv. Må brukes innen søndag denne uka." Det var en stor suksess, og ble vel bedre mottatt enn om jeg hadde kjørt på med en sjokoladekalender.

Men når alt kommer til alt er jo en flaxkalender alltid en fin ting!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og søstra mi fikk pakkekalender av mamma ut videregående, tror jeg det var. Det var 12 sjokolader og 12 ting, så vi fikk godteri annenhver dag, forsøksvis spart til helga eller kveldskos. Tingene vi fikk var for eksempel ting jeg trengte til jeg skulle flytte på studenthybel - pølseklype, pizzaskjærer, et kjøkkenglass, brødfjøl og sånt. Det var ikke dyre ting, men billig og enkelt fra Nille og bra nok for en student. Det blir jo mye penger lell med 48 gaver, ikke en gang en sjokoladebar koster under ti kroner.

Nå får jeg flaxkalender, og i år la mamma med 200 kroner i konvolutten i fall jeg ikke vant noe :D

Jeg har kjøpt en veldig pen kalender fra Søstrene Grene til en tier eller så - antar vi finner en søt tegning bak lukene, men hele kalenderen var så vakker at jeg måtte ha den.

Så har jeg en bok med 24 kapitler - Posten Må Fram Til Jul, Fru Pigalopp, som mamma alltid leste for meg og min søster, og som jeg er kjempeglad i. Jeg burde kanskje la min søster som har barn få boka, men... Jeg finner den ikke til salgs noe sted, dessverre.

Også har jeg Skomakergata på DVD, som jeg ser på hver dag. Jeg synes den er koseligere og jeg har mer emosjonell knytning til den enn til noe av det som går på TV i disse moderne tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje lage sin egen kinderpakkekalender med 24 egg.. :)

Jeg hadde verdens beste julekalender i fjor. Kom på skolen 1. desember og på bordet mitt sto det en pappeske med 24 KINDEREGG pakket inn hver for seg med dato og rødt julebånd. Kan ikke bli bedre!!!

I år bor jeg i skogen alene 9 timer unna venner og familie så får se om jeg kjøper egen kalender, men vanskelig når ingen kan toppe fjorårets.

Har fått gave i posten da av mamma som skal åpnes 1. desember så er nok litt advent ting for å pynte hytta mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...