Gå til innhold
Hundesonen.no

Adventskalender


Nirm
 Share

Recommended Posts

Noen tar litt mer av enn andre i adventskalenderen. VG har en artikkel om fem mødre som lager pakkekalendere, der den dyreste er på 7000 kroner.

Og hva slags kalendere har vi på sonen, og hvem får du den av? Er det mamma som lager kalender, kjæresten eller må du ut og kjøpe sjokoladekalenderen din selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg håper at @SoppenCamilla har laget julemysterium til oss i år også :juletre:

Får ikke quotet jo Men SFX, hva vet du om jeg er mindre gærn på kruspersille enn jentene dine er på mat på bordet? *fniser av egen morsomhet*

Her kjøper vi to sjokoladekalendere (type 10-kroners). Og om en av oss glemmer sjokolade en dag så kan den andre stjele sjokoladen. Barnslig, men litt morsomt

Såpass ja...

Jeg er vokst opp med ulike varianter av pakkekalender. Da vi var små fikk vi flere år puslespillkalender - hver dag fikk vi noen puslespillbrikker som vi måtte legge hver dag så vi på julaften ble ferdige med hele puslespillet. Mamma har fortalt at det var et par år litt smådesperate tilstander sent om kvelden den 30. november når hun og pappa hadde glemt å legge ut puslespillet som gjerne var på en 500-1000 brikker (de måtte jo gjøre det for at det skulle være litt logikk i hvilke brikker vi fikk hvilken dag). Så hun og pappa har sittet til langt på natt og puslet puslespill et par ganger. :lol:

Senere fikk vi pakkekalender, hvor søsteren min og jeg fikk gave annenhver dag. Da var det ofte ting vi trengte - sokker, skolesaker og slikt, eller klistremerker, kjærlighet på pinne også videre. Ikke kostbare saker, men veldig stas å våkne opp til annenhver dag. :)

Det siste året før jeg flyttet ut, delte mamma, pappa og jeg på pakkekalenderen. Vi åpnet gaver hver tredje dag - mamma kjøpte alle gavene til meg, jeg alle gavene til pappa og han alle gavene til mamma. Det var veldig koselig!

De siste tre årene + i år har mamma sendt meg Flax-kalender. I år har hun kjøpt hele elleve stykk som hun har sendt til familiemedlemmer. Jeg har til gode å vinne noen store summer på den kalenderen, men det er jo lov å håpe at det kan skje i år!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma mener jeg skal ha kalender, jeg kan ikke fordra sjokoladen i kalender.

Så jeg tok en boks sjokoaldetrøffler og sa jeg kunne spise en hverdag :lol: (håper det er 24 biter oppi, ellers har jeg lurt mamma :innocent: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får pakkekalender, sjokoladekalender og flaxlodd-kalender av pappa :) Kjøper også 5-6-7 flaxloddkalendere til meg selv fordi jeg stort sett skraper opp hele kalenderen jeg får av pappa etter noen dager. :lol: Pluss at samboer gir meg sjokoladekalender.

Har gitt flaxloddkalender til sjefen min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt sjokoladekalender til Sophia, også får begge ungene gavekalender.

Ikke til 7000 kr dog :lol: det er småting hverdag bare, som en pakke hårstrikk, hårspenner, sokker, kjøleskapmagnet, pepperkakeformer, armbånd, en pakke med fargeblyanter, en tegneblokk andre dagen osv. Bare småting hele veien. Farmoren har sendt gave til hver søndag (advendtsgave?) som er litt større ting tror jeg, til begge to. Pakkene er ihvertfall større :P

Jaran får eh. Noe fint pakkepapir å leke med hver dag :aww:

Lars får flaxloddkalender. (Får og får. Kjøper det med hans penger og hvis han vinner er det jeg som bruker det opp :D ! )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da vi var små så fantes det noen kalendere som hadde bittesmå plastdyrefigurer i seg. Hadde det noen år, og sjokoladekalendere resten. Tror ikke jeg en eneste gang "fulgte" kalenderen :lol:

Har prøvd meg på sjokoladekalender noen år senere, men endt med at jeg ikke spiser sjokoladen siden jeg egentlig ikke syns den er noe god. :lol: Så kjøper flaxkalender. Vinner aldri noe.

Hadde haribokalender engang - den var god! Og prøvd kinderkalender, men der er det endel jeg ikke kan spise.

Ida planlegger jeg pakkekalender til når hun blir større. :aww: Husker mamma sa rett ut at hun ikke gadd å ordne med det, og det syns jeg var fryktelig sårt. Så derfor må lillemor få. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper egen sjokolade kalender, også får vi flax kalender av svigermor :)

Red: Jeg pleier å kjøpe de derre tyske kalenderene, men ser ut som om jeg har kjøpt noe Fransk noe iår.... Håper sjokoladen smaker det samme!

Endret av Stineogstaffene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Alltid fått pakkekalender, flaxkalender og sjokoladekalender. Nå har jeg derimot flyttet ut, så var nettopp å leverte kalendere til foreldrene mine som en takk for alle de fine kalenderne de har gitt med oppigjennom årene :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde strengt tatt laget kalender til guttungen kanskje?

Jeg får sjokoladekalender av sjefen, dvs hun som var sjef kjøpte en til hver på seksjonen, men nå har hun vikar så jeg vet ikke om vikaren vil gjøre det samme... men som andre sier: den sjokoladen egner seg ikke som menneskeføde, så jeg glemmer ofte å åpne lukene da :lol:. Kan til nød spises til morgenkaffen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og søsteren min får pakkekalender av mamma (tror jeg, da). :Grin:

Ogsåå har jeg vært så snill å bestemt meg for å lake kalender til mams og paps, så de får en på deling. Det blir ikke bare pakker, da. Litt godteri, noe hunderelatert ( :lol: ), og husholdningsting. Og kanskje noe annet (juleting og sånt). Jeg tror også at jeg skal henge på noen tjenester, så jeg ikke trenger å svi av alle pengene mine på kalender. Sårri mams og paps. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner hun ene av de som har bildet av kalenderen i den artikkelen :P og skjønner ikke helt greia med å bruke så mye penger på en kalender..

edti: i år har jeg glemt å kjøpe kalender til meg selv, får kjøpe på lørdag, må ha den 10 kroners kalenderen med sjokolade som smaker som den alltid har gjort i adventskalenderen :D når jeg var liten fikk vi også bare den kalenderen, og det var helt greit for meg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får pakkekalender og sjololadekalender av mamma. (Sjokoladekalenderen er pakke nr 1)

Får stort sett småting vi trenger :) Hun syntes jeg var for gammel i år, men jeg fikk overbevist henne om at jeg ikke er for gammel enda! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...