Gå til innhold
Hundesonen.no

Julekjole!


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Er det virkelig vanlig å pynte seg såpass at man tar på kjole på julaften? Trodde det var vanlig å bare være med familien da, jeg?

Kanskje jeg bare har en veldig avslappet familie, men det hadde bare blitt påtatt og rart om noen skulle pynte seg såpass på familiemiddag hos oss, men skal man noe annet før/etter er det jo noe annet. :-)

Vi har alltid pyntet oss, og det syns jeg er en kjempekoselig tradisjon! Vi er jo ikke så veldig formelle eller stive selv om vi har gjort litt mer stas på det ytre :)

--

På festene og nyttår tror jeg at jeg skal ha denne, som jeg kjøpte på B.Young i fjor. Den er ikke så kort på meg.

http://nelly.com/uk/womens-fashion/clothing/dresses/byoung-113/sevim-dress-113168-29/

På julaften er jeg mer usikker. Vurderer svart skjørt og en blondetopp eller en annen fin topp av noe slag. De fleste kjolene mine begynner å se litt slaskete ut på meg nå, så jeg må ha noe stretchy som legger seg inntil kroppen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette her er julekjolen min. http://shop.mango.com/NO/p0/mango/clothing/v-neckline-fitted-dress/?id=11083504_02&n=1&s=prendas.vestidosprendas&ident=0__1_0_1387658549050&ts=13876585490

Her er min julekjole! Kjempe førnøyd, alt brukt på julebord, skal ha den på julaften og nyttårsaften :Grin:

Dette ble min julekjole for i år

Posted Images

Er det virkelig vanlig å pynte seg såpass at man tar på kjole på julaften? Trodde det var vanlig å bare være med familien da, jeg?

Kanskje jeg bare har en veldig avslappet familie, men det hadde bare blitt påtatt og rart om noen skulle pynte seg såpass på familiemiddag hos oss, men skal man noe annet før/etter er det jo noe annet. :-)

Ja det er vanlig å pynte seg på julaften.

Vi er jo avslappet selv om far har på seg dress og jeg har på meg en kjole. :) Skal ikke pynte meg for ball heller. :P

Folk er jo forskjellige men jeg syntes det er veldig hyggelig at julaften er litt mer pynta enn en vanlig søndagsmiddag. :)

- Takker for bilder av kjoler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier alltid gå i kjole/skjørt og mennene i dress. Synes det er kjekt :)

Har bestilt meg tre nye kjoler, siden jeg trengte de så veeeeldig(a).

null_zps7ab0a177.jpg

null_zps0be3642f.jpg

null_zps3a4a21b1.jpg

Blir nok den røde på julaften med et fint gullsmykke :)

Å herregud den hvite, jeg døøøør den var knallfin!!

Denne tråden var IKKE lur å gå inn på når jag har gitt meg selv shoppigforbud...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig vanlig å pynte seg såpass at man tar på kjole på julaften? Trodde det var vanlig å bare være med familien da, jeg?

Kanskje jeg bare har en veldig avslappet familie, men det hadde bare blitt påtatt og rart om noen skulle pynte seg såpass på familiemiddag hos oss, men skal man noe annet før/etter er det jo noe annet. :-)

Vi er bare familie vi også, men vi pynter oss alltid litt. For meg ville det blitt rart og helt feil om man ikke pyntet seg litt ekstra denne dagen. :) Og for meg er ikke kjole veldig stivpyntet akkurat, går ofte i det på jobb og i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På juleaften skal jeg med mamma og de på fjellet i Trysil. -20 grader, ikke innlagt vann og hyttehytte gjør at "julekjolen" min i år enten blir den knallrosa onepiece'n min eller så vurderer jeg å gå til innkjøp av matchende joggebukse og -genser i råååååsa. :lol: Skal det være, skal det være. På nyttårsaften liker jeg å gå med en sort, enkel kjole med ermer som jeg spriter opp med fine smykker. Jeg er ikke noe kjolemenneske :rofl: , men falt for den lille sorte jeg kjøpte meg til jul ifjor.. The big question er bare; Hvor i fanden har jeg lagt den kjolen? Hos mamma? Hos pappa? Hjemme? Rotehodet :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke denne vekk :P

Den røde var knallfin!

Å herregud den hvite, jeg døøøør den var knallfin!

Herremiiiiin så fine! Den røøøde :wub:

Tusen takk! Er veldig enig :ChristmasTree:

Hvor har du kjøpt de? :)

Kjolene mine er kjøpt på Netthandelen, altså auksjon. Alle kostet under 100 kroner. Den grønne tok jeg fordi jeg fikk den for 50kr haha :P De to andre for rett under 100-lappen :) Var nok litt heldig med de prisene. Gjelder å bruke litt tid på å få tak i ting der(les: timer...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke greier å gå nok ned i vekt før jul blir det denne: http://www.dresscode.no/products/sateng-drm-rd

Noen som vet om butikket som selger noe ala denne kjolen som AnnChristin linket til? Ønsker meg skikkelig en sånnen, men er avhengig av å prøve den på før jeg kjøper. :P Farger er ikke så viktig, er selve formen jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om butikket som selger noe ala denne kjolen som AnnChristin linket til? Ønsker meg skikkelig en sånnen, men er avhengig av å prøve den på før jeg kjøper. :P Farger er ikke så viktig, er selve formen jeg er ute etter.

http://www.kjoledamen.no

Nettbutikk, og viss du er heimom ein tur har dei butikk i fargegata i stvg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde planlagt nyttårskjolen, men hva skal jeg ha på meg på julaften? Jeg har selvfølgelig lyst på unnskyldning til å kunne kjøpe en ny kjole, men tror ikke lommeboka er helt enig.

Her også pynter man seg på julaften, selv om vi kun er nærmeste familie. Det er en tradisjon, og gjør dagen litt mer spesiell føler jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er, som Synnøve, kjoloman! OG skjørtoman. Og klesavhengig :P

Jeg har kjøpt mange nye kjoler i det siste, og har en del å velge i. Tror det blir ca sånn her:

Julebord med jobben - rød kjole i klassisk knitt med veldig god passform! :)

Skal ta bilde av den! Finner den ikke på nett.

Restaurantfest med gode venner - stripete kjole i grått og beige fra lindex. Liker den dødsgodt.

http://static.lindex.com/Archive/ProductImages/7052/7052108/S0000007052111_F_W40_20130911200918.png

Her er bilde av meg (og sambo) der jeg har den på:

1456491_10153452626245123_1928823804_n.j

Julebord med venninnegjengen - kjolen linket til tidligere i tråden. Den er mye finere i virkeligheten, ja :D

http://www.hm.com/no/product/19196?article=19196-A

Nyttårsaften - denne er mye finere på enn på bilder! :)

http://no.vila.com/vila/short-dresses/luo-short-dress/14012020,no_NO,pd.html?dwvar_14012020_colorPattern=14012020_Black_400551&forceScope=

Vi har alltid pyntet oss på julaften. Det er overhode ikke fordi vi er noen spesielt høytidelig familie. Vi er tvert imot veldig uformelle. Men alle synes det er allright å ta seg godt ut og at det er litt stas å få pynte seg den ene dagen i året som alltid er like spesiell. Jeg spesielt er jo julejunkie, så jeg er bare glad for å få pynte meg OG feire jul samtidig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tenke meg til å ikke pynte meg på julaften. Sant som det blir sagt, dagen blir mer spesiell da. Kjole til middagen til meg og gubben har dress. Da er det finservice, polets juleøl og aquavite. Det skal liksom være litt annerledes og mer høytidelig enn nesten alle andre middager i året syns jeg.

Når pakkene skal pakkes opp og jeg må tyne i meg det eneste glasset med cognac jeg hæler så har jeg som regel skiftet til noe mer behagelig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om butikket som selger noe ala denne kjolen som AnnChristin linket til? Ønsker meg skikkelig en sånnen, men er avhengig av å prøve den på før jeg kjøper. :P Farger er ikke så viktig, er selve formen jeg er ute etter.

Jeg har en annen kjole i samme merket, de er litt store i str, men kjempegod! Men er jo returrett på de da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har linker til nettsider hvor de selger kjoler i litt større størrelser? Altså ikke hm, lindex, laredoute osv og de vanlige butikkene. Jeg ser egentlig etter en rød eller svart kjole som ligger litt tett ned til brystene, mens så blir det løsere og bredere ned fra under brystene og til litt over kneet... noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...