Gå til innhold
Hundesonen.no

Julekjole!


Ozzy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette her er julekjolen min. http://shop.mango.com/NO/p0/mango/clothing/v-neckline-fitted-dress/?id=11083504_02&n=1&s=prendas.vestidosprendas&ident=0__1_0_1387658549050&ts=13876585490

Her er min julekjole! Kjempe førnøyd, alt brukt på julebord, skal ha den på julaften og nyttårsaften :Grin:

Dette ble min julekjole for i år

Posted Images

Jeg pynter meg på julaften, men ikke med denne typen kjoler. Mer type bomullskjole/hverdagskjole/strikkekjole med tykk strømpebukse til. Julaften er for meg å krølle seg opp i en stol med nøtter etter middag, kunne sette seg på gulvet for å åpne pakker og rett og slett være varm, komfortabel og "pen i tøyet" likevel. Utrooolig mye fine kjoler dere linker til, jeg kunne tenkt meg alle sammen til alle romjulsfestene og nyttårsaften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha på meg denne kjolen i år. Den blir årets julekjole, og brukes på julaften såvel som nyttårsaften. Hadde egentlig tenkt til å bruke den på julebordet med klassen til helgen, men jeg har ikke sjans til å få den av på egenhånd og det er sånn passe uaktuelt å ta med noen hjem for å i det hele tatt få av meg kjolen uten å ødelegge den, så på julebordet blir det en svart, "hyggelig" kjole.

I min familie er det å pynte seg til julemiddag og gaveåpningen en del av det å feire jul, alt blir liksom litt mer høytidelig når alle går rundt i fine kjoler og stive dresser!

Skal jeg forresten gå for hudfargede strømper og nude pumps, eller svarte strømper og svarte pumps til den lilla kjolen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha på meg denne kjolen i år. Den blir årets julekjole, og brukes på julaften såvel som nyttårsaften. Hadde egentlig tenkt til å bruke den på julebordet med klassen til helgen, men jeg har ikke sjans til å få den av på egenhånd og det er sånn passe uaktuelt å ta med noen hjem for å i det hele tatt få av meg kjolen uten å ødelegge den, så på julebordet blir det en svart, "hyggelig" kjole.

I min familie er det å pynte seg til julemiddag og gaveåpningen en del av det å feire jul, alt blir liksom litt mer høytidelig når alle går rundt i fine kjoler og stive dresser!

Skal jeg forresten gå for hudfargede strømper og nude pumps, eller svarte strømper og svarte pumps til den lilla kjolen? :)

Nude!!!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha på meg denne kjolen i år. Den blir årets julekjole, og brukes på julaften såvel som nyttårsaften. Hadde egentlig tenkt til å bruke den på julebordet med klassen til helgen, men jeg har ikke sjans til å få den av på egenhånd og det er sånn passe uaktuelt å ta med noen hjem for å i det hele tatt få av meg kjolen uten å ødelegge den, så på julebordet blir det en svart, "hyggelig" kjole.

I min familie er det å pynte seg til julemiddag og gaveåpningen en del av det å feire jul, alt blir liksom litt mer høytidelig når alle går rundt i fine kjoler og stive dresser!

Skal jeg forresten gå for hudfargede strømper og nude pumps, eller svarte strømper og svarte pumps til den lilla kjolen? :)

Nude, hvis du legger nok penger i strømpebuksene til at de virkelig er nude, og ikke en rar brunfarge som ser helt uekte ut. Ellers synes jeg generelt at svarte strømpebukser og svarte pumps er det lekreste, mest elegante man kan ha på seg. Under en kjole da, såklart :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som vet om et sted som selger pumps med lav hæl? Altså maks 5 cm? Jeg har funnet noen på nett, men det har vært utenlandske nettbutikker, og såpass dyre sko at jeg ikke tør å gamble på det. Jeg vipper som regel mellom to størrelser, og slike sko er dumt å ha for store..

Eventuelt andre pensko med lav hæl. Noe som ser pyntet ut, og går til kjoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nude, hvis du legger nok penger i strømpebuksene til at de virkelig er nude, og ikke en rar brunfarge som ser helt uekte ut. Ellers synes jeg generelt at svarte strømpebukser og svarte pumps er det lekreste, mest elegante man kan ha på seg. Under en kjole da, såklart :P

Jeg tror egentlig at jeg dropper strømpebukser hvis jeg går for nude :GrinBlue:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en ny kjole og har en del strenge kriterier i år, noe som gjør det unødvendig vsnskelig.

Julekjole. Den må være stilfull og pyntet, men ikke stivpyntet. Jeg er 177 cm høy, og slank, men jeg har en kul på magen som må tas hensyn til. Kulen er ikke kjempestor, så det kan lett bli tvil om hva som forårsaker kulen. Jeg vil ikke ha en kjole som får meg til å se tykk ut istedenfor gravid, samtidig som jeg ikke vil ha en tettsittende kjole, for det blir så slitsomt i lengden. Tips anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en ny kjole og har en del strenge kriterier i år, noe som gjør det unødvendig vsnskelig.

Julekjole. Den må være stilfull og pyntet, men ikke stivpyntet. Jeg er 177 cm høy, og slank, men jeg har en kul på magen som må tas hensyn til. Kulen er ikke kjempestor, så det kan lett bli tvil om hva som forårsaker kulen. Jeg vil ikke ha en kjole som får meg til å se tykk ut istedenfor gravid, samtidig som jeg ikke vil ha en tettsittende kjole, for det blir så slitsomt i lengden. Tips anyone?

Jeg var sånn omtrent der du er nå på denne tiden for to år siden. Ikke så gravid at jeg utvilsomt var gravid, liksom. Det som funket veldig bra for meg da, var en knelang kjole med v utringning, med omslagseffekt. Kan sikkert og være en vanlig omslagskjole. Da så jeg på en måte litt "mer" gravid ut enn jeg var (altså ikke bare tjukk) , sikkert fordi "beltet" blir over magen, og det var veldig enkelt og pyntet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en ny kjole og har en del strenge kriterier i år, noe som gjør det unødvendig vsnskelig.

Julekjole. Den må være stilfull og pyntet, men ikke stivpyntet. Jeg er 177 cm høy, og slank, men jeg har en kul på magen som må tas hensyn til. Kulen er ikke kjempestor, så det kan lett bli tvil om hva som forårsaker kulen. Jeg vil ikke ha en kjole som får meg til å se tykk ut istedenfor gravid, samtidig som jeg ikke vil ha en tettsittende kjole, for det blir så slitsomt i lengden. Tips anyone?

Vet ikke hvor stor du er rundt magen ennå, men det er jo massevis av fine "gravidkjoler" der ute. :)

F.eks:

http://www.zalando.no/mama-licious-nadine-kjole-sort-m6421c02t-q00.html

http://www.zalando.no/jojo-maman-bebe-ballkjole-sort-j2621c00r-802.html

http://www.hm.com/no/subdepartment/LADIES?cm_mmc=adwords-_-no-_-mama-_-gravid%20kjoler&gclid=CM-c-86OpLsCFQhZ3godlW0AWQ#Nr=4294924158

Eler kanskje disse kan gå an å bruke?

http://www.hm.com/no/product/17796?article=17796-A

http://www.hm.com/no/product/19170?article=19170-B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet denne kjolen som jeg syntes er kjempefin.

attachicon.gifkjole.png

Noen som veit hvordan en slik kjole vil holde seg oppe når du ikke har voldsomt mye pupper? :P

Jeg trenger nok enten S eller XS, bruker 75A

Kommer ann på pasformen også. ;) Jeg har en veldig "slim fit" kjole uten stropper som gjerne sklir litt om jeg beveger meg mye, dette pga for store pupper som førte til at jeg måtte opp en størrelse større enn resten av kroppen var enig i. Dog passer den greit nå når kroppen har fulgt med opp den størrelsen også :P (men jeg er ikke like fornøyd :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier også å pynte oss også på julaften, ikke kjempe stivt, men mennene har dress og damene har pene dame klær ;)

Neste gang jeg har problemer med å finne en pen kjole så skal jeg spørre @Maria , du hadde skikkelig peil på hva som finnes hvor :)

SÅ hyggelig at du synes det, @Renate A :D Jeg er faktisk veldig opptatt av klær, og bruker mye tid på det. Så jeg har relativt god oversikt vil jeg påstå. Og stylistvenninner som alltid har gode tips og råd og som er vant til å jobbe med folk som har mange ulike utfordringer og ønsker :)

Så, ja! Det er bare å spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ hyggelig at du synes det, @Renate A :D Jeg er faktisk veldig opptatt av klær, og bruker mye tid på det. Så jeg har relativt god oversikt vil jeg påstå. Og stylistvenninner som alltid har gode tips og råd og som er vant til å jobbe med folk som har mange ulike utfordringer og ønsker :)

Så, ja! Det er bare å spørre!

Jeg fant to fine kjoler idag faktisk, skal dra tilbake og prøve dem på tirsdag, må ha tid til å tenke og vurdere.

Hanneli Mustaparta er ei god venninne av meg og selv om jeg ikke er sååå opptatt av klær så liker jeg godt å se alle klærne hun har på seg.

Har lyst til å dra til Paris når hun er der og være med på noen jobbe dager, du skulle også vært med på det som elsker klær, hadde vært morro, jentetur :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant to fine kjoler idag faktisk, skal dra tilbake og prøve dem på tirsdag, må ha tid til å tenke og vurdere.

Hanneli Mustaparta er ei god venninne av meg og selv om jeg ikke er sååå opptatt av klær så liker jeg godt å se alle klærne hun har på seg.

Har lyst til å dra til Paris når hun er der og være med på noen jobbe dager, du skulle også vært med på det som elsker klær, hadde vært morro, jentetur :D

Call me, Renate ;) Hehe
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! Den tror jeg jammen jeg skal bestille også. Bestilte du på ellos? :)

Stemmer! Men tror de er utsolgt for lilla da, men er igjen noen av de andre fargene :) Liker den kjempegodt, og jeg bestilte den mandag, og torsdag allerede hentet jeg den på butikken. Herlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonen altså... Jeg har bunad, men den er feilsydd (mixup av mål) og jeg somler meg aldri til å få fikset det!

Meeen, det gir jo en gylden mulighet til å finne en julekjole!

Det betyr, hjeeelp!

Jeg har lagt på meg noen kilo jeg ikke er så fornøyd med, og skulle gjerne hatt en kjole som får meg til å føle vel tiltross for det. Som gjerne viser frem de formene jeg har på en pen måte, rumpe og pupper that is (timesglass formet vil jeg vel kalle meg).

Noen som har tips? (Rød er no-go farge btw)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonen altså... Jeg har bunad, men den er feilsydd (mixup av mål) og jeg somler meg aldri til å få fikset det!

Meeen, det gir jo en gylden mulighet til å finne en julekjole!

Det betyr, hjeeelp!

Jeg har lagt på meg noen kilo jeg ikke er så fornøyd med, og skulle gjerne hatt en kjole som får meg til å føle vel tiltross for det. Som gjerne viser frem de formene jeg har på en pen måte, rumpe og pupper that is (timesglass formet vil jeg vel kalle meg).

Noen som har tips? (Rød er no-go farge btw)

Jeg er i samme situasjon, og trives av den grunn i kjoler som den jeg nettopp la ut bilde av. Liker kjoler med type 50-60-tallssnitt på meg, innsvinget i livet og stort skjørt :) De har noen typer på ellos, og kjoledamen har endel av den typen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon, og trives av den grunn i kjoler som den jeg nettopp la ut bilde av. Liker kjoler med type 50-60-tallssnitt på meg, innsvinget i livet og stort skjørt :) De har noen typer på ellos, og kjoledamen har endel av den typen :)

Da skal jeg sjekke litt opp i den typen, likte godt fargen på den du la ut. Og med en bolero får man skjult litt store overarmer også.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med denne!

1e5fc50d-f343-4e82-b531-c0bcb3d96379_zps

Noen syntes kanskje den er litt i overkant fin men jeg er litt sånn at når jeg først skal pynte meg så kan jeg likesågodt gjøre det ordentlig! :)

Noen som har forslag til sko? De kan ikke være kjempehøye, og de må være mulig å gå med en hel dag. Men jeg må ha hel på da jeg er for lav til kjolen. :lol:

Fikk forslag om nude pumps, men har ikke funnet noen som har lav nok hel. De jeg finner har 11cm eller mer, og jeg har en ødelagt ankel som ikke tåler så høye sko så lenge..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...