Gå til innhold
Hundesonen.no

Julekjole!


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Det gjør jeg og! Så jeg er på utkikk etter en pen/kul liten jakke til å ha over. Sånn kort. :P Ellers får man kjøpt bare "armer" nettopp til å ha under kjoler ol. Var det tvshop som reklamerte for det tro? Og når det gjeller kjole, er det det viktigste å finne en med riktig form - da blir alle flotte i kjole! Også sånne som meg som har litt ekstra under beltet. :P

Det er jo det som er driiit vanskelig :P Er så fantastisk dårlig utvalg her, får håpe jeg finner noe når jeg reiser hjem til sivilisasjonen på fredag. Heldigvis er det nattåpent på lørdag og søndagsåpent! Sånn kul jakke har jeg og lyst på. Kjøpte en enkel og billig bolero fra ellos, kom i posten i går. Den er kort og sånn passelig fin. Helt "plain" da, ikke no stæsj, så den funker til jula i alle fall.

Jeg river av meg håret noen ganger altså, herregud så vanskelig det skal være :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette her er julekjolen min. http://shop.mango.com/NO/p0/mango/clothing/v-neckline-fitted-dress/?id=11083504_02&n=1&s=prendas.vestidosprendas&ident=0__1_0_1387658549050&ts=13876585490

Her er min julekjole! Kjempe førnøyd, alt brukt på julebord, skal ha den på julaften og nyttårsaften :Grin:

Dette ble min julekjole for i år

Posted Images

Endelig fant jeg en julekjole :D Jeg er ikke så glad i kjoler, så når jeg først forelsker meg i en bare må jeg ha den, hehe :) Den var ikke bare pen på kleshengeren, men den satt jammen meg kjempefint på meg :D Fikk skikkelig timeglassfigur, og de store puppene så mindre ut, midjen ble framhevet og den satt helt etter uten å være trang. Ingen glidelåser eller knapper, bare å dra over hodet :) Den satt til og med pent uten hold-in undertøy :)

DSC_1126_zps1b9677b4.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Hvor er den fra? Den var kjempefin :-)

Kjøpte den på B young, merket er Sorbet :) Kostet 599 kr :)

Ja, den er kjempelekker! Falt for den med en gang, hehe :) Og den er veldig god å ha på, litt stretch i det underste laget, og den er passe lang synes jeg :) Og så er det en kjole som passer utenom jul også, kan passe bra i mange ulike anledninger :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en type stroppløs BH som passer til oss med små pupper? De jeg har funnet (f.eks med avtagbare stropper) passer dårlig. Bruker 75/80A

Stroppene på kjolen går litt til siden så kan egentlig ikke ha vanlig BH, men kan ikke gå uten heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en type stroppløs BH som passer til oss med små pupper? De jeg har funnet (f.eks med avtagbare stropper) passer dårlig. Bruker 75/80A

Stroppene på kjolen går litt til siden så kan egentlig ikke ha vanlig BH, men kan ikke gå uten heller.

Har du vært på change? Der pleier de å ha godt utvalg til både små og store pupper. Pluss at de måler deg så du får helt riktig str. Fikk en aha opplevelse der selv, trodde jeg var 80/85 rundt, men neh, er 60/65 rundt. Hadde for liten cup og for stort rundt. Vanlig feil vi gjør., øker omkrets og minsker cupen. Så mange tilfeller av 85B som egentlig var en 80C, eller 75D når jeg jobbet med undertøy.

Bare sier, for syntes 80 hørtes veldig stort ut på deg.. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært på change? Der pleier de å ha godt utvalg til både små og store pupper. Pluss at de måler deg så du får helt riktig str. Fikk en aha opplevelse der selv, trodde jeg var 80/85 rundt, men neh, er 60/65 rundt. Hadde for liten cup og for stort rundt. Vanlig feil vi gjør., øker omkrets og minsker cupen. Så mange tilfeller av 85B som egentlig var en 80C, eller 75D når jeg jobbet med undertøy.

Bare sier, for syntes 80 hørtes veldig stort ut på deg.. :)

Kjøpt hos Change en gang, betalte 300kr for en BH som overhode ikke passer og som sitter dritdårlig.

Så har ikke den beste erfaringa med "kunnskapen" deres. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt hos Change en gang, betalte 300kr for en BH som overhode ikke passer og som sitter dritdårlig.

Så har ikke den beste erfaringa med "kunnskapen" deres. :P

En kan vel være uheldig der også :P meb er lett å måle seg selv også da. Synes fortsatt 80 høres veldig mye ut på deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt hos Change en gang, betalte 300kr for en BH som overhode ikke passer og som sitter dritdårlig.

Så har ikke den beste erfaringa med "kunnskapen" deres. :P

Prøvde du den ikke? :P

BH-kjøp er et lite *******, men noe jeg pleier å gjøre er ihvertfall å hoppe og sprette rundt, bøye meg frem og løfte armene og, det er en kjekk "stresstest" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en type stroppløs BH som passer til oss med små pupper? De jeg har funnet (f.eks med avtagbare stropper) passer dårlig. Bruker 75/80A

Stroppene på kjolen går litt til siden så kan egentlig ikke ha vanlig BH, men kan ikke gå uten heller.

Nå kan jeg ikke huske å ha sett så mye bilder av deg, men tror jeg har fått med noen i farta. Og du kan umulig være 80! Jeg bruker 80, det er hakket for stort for meg nå faktisk etter at jeg gikk ned fra 100 til 90 kilo! Og jeg er brei over brystet!

Men husk å prøv! Uansett hvor hat det er! Jeg var dum og kjøpte to bh'er i samma slengen siden de var lik str og så like ut! På samme butikk, men den ene vsr blonder på utsiden, dårlig valg! Sitter vondt selv om den passer perfekt str messig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan vel være uheldig der også :P meb er lett å måle seg selv også da. Synes fortsatt 80 høres veldig mye ut på deg :P

Nå kan jeg ikke huske å ha sett så mye bilder av deg, men tror jeg har fått med noen i farta. Og du kan umulig være 80! Jeg bruker 80, det er hakket for stort for meg nå faktisk etter at jeg gikk ned fra 100 til 90 kilo! Og jeg er brei over brystet!

Veit ikke hvor svær jeg er rundt, har ikke målebånd :P Men jeg har noen BH'er som er 80 som jeg har på det innerste hakket og som sitter ok. Men de er jo ekstremt forskjellige i størrelsene da, en 75 hos lindex er jo noe helt annet enn en 75 hos H&M eller NewYorker. Veldig irriterende. :P

Veier i underkant av 60kg.

Kanskje jeg skal ta en tur på change igjen, se om de har bytta ansatte :P

Og finne meg en stroppløs BH.

Prøvde du den ikke? :P

BH-kjøp er et lite *******, men noe jeg pleier å gjøre er ihvertfall å hoppe og sprette rundt, bøye meg frem og løfte armene og, det er en kjekk "stresstest" :)

Joda men hu dama pusha så sykt og jeg sto der halvnaken og komfortabel og sa at den ikke virka noe passe men hu styra og ordna så sykt at jeg bare kjøpte den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke hvor svær jeg er rundt, har ikke målebånd :P Men jeg har noen BH'er som er 80 som jeg har på det innerste hakket og som sitter ok. Men de er jo ekstremt forskjellige i størrelsene da, en 75 hos lindex er jo noe helt annet enn en 75 hos H&M eller NewYorker. Veldig irriterende. :P

Veier i underkant av 60kg.

Kanskje jeg skal ta en tur på change igjen, se om de har bytta ansatte :P

Og finne meg en stroppløs BH.

Joda men hu dama pusha så sykt og jeg sto der halvnaken og komfortabel og sa at den ikke virka noe passe men hu styra og ordna så sykt at jeg bare kjøpte den :P

puppe stelelt er forskjellig men da jeg veide i underkant av 60 måtte jeg ha 65 dd hos change. Og etter hva jeg har erfart skal ikke bh ny sitte på innerste henpene, da skal dem sitte på ytterste. Nå vet jeg ikke helt hvilken bh som passer best fordi jeg har endret meg elelr at bhen er blitt slitin. Må se om jeg får meg innom og kjøpt noe nytt på nyåret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, den skal sitte på ytterste hempe som ny, de utvider seg etter bruk. Kommer den veldig langt opp på ryggen er det også tegn på feil størrelse, må du ha den på strammeste hempe under prøving er den for stor.

@Ozzy, du får si ifra hvis du vil ha med ekspertise på tur, har jobbet som undertøysansvarlig :P og fikk veldig mange til å begynne med riktig bh størrelse, de fleste er større i cupen enn de tror. Ofte kan man gå tilsvarende ned i omkrets som man øker cup, om du f.eks er 80a, for hver du går ned i omkrets øker du cub, 75b, 70c osv. Også er det forskjell på modeller også, jeg passer best i balconette eller fullskål f.eks.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...