Gå til innhold
Hundesonen.no

Julekjole!


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Jepp, den skal sitte på ytterste hempe som ny, de utvider seg etter bruk. Kommer den veldig langt opp på ryggen er det også tegn på feil størrelse, må du ha den på strammeste hempe under prøving er den for stor.

@Ozzy, du får si ifra hvis du vil ha med ekspertise på tur, har jobbet som undertøysansvarlig :P og fikk veldig mange til å begynne med riktig bh størrelse, de fleste er større i cupen enn de tror. Ofte kan man gå tilsvarende ned i omkrets som man øker cup, om du f.eks er 80a, for hver du går ned i omkrets øker du cub, 75b, 70c osv. Også er det forskjell på modeller også, jeg passer best i balconette eller fullskål f.eks.

Helt seriøst, si fra om du skal til Oslo og HJELP MEG :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette her er julekjolen min. http://shop.mango.com/NO/p0/mango/clothing/v-neckline-fitted-dress/?id=11083504_02&n=1&s=prendas.vestidosprendas&ident=0__1_0_1387658549050&ts=13876585490

Her er min julekjole! Kjempe førnøyd, alt brukt på julebord, skal ha den på julaften og nyttårsaften :Grin:

Dette ble min julekjole for i år

Posted Images

Helt seriøst, si fra om du skal til Oslo og HJELP MEG :lol:

Den er god :lol: akkurat det med bher er min "hjertesak" her i livet :icon_redface: etter å ha hatt kunder som virkelig brukte mye rare størrelser som overhodet ikke passet, det gikk stort sett igjen at de hadde for stor omkrets og liten cup da :P men ei husker jeg sååååå godt, hun var så frustrert for de hun ikke fant bh som passer, nei ikke så rartd et når hun var overbevist om at "grevinnehengene" også skulle inn i cupen :lol:

Edit: og nå jobber jeg med klær og ikke undertøy, noen ganger sliter jeg bittelitt nør jeg får kunder slm har bh som virkelig sitter feil, vil jo si noe, men kan jo liksom ikke det heller da...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig BH-størrelse er superviktig! Husker jeg fikk litt sjokk da jeg målte meg første gang, det var ganske radikal endring av størrelse altså. :lol: Det er jo ikke rart så mange bruker feil størrelse da, når den største cupstørrelsen man finner på H&M o.l er D eller E-cup. Da øker man jo omkretsen i stedet for å få tak i riktig cupstørrelse. De som jobber på Change er stort sett flinke og hyggelige, fikk god hjelp senest i dag faktisk.

I år kjører jeg chill juletøy. Svart strikket kjole med lange ermer, gullfarget smykke, belte i livet og julerøde strømpebukser. :ahappy:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er julekjolen min.

http://shop.mango.com/NO/p0/mango/clothing/v-neckline-fitted-dress/?id=11083504_02&n=1&s=prendas.vestidosprendas&ident=0__1_0_1387658549050&ts=1387658549050

Men jeg synes (i all beskjedenhet :lol: ) at den er finere på meg enn på modellen. Ignorer det rotete rommet og møkkete speilet, det er ikke mitt soverom, og det eneste fullfigurspeilet i huset :aww::lol:

954455_10151916205054601_1452266290_n.jp

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææ, innså nettopp at jeg har glemt å kjøpe sko til kjolen min! Har to timer til krise-julegaveshopping på mandag før jobb, håper jeg finner noe! :P

Hvor lenge er dere åpne på juleaften da? Om du skal få handlet før jobb :blink: vi stenger 12, åpner 10..

Edit: juleaften er på tirsdag den så ehn ja.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er dere åpne på juleaften da? Om du skal få handlet før jobb :blink: vi stenger 12, åpner 10..

Edit: juleaften er på tirsdag den så ehn ja.. :icon_redface:

Hehe ja håper virkelig ikke julaften har blitt flytta! :P Fikk begynne 12 på mandag så jeg fikk shoppa litt. :P

(Men har åpent 10-13 på julaften hvis du har glemt julegave til Leo!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja håper virkelig ikke julaften har blitt flytta! :P Fikk begynne 12 på mandag så jeg fikk shoppa litt. :P

(Men har åpent 10-13 på julaften hvis du har glemt julegave til Leo!)

Bare jeg som har detti litt ut av hvilke dag det er og sånn :P jobber selv fra 10-12 på julaften... Og julegaven til Leo er pakket inn (til Leo sin fortvilelse :lol: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant det. Så på tv en gang, og ei som fikk målt så hun fikk riktig str. Hun hadde nesten ikke pupper i det hele tatt, og hun måtte ha C-cup :) Hadde jeg gjetta hadde jeg trodd A eller nesten ikke en A engang :P

Det har ikke alltid bare med størrelsen å gjøre, sånn eh, rent uttover om det forklarer noe? Formen rundt er mer betydelig for hvilken størrelse man må ha. :)

Tror at de fleste med små bryster handler på HM, Cubus osv. og, og disse foreningene tror jeg har mindre størrelser i BH enn kjeder som kun selger undertøy, min erfaring iallefall. Og tror også de fleste ofte bruker for liten cup av de som synes den ikke sitter helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men de undertøysbutikkene har jeg bare opplevd som dyre og med dårlig utvalg. Jeg har bestilt fra England i årevis, og har fra en alder av ca 14 vært misunnelig på de som kan gå på H&M o.l. og kjøpe med seg hva som helst. Med relativt liten omkrets og over FF er ikke Norge stedet å shoppe liksom :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææ. Jeg har ikke funnet kjole enda, så ser ut som det kan bli skjørt... Vet ikke helt hva jeg synes om det :P Hehe. Ang alt BH snakket så liker jeg change, men de har små størrelser da. Jeg er 1-2 størrelser større på change enn jeg har i andre bh'er, da med samme mål rundt, forskjell på cup'en bare ;) Men de har mye å velge i, det liker jeg- pluss at de har sånn kort hvor man får bonus poeng for hvert kjøp. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Julekjolekrisen er avblåst! Jeg har arvet farmors kjoler og de passer flott til denne stuttjukke kroppen. Skal legge opp den ene så den rekker rett under kneet og rense den, så har jeg antrekk til 50-årsdagen vi skal på nyttårsaften. Julaften blir det vel strikke kjolen jeg kjøpte på lindex tenker jeg.

Minner om denne bare at den var svart/grå i stedet for blå også var det strikket inn noen glittertråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg begynner å grine snart, at det skal være så vanskelig å finne kjole til levelig pris.

Vet ikke hvilke butikker du har og velge i, men til og med kresne meg fant et par kjøler jeg likte når jeg var på shopping før helgen. Husker ikke hvem jeg fant hvor, men Vero moda hadde flere jeg likte, og ingen over 350 kr. Også lurer jeg på om det var gina tricot jeg også fant en eller to, og igjen, ikke så dyre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilke butikker du har og velge i, men til og med kresne meg fant et par kjøler jeg likte når jeg var på shopping før helgen. Husker ikke hvem jeg fant hvor, men Vero moda hadde flere jeg likte, og ingen over 350 kr. Også lurer jeg på om det var gina tricot jeg også fant en eller to, og igjen, ikke så dyre :) 

 

Vært på begge og tror de hadde lite igjen rett og slett :(
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke umulig nå, da blir det verre ja, men det er jo en virkedag igjen, kanskje de får inn varer i morgen :)

Ikke mange butikker som får varer på lillejulaften, ihvertfall ikke mange som får pakket de ut. Det meste av nye varer har nok kommet alt for å være motvekt på salget som starter i romjula :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...