Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gir du i julegaver i år?


Synnikken
 Share

Recommended Posts

Sykt spørsmål:

Jeg har ei venninne som jeg pleier å gi drøye gaver til. Et år var det en naken ken-dukke, året etter var det "I like meat"- kokkeforkle(?) , sist år var det lekesaker som brukes innenfor soverommets fire vegger (aldri vært mer ukomfortabel enn når jeg var i butikken for å kjøpe den). Greia er at ting skal være drøyt for drøyhetens skyld, og gaven trenger aldeles ikke være konstruktiv. Helst bør den også overgå tidligere års drøye gave.

Men hva er egentlig drøyere enn en privat-lekesak? Jeg har vurdert å lage en slik privat-lekesak gjennom avstøpning, men til og med jeg syns det er å tråkke over grensen.

Noen forslag?

"Gavekort" på dildoparty? f.eks http://www.lyst-lek.no/ arrangerer slikt ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jaså... Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke dumt! Da gikk julegaveshoppingen i boks i år også (Y)

Min bror kommer til å dø på julaften. Han er veeeeldig tolkien fan, og jeg og andre bror har kjøpt denne til han. I full størrelse. Det beste er at han ønsket seg det, men rett etter fant ut at d

Posted Images

Størrelse på ridehansker er vanskelig ja. Om du tror hun har små hender er sikkert S en lur størrelse, bedre med noe man kan vokse litt med en noe som er for lite når man får det. Tror selv jeg bruker størrelse 6 - 7 i hansker, tror ikke jeg kjenner noen på min alder med mindre hender i hvert fall, stort sett har folk lik størrelse eller større. 7 og en halv tilsvarer Medium i Show horse sine størrelser. (Disse er en smuuule for store til meg, dog er de godt brukt også nå)

6 er barnestørrelse og 7 er liten voksen størrelse.

Sykt spørsmål:

Jeg har ei venninne som jeg pleier å gi drøye gaver til. Et år var det en naken ken-dukke, året etter var det "I like meat"- kokkeforkle(?) , sist år var det lekesaker som brukes innenfor soverommets fire vegger (aldri vært mer ukomfortabel enn når jeg var i butikken for å kjøpe den). Greia er at ting skal være drøyt for drøyhetens skyld, og gaven trenger aldeles ikke være konstruktiv. Helst bør den også overgå tidligere års drøye gave.

Men hva er egentlig drøyere enn en privat-lekesak? Jeg har vurdert å lage en slik privat-lekesak gjennom avstøpning, men til og med jeg syns det er å tråkke over grensen.

Noen forslag?

hamdjern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt spørsmål:

Jeg har ei venninne som jeg pleier å gi drøye gaver til. Et år var det en naken ken-dukke, året etter var det "I like meat"- kokkeforkle(?) , sist år var det lekesaker som brukes innenfor soverommets fire vegger (aldri vært mer ukomfortabel enn når jeg var i butikken for å kjøpe den). Greia er at ting skal være drøyt for drøyhetens skyld, og gaven trenger aldeles ikke være konstruktiv. Helst bør den også overgå tidligere års drøye gave.

Men hva er egentlig drøyere enn en privat-lekesak? Jeg har vurdert å lage en slik privat-lekesak gjennom avstøpning, men til og med jeg syns det er å tråkke over grensen.

Noen forslag?

Du kjøper selvfølgelig en slik en :sleep:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt klær til nieser og nevøer på ebay. Håper det kommer tidsnok til jul.

Til pappa har jeg kjøpt hundebånd med strikk, og hanefot fra arielle's undeutstyr (arivo.no). Han har store skulder og ryggplager, så håper det skal bli bedre å gå på tur med hundene når han har godt strikkbånd og holde i (kan ikke bruke magebelte pga ryggen). :)

Har ikke kjøpt noe flere gaver enda, skal gjøre ferdig julegaveshopping i Bergen før jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei god venninne i NY jeg vil kjøpe julegave til, og har lyst til å sende over "norsk jul".

Jeg har pønsket på gløgg og solbærsaft, rosin- og nøttemix, julemarsipan, en boks med pepperkakedeig og et par pepperkakeformer. Men den pakka vil trolig koste over 300 kroner å sende. Er det noen som har forslag til noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL for backpacker sekk og myggnett, bokhandel for bok om Malaysia og Thailand.

når noen sier myggnettsett, betyr det sånn man har rundt ansiktet da? eller til å ha over soveplassen sin osv? :P Så på xxl, men jeg vet ikke egentlig helt hva en backpackersekk er for noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når noen sier myggnettsett, betyr det sånn man har rundt ansiktet da? eller til å ha over soveplassen sin osv? :P Så på xxl, men jeg vet ikke egentlig helt hva en backpackersekk er for noe :P

En backpackersekk er rett og slett en vanlig turryggsekk med litt størrelse på. :) Uten at jeg har masse erfaring ville jeg tippe 65-70 L minst for dame, og litt større til herre. Myggnettsett tenker de nok på å ha rundt soveplassen sin ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En backpackersekk er rett og slett en vanlig turryggsekk med litt størrelse på. :) Uten at jeg har masse erfaring ville jeg tippe 65-70 L minst for dame, og litt større til herre. Myggnettsett tenker de nok på å ha rundt soveplassen sin ja. :)

Ahh ok :) Da burde jeg vel klare å finne frem til noe. Men, kanskje det er bedre om hun får penger å kjøper evt sekk selv? er vel viktig å finne en som passer henne tenker jeg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei god venninne i NY jeg vil kjøpe julegave til, og har lyst til å sende over "norsk jul".

Jeg har pønsket på gløgg og solbærsaft, rosin- og nøttemix, julemarsipan, en boks med pepperkakedeig og et par pepperkakeformer. Men den pakka vil trolig koste over 300 kroner å sende. Er det noen som har forslag til noe annet?

En flaske gløgg, en smak av julemarsipan + 3-4 pepperkakeformer, samt oppskrifter på gløgg og pepperkaker skrevet på fine, håndlagede, koslige kort, kanskje? Da får du jo redusert fraktkostnadene noe i alle fall. Både rødvin, nøtter, rosiner, smør, mel og alle de andre ingrediensene man trenger til pepperkaker er det jo mulig å få kjøpt borte i statene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh ok :) Da burde jeg vel klare å finne frem til noe. Men, kanskje det er bedre om hun får penger å kjøper evt sekk selv? er vel viktig å finne en som passer henne tenker jeg :)

Ja, det synes jeg hørtes veldig lurt ut. :) Folk er forskjellige, og sekker bør jo passe godt til kroppen om man skal gå litt med den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flaske gløgg, en smak av julemarsipan + 3-4 pepperkakeformer, samt oppskrifter på gløgg og pepperkaker skrevet på fine, håndlagede, koslige kort, kanskje? Da får du jo redusert fraktkostnadene noe i alle fall. Både rødvin, nøtter, rosiner, smør, mel og alle de andre ingrediensene man trenger til pepperkaker er det jo mulig å få kjøpt borte i statene. :)

Jeg bare hang meg opp i hvor koselig det var å sende en "instant Christmas"-kit, hvor alt var ferdig. Men ingrediensene til pepperkaker er jo ikke akkurat dyre å skaffe (jeg liker ikke å gi gaver som fører til merkostnader for mottager uten at det er greit på forhånd), og vin har hun sikkert i hus allerede.

Jeg skal beregne vekt på nytt, og sjekke posten.no i morgen. Bør vel få sendt avgårde gaven til uka, så den kommer fram i tide. Takk for reality check!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker denne tråden, håper det er OK.
Jeg har fått meg verdens besteste og herligste bestemor. Hun har ingen barn selv, og naturlig nok ikke barnebarn, men nå har hun blitt sammen med min bestefar. Vi elsker og forguder henne, hun fortjener alt det beste. Hun har alltid hatt lyst på egne barn, men hun har "i det minste" fått jobbe med utviklingshemmede barn i alle år. Nå når hun har fått sine "egne" barnebarn (altså meg og min lillesøster) så føler jeg at hun fortjener noe som virkelig signaliserer hvor glade vi er i henne og hvor glade vi er for at hun er glad i oss. Da hun fikk et krus som det sto "bestemor" på så begynte hun å gråte, så noe slikt hadde vært midt i blinken. Men det er begrenset hvor mange kopper og krus og kort hun kan få, men min fantasi stopper virkelig der.

Jeg kan ikke strikke, sy, og vil helst slippe å lage noe "stort" selv. Hun er av typen til å bli ekstremt glad for "alt", men jeg vil gjerne gi henne noe hun virkelig skjønner at vi virkelig gir henne for en grunn. Hun har en (strihåret?) fox terrier som hun er glad i, og hun er veldig glad i rasen, så noe med den hunden er nok også midt i blinken.

Har tenkt på gave med mening, men tenker at hun virkelig fortjener noe som er til HENNE.

Gavetips mottas med stor takk, alt vil såklart bli vurdert.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min liste, så langt som jeg har kommet til nå :P

Søster 1: Smykke

Søster 2: Smykke
Søster 3: Smykke

Søster 4: Smykke

Bror 1 + samboer:

Bror 2: Klokke

Bror 3 + samboer: Klokke + smykke

Mamma: Smykke

Pappa:

Bestemor(Farmor) + samboer:

Bestemor(Mormor):

Tantebarn 1: Vurderer å strikke lue, men er ikke helt sikker enda. Hva kjøper man egentlig til 18 år gamle gutter? :icon_confused:

Tantebarn 2: Smykke

Tantebarn 3: Smykke

Tantebarn 4:

Tantebarn 5: Smykke

Tantebarn 6: Bok

Tantebarn 7: Bok

Søskenbarn: Blir garantert noe kjøkkenutstyr i år også. Han er utdannet kokk og jeg synes det er fryktelig morsomt å gi han knallrosa kjøkkenutstyr. I fjor ble det knallrosa knivsett og knallrosa skjærebrett! :lol:

Bestevenninne: Hun snoker her inne, så den tror jeg ikke jeg skal fortelle om :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker denne tråden, håper det er OK.

Jeg har fått meg verdens besteste og herligste bestemor. Hun har ingen barn selv, og naturlig nok ikke barnebarn, men nå har hun blitt sammen med min bestefar. Vi elsker og forguder henne, hun fortjener alt det beste. Hun har alltid hatt lyst på egne barn, men hun har "i det minste" fått jobbe med utviklingshemmede barn i alle år. Nå når hun har fått sine "egne" barnebarn (altså meg og min lillesøster) så føler jeg at hun fortjener noe som virkelig signaliserer hvor glade vi er i henne og hvor glade vi er for at hun er glad i oss. Da hun fikk et krus som det sto "bestemor" på så begynte hun å gråte, så noe slikt hadde vært midt i blinken. Men det er begrenset hvor mange kopper og krus og kort hun kan få, men min fantasi stopper virkelig der.

Jeg kan ikke strikke, sy, og vil helst slippe å lage noe "stort" selv. Hun er av typen til å bli ekstremt glad for "alt", men jeg vil gjerne gi henne noe hun virkelig skjønner at vi virkelig gir henne for en grunn. Hun har en (strihåret?) fox terrier som hun er glad i, og hun er veldig glad i rasen, så noe med den hunden er nok også midt i blinken.

Har tenkt på gave med mening, men tenker at hun virkelig fortjener noe som er til HENNE.

Gavetips mottas med stor takk, alt vil såklart bli vurdert.

Hva med å lage et fint bilde til henne? Kjøpe et lerret på europris (sånn til å male på), så kan du lime på bilder, skrive ut fine vers å lime på osv. Trenger ikke være så avansert, men blir kjempefint! Har gjort det selv et par ganger, malt bakgrunnen og limt på bilder og pynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søster får selbuvotter (om jeg skjønner hvordan jeg skal felle av) + te, nøtter og hjemmebakte kjeks. (kjeksene hun fikk i fjor slo til å fikk bestillinger gjevnt gjennom året:P)


Mamma får 2 bilder på lerret som jeg har fotografert
f1994b2c-eae7-44f4-b062-cf350c42a9e8.jpg28072dc6-5375-4fcb-a0be-10743347d1a5.jpg


Søskenbarn på 8 og 9 år som har alt får en dag i romjula med meg, min søster og Mike. Først baking så skal vi på med ski og kose oss på ett jorde så grille litt.


Bortsettfra det er jeg ikke kommet såååå langt i planlegginga enda :thumbsdown2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dessverre ikke så godt i gang som jeg skulle håpe, men bedre enn tidligere, så skitt au!

Venninne 1: Vi har avtalt å gjøre noe sammen i stedet for gaver, da vi sees alt for sjelden!

Venninne 2: En ugletermos, uglelipgloss, uglekjøkkenhåndkle og en minibadeand som er sparebøsse. Hun elsker ugler og badeender, og ønsket seg "noe nyttig".

Venninne 3: Ullsokker

Venninne 4: Ullsokker

Venninne 5: Skjerf med stjerner på, hun digger stjerner

Kusine + samboer: Aner ikke, de ønsker seg bare dyre ting som bestikk og servise fra hardanger bestikk. Hjelp?! Tror det må bli et gavekort på Elkjøp, det ønska de seg og.

Mamma: En god og varm genser i hennes favorittnyanse av blå.

Barn 1, jente: Tskjorte og lego friends

Barn 2, gutt: Termos med navnet sitt på

Barn 3, gutt: Samme som over, de er brødre og det å gi de noe forskjellig kunne blitt ramaskrik :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg gjør det enklest mulig jeg, for jeg har ikke økonomi til å gi alle en ordentlig ting eller noe de ønsker seg.

Så mine seks tantunger får alle Flax-lodd til en verdi av kr 100,- - ene og alene fordi jeg unner dem all verden og jeg håper at en eller flere av de vinner en million.

Min mor får bok (stakkars - men hun er alltid fornøyd med bøkene jeg kjøper så da er det vel greit)

Pappa - stort sett så får han også bok, men i år får han godlukt (og en bok sikkert, godlukt er så drita kjedelig)

Onkel - noe fas til ett par hundre kroner, min onkel er utviklingshemmet og har stor glede av dvd filmer og PENGER, han kan aldri få for mye penger - han har ikke sånn kjempekoll på verdien, men han VET at papirpenger er mest verdifulle og at verdien endres med fargene *ler* - å få en liten rød en er gull.

Bror og søster - vel, de får en flaske vin hver og ett julekort.

Resten av budsjettet går til venninnegaver. Budsjettet er på 2500,- hvorav 1200 går til familien og resten deles på venninner. Noe sjevfordeling må påregnes *ler* Og jeg kan ikke skrive her hva jeg kjøper for minst ei av dem er på sonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når noen sier myggnettsett, betyr det sånn man har rundt ansiktet da? eller til å ha over soveplassen sin osv? :P Så på xxl, men jeg vet ikke egentlig helt hva en backpackersekk er for noe :P

Sånne sekker bør en ikke kjøpe til andre (de er for øvrig dritdyre også, bare sånn til skrekk og advarsel), da noen typer krever individuell tilpasning, andre passer korte, noen lange osv. :)

Jeg har veldig lite penger, så jeg lager ting til de aller fleste og kjøper vin til resten. Dritspennende. :P Min fine mann får halve Aiko, da, det er ganske hyggelig. :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage mye selv i år, også har jeg kjøpt en del :) Er faktisk ferdig alt! Veldig greit å fordele pengene utover en lengre tidsperiode.

- Mamma: Skinnhansker med touchfingre og ny, stor postkasse og et stort norgesglass med hjemmelaget granola

- Pappa: Superfine skinnhansker med touchfingre (skulle ønske jeg kunne brukt dem sjæl!)

- Søster'n: Jakke/kåpe i ull og et glass med cookies-ingredienser (tilsett kun egg). Altså et hjemmelaget easy-bake-kit

- Broder'n: Bokstavspill (brettspill). Han er 6 år, så synes han må øve litt da veit dere :P

- Kjæresten: Treningsbag, løpe-t-skjorte og fleecegenser

- Kjæresten til pappa + farmor: Kubbelys jeg har dekorert selv. De er så fine, om jeg må si det selv! :)

- Svigers: Hjemmelagede (fra bunnen av) kransekakestenger og kubbelys

- Bestemor: Hjemmelagede mozartkuler på fint glass

- Bestesvigers: Hjemmelaget moccalikør i en "gammeldags" glassflaske

- Stesøster 1: Tangle-teezer hårbørste

- Stesøster 2: Bakesett med forskjellige former osv.

- Venninner: Hjemmelaget karamellfudge og brente mandler i fin innpakning

Jeg er veldig fornøyd fordi jeg har fått mye for lite. Veldig moro å lage masse selv :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...