Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gir du i julegaver i år?


Synnikken
 Share

Recommended Posts

den nye etymologiske norskordboken

Åååh! *skrive på ønskelista*

Mamma og pappa får hjemmelaga konfekt, og ei fin, rikt illustrert bok om nordnorsk arkitektur (som tilfeldigvis også sto på pensumlista mi dette semesteret...). Søstrene mine får hjemmehekla skjerf/sjal +... et eller annet. Bror får tegneseriebiografien om Arne Næss, og så skal ene søstra mi strikke tøfler til ham, tror jeg. Alle søskengavene er fellesgaver fra de tre andre søsknene, så jeg trenger heldigvis ikke å finne på alt selv.

Og så skal hun firbeinte frøkna få et eller annet fra hundegodt.com tenkte jeg, må bare se an budsjettet litt først.

I tillegg fyller mamma 50 i romjula, så da skal hun få en kurv fylt med et stort, hjemmehekla sjal, noen spennende frøposer (de skal bygge seg drivhus til våren), et eller annet som søstra mi har strikka, noe spiselig lagd av lokale råvarer (broren min er kokk), og litt andre ting som vi ikke helt har funnet ut av enda.

Alt sammen skal legges i en flettet soppkurv med lokk, den har hun fra før, så da trenger hun ikke å få én til. Men den er veldig fin, og kommer til å passe bra som gaveinnpakning... Sånn gjør vi det i min familie, liksom. Kan ikke ha TO kurver, hun bruker jo bare én. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jaså... Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke dumt! Da gikk julegaveshoppingen i boks i år også (Y)

Min bror kommer til å dø på julaften. Han er veeeeldig tolkien fan, og jeg og andre bror har kjøpt denne til han. I full størrelse. Det beste er at han ønsket seg det, men rett etter fant ut at d

Posted Images

- Søster'n: Jakke/kåpe i ull og et glass med cookies-ingredienser (tilsett kun egg). Altså et hjemmelaget easy-bake-kit

Er det lov å spørre om oppskrift? Jeg hadde samme ideen, men min cookie-oppskrift inneholder både smeltet smør, melk og egg - og da føler jeg at litt av poenget går bort..

Dette er hva "mine" får i år:

- mor og stefar: vet ikke ennå

- far: "Rockens historie" (bok)

- bror og svigerinne: et bilde/lerret med skrift

- nevøer, 4 år: verktøykasser, ullundertøy og olabukser

- venninne: skittentøyskurv fra house doctor, øredobber

- venninne: hundetriksbok eller manokopper

- venninne + sønn 3 år: bodylotion til den gravide mammaen, belte og vintervotter til gutten

- venninne + sønn 2 år: bodylotion eller krimbok til mor, bok til sønnen

- venninne: aaaaner ikke

- venninne: smykke

- venninne: to krus fra greengate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bok om vin? Konfekt? Slips/Skjorte? :P Mini golf til å spille når man er på do? :P

Comfyballs boxer? De skal jo være vanvittig gode vistnok.

Noe herifra? http://www.enklereliv.no/bestselgere.html#page=1&top=6444&

Ja, jeg har tenkt litt på om jeg skal bestille noe fra enklere liv. De har mye smarte duppedingser der :D:P

Konfekt fikk han i fjor, slips/skjorte tror jeg ikke han har bruk for og sånn minigolf på do er nok neppe noe for han.... :P Bok om vin kan være en ide ja.... :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gir man til en som har ABSOLUTT alt? Da tenker jeg på min far...Han har ingen ønsker heller. Han fikk hjemmelaget konfekt i fjor, men tror jeg skal prøve noe annet i år.... Men jeg aner ikke hva! :icon_confused: Aner ikke så mye om hva han liker heller... :gaah:

Billetter til et teaterstykke, standupshow, eller noe sånt? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kommet spesielt langt med julegavene i år, men er i gang i alle fall. Skal handle julegaver i morgen og på søndag, og så skal jeg til London for litt mer julegavehandel til uken. Ja, og så holder jeg på å lage litt julegaver også.

Til min tante så har jeg kjøpt en varmeflaske med trekk:

gave1_zps626cdd40.jpg

(Ser finere ut i real life altså :aww:) Hun er en frysepinne, så håper at hun setter pris på den. I tillegg så får hun sjokolade og marmelade.

Bortsett fra min tante så er jeg ikke ferdig med noen av gavene, men min mor er den jeg har kommet lengst med.

Hun skal få et par selbuvotter som jeg har strikket selv. Håper de passer og at hun setter pris på dem til tross for et par små skjønnhetsfeil. :P

Hun skal også få disse dvdene:

gave2_zpsc51b9f81.jpggave3_zps8788bf4b.jpg

og denne likøren:

gave4_zpsdbee265d.jpg

(som hun ikke har klart å få tak i hjemme i Norge)

og denne boken:

gave5_zpsab22edd4.jpeg

Samme bok skal også et av mine søsken få. Samme skal også få litt hjemmelaget konfekt for å ta med seg til svigerfamilien sin siden de skal feire julaften sammen i år.

Eneste jeg har kjøpt til min far er denne dvden(som Siri tipset meg om :ahappy: ):

gave6_zps13761711.jpg

Til min hemmelige venn på sonen har jeg kjøpt følgende:

Haha, you wish!

Fasit kommer 24. desember. :rofl::D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å spørre om oppskrift? Jeg hadde samme ideen, men min cookie-oppskrift inneholder både smeltet smør, melk og egg - og da føler jeg at litt av poenget går bort..

Dette er hva "mine" får i år:

- mor og stefar: vet ikke ennå

- far: "Rockens historie" (bok)

- bror og svigerinne: et bilde/lerret med skrift

- nevøer, 4 år: verktøykasser, ullundertøy og olabukser

- venninne: skittentøyskurv fra house doctor, øredobber

- venninne: hundetriksbok eller manokopper

- venninne + sønn 3 år: bodylotion til den gravide mammaen, belte og vintervotter til gutten

- venninne + sønn 2 år: bodylotion eller krimbok til mor, bok til sønnen

- venninne: aaaaner ikke

- venninne: smykke

- venninne: to krus fra greengate

Sorry! Skulle være egg OG smør i. Men oppskriften får du lell:

http://trinesmatblogg.no/2010/12/16/16-desember-flere-spiselige-gaver-konfektcookies-kit-pa-glass/

:D Det ser skikkelig fint ut også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg egentlig bare planlagt å fikse en julegave, til min yngste bror (fordi studentbudsjettet mitt ikke vil mer).

Han får boken "Sterkere" av Petter Diesen som beskriver hvordan man burde trene for å få en reel styrkeframgang. Jeg sto mellom den og "Bygg muskler: styrketrening, kosthold og fettforbrenning" av Martin Norum og "Sterkere", men landet altså på den sistnevnte fordi jeg synes fokuset på å være sterk er bedre enn fokuset på å bygge muskler.

Muskler får man uansett om man er sterk. Broren min på 16 år hadde nok foretrukket boken av Martin Norum, men jeg mistenker at feil fokus ødelegger all framgang.

Egentlig har jeg litt lyst til å gi de to andre brødrene mine (på henholdsvis 27 og 35 år) en julegave, men jeg vet ikke helt hva, for dette er menn som har alt.

Lurer på om de ikke skal få en t-skjorte eller noe sånn fra Etsy, som er litt koselig! Noen som har noen tips til hvilken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mamma: Ilse Jacobsen støvler - Brune med snøring.

Stefar: Sjokolade og en god parfyme
Mormor: Diverse hudpleie produkter og noen rågode tøffler fra apoteket hun kan ha på hytten

Bror 1: Ett juletre (lite) i plastikk som jeg har hengt 1000,- på og et øl-glass.
Bror 2: Gavekort på spill butikk
Bror 3: Gavekort på spill butikk
Søster: Deksel til mobilen, en lue hun har ønsket seg og litt dill utenom
Naboen får konfekteske
Ene valpekjøperen min (hun har hjulpet oss myyye i år) får ett luxus teppe fra KID og Baileys konfekt + noe dill til hundene.
Vennine 1: Jumper med rasen sin på + gavekort
Vennine 2: Muffinsform greie + gavekort.

Jeg er ganske nøye på hvem jeg gir gave til og ikke, ellers blir det så innmari dyrt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma: to stk dyr sminke greier.

Stefar: en god ansiktskrem fra Bioterm og ett forkle med noe golf sitat på.

Stesøster: Dior glow negler og bioterm lipbalm

Bror: rømt til Asia, snakker ikke om jul :P

TonjeM: en halv hund.

Blaze & Talli: 10 klipp svømming

Også ett par jeg må finne ut av, men det blir romjulsgaver... Om jeg kommer på noe. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegaver. Til meg selv da eller :D Hehe neida.

Sophia; Ikeakjøkken som er malt rosa/hvitt. Galaxy tab 10,1. Ski med ordentlig sko og bindinger.

Jaran; Fint pakkepapir. hehe. Neida. Han får noe får noe fra nøstebarn og et aktivitetsbrett, og en gåvogn.

Svigermor&svigerfar; Hver sin genser og biffbestikk som de ønsket seg.

Svigerbror og svigerinnen; Dyr pizzakutter og en pakke med glass fra kitchn

Tanteunge 1; spiderman bil+ klær.

Tanteunge 2; hello kitty duplo + klær.

Venninne 1&2&3; Skriver ikke her :D

Lars; Iphone 5s, 24 kg proteinpulver, to GASP gensere, og en genser fra et eller annet merke han ønsket seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, julegaver er fisj å handle!

Mamma: Bok om barndommen på 70-tallet, gavekort på Vinmonopolet og en tur til Sverige

Pappa + stemor: Blu-Ray-spiller og ei bok om spor

Stesøster + kjæreste: The Body Shop produkter, sengesett og sokker til lille barnet

Bror + kjæreste: Joseph Joseph komplett kjøkkensett og gavekort på Kitch'n(?)

Besteforeldre 1: Bok og solsengtrekk til sydenløvene

Bestefar: Ullklær og minnekort til fotoramma

Bestevennine 1: Mariushåndklær og The Body Shop produkter

Bestevenninne 2: 5 vinylplater og en bok

Keo: Dekken, tyggeting og nye treningsleker

Bonnie: Strikkbånd, tyggeting og dekken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Mamma: Himstrikka skjerf + pusepledd

Svigermor: Himstrikka skjerf + nakkevarmeting

Pappa + dama hans: Noe "hardt og vått" pluss en vinflaske

Angus: Nina Ottosen ting (nivå 3, fikk før jul, løste den med en gang. Vet ikke om jeg er stolt av han eller småirritert på han :lol: ), godis, Björkissele i lyseblå

Alice (så klart hun får julegave også :heart: ): Björkissele i plommelilla

Gubben: Boxere (som i undertøy), et spill og kanskje en hårklipp?

England: Sender kort. Har ikke råd til mer.

Meg, sambis og Angus: Alice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa: hjemmelaget konfekt

Theo og Ella(tantebarn): marsipankonfekt farget med konditorfarge og non-stop eller geletopper..

Theo: lekebil med klosser osv + to små bøker

Ellla: fargebok og fargestifter + to små bøker

Teo (hunden): noe godis (ikke kjøpt enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg den som handler mest klær til gutter/menn, så må si jeg er litt sjokkert. Ene nevøen min ønsket seg en hettegenser uten glidelås fremme og uten masse "dilldall". En plain hettegenser. Jeg tenkte at dette måtte da være superenkelt å finne - og trålet kjøpesenteret i butikk etter butikk etter... var helt umulig! I fjerde butikken fant jeg endelig en slik hettegenser - og måtte plukke haka opp fra gulvet da jeg så at den kostet 900 kroner. 900 kroner for en plain hettegenser?! :|

Fant til slutt, da, men da hadde jeg lett lenge. Var overraskende vanskelig å finne noe jeg trodde skulle være så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familie jeg kjenner får en kurv fylt med snop,nisse,kubbelys,og litt småtteri.

Jente 16år får pysj,undertøy,og lipgloss.

Jente 12år får bh,puma parfyme og lipgloss.

Jente 11år får skjerf,og votter og lipgloss.

Gutt 2år får politistasjon,og bil til den.

Gutt 5år får Lego Chima :P

Husvertens jenter på 11 og 14år får hver sin smileyhøytaler og kinder sjokoladeeske.

Husverten fikk lerret av ungene sine, sjokolade og 2julestjerner (blomster)

Venninne1 får skål m/tekst fylt med godis, bamse og litt forskjellig :)

Venninne2 får øredobber fra Juvelen.

Kjæresten har fått Billetter til Jason Derulo konserten :)

Skal finne noe mer til min kjære,så hun har noe å åpne på julaften men HVA? Forslag mottas med stoooor takk! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nå som jeg faktisk har funnet ut noe kan jeg jo skrive her :P

Mamma: marius strikke bok

Svigerfar: bok om bruce springsteen
Svigermor: uglepynt
Tanta til T: DAB radio
Tantebarn 1 og 2: Disney Infinity starter pack
Tantebarn 2 og 3: Playdoh kit med masse greier

Bror og kone: skjæreplate gravert

søster: håndkrem

mann til søster: hårgele

T: Sista GTA og te fra black cat

Pi: to bamser

Pia(katt) luksus kattemat (40kr :lol:)

Millia og Andrea: hundegodis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma: Himstrikka skjerf + pusepledd

Svigermor: Himstrikka skjerf + nakkevarmeting

Pappa + dama hans: Noe "hardt og vått" pluss en vinflaske

Angus: Nina Ottosen ting (nivå 3, fikk før jul, løste den med en gang. Vet ikke om jeg er stolt av han eller småirritert på han :lol: ), godis, Björkissele i lyseblå

Alice (så klart hun får julegave også :heart: ): Björkissele i plommelilla

Gubben: Boxere (som i undertøy), et spill og kanskje en hårklipp?

England: Sender kort. Har ikke råd til mer.

Meg, sambis og Angus: Alice

Kan du sende meg bilde av fargen på plommelillaen er du snill? :) :) Og hva eller kan en boxer være? Haha :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma: bok og hjelp til å rydde boden(hun ønsket seg det). Pappa: Bok Søster: Bok. Mentaltreningsbok. Hun er en av landets beste høydehoppere. Svigermor: "skinn"hansker og bok Svigerfar: god hodelykt Svigerbror: samme bok som søster Svigersøster: treningstights og teknisk tskjorte. Samboer: To skjorter, to gensre og monopol Nora: Rosa nome og limegrønn pulksele fra Bjorkis. Bein. Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper ikke til så mange, har i felles enighet sluttet å kjøpe til venninner, synes det er like greit jeg. Blir så fort til at man kjøper noe bare for å kjøpe noe.

Mamma - First Aid Kit cd -The Lions Roar, og bok The thing around your neck av Chimamanda Adichie (litt egoistisk, for den vil jeg lese selv ;) ). I tillegg har meg og min bror spleiset på en lommebok (hun ønsket seg ny) og et par ting fra Body Shop.

Pappa - En sesong med QI på dvd, og spleiset med min bror på en fin pc-veske.

Min bror - en stor fancy bag (han ønsket seg)

En venninne av mamma som feirer jul hos oss - en flaske spesialøl fra polet

Har en venninne jeg har tenkt å kjøpe noe til, hun er høygravid, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe noe absolutt ikke baby-relatert som er bare til hun.. Noe fint fra Body Shop e.l, eller en flaske vin hun kan glede seg til ;) Og så er jeg invitert til venner andre juledag, så da må jeg kjøpe noe til vertskapet, tenker jeg. Evt lage noe matrelatert og ta med.

Og det var det :) Kjøper ikke noe til dyrene, fjotten skulle fått et stort bein, men pga ressursforsvar orker jeg ikke gi han det når vi er på besøk, og pusene er det ikke vits i å gi fancy mat/godis til , for jeg har en med sensitiv mage, og en som er superkresen :P Men blir masse kos og litt godbiter til alle, fjotten kommer vel antageligvis til å bli stappet full av godis av familien min, og kommer selvfølgelig til å få masse tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonden får BOT knebeskytter og krus med to bilder av lillemor og teksten "glad i deg"

Svigermor og svigerfar får stort bilde av lillemor, og planen er "bestemor" og "bestefar"kopper.

Mamma og samboern får stort bilde av lillemor og krusmed "bestemor vet alt" og "bestefar kan alt"

Svigersøstre får bilde av lillemor og hengelysestake til vinduene.

Bror får bilde av lillemor.

Mangler presang til treåringen til venneparet - kjøper ikke noe til dem, men de kjøpte ting til lillemor da hun ble født, så syns han kan få en julegave - fortrinnsvis en bråkete en :lol:

Hestene skal få en pose gulrøtter og en ny rundball - hundene får kaninkjøtt, kaninene skal få gulrøtter og persille, fiskene får vel noen liter til med vann, og kattene får ormekur i boksemat. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern har fått snus og konjak fra meg omtrent hver gang jeg har kommet hjem i år. Det er ca 15 konjakk og veldig mange snusbokser :P Så det + et par arbeidshansker og varme tanker har han fått, han er uansett utenlands og har ikke feiret jul i Norge på 20 år.
Muttern får det dyreste jeg noen sinne har kjøpt (til nå har bikkja vært det dyreste :P ), en ekte sveitsisk merkeklokke i gull, med detaljer i rødt gull. Mulig det blir arvegods og familieklenodium :lol: Men hun fortjener det.

Bikkja får a boatload av såkalte oksemuskler fra norsk produsent.

Samboern får 50% av en tv vi skal kjøpe sammen + headset og cdplater. Og arbeidshansker. Haha. Årets julegaver, de arbeidshanskene :cheer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mamma: Bodum termokopp til kaffe/te og en film

- Mammas samboer: film

- Stefar: Smart oppbevaringsboks til snacks og slikt fra Enklere Liv (han har en spesiell diett og trenger noe annet enn plastikkposer til alle nøttene og frøene sine :P

- Pappa: Bok

-Stemor: Bok

- Bror 1 og bror 2: Hvert sitt bruskjøleskap som kan kobles til dataen ... nerdene mine

- Søster 1 og 2: En genser hver og en film hver

- Venninner: Stor krukke med smågodt (typ 1 l) og en hjertelapp med oppskrift på en perfekt kosekveld (1-2 dl av blandingen i krukken, et teppe, en film osv)

- Mormor: Bluse fra Bravur Clothing som er tilpasset de som har litt utfordringer med å få vanlige klær på seg, pga. stive ledd f.eks. Den er dritfin og jeg vil ha den selv :P

- Onkel: Liten morsom bok

- Kusine: Myk matpakkebag fra Enklere Liv

- Stemors foreldre: Kalender

- Kjæreste: Våpenfutteral

Jeg har så stor familie at jeg blakker meg hvert år, selv om ingen får dyrere gave enn 200 kr (bortsett fra kjæresten). Men men, jeg liker å gi gaver da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...