Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store tråden for rare spørsmål og funderinger - hunderelatert


Tabris
 Share

Recommended Posts

  • Svar 917
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er det normalt å klare å skille nasjonalitet på bæsj?

Nirm hadde løsningen på lommen i øret! Der putter de alle kommandoene de ikke vil høre og så tømmer de den når de rister seg. Himmel som jeg flirer av denne tråden

Jeg lurer litt på hvilken funksjon den lille "lomma" på øret har, jeg?

Posted Images

Når pleier valper å få en "normal" do-rutine? Altså ikke at de er husreine, for det kan vi omtrent si at valpen er nå, men han døøøør på seg om han ikke kommer ut ASAP om morgenen (det er kanskje normalt?), og må ut hver 2-3 time om han ikke sover kjempelenge sammenhengende.

Jeg dør også på meg om jeg ikke får gått på do som det aller, aller første jeg gjør om morgenen! :lol: Rett på do.

Så at hunden bør ut med det samme, er fullt forståelig. Hva somler du med, siden han er nødt til å dø på seg før du går ut? :P Bare tre en lue over bustehåret og hiv en jakke over en joggedress, så er det ut og la hunden tisse (evt bæsje).

Mine to hunder får alltid mat før de går ut om morgenen, men da de var valper ble de tatt ut aller først. Som små løftet jeg valpen opp i samme sekund som jeg våknet om morgenen, eller lot gubben holde valpen mens jeg heiv på meg noe klær og tøfler. Så tok jeg valpen i hendene (lot den ikke få komme ned på gulvet inne!) og marsjerte rett ut. Så, på gresset, ble valpen satt ned, og da kom det tiss med en gang :- ) Så litt snusing og så bæsjing.

Dette med å gå rett ut om morgenen er en vane, men nå spiser de altså veldig raskt først, det går fint, da en voksen hund har bittelitt mer blærekontroll enn en valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dør også på meg om jeg ikke får gått på do som det aller, aller første jeg gjør om morgenen! :lol: Rett på do.

Så at hunden bør ut med det samme, er fullt forståelig. Hva somler du med, siden han er nødt til å dø på seg før du går ut? :P Bare tre en lue over bustehåret og hiv en jakke over en joggedress, så er det ut og la hunden tisse (evt bæsje).

Mine to hunder får alltid mat før de går ut om morgenen, men da de var valper ble de tatt ut aller først. Som små løftet jeg valpen opp i samme sekund som jeg våknet om morgenen, eller lot gubben holde valpen mens jeg heiv på meg noe klær og tøfler. Så tok jeg valpen i hendene (lot den ikke få komme ned på gulvet inne!) og marsjerte rett ut. Så, på gresset, ble valpen satt ned, og da kom det tiss med en gang :- ) Så litt snusing og så bæsjing.

Dette med å gå rett ut om morgenen er en vane, men nå spiser de altså veldig raskt først, det går fint, da en voksen hund har bittelitt mer blærekontroll enn en valp.

Nå var det ikke det å gå ut om morgenen jeg snakket om, selvfølgelig må han ut asap når han sover i 12 timer :P Naboene har sett meg i mange lekre outfits for å si det sånn :lol: Spørsmålet mitt var mest rettet til resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ingvildoline Rundt 5-6 mnd begynte Tavien å bli såpass trygg i blæra at hun kunne vente litt om morgenen, og også greie å holde seg selv om hun var våken mer enn noen timer. :P Var "husren" fra hun var ca. 4 mnd (3 mnd da hun kom til meg), men merket at hun ble urolig når hun måtte holde seg lenger.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ingvildoline Rundt 5-6 mnd begynte Tavien å bli såpass trygg i blæra at hun kunne vente litt om morgenen, og også greie å holde seg selv om hun var våken mer enn noen timer. :P Var "husren" fra hun var ca. 4 mnd (3 mnd da hun kom til meg), men merket at hun ble urolig når hun måtte holde seg lenger.

Okei, takk! Da høres det ut som om vi er "i rute" :P

Ingvild, via Tapatalk for iPhone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han må mer på do enn han er sulten :aww: Jeg spiser heller ikke frokost før jeg har tissa :P

Joda, ser den. :P Men er jo ikke snakk om et måltid liksom, frokost er jo etter tur. Men han kan ikke ta en pølsebit engang, bare sånn at han får noe i magen. Ikke har han spessielt hastverk om morgen heller. Slipper jeg han ut i hagen, furter han bare. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hunder fake at de tisser fordi de ser noe spennende og ikke vil gå videre, og de vet at vi ikke går videre når de tisser? :P Er overbevist om at frøkna her i huset gjør dette, for når hun ser noe spennende og er på "allerten", og jeg sier "kom så", så setter hun seg ned i tisseposisjon mens hun fortsetter å stirre på hva enn hun ser. HVER gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hunder fake at de tisser fordi de ser noe spennende og ikke vil gå videre, og de vet at vi ikke går videre når de tisser? :P Er overbevist om at frøkna her i huset gjør dette, for når hun ser noe spennende og er på "allerten", og jeg sier "kom så", så setter hun seg ned i tisseposisjon mens hun fortsetter å stirre på hva enn hun ser. HVER gang!

Ja det kan de! Vet t.o.m om en hund som faker at den bæsjer, for den får ikke rundere før den har gjort fra seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hunder fake at de tisser fordi de ser noe spennende og ikke vil gå videre, og de vet at vi ikke går videre når de tisser? :P Er overbevist om at frøkna her i huset gjør dette, for når hun ser noe spennende og er på "allerten", og jeg sier "kom så", så setter hun seg ned i tisseposisjon mens hun fortsetter å stirre på hva enn hun ser. HVER gang!

Gamle BCen min Nirm faket at han bæsjet fordi han synes det var for kaldt ute, og han ikke fikk lov til å komme inn før han hadde vært på do. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan de! Vet t.o.m om en hund som faker at den bæsjer, for den får ikke rundere før den har gjort fra seg :P

Gamle BCen min Nirm faket at han bæsjet fordi han synes det var for kaldt ute, og han ikke fikk lov til å komme inn før han hadde vært på do. :lol:

HAH, var det jeg visste! De er utspekulerte disse dyra :lol::fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Kan hunder fake at de tisser fordi de ser noe spennende og ikke vil gå videre, og de vet at vi ikke går videre når de tisser? :P Er overbevist om at frøkna her i huset gjør dette, for når hun ser noe spennende og er på "allerten", og jeg sier "kom så", så setter hun seg ned i tisseposisjon mens hun fortsetter å stirre på hva enn hun ser. HVER gang!

Ja, helt klart. Eldste min lurte meg nok ganske lenge før jeg forstå at han bare sto der med beinet opp og lata som han tissa for å få stå i ro å snuse :lol: Når jeg først hadde avlsørt han tok det ikke så veldig lang tid før han slutta med det trikset hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hunder fake at de tisser fordi de ser noe spennende og ikke vil gå videre, og de vet at vi ikke går videre når de tisser? :P Er overbevist om at frøkna her i huset gjør dette, for når hun ser noe spennende og er på "allerten", og jeg sier "kom så", så setter hun seg ned i tisseposisjon mens hun fortsetter å stirre på hva enn hun ser. HVER gang!

Min ene dvergpinscher kan finne på å fake at hun tisser, dersom det er dårlig vær ute, sånn at hun fikk komme inn.

Da setter hun seg i tisseposisjon, ser på meg, og reiser seg etter en stund.. :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalmisen min blir sjuk og skjelver om han ikke får spise maten min..

Åh. Bogar var sånn ovenfor enkelte mennesker. Han fant ut at dersom de gav han godis, og det var noe han ikke likte, så var det bare å se skikkelig redd ut, så fikk han alltid noe bedre (han likte eksempel ikke svinepølser, og skulle ha kylling/kalkunpølser). Og de synes jo synd på han, og fant noen bedre godiser så han skulle tørre å ta de. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor foretrekker både Keo og Bonnie buret sitt fremfor sengene sine? Appåtil flyburet, som Bonnie syntes er den mest fryktelige og urettferdige tingen noen sinne når vi skal reise..

DPene her slåss om å få ligge i den lille flybagen... Jo mindre jo bedre virker det som.

Mine liker huler da, og å ligge inni/under ting, så antar det er derfor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tisper som bor sammen kan jo "samkjøre" løpetider, hvordan blir det vis en løper oftere enn den andre? Viss en feks løper en gang i året og den andre to, vil de da ha en sammen og den ene ha en til alene eller kan de påvirke hverandre slik at den ene løper oftere eller den andre sjeldnere? Og hvordan er det de får til slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Tisper som bor sammen kan jo "samkjøre" løpetider, hvordan blir det vis en løper oftere enn den andre? Viss en feks løper en gang i året og den andre to, vil de da ha en sammen og den ene ha en til alene eller kan de påvirke hverandre slik at den ene løper oftere eller den andre sjeldnere? Og hvordan er det de får til slikt?

De KAN samkjøre seg. Det er ikke alltid de gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...