Papillon Skrevet 9. April 2014 Rapporter Share Skrevet 9. April 2014 Da kan man jo begynne å undre når de mest hannhundene i Norden ligger et stykke over 6,25%... Eller har 35 kull etter seg, kun i Norge. Det synes jeg er villt drøyt. :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 9. April 2014 Rapporter Share Skrevet 9. April 2014 Eller har 35 kull etter seg, kun i Norge. Det synes jeg er villt drøyt. :/ Pluss Sverige og Finland som jeg vet om. Nære slektninger med både 100 og 300 avkom... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M&M Skrevet 11. April 2014 Rapporter Share Skrevet 11. April 2014 Trym har 12.5 %. Hvorfor blir man støl i armene av å jogge!? Jeg veiver da ikke så mye med dem Dette lurer jeg også på! Nesten så jeg ikke orker å jogge to dager på rad fordi jeg er gåen i armene Hvor mye leker dere med hunden i løpet av en vanlig dag? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 11. April 2014 Rapporter Share Skrevet 11. April 2014 Dette lurer jeg også på! Nesten så jeg ikke orker å jogge to dager på rad fordi jeg er gåen i armene Hvor mye leker dere med hunden i løpet av en vanlig dag? Hvordan leker? om vi trener lydighet ol så leker vi jo som belønning, men sånn hjemme og ellers leker vi lite, vi koser og tuller og sånt, men er lite leking egentlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Bølla Skrevet 11. April 2014 Rapporter Share Skrevet 11. April 2014 Pluss Sverige og Finland som jeg vet om. Nære slektninger med både 100 og 300 avkom... Hvis man fortsatt vil parre med den hannhunden har vedkommende et problem, mener nå jeg.. (som i at man er litt tett i pappen) Hva regner folk som innavl når de linjeavler? Femprosentregelen? En god del BC folk har rast over innavlen i utstillingsringen, men likevel bruker de hunder med alt fra 5-15% i egen avl, så avler de ut igjen med avkom med nesten samme prosent, skjønner ikke bæret. Jesus. Jeg pleier å si at min grense ligger på 0,5-0,6. Ante ikke at det var så ille rundt omkring :-/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 11. April 2014 Rapporter Share Skrevet 11. April 2014 Dette lurer jeg også på! Nesten så jeg ikke orker å jogge to dager på rad fordi jeg er gåen i armene Hvor mye leker dere med hunden i løpet av en vanlig dag? Sånn gjennomsnittlig så raser jeg og Khela litt med favorittbamsen når vi ligger i senga/sofaen, kaster/triller av og til litt ball enten ute eller inne, leker om vi trener, gjemmer favorittbamsen og full baluba lek når hun finner den. Men det er liksom ikke så mye likevel liksom. Med Tequila lekesloss jeg av og til, men hun er ikke så fryktelig lekete av seg egentlig, så svært lite. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M&M Skrevet 12. April 2014 Rapporter Share Skrevet 12. April 2014 Hvordan leker? om vi trener lydighet ol så leker vi jo som belønning, men sånn hjemme og ellers leker vi lite, vi koser og tuller og sånt, men er lite leking egentlig. Sånn gjennomsnittlig så raser jeg og Khela litt med favorittbamsen når vi ligger i senga/sofaen, kaster/triller av og til litt ball enten ute eller inne, leker om vi trener, gjemmer favorittbamsen og full baluba lek når hun finner den. Men det er liksom ikke så mye likevel liksom. Med Tequila lekesloss jeg av og til, men hun er ikke så fryktelig lekete av seg egentlig, så svært lite. Tenker igrunn på alt man anser som lek egentlig. Kom i snakk med naboen som gikk forbi når jeg var ute og lekte med hunden, og han sa at han aldri leker med sin hund. Det synes jeg er spesielt, og lurte derfor på hva som er normalen hos den gjengse hundeeier. Vi leker som belønning under trening, ute i hagen kan vi spille fotball, rase med bamser og leker, rulle rundt på plenen, ha drakamp, springe etter hverandre osv. Da koser jeg meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 15. April 2014 Rapporter Share Skrevet 15. April 2014 Regnes aussie som en collie-rase? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 15. April 2014 Rapporter Share Skrevet 15. April 2014 Hvor mye leker dere med hunden i løpet av en vanlig dag? Ikke noe særlig inne. Han blir veldig gira av leking, og det orker jeg ikke innendørs. Bruker leke som belønning i trening, og når vi er ute og han er løs kan jeg løpe rundt, dytte i han, dralek med pinner og sånn. Angående jogging tror jeg at armene blir støle om man spenner seg i skuldre/nakke/rygg. Jeg vet ikke, det er bare en teori. Og what, innavlsprosent: jeg har syntes at 3% har hørtes kjempemye ut, er det vanlig at prosenten er såpass høyere som hos f.eks. Trym? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 17. April 2014 Rapporter Share Skrevet 17. April 2014 Kan en mops ha på munnkurv? Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 17. April 2014 Rapporter Share Skrevet 17. April 2014 Kan en mops ha på munnkurv? :lol:Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk Googlet det og det ser ut som at det ikke går Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TullBull Skrevet 17. April 2014 Rapporter Share Skrevet 17. April 2014 Kan en mops ha på munnkurv? Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk Kan vel bruke munnbind i stedet da 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aussieglis Skrevet 17. April 2014 Rapporter Share Skrevet 17. April 2014 Regnes aussie som en collie-rase? Nei. http://en.wikipedia.org/wiki/Collie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 18. April 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. April 2014 Hvorfor står gutta i kø her for å drikke av det lunkne, skitne dusjvannet når jeg er ferdig med morgendusjen, fremfor å drikke av sin egen vannskål med friskt, rent vann? De drikker jo av skåla også når de er tørste, men det er køtendenser når jeg går ut av dusjen noen ganger. Er visst superstas med lunkent dusjvann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chako Skrevet 18. April 2014 Rapporter Share Skrevet 18. April 2014 Kanskje de liker såpesmak? Hos meg drikker katten av hundeskåla, og hunden fra springen... snåle dyr!Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Klematis Skrevet 18. April 2014 Rapporter Share Skrevet 18. April 2014 Hvorfor er det sånn stas å slikke på puta mi så den er full av hundesikkel når jeg skal legge hodet på den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 18. April 2014 Rapporter Share Skrevet 18. April 2014 Googlet det og det ser ut som at det ikke går Det er blitt laget spesialmunnkurver som passer mops/fransk bulldog ol :-) www.dog-muzzles-store.com/index.php?main_page=product_info&products_id=466 www.fourflags.com/s.nl/sc.11/category.6879/.f Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 19. April 2014 Rapporter Share Skrevet 19. April 2014 Det er blitt laget spesialmunnkurver som passer mops/fransk bulldog ol :-) www.dog-muzzles-store.com/index.php?main_page=product_info&products_id=466 www.fourflags.com/s.nl/sc.11/category.6879/.f Artig, det har jeg aldri sett før! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 24. April 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. April 2014 Hvorfor forsøker mange hunder å borre seg ned gjennom sofaen etter de har blitt dusjet? (Inspirert av innlegg i AH fra @Ganzie, men Ozu gjør det samme). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 24. April 2014 Rapporter Share Skrevet 24. April 2014 Hvorfor forsøker mange hunder å borre seg ned gjennom sofaen etter de har blitt dusjet? (Inspirert av innlegg i AH fra @Ganzie, men Ozu gjør det samme). Inya gjør det fordi hun tror sofaen er et gigantisk tørkestativ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gro Skrevet 27. April 2014 Rapporter Share Skrevet 27. April 2014 Hvis man skal på nybegynnerkurs i blodspor (eller blindspor som telefonen min vil sende oss på), holder det å stille med en vanlig brystsele, eller bør jeg kjøpe en mer passende sele med en gang...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 27. April 2014 Rapporter Share Skrevet 27. April 2014 Hvis man skal på nybegynnerkurs i blodspor (eller blindspor som telefonen min vil sende oss på), holder det å stille med en vanlig brystsele, eller bør jeg kjøpe en mer passende sele med en gang...? Brystsele er ikke så greit for hunden å spore i, den kan stramme ekkelt når hunden har nesa i bakken. Jeg bruker enten sporsele eller halsbånd i nøden:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gro Skrevet 27. April 2014 Rapporter Share Skrevet 27. April 2014 Brystsele er ikke så greit for hunden å spore i, den kan stramme ekkelt når hunden har nesa i bakken. Jeg bruker enten sporsele eller halsbånd i nøden:) Da får vi se om vi klarer å oppdrive en passende sporsele før kurs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraSL Skrevet 28. April 2014 Rapporter Share Skrevet 28. April 2014 Er det mulig å gå opp 1 kilo på en natt? Min hund var på 12 kilo (igår), nå etter en lang tur uten å drikke vann eller noe slik veier hun 13 kilo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 29. April 2014 Rapporter Share Skrevet 29. April 2014 Jeg er blitt så bekymret for å møte på hoggorm på tur i skogen nå at det begynner å bli plagsomt og nesten vanskelig å kose seg i skogen MEN, hvor stor er egentlig sjansen for at en 16 kilos hund dør av et huggormbitt om jeg får han til vetrinær innen 1-2 timer? Liten, ikkesant? Da kan jeg nemlig slappe litt mer av Og for nysgjerrighetens skyld: er et bitt farligere jo mindre hunden er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts