buddy13 Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Dere som gir vom og hundemat, enten som fullfôr eller supplement, gir dere det opptint eller fryst? Hvorfor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Ja. Begge deler, fordi at jeg noen ganger ahr glemt å ta opp mat før den serveres , men for det meste får dem tint for j tar opp for flere måltider av gangen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Kåre Lise Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Halvtint fra dag til dag, slasken her spiser såpass mye det rekker aldri tine helt. Hender seg han får frosset men jeg ser ikke på det som noe ideelt akkurat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Halvfrosset er best. Men det pleier noen ganger å tine helt før de får spist opp de skivene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Khela får tint siden vi blander tørrforet inn i det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olga_ Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Jeg deler det opp i skiver mens det er halvtint og fryser dem ned igjen. Serverer det frossent. Han liker å tygge maten og det blir mindre gris av det, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Eine får sin tint. Våre tidligere hunder fikk en del frosset og det så jeg tære på tennene deres, så Eine får nå bare tint. Kan hende en og annen gang vi har glemt å ta opp, da kan han få en frossen klump eller halvfrossen, men prøver å unngå det. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Jeg tar opp for 3 dager i gangen, så da blir det frosset første dag, halvfrosset andre dag og helt tint siste dagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Dere som gir vom og hundemat, enten som fullfôr eller supplement, gir dere det opptint eller fryst? Hvorfor? forer ikke på det akkurat nå, men det spiller vell ingen rolle. Bruker og gi frosset og det er det flere grunner til, nr en er tenner at de skal få noe og gnage på, nr to fordi mine sluker maten i en eller to jafs så står de der da og ser ut som de ikke har fått mat og tigger mer, virker som det gir dem litt mer følelse av og ha spist om de kan ligge og gnage på det og bruke litt tid. og om ikke annet, fordi da har de noe og kose seg med en stund, noe de kan jobbe litt med. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Tar opp for 4 dager av gangen. Så blir halvfrosset første dag, halvtint neste og tint resten. Jeg er ikke glad i å gi dvergpinscherne helt frosset mat, fordi det virker som de blir veldig kalde av det. Om hundene skal ha noe å tygge/gnage på foretrekker jeg å gi dem bein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Tar opp for 4 dager av gangen. Så blir halvfrosset første dag, halvtint neste og tint resten. Jeg er ikke glad i å gi dvergpinscherne helt frosset mat, fordi det virker som de blir veldig kalde av det. Om hundene skal ha noe å tygge/gnage på foretrekker jeg å gi dem bein Haha, Khela skjelver om hun får fryst og det ikke er sommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Haha, Khela skjelver om hun får fryst og det ikke er sommer Haha, godt det ikke bare er mine 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Begge deler. Halvtint første tiden siden det tar litt tid før det tiner i kjøleskap, også tint de resterende dagene. Han spiser jo ikke så voldsomt mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Tar opp for 4 dager av gangen. Så blir halvfrosset første dag, halvtint neste og tint resten. Jeg er ikke glad i å gi dvergpinscherne helt frosset mat, fordi det virker som de blir veldig kalde av det. Om hundene skal ha noe å tygge/gnage på foretrekker jeg å gi dem bein Hva er forskjell på halvfrossen og halvtint? Jeg delte en 20 kg blokk i 4, dvs at de fikk bånnfrosen mat første måltid, deretter halvtint/halvfrosent de to-tre neste og helt tint de to-tre siste. Det samme gjelder ribbe, kalkun og annet stort, de får det frosset i første omgang og mer og mer tint etter hvor stort det er/hvor lenge det ligger i kjøleskapet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Hva er forskjell på halvfrossen og halvtint? Hihi, ventet på at den skulle komme. Første dag er den mer frossen enn tint, andre dag mer tint enn frossen Så jeg pleier å kalle første for halvfrossen, og andre for halvtint.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Hihi, ventet på at den skulle komme. Første dag er den mer frossen enn tint, andre dag mer tint enn frossen Så jeg pleier å kalle første for halvfrossen, og andre for halvtint.. Aha. Når er glasset halvfullt og når er det halvtomt? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annegru Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Mine får frossent, halvtint (evt. halvfrossent ) og tint, avhengig av hvor langt tineprosessen har kommet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Jeg tar opp for 3 dager i gangen, så da blir det frosset første dag, halvfrosset andre dag og helt tint siste dagen. Tar opp for 4 dager av gangen. Så blir halvfrosset første dag, halvtint neste og tint resten. Jeg er ikke glad i å gi dvergpinscherne helt frosset mat, fordi det virker som de blir veldig kalde av det. Om hundene skal ha noe å tygge/gnage på foretrekker jeg å gi dem bein Jeg gjør også samme som dere, så det er litt variabelt hva han får. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Tint, siden jeg blander tørrfor oppi også Noen ganger blir det halv tint og da tar jeg litt varmt vann over og rører litt i det så det blir nesten tint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Kommer an på når eg husker på å ta ut av frysen. Noen ganger frossent, men som regel tint. Kalkunnakker/kyllinglår osv får hundene som regel rett fra frysen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 16. November 2013 Rapporter Share Skrevet 16. November 2013 Vi gir tint. Føler det blir mindre gris. Skulle jeg gitt ham frossent, ser jeg for meg han hadde bært det med seg overalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 17. November 2013 Rapporter Share Skrevet 17. November 2013 Mine blir så kalde om det er frosset, så prøver å gi mest mulig tint, eller "tine" i varmt vann før servering. Fullforer ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nowisclee Skrevet 18. November 2013 Rapporter Share Skrevet 18. November 2013 Våre får det helt tint. Om det er litt frossent så får de litt varmt vann i det. De blir så kalde av frossent. De kan få delvis frossent på sommeren eventuelt. Helt frossent får de aldri da vi har 5 kgs pølser som deles i 4, for så å tas opp 1 og 1 del til tining. Vanskelig å dele opp frossent i riktig mengde når det er 5kgs pølser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 18. November 2013 Rapporter Share Skrevet 18. November 2013 Tint. Frosne kalkunhalser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts