Gå til innhold
Hundesonen.no

V&H - fryst eller tinet?


buddy13
 Share

Recommended Posts

Jeg tar opp for 3 dager i gangen, så da blir det frosset første dag, halvfrosset andre dag og helt tint siste dagen.

Tar opp for 4 dager av gangen. Så blir halvfrosset første dag, halvtint neste og tint resten. Jeg er ikke glad i å gi dvergpinscherne helt frosset mat, fordi det virker som de blir veldig kalde av det. :P Om hundene skal ha noe å tygge/gnage på foretrekker jeg å gi dem bein :)

Sånn gjør vi det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det det sånn at når vi ser at vi bruker siste delen av en pølse, så tar vi opp en ny. Den er da tint til neste måltid (eller i hvert fall tint nok i endene). Jeg ga ham en gang en bit som var godt frossen inni. Han ga den en prøvende slikk før han ga meg det mest anklagende blikket jeg har sett. Var lite populært. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene hunden spiser V & H uansett hvor mye eller lite tint den er, den andre vil kun spise det dersom den fortsatt er ganske godt frossen. Så da får de begge servert maten ganske godt frossen. Jeg tar opp dagens rasjon av fryseren og lar den tine på benken i en til halvannen time før servering. Har ikke merket noen problemer med å gi den slik. De får også ister servert med V & H fordi den typen V & H de får inneholder for lite fett, denne serveres helt tint. Kyllinglår og margbein gis rett fra fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer veldig, kommer ann på fryseplass og slikt. Her i nye leiligheten får han det bare helfrosset, rett og slett fordi sambo er lite glad i å ha sånt stående til tining i kjøleskapet. Får det også bare av og til nå iom vi har lite fryseplass, og den fryseplassen vi har stort sett er fullstappa med menneskemat. Derav har jeg gått over til hovedsaklig tørrfôr igjen.

Når jeg fullfôra på det varierte det fra dag til dag, tok opp for 1 og en halv dag om gangen, så kveldsforinga var gjerne frossen, mens morgenforingen var halvtint eller tint. (Prøvde å unngå frossen morgenfôring iom han fikk den rett før han var med meg på jobb på gård på vintern i fjor. Ble litt vel kaldt da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tint, da vi blander med tørrfôret til det er spist opp, da blir det fullfôringen på vom og hundemat. Deler 1 kg pølsa i 3 deler som jeg fryser hver for seg og tar opp dagen før. Husker jeg det ikke får han heller litt leverpostei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosset, så lenge vi ikke er på ferie og det rekker å tine. Av samme grunn som Malamutten. De glefser det i seg på to jafs om de får det tint, og ser ikke ut som de har fått mat :P Får de det frosset bruker de iallefall noen få minutter på maten. Samt at det hjelper på tannstein osv.
Er det så kaldt ute at jeg ikke har samvittighet til å gi dem det frosset, så får de heller tørrfor :P Kastet utover gulvet. Men det skjer sjelden :P
Vi fullforer på vom og hundemat. Tørrfor får de som regel kun da de får mat som godbitsøk i hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene hunden spiser V & H uansett hvor mye eller lite tint den er, den andre vil kun spise det dersom den fortsatt er ganske godt frossen. Så da får de begge servert maten ganske godt frossen. Jeg tar opp dagens rasjon av fryseren og lar den tine på benken i en til halvannen time før servering. Har ikke merket noen problemer med å gi den slik. De får også ister servert med V & H fordi den typen V & H de får inneholder for lite fett, denne serveres helt tint. Kyllinglår og margbein gis rett fra fryseren.

Bare nysgjerrig, hvilken type bruker du som det er for lite fett i???

Jeg har det motsatte, kan kun fôre på de variantene med ris...siden hun legger på seg så fort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

OT, men noen som har mål på hvor store de 20kg-blokkene er? Selvfølgelig skal den deles opp, men med minifryser må vi nesten ha et utgangspunkt :lol:

Ikke no svar å få?

Husker jo ikke det jeg eller men de går i en gildebakk ikke fullt så høy da, 10-15cm. Finurlig delt og pakket har jeg hatt de, en i en typisk fryseskapskuff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...