Gå til innhold
Hundesonen.no

V&H - fryst eller tinet?


buddy13
 Share

Recommended Posts

Eine får sin tint. Våre tidligere hunder fikk en del frosset og det så jeg tære på tennene deres, så Eine får nå bare tint. Kan hende en og annen gang vi har glemt å ta opp, da kan han få en frossen klump eller halvfrossen, men prøver å unngå det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som gir vom og hundemat, enten som fullfôr eller supplement, gir dere det opptint eller fryst? Hvorfor?

forer ikke på det akkurat nå, men det spiller vell ingen rolle. Bruker og gi frosset og det er det flere grunner til, nr en er tenner at de skal få noe og gnage på, nr to fordi mine sluker maten i en eller to jafs så står de der da og ser ut som de ikke har fått mat og tigger mer, virker som det gir dem litt mer følelse av og ha spist om de kan ligge og gnage på det og bruke litt tid. og om ikke annet, fordi da har de noe og kose seg med en stund, noe de kan jobbe litt med.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar opp for 4 dager av gangen. Så blir halvfrosset første dag, halvtint neste og tint resten. Jeg er ikke glad i å gi dvergpinscherne helt frosset mat, fordi det virker som de blir veldig kalde av det. :P Om hundene skal ha noe å tygge/gnage på foretrekker jeg å gi dem bein :)

Haha, Khela skjelver om hun får fryst og det ikke er sommer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar opp for 4 dager av gangen. Så blir halvfrosset første dag, halvtint neste og tint resten. Jeg er ikke glad i å gi dvergpinscherne helt frosset mat, fordi det virker som de blir veldig kalde av det. :P Om hundene skal ha noe å tygge/gnage på foretrekker jeg å gi dem bein :)

Hva er forskjell på halvfrossen og halvtint? ;):P

Jeg delte en 20 kg blokk i 4, dvs at de fikk bånnfrosen mat første måltid, deretter halvtint/halvfrosent de to-tre neste og helt tint de to-tre siste. Det samme gjelder ribbe, kalkun og annet stort, de får det frosset i første omgang og mer og mer tint etter hvor stort det er/hvor lenge det ligger i kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar opp for 3 dager i gangen, så da blir det frosset første dag, halvfrosset andre dag og helt tint siste dagen.

Tar opp for 4 dager av gangen. Så blir halvfrosset første dag, halvtint neste og tint resten. Jeg er ikke glad i å gi dvergpinscherne helt frosset mat, fordi det virker som de blir veldig kalde av det. :P Om hundene skal ha noe å tygge/gnage på foretrekker jeg å gi dem bein :)

Jeg gjør også samme som dere, så det er litt variabelt hva han får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre får det helt tint. Om det er litt frossent så får de litt varmt vann i det. De blir så kalde av frossent. De kan få delvis frossent på sommeren eventuelt. Helt frossent får de aldri da vi har 5 kgs pølser som deles i 4, for så å tas opp 1 og 1 del til tining. Vanskelig å dele opp frossent i riktig mengde når det er 5kgs pølser. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...