Gå til innhold
Hundesonen.no

Mål 2014


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

2012 ble ikke som jeg ønsket konkurransemessig sett. Vida skadet seg i april, gikk tre stevner med skadet kne før jeg oppdaget det, og så var sesongen over for oss, da hun slo opp skaden sin på høsten igjen. Vi skrev ikke i fjorårets tråd, men en oppsummering på året vårt ligger her.

Målene våre for 2013 blir da:

Vida:

- Holde oss på det nivået i skogen vi viste i 2012. Med tanke på bådet sporoppsøket, sporet og feltet.

- Heve nivået på lydigheta litt til

- Utvikle henne enda mer som sporhund

Vi skal melde oss på i både Norge og Sverige. Og så tar vi det deretter. Har ingen resultatmål med henne, da dette blir mest sannsynelig hennes siste sesong (jeg ser ikke helt for meg å konkurrere med en schäfer på 10 år...).

Noomi:

- Utvikle henne som sporhund

- Få på plass mer lydighet

- HD/AD røntges

- MH-testes (men jeg mistenker at hun skal ha løpetid når kullet skal testes...)

- Få orden på allergien hennes best mulig

Resultatmål for henne har jeg ikke, da hun er "noe" umoden i nøtta si i forhold til hva jeg hadde trudd. Hun er overhode ikke en hund jeg ønsker å konkurrere med pdd pga dette, så jeg må se utviklingen hennes før jeg setter meg noen mål. Om Vida går knallgodt i 2013, satser jeg nok mest på henne. Om vi skal ut og konkurrere, så er det D og evt C vi satser på, og BH.

Meg selv:

- Miste en del kg på kroppen

- Komme i bedre form

- Klare å beholde roen mhp konkurransenerver med Noomi også, som jeg har klart med Vida.

Edit: Nå hørtes jeg litt negativ ut mhp Noomi, men at jeg ikke ønsker å konkurrere med henne på nåværende umodenhet, henger sammen med mine nerver og at jeg ikke ønsker sette henne i en konkurranesituasjon ppd. Ikke at jeg trur hunden er urbukelig som det virket som. :lol:

2013 ble for oss konkurranseløst av mange årsaker. Ergo Vi har ikke sjekket ut om Vida sine kvaliteter har opprettholdt konkurransemessig. Treningsmessig så er hun enda bedre enn i fjor synes jeg. :) Av helsemessige årsaker er hun nå pensjonert.

Noomi er røntget med HD/AD-A og rygg u.a. Hun har gjort en fin MH test, og vi har fått litt mer kontroll på allergien hennes. Og hun har biltt mer erfaren både i skogen og på lydighetsbanen.

Jeg har gått ned en god del kilo, og kommet i mye bedre form. :)

2014:

Vida:

Være en happy pensjonist som skal kose seg i skogen og på lydighetsbanen. Hun er for god å trene med for å legges vekk altså! Sabla synd at hun ikke er yngre...

Noomi:

- Opprykk til C spor

- Opprykk til B spor

- Opprykk til klasse 2 LP

Meg:

- Miste de kiloene jeg har planer om å gjøre

- Komme i enda bedre form, og fortsette på mine gode vaner på mitt nye liv. :)

- Lære enda mer om kosthold og trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Som vanlig var jeg dårlig til å nå målene mine 2014, bare fordi det er gøy å være med i slike tråder. Meg: LAPPEN! Virkelig. Kjøpe bil? Lese pensum jevnt Casper: Ikke kløve 20 m

Mål for 2014: X'en: Ikke parres Stilles hvis det er et sted jeg vil stille henne med en dommer jeg vil stille henne for Få bort hinderskrekken Få på plass apporten Begynne å trene på ruta St

Mål 2013: Målene for 2013 blir enkle. Jeg skal bli mamma og være flink til det, Monti skal bli storebror og skal bli flink til det. Så er målet at vi får trent så masse lydighet som mulig selv om

Here goes... :icon_redface:

Mål 2013

Aiko:

- Opprykk til LP2 -Vi har ikke starta LP1 engang, så det utgår med høye kneløft. Trur jeg kan telle på en hånd de gangene vi faktisk har trent lydighet også. :P

- Holde seg omgjengelig og gøyal (bare ikke så gøyal at jeg blir grå i håret) -Ja! Hun er HELT fantastisk! :wub: :wub: :wub: Jeg føler jeg har fått tilbake supervalpen min, bare med mye mer humor, verdighet (til Aiko å være) og ikke minst trygg dominans.

- Trene blodspor -Vi har gått ett eneste blodspor hittil i år. Skal gå minst ett til før snøen kommer. Så ja... :P

- Trene bruks -Overhodet ikke! Hva er "bruks" igjen? :D

- Delta på Sølenkurset -Jeg reiste på en måneds Hellas-ferie og overlot jentene til sus og dus i skauen i stedet for å dra på kurs i sommer.

- Få starta noen blodsporkonkurranser og ikke nulle -Ikke gått noen konkurranser.

Imouto:

- Storcert (og dermed N Se UCH) -Hun har blitt stilt på fire NKK-utstillinger, og fått en VG og blitt plassert i beste tispe-klasse i resten. Dessverre aldri noe cert.

- Bestå utholdenhetsprøve (og få tittel AD) -Dette blei dessverre ikke noe av. Ikke pga manglende form hos henne, men pga problemer med logistikk...

- Trene blodspor - Samme som søstra.

- Få starta noen blodsporkonkurranser og ikke nulle -Ikke starta.

- Delta på jakt -Dette hadde jeg håpa å få til i disse dager, men det lar seg nok ikke gjøre. :(

- Parring -Vi lot begge løpetidene gå fra oss denne gangen også. :)

Sandra:

- Begynne den møysommelige prosessen med å ferdigstille masteroppgaven -Jeg har tenkt mye på det, men det teller ikke helt. :P

- Gjennomføre coachingutdannelse -Ja! :banana:

- Ta litt mer vare på meg sjøl og være litt mindre kreisi dog lady, til fordel både for meg og andre -Ja, jeg lever et fint og ganske magisk liv med jentene som krydder, ikke som sentrum. :heart:

- Delta på oppdretterskolen i regi av NKK -Har ikke deltatt.

- Delta på oppdretterseminar i regi av Norsk Shibaklubb -Har ikke deltatt.

- Danse mer -Jeg har dansa mye på innsiden... :icon_redface:

- Drikke mer vin -Har drukket ganske mye vin.

- Bare spise godteri i ukedagene -Nei, jeg spiser egentlig ganske mye godteri akkurat når jeg vil...

- Dersom det blir kull, være en superflink oppdretter for valpene og valpekjøpere -Blei ikke kull, så nei.

Mål 2014:

Aiko:

Være i knallbra form gjennom hele året, også våren.

Trene rally-lydighet.

Starte en rally-lydighetskonkurranse.

Trene blodspor.

Delta på så mange blodsporprøver vi rekker, og ikke nulle.

Være tydelig, gøyal og flink tante.

Imouto:

Trene blodspor.

Delta på så mange blodsporprøver vi rekker, og ikke nulle.

Parres på våren og få mange vakre og kjærlige valper og være en super mor (som om jeg har noe å si der :P ).

Storcert.

Delta på jakt.

Bestå utholdenhetsprøve.

Sandra:

Reise til Japan.

Reise til VM i amatør-MMA i Las Vegas og videre til California.

Skrive ferdig masteroppgave.

Være en super oppdretter.

Fortsette å spre store vyer, god energi og tilstedeværelse på jobben, både i møtet med studenter, vitenskapelig ansatte og kolleger.

Få opprykk.

Opparbeide meg større kapasitet.

Fase ut CV- og søknadsskriving i EC Solutions og gjøre mer og mer menneskehjelp/veiledning/coaching.

Begynne å trene styrke.

Begynne på dansekurs.

Bli blond igjen og ikke ty til rødfargen så fort jeg føler meg litt Synnøve Solbakken.

Skape en fantastisk blomsterhage.

Være sammen med mennesker som ønsker det jeg kan tilby og tilføre, og som gir meg det samme tilbake.

Være støttekontakt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Kanskje legge til meg selv også? :P

Mål for 2014 - Angus

Øyelyse

Kunne jobbe med forstyrrelser

Starte i LP I

(Starte i LP II?)

Starte i D-spor

Mål for 2014 - Michellus

Være en flittig og god student, jobbe hardt med A som mål, men få minst C i alle fag (I want that master!)

Få meg en deltidsjobb i Rakkestad/Sarpsborg/Askim-området

Gå hundekurs

Utforske Rakkestads dype skoger

Ta mer bilder av dyret og naturen

Jobbe masse med forstyrrelser med Angus flere ganger i uka

3 mil tur i uka i gjennomsnitt

Begynne å jogge, med plan om å takle en av disse turløypene i Rakkestad uten problemer

Begynne å ta vare på meg selv og ta helsa mi seriøst

Gå ned en del i vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg har vel ikke hatt noen faste mål for 2013, så det utgår med glans. :P

Men for 2014 er målene:

Martin:

Massasje og jobbing med avreagering/avslapning for å ikke spenne seg i stressende situasjoner.

Trene mer spor!

Få et svensk cert.

Starte mer Lure Coursing hvis nakken hans er friskmeldt.

Lundii:

Trene mer LP.

Starte LP1 igjen, oppnå 1.premiering.

Chiara:

Gå agilitykurs, minst ett!

Mer ringtrening

Lære å gå pent i halsbånd

Kanskje starte agility?

HD- og AD-røntges

Mine egne mål:

Begynne å øvelseskjøre mer, få tatt lappen! (Dette blir mye lettere fra 19.januar da jeg kan begynne å øvelseskjøre med samboern)

Melde meg inn i Hønefoss Brukshundklubb og delta på fellestreninger der

Gjøre en god jobb som kasserer i raseklubben.

Kaaanskje planlegge kull for 2015? Titte litt etter hannhund til Lundii iallefall.

Oog det var vel stort sett det som er hovedmålene. :D

Edit: måtte legge til røntgen på Chiara og mulig planlegging av valpekull for 2015. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin tråd! :)

Mål for 2014

Arthur:

Vokse opp og bli en fin hund :)

Sjekke for AD og HD

Gå unghundkurs

Stilles minst 3 ganger

Lydighetstrening

Marie:

Stresse mindre!

Bli mer aktiv - sove mindre på dagen.... :P

Kjøpe leilighet med hage (!) forhåpentligvis.

Bli mer tålmodig og positiv ;)

BLI FERDIG UTDANNET! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harly

Lære litt om budføring og feltsøk - Budføring er vi godt i gang med, eller dvs, så godt i gang man kan være uten å ha et bruksmiljø :P Feltsøk har Lykke såvidt fått prøvd seg på 1 gang, så den vil jeg si er delvis oppnådd.

Gå mer spor - Ja! Vi har t.o.m vært på sporkurs, og startet 2x D-spor :D

Opprykk til hopp 2 - Check!

Opprykk til agility 2 - Check!

Trene lp 3 øvelser - Tjaaa, altså, på en måte :P Lp motivasjonen er blåst langt bort. Vi trener litt innimellom, men helt uten system og mål. :P

Stille noen flere ganger i lp 2 - Utgått med høye kneløft...

Lykke

Sosialisering og miljøtrening - Check!

Bygge opp en god lekebelønning - Check!

Trene litt lp - I en alder av 10,5 mnd skal jeg ikke skryte på meg at Lykke er godt bevandret i lp land, men vi trener med ujevne mellomrom, og hun utvikler seg underveis. Super potethund! :)

Trene litt spor - Check!

Stilles på valpeshow - Har deltatt på 3 valpeshow, 1 x 4.btk (4-6 mnd), 2 x BIR (6-9 mnd), 1 xBIG 4 :)

Harly:

  • Opprykk til ag 3
  • Opprykk til hopp 3
  • Starte C spor - med forbehold av at ikke alle stevner kræsjer med jobbehelg. *Venter fortsatt i spennning på terminlisten*

Lykke:

  • Helsetestes
  • Gå MH
  • Trene mot D spor
  • Stilles ut med ujevne mellomrom
  • 1 cert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2013

Thorvald:

- få mer struktur på blodspor, trene det oftere Mja, vi var relativt flinke på vårparten, så ble det sommerferie og så ble det flytting, så den setter jeg bare halvveis på.

- starte i klasse 1 i LP flere ganger, nesten like katastrofe hver gang :D:P Men målet var å starte, så det er godkjent!

- rerøntge hoftene did! Og ble fritt denne gangen :)

- starte på og bestå terapihundutdannelsen Utgikk, siden kurset ikke matchet jobben min og fridager :(

- få et cert til på utstilling, prøve i alle fall! Muligens blir det en utstilling til i år, men tror denne utgår. Har fått to CK da, men ingen BHK-plasseringer.

2,5 gjennomførte av 5, så greit nok :P

meg:

- bli helt ferdigutdannet (noe som vil si; lever den ***** hovedoppgaven, og bestå praksisen) :icon_redface:praksisen besto jeg da :P

- få seg jobb! det gjorde jeg allerede i 2012

- ikke låne altfor mye penger av samboer/mamma og pappa frem til jeg får meg jobb. godkjent!

- trene mer.. 2012 var et begredelig år for sånt :(ja, bedre nå på høsten.

3,5 av 4, innafor det :)

2014!

Thorvald

-godkjent alle øvelser i LP1/sølvmerke

-opprykk klasse 2 (og isåfall starte og få ok summer)

-et cert til :P

-mer blodspor

-teste ut agility?

-fortsette å være verdens beste lapp :heart:

meg:

-ja, det var nå denne oppgaven da :sint_01:

-nå treningsmål

I feel ya! Hovedoppgave er noe HERK, du har min fulle empati og sympati og medfølelse i fleng! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I feel ya! Hovedoppgave er noe HERK, du har min fulle empati og sympati og medfølelse i fleng! :)

Takk :flowers::) Jeg har en veileder som har all tro på at oppgaven blir så bra og nyskapende at vi skal publisere den, det hjelper ikke spesielt mye på skriveangsten til undertegnede :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 2013:

Mayah:

- Stilles 2 ganger op offisiell utstilling - Stilt 2 ganger :)

- Trene med pulk - fått mange fine turer med pulken

- Kløvtest - tidene har aldri passa..

- Jobbe for å forbedre høyre/venstre komandoene - hun er blitt kjempeflink!!

- Bli en mer stabil trekkhund - løst seg opp de siste mnd etter jeg begynte å trene med to-spann

- Lydighetskurs - har ikke kunne prioritert det av økonomiske grunner

- Trene masse mer spor - trent litt spor, men ikke mye. jeg sliter med å motivere meg selv til å trene noe annet enn fysisk med hundene..

- HD røntgenren - JA! A-hofter! :D

- MH-test - jupp!

Meg:

- Ny hund? - Verdens herligste Nuka kom i april!

- Finne et stabilt og hundevennlig sted å bo - kunne ikke funnet et mer hundevennlig sted :D

- Finne en fin deltidsjobb - Ja! Funnet en super jobb som naturveileder!

- Gå flere langturer! - Fått flere lange turer med overnattinger ute i år. Vært et kjempefint tur-år for oss :)

Mål 2014

Mayah:

- Kløvtest

- Få godkjent den amarikanske kløvtesten

- Stille på flere løp, barmark og vinter

- Gjøre oss klare til å starte i kl. 1 LP

- Trene mer målrettet med WP

- Trene til en-spannstest

Nuka:

- Stilles offisielt på utstilling minst 2 ganger

- Stille på flere løp, barmark og vinter

- Trene til en-spannstest

- HD - røntges

- MH

- Kløvtest (bronsemerke)

Heidi:

- Sommerturlederkurs

- Fortsette å trene opp og styrke ankler og knær

- Fortsette å vært aktiv turleder i DNTung Drammen

- Få et fantastisk turår 2014!

- Bli flinkere til å prioritere skole framfor alt annet jeg vil gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :flowers::) Jeg har en veileder som har all tro på at oppgaven blir så bra og nyskapende at vi skal publisere den, det hjelper ikke spesielt mye på skriveangsten til undertegnede :lol:

Off ja, samme her. Prestasjonsangst! :P Det går nok så fint atte :) Hva skriver du om da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 2013:

Målene for 2013 blir enkle. Jeg skal bli mamma og være flink til det, Monti skal bli storebror og skal bli flink til det. Så er målet at vi får trent så masse lydighet som mulig selv om det neste året blir krevende. :)

Gikk jo strålende det her. Jeg ble mamma (hardt arbeid), Montien er flink storebror og vi har trent så mye lydighet vi har hatt tid til. :)

Mål 2014:

- Få opprykket til klasse 3

- Starte agility og agility hopp kl 1

- Trene spor og snuse litt på brukslydigheten

:)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅL 2014

Dette er mål jeg ikke dør om jeg ikke oppnår. IPO1 er ett voldsomt program med mye pirk, så det er ikke sikkert blir før til våren 2015 med begge to.

Nix:

- MH

- Ferdselsprøve
- Brukskåring
- IPO 1
- Ett par cert fordi hun er så vakker :P

Asti og Helle:
Ferdselsprøve
Rtg ryggen hans, så jeg vet at han ikke jobber med smerter i overgangvirvelen.

IPO 1

Så får vi se da... om jeg i det hele tatt kommer lenger enn til ferdselsprøve på begge :P Har det med å ha store planer og ikke gjennomføre halvparten.

Mål for meg:

- Ha litt is i maven så jeg klarer å ha delmål og ikke miste motet fordi IPO1 er så pirkete og veien ser så lang ut. Så ta ett skritt av gangen og være strålende fornøyd med det.

- begynne å ta hensyn til smerter og innse at jeg ikke lenger er frisk og rask.

runforhills.gif

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for 2013:

Tahlly

- Stille på flere utstillinger Stilt altfor mye med uferdig unghund :P

- Trene mot start i klasse 1 LP, kanskje starte også? Startet flere ganger, opprykk til LP2 i boks

- Gå MH Gjennomført en god MH

- Helsesjekk når han er gammel nok Gjennomført med fri på hofter og albuer, dessverre anmerkning på øynene

- Prøve på nytt med blodspor Har gått noen få spor nå i høst, men han er ingen god sporhund :P

Chili

- Starte opp blodsportrening Hun har fått gå noen spor med stor entusiasme.

- Jobbe med hverdagslydigheten. Kommer seg stadig vekk :)

2014

Tahlly

- Start i LP2, håper på opprykk

- Storcert og dermed championat

- Øyelyse på nytt

- Fortsette med sportrening, se om vi kommer noen vei...

- Kurs i konkurranselydighet, og kanskje spor

Chili

- Kose seg som pensjonist, med variert fysisk og mental trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målene for 2014:

Finne en leilighet hvor jeg kan ha med Gira, og dermed få trene mer LP med henne!

Kanskje prøve oss på bronsemerket

Minst 1 utstilling

Få allergien såpass under kontroll at vi slipper ørebetennelser i ett sett.

Mål for meg selv:

Gå ned i vekt

Finne ut hva jeg vil i livet, med tanke på utdanning og jobb.

Bestå alle eksamener og bli flinkere student!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målene for 2013 vil jeg ikke ta opp da den ene hunden er død og den andre er gitt bort, og den siste hunden også død så jah. Dropper å summere punkter :P

Pi:

- fortsette å jobbe med den gode kampen/leken

- begynne med felt/spor

- Fortsette lydighetsøvelsene

- Gå MH

- Stille på WW

- Stille på dansk vinner, nordisk vinner og norsk vinner

- Gå agilitykurs

- Stille i danmark på våren

- vurderer å ta ferdelsprøven

- vurdere å ta NKK kåringsprøve

- starte på sonenmesterskapet

- HD/AD røntgen

- Øyelyse

Anette:

- få ny kelpie

- begynne å ta mer hensyn til smerter og lære å begrense meg selv mer

- fortsette å jobbe det jeg klarer

- ikke miste motet i rotet med NAV/jobb/penger

- Delta på flere LP-kurs

- Fortsette sideprosjektet med Hundegodt, stå på stand osv.

- Fortsette å spise sunt og gå sakte ned i vekt, holde fokus på å spise så hodet og trykket blir ok.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet for 2013 var å få Amigo bli jaktpremiert. Det klarte vi ikke. Stilte på 4 prøver, men stang ut.

Mål for 2014:

Toya: Holde seg frisk og rask

Amigo: Muligens terpe på ro i oppflukt og kanskje jaktprøve om han blir rolig. Ellers blir han "pensjonert" som jakthund

Dirk: Muligens stille på jaktprøve til høsten. Han er fullcertet og vil bli NUCH om han får 1.AK. Kanskje stille på apportprøve til sommeren, vi får se.

Lio: Stille på jaktprøver og bli premiert i UK. Blir han det, så vil vi nok stille på utstillinger også. Konkurrere om cert og å om å bli årets utstillingshund i NBK. Men aller først, jaktpremie i UK. Det viktigste er dog å fortsette den positive utviklingen han har. Stor sannsynlighet for apportkonkurranser til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde skrevet ned noen mål for 2013 ett eller annet sted, men det er i alle fall ikke i denne tråden :aww:.

MEN - målene for dette året tror jeg vel var sånn ca dette:

- Bli årets utstilingsbriard

- Bli årets briard i NKK

- Starte i B-spor.

Status så langt:

- Willy leder med 14 poeng på neste mann på lista over årets utstillingsbriarder, og ligger dermed veldig godt an til å vinne

- Willy ligger på topp på lista over årets briard i NKK, men vet ikke hvor mye han leder med

- Vi har ikke startet B-spor - vi har vel knapt nok gått spor utenom på Sølenkurset i sommer. Kanskje til neste år :).

Status så langt i 2013:

- Willy leder med 16 poeng på nestemann på lista over årets utstillingsbriarder, men Dogs4All kan bli utslagsgivende for sluttstillingen dersom hans nærmeste konkurrent blir BIR der, men det er også mange om'er og men'er mht sluttstillingen her.

- Willy leder fortsatt lista over årets briard i NKK, men han leder med 7 poeng på nestemann, så om den andre hunden blir BIR, blir Willy slått med 1 poeng i den konkurransen.

- Vi har fortsatt ikke startet i B-spor, og har knapt trent verken brukslydighet eller spor siden siste oppdatering.

MÅL for Willy 2014:

- Starte i B-spor med minst godkjent resultat.

- Delta på kun de store utstillingene som rasespesialen og noen utvalgte NKK-utstillinger.

- Delta på Nationale Elevage i Frankrike - prøve å få cert der.

- Delta på rasespesialene i Sverige.

- Få gått mange deilige skiturer på vinteren.

- Trenge godt fysisk på sommerføre.

MÅL for meg 2014:

- Holde meg såpass frisk at jeg kan fortsette den gode joggetrenden jeg har begynt på (men som "noen" driver og stikker kjepper i hjulene for med tanke på at jeg har hatt to MS-shub og nå en overtråkk dette året).

- Bli aktiv i hundeklubb

- Kjøpe valp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at vi ikke nådde et eneste mål i 2012, så gidder jeg ikke å lage noen for 2013, jeg :P

Det klarte jeg med glans! :D

Mål for 2014, at Nora holder seg forholdsvis frisk, med eller uten kortison. Leah skal øyelyses og få offisiell PL-attest, og pares og bli drektig vår/sommer. Fra det kullet skal jeg beholde er rålekker brun tispe som selvsagt er hakket bedre enn moren sin i alt (og det blir vanskelig det :P ).

Jeg skal forhåpentligvis få meg jobb, og forhåpentligvis så tåler jeg den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2013:

Meg selv:

  • Bli kjent med flere mennesker - Jeg har fått ihvertfall 3 nye venner som jeg finner på ting med. I tillegg har jeg blitt kjent med en del jeg har forelesninger sammen med. Det er ikke dårlig!
  • Unngå halvfabrikat
  • Utnytte hver eneste dag til å gjøre noe jeg kan se tilbake på og tenkte "det var bra"

Kiter:

  • Opprykk til klasse B i bruks - Vi meldte på 2 ferdelsprøver og en MH, men de ble enten avlyst eller var fulle. Dermed ikke noe bruks på oss. Heller ikke noe trening.
  • Godkjent gjeterhundprøve klasse 1, 2 og 3 - til og med fylkesmester ble han!
  • Ta en eller annen mentalbeskrivelse
  • Opprykk til LP elite

Yippie:

  • Lære eliteøvelsene - tja, jeg passet henne en uke og fikk til mye på kort tid!
  • Starte i elite på et lite stevne

Amira:

  • Prøve å bli med på landslaget til VM - gikk bra nok til å komme med, men pga feil i utregningen ble jeg ikke tatt med…
  • Komme til finalen i NM - gikk en suveren kvalifisering på 297 poeng og kom på 6. plass i finalen!
  • Starte i D-rundering - fikk ikke plass på ferdelsprøve/MH (og har nå blitt skadet så hun antagelig ikke kan rundere uten å bli halt)

2014:

Meg:

  • Fortsette å utnytte dagene
  • Reise på flere småturer (teltturer, dra til en DNT-hytte i Oslomarka osv)
  • Videreutdanne meg som DNT-turleder

Kiter (her er jeg muligens alt for ambisiøs):

  • Konkurrere i gjeterhund klasse 3
  • Kvalifisere til NM i gjeting (kun en fra mitt fylke blir tatt ut, dvs, bli best i Vestfold)
  • Starte i eliteklassen
  • Stille ut for å gå minimum gul sløyfe

Amira:

  • Unngå skader
  • Gå NM i lydighet

Yippie:

  • fortsette å være tjukk gårshund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde visst ingen mål i 2012.

I 2013:

Jatzy:

-Stille ut til hun blir Nuch! - Mangler fortsatt storcert, men fikk res.cert januar. Prøver igjen på dogs4all.

-Operer vekk den ekle fettkulen.-Den forsvant av seg selv!

-Finne et fòr som passer henne bedre enn det hun har nå. -Royal Canin ble løsningen!

-Comeback i LP ringen? - Fikk ikke tent nok, så nei.

Meg:

-Trene mer, bli flinkere til å presse meg selv, fortsette å trene styrke 3 ganger i uka. - Check. Trener ikke lenger styrke, men svømming i stedefor.

-Gjøre en god innsats på jobbe, lese og studere mer mtp assistent utdannelsen jeg tar nå. - Fått plass på skle i januar :)!

-Tur til sørafrika med værdens beste samboer. - Passa ikke i år pga vi ikke fikk ferie samtidig.

Drømmer:

-Valp! - Prosessen er i gang!

-Bli forlovet - Lov å drømme da :P

-Spare penger som skal gå til egen leilighet/hus en dag :) - Vi flytter om 2 uke til eget bo !!

2014:

Jatzy:
- Den som gir seg er en dritt. Nuch!

- Holde henne i god form.

- Gå LP1 og få opprykk til LP2, om vi får trent nok.

- MH?

-Ta rønken av ryggen hennes.

Meg:

- Bli ferdig med lappen!
- Svømme 3 ganger i uka.

- Gå minst 10 000 skritt hver dag.
- Bestå i alle fagene jeg må ta opp.

Drømmer:

- At planene om valp går i boks.
- Pusse opp kjelleren.

- Bli forlovet mihihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har innsett at Grim kanskje må pensjoneres fra konkurransebanen, er det eneste målet for neste år en hyggelig avslutning. Er en siste ting jeg skal teste før jeg spikrer kista. Men det er fryktelig surt, ettersom jeg vet vi kan så mye mer. Det hjelper desverre ikke at han henger i nesa mi på trening om han blir utslitt av å være i konk-miljøet og dermed er totalt umotivert i ringen.

Sukk. Det var tungt å skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også! Har ikke noen faste mål for 2013, så vi trasker videre :P

Mål 2014:

Keo:

- Vokse opp og bli en god og trygg hund
- Prøve litt mer gjeting, gjerne kurs
- Trene mer rundering, gjerne med klubb
- Starte spor og feltsøk
- Bygge opp mer lek
- Starte i LP-gruppe

- Gå bronsemerkeprøve
- Starte LP1
- Opprykk LP2?
- Gå MH
- Stilles minimum en gang
- HD/AD
- Øyenlyses
- DNA-testes?

Bonnie:
- Opprettholde lekelysten
- Strukturert LP-trening med pauser for motivasjon
- Jobbe fokus og med sterke forstyrrelser
- Gå et konkurranselydgihetskurs
- Gå LP1 og fullføre, gjerne med premiering
- Jobbe mot LP2-3-øvelser
- Svømming

May Sofie:
- Mer struktur i hverdagen
- Mase og mase og mase og mase så de finner ut av migrena
- Gå ned noen kilo
- Ta opp videregående skole og fullføre på godt vis
- Ta instruktørutdannelsen (hund)
- Ta instruktør 2-kurset (svømming), muligens også trener 1-kurs
- Ta den hersens lappen!
- Ikke ta ting så tungt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅL 2014

Dette er mål jeg ikke dør om jeg ikke oppnår. IPO1 er ett voldsomt program med mye pirk, så det er ikke sikkert blir før til våren 2015 med begge to.

Nix:

- MH

- Ferdselsprøve

- Brukskåring

- IPO 1

- Ett par cert fordi hun er så vakker :P

Asti og Helle:

Ferdselsprøve

Rtg ryggen hans, så jeg vet at han ikke jobber med smerter i overgangvirvelen.

IPO 1

Så får vi se da... om jeg i det hele tatt kommer lenger enn til ferdselsprøve på begge :P Har det med å ha store planer og ikke gjennomføre halvparten.

Mål for meg:

- Ha litt is i maven så jeg klarer å ha delmål og ikke miste motet fordi IPO1 er så pirkete og veien ser så lang ut. Så ta ett skritt av gangen og være strålende fornøyd med det.

- begynne å ta hensyn til smerter og innse at jeg ikke lenger er frisk og rask.

runforhills.gif

Godt det ikke bare er meg som setter litt høye mål :P Jeg kjenner jeg trenger det for å motivere og pushe meg selv på trening med hundene, så selv om det ikke nødvendigvis går så bra her heller, så er det noe å pushe seg selv mot :) Stå på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg la ut målene mine for 2013 her, men i runde slenger så var de vel sånn:

- GK IPO2 - jepp! Vi ble til og med godkjente i IPO3

- 3 x 1. pris i lp2 - startet 3 ganger, men bare en av de ga et første pris, men jeg har heller ikke prioritert lp i år
- opprykk til klasse B rundering: har knapt trent og ikke startet heller

Selv om ikke alle målene ble infridd så oppnådde jeg likevel mer enn jeg noensinne drømte om :)

Han fikk også godkjent FA og blev KORAD med 583p (av 600 mulige)

2014 da...

HEIKE

- Gå minst 1 IPO3 prøve med mer enn 80 p i alle grener
- Kvalifisere til IPO VM for Rottweilere i oktober

- Få til de 2 siste første premiene i lp2 og starte lp3

- Stilles ut en gang for å få en bedømning

- UHP

- Starte minst en canicross konkurranse

JEG

- Gå ned de siste 8 kiloene

- Trene regelmessig
- Ta grønt kort (for å kunne konkurrere i barmarksdrag)

- Gå mange bra kurs (har flere datoer inlagt allerede)

- Ikke ha så mye egne kurs eller engasjere meg så mye i brukshundsklubben d.v.s. legge mer tid på egne hunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit ass. Jeg hadde mål i fjor :o

Meg:

  • Gjøre et megafantastisk dritspennende masterprosjekt :DDen satt!
  • Bli sivilingeniør Den og!
  • Begynne å jobbe Jadda!
  • Stå opp tidligere… Hvis gjennomsnittlig et kvarter tidligere kvalifiserer :P

Nansen:

  • Fvf bør begynne å bli meeget bra.
  • Superduper avstandskommandering for lp1 Den er faktisk teit bra. Presis, kjapp og med utmerket tyngdeoverføring.
  • Ta opp igjen apporten
  • Gå blodspor. Trur eg :P
  • Prøve seg på jakt igjen!

Etter noen spede forsøk ble Nansen pensjonert totalt, og er en lykkelig turhund :ahappy: Men avstandkommanderinga…den er teit bra :P

Scala

  • Bli kjent med meg, bli hormonell og teit, få løpetid og bli drømmehunden min igjen :DBle aldri hormonell og teit, har aldri sluttet å være drømmehunden; men hun har hatt en løpetid og vi er totalt på nett :)
  • Sølenkurs! Det kræsjet med kennelleir med jakttrening, og vi hadde blitt enige om å prioritere jakt foran bruks :)
  • MH og funksjonsanalyse Jadda, og hun gjorde meg stolt :heart:
  • AD/HD-røntning. Røntget fri
  • Få en kjempebra lek, og forventning til meg Hun har en knallbra lek, noe hun også viste på MH.
  • En feiende flott fvf, og ellers ha inne det meste av øvelsene til LP1 Vi prøvde oss sånn litt for moro i oktober, fikk 189 poeng (med bl.a. 10 på fvf :D ), og kom på andre plass etter MarieR og Ziva som gjorde et nydelig program!). Trene mot LP2 nå :D

_______________________________________

2014:

Meg:

  • Ta jegerprøven
  • Gå kurs
  • Drite i klokka når jeg har fri

Nansen

  • Være en lykkelig turhund

Scala

  • Debutere i LP2
  • Ta kvalifiseringsprøven i jakt
  • Debutere i BK jakt
  • Bli lettere å belønne med godbit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...