Gå til innhold
Hundesonen.no

Dobbeltdyne eller to dyner i dobbeltseng


Debbie
 Share

Recommended Posts

Jeg har hatt dobbeltdyne og det funka supert med eksen (ung og forelska), men med samboer nå har vi så forskjellige behov og vi er voksne nok til at vi velger komfort fremfor kos (for oss vel og merke). Altså har jeg nå min egen dyne :)

Egentlig veldig deilig når jeg er litt kald av meg, og samboer varm av seg. Jeg har også lært meg å nyte å sove for meg selv, altså ikke inntil noen, og sover mye bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er ikke ordet dyne et fryktelig pussig ord? Men her går det i enkeltdyner med ekstra lengde.

Da har jo partneren mulighet til å rulle seg inn i sin, og umulig å varme kalde tær på de.

Nå er jo jeg ganske så kort, så vanlig er helt passe for meg. Den er lang nok til at jeg kan liksom brette den under føttene, og det er så digg! Natt til i dag sov jeg og mannfolket med dobbeltdyn

Behøver ikke sove innad folk selvom du har dobbelt dyne da! Jeg får tullet meg inn og hatt min space :lol: Også har vi pi oppå dyna

Det er jeg egentlig enig i, bare vanesak at jeg har lært meg å tulle meg inn i dyna. Digger å tulle meg inni og over min egen dyne, slenge ut et bein for litt frisk luft :P

Men det hele bunner og grunner i vanesak for min del altså, jeg hadde nok klart å venne meg til dobbeltdyne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi hatt dobbeltdyne hadde jeg enter smeltet bort, eller samboer fryst, eller han hadde ikke fått noe dyne da jeg samler alt i en klump jeg ligger i, under og på :P jeg har dyne som er så tynn som et laken nesten, hele året mens samboer har tykk sak hele året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ordet dyne et fryktelig pussig ord? :lol:

Tenkte akkurat på det samme :lol;

Jeg vil ha min egen dyne, jeg liker å snurre meg rundt og inn i dynen, bruke litt som kosebamse, litt rundt tærne, litt som pute - osv. Stakkars samboeren min om han skulle delt dyne med meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri prøvd dobbeldyne så aner ikke hva jeg foretrekker. Veldig fornøyd med enkeldyne! Jeg blir fort for varm om vi ligger inntil hverandre for lenge, klamt blir det også. (sliter med høy luftfuktighet på soverommet, sokkel leilighet). + mannen er en real dynebryter og ofte er å finne med dyna i en ball under seg eller lignende. :P

Edit: for fort i svingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så tynn at hvis jeg vil dele dyne (DYNEDYNEDYNE) med samboern så egler jeg meg bare innpå han under enkeltdyna. Fungerer fint det :lol: Når jeg er blitt varm tar jeg med meg den gode varme dyna og kaster den kalde over til han :aww::D

Enkeltdyner for alt i verden! Sambo er jo eit smelteverk uten sidestykke!

What they said! Vi sover hver vår vei, og jeg liker å ha foten over dynen når jeg sover, det hadde ikke funka med dobbeltdyne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeldyne! Men, jeg sover jo alene (naturlig resultat av å være singel liksom).. Skulle noen være så heldige å få krype oppi senga mi, så skal de få en egen dyne, men jeg klarer ikke sove godt med enkeltdyne lengre.. Da må jeg ha 2 for meg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom i diskusjon med venninna mi her ang dette.

Hun mener det er rart å ha to dyner i dobbeltseng, der skal man ha en stor dyne.

Jeg argumenterte med at jeg ville ha to dyner, og at det er mest vanlig.

Så kjære sonefolk:

Hva har dere, og hva synes dere er mest normalt?

TO dyner takk!

Vi har prøvd en dobbeltdyne en gang vi overnattet hos noen og de hadde redd gjesterommet med dobbeltdyne. Det var helt grusomt! Jeg liker å tulle meg inn i dyna, ofte med et halvt ben utenpå/oppå. Og bedre halvdel har en tendens til å dra hele dyna si tett rundt seg i søvne - så da vi delte dobbeltdyne lå vi omtrent og sloss om dyna…Og midt på natten våknet jeg av at jeg var altfor varm :sweat: , uten mulighet til å "lufte" halve kroppen uten å miste den delen av dyna jeg hadde karra til meg.

Bedre med to, og så kan vi heller dele en (min!) for en kort stund om jeg fryser. :sleep:

Alle i min familie (søsken, foreldre, tanter/onkler osv) har to enkeltdyner i dobbeltsengen. Så jeg tror at det er det mest vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...