Gå til innhold
Hundesonen.no

Foreslår hundeavgift på 10.000 kr (Sotra i Bergen)


MiO
 Share

Recommended Posts

http://www.vestnytt.no/aktuelt/Svein-Bergh-foreslar-hundeavgift-93460.html

"Både rådmann Steinar Nesse i Fjell og Vestnytt trudde først det var ein spøk, men Svein Bergh meiner det alvorleg.

Den elles så skatt- og avgiftskritiske Svein Bergh i Sotralista tar no til orde for ei avgift som han håpar kan bidra til å redusera talet på firbeinte i Fjell kommune.

- Eg er sikker på at det finst fire-fem tusen hundar i Fjell. Ein må jo nærast ta på seg oljeklede og støvlar om ein skal gå på vegar eller gangvegar utan å få hundeskit på seg. Det ligg hundeskit overalt, meiner Bergh.

10.000 kroner per hund

Han meiner ein skatt på minimum 10.000 kroner per hund vil vera passe."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det klikka for han liksom?? *klø seg i hodet*

" Hundar er det neppe nokon som treng, det må kunna skildrast som ei høgst frivillig luksus-sak, meiner Bergh. Dei som verkeleg treng hund, som blinde, bønder og andre, bør få fritak frå skatten, meiner han."

dette viser hvor korka idiot mannen er!!!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det klikka for han liksom?? *klø seg i hodet*

" Hundar er det neppe nokon som treng, det må kunna skildrast som ei høgst frivillig luksus-sak, meiner Bergh. Dei som verkeleg treng hund, som blinde, bønder og andre, bør få fritak frå skatten, meiner han."

dette viser hvor korka idiot mannen er!!

Om ikke annet er denne uttalelsen lett å motbevise!

Et årlig (stort) beløp gjør nok neppe noen forandring uansett. Da har man nok begynt i litt feil ende av saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at det var hundeskatt når jeg fikk min første, jeg... Men tror ikke det var så lenge - så det ble vel fjernet på tidlig/midten av 80-tallet antar jeg.

Men TENK hvor mye byråkrati som må til for å inndrive den, da.. Med hundretusenvis av hundeeiere, noen må jo selvsagt jobbe med å dette, det skal utarbeides dataprogram for å innhente opplysninger, hva med blandinger som ikke har registrert eierskap noe sted, det skal purres inn, evt. gjennom div. rettsinnstanser for hver gang noen nekter, etc, etc..

For en jobb..

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Mener å huske at det var hundeskatt når jeg fikk min første, jeg... Men tror ikke det var så lenge - så det ble vel fjernet på tidlig/midten av 80-tallet antar jeg.

Men TENK hvor mye byråkrati som må til for å inndrive den, da.. Med hundretusenvis av hundeeiere, noen må jo selvsagt jobbe med å dette, det skal utarbeides dataprogram for å innhente opplysninger, hva med blandinger som ikke har registrert eierskap noe sted, det skal purres inn, evt. gjennom div. rettsinnstanser for hver gang noen nekter, etc, etc..

For en jobb..

Susanne

For ikke å snakke om at folk vil slutte å registrere hundene sine om de ikke er langt over gjennomsnittet interessert i hundesport/utstilling for å unngå allle disse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at det var hundeskatt når jeg fikk min første, jeg... Men tror ikke det var så lenge - så det ble vel fjernet på tidlig/midten av 80-tallet antar jeg.

Jeg husker at min bestefar faktisk betalte hundeskatt for meg for min hund.... det var på 150 kr mener jeg - men jeg husker ikke om det var chihuahua'n eller bedlington'en det gjaldt :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss innføre vektskatt også! Sånn som han der sliter på veiene, burde han bli skattet ekstra ! :sint_01:

Greit nok at du er sint på forslaget (syns det er latterlig selv), men den kommentaren der var for drøy. Vekt (utseende generelt) er ikke kult å harselere med.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...