Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Recommended Posts

Skrevet

Sitter på sykehuset og venter på at legen skal skjære i ungen min!

Han datt ned av sofaen i stad og slo øret i bordkanten, så det er hovnet opp. Må kuttes litt i for å klemme ut hevelsen sånn at brusken ikke dør. Eller noe..

Stakkars liten ! God bedring!

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Skrevet

Han datt ned av sofaen i stad og slo øret i bordkanten, så det er hovnet opp. Må kuttes litt i for å klemme ut hevelsen sånn at brusken ikke dør. Eller noe..

Stakkar!! God bedring!

Skrevet

Au, det hørtes vondt ut! God bedring! :console:

Skrevet

Neimen, uff :( Har du noen til å se etter den andre, så lenge?

• Like 1
Skrevet

Han andre har vært hos pappaen, og kost seg noe fryktelig regner jeg med :P

Endelig hjemme igjen nå... Har fått han i seng. Fikk beskjed om at han ikke skulle få prøve å gå selv i dag, og han skulle ikke sove alene. Så da sover han i stua med meg. Veldig sliten og sulten gutt, som har fastet i mange timer i dag. Legen har sydd fast et kompress i øret, som skal sitte der og klemme ut eventuell gugg fram til mandag. Jeg er veldig glad for at jeg ikke hørte på de som mente det var hysterisk å dra til legen!

• Like 3
Skrevet

Endelig hjemme igjen nå... Har fått han i seng. Fikk beskjed om at han ikke skulle få prøve å gå selv i dag, og han skulle ikke sove alene. Så da sover han i stua med meg. Veldig sliten og sulten gutt, som har fastet i mange timer i dag. Legen har sydd fast et kompress i øret, som skal sitte der og klemme ut eventuell gugg fram til mandag. Jeg er veldig glad for at jeg ikke hørte på de som mente det var hysterisk å dra til legen!

:| :|

Stakkars liten gutt,og stakkars mammaen!

Skrevet

Huff stakkars liten :hug: :hug: Og mammas magefølelse tuller man ikke med.

• Like 1
Skrevet

Klem til dere begge Wednesday! :hug:

Nå har jeg bestilt 10 billetter ( ! ) til reisen til julestjernen. Alle slektningene ville være med, fikk grupperabatt og greier.
Det varer i 2 timer. Tenk om Johanne bare hyler og vil ut sånn som på i kirken ved dåpen? :|

Men jeg håper det går bra og gleder meg sinnssykt Noe så ufattelig koselig! :wub:

Skrevet

Klem til dere begge Wednesday! :hug:

Nå har jeg bestilt 10 billetter ( ! ) til reisen til julestjernen. Alle slektningene ville være med, fikk grupperabatt og greier.

Det varer i 2 timer. Tenk om Johanne bare hyler og vil ut sånn som på i kirken ved dåpen? :|

Men jeg håper det går bra og gleder meg sinnssykt Noe så ufattelig koselig! :wub:

Da går dere ut og går inn igjen når det er greit. Ingen fare, sånt skjer, ingen som bryr seg! Kos dere masse! Litt misunnelig på alle tilbudene dere som bor i sivilisasjonen har.

Skrevet

Jeg skal bestille billetter til Disney on ice til i hvert fall meg og E. Er jo så koselig å finne på sånne ting :) hun har også helt dilla på Frost :P

• Like 2
Skrevet
:gaah: feber igjen. Heldigvis kunne pappaen være hjemme med henne i dag. Stakkars lille snuppa mi, synes vi har hatt nok sykdom i høst.
Skrevet

Når hadde dere navn klart? Vi "sliter" litt med å finne navn vi faktisk liker, etter mange runder er vi nå nedi i 4. Men ingen av de virker helt riktig heller.. Ser snart for meg at staten bare kommer til å gi hun et navn til slutt :P

Skrevet

Når hadde dere navn klart? Vi "sliter" litt med å finne navn vi faktisk liker, etter mange runder er vi nå nedi i 4. Men ingen av de virker helt riktig heller.. Ser snart for meg at staten bare kommer til å gi hun et navn til slutt :P

Han var en uke gammel før han het noe annet enn junior :lol: Vi hadde to alternativer klare til han ble født, men han "var" bare ingen av dem, om du skjønner. Så han ble hetende noe helt annet enn vi hadde i tankene :P

• Like 1
Skrevet

Vi hadde navnet klart et par mnd før hun kom mener jeg. Men mange som ikke har det klart før fødsel, og det løser seg alltid. Man har ganske lang tid på seg før staten gir barnet navn altså. :lol:

Dro hjem tidlig fra jobb for å avlaste Bonden litt, hah! Hun vil ikke være hos meg, skal kun ligge på pappan. Hun sov da jeg kom hjem, så jeg var inne og henta henne da hun våkna, det var feil det! Skikkelig! Først etter å ha ligget litt på pappan så kunne hun smile til meg og vise meg Ninen. Pappan får holde seg hjemme en stund til. :aww:

• Like 1
Skrevet

Hadde begge klart ganske tidlig :) Har klart til en eventuelt neste om mange år også :P

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...