Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Recommended Posts

Skrevet

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her :D

Yey! Gratulerer :D

@raksha : litt bedre. Han leker litt med de andre noen ganger nå..

• Like 1
  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Skrevet

Nei, jeg bare slo det fra meg med en gang jeg leste det jeg. Men det er jo selvsagt mulig å høre med dem! :D

Vi var på Babysvømming med noen som hadde tvillinger. Det skjedde flere ganger at det kun var med en forelder.

Skrevet

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her :D

Ååh, så koooselig :D Gratulerer så mye :D

• Like 1
Skrevet

I dag gikk leveringen som en lek. Har vært der en halvtimes tid før jeg har gått de andre dagene selv om jeg er usikker på om det har vært nødvendig. I dag var de ute når vi kom og Tuva ruslet rett bort til en av de ansatte og ble med bort i sandkassen. Hun fikk med seg at jeg sa ha det men brydde seg ikke stort. Tenk å være glad for at ungen ikke bryr seg om deg :lol:

Gratulerer så mye, @SiriEveline !

• Like 4
Skrevet

Blir litt rørt igjen, jeg. Syns liksom jeg har kjent dere siden dere var noen "småunger" og nå er dere store og forstandige småbarnsforeldre eller skal snart bli :heart:

• Like 5
Skrevet

Gratulerer @SiriEveline ! :D Jeg husker du nevnte for noen måneder siden (var vel i denne tråden tror jeg?) at du var litt babysyk. Så på fellesutstillingen 2015 har @MonicaT en frøken på 10 måneder, jeg har en på 7 måneder og du har en på 1 måned :D

Her har noe utstyr kommet i hus, men mye kommer i posten om noen dager. Var et mareritt å skulle handle på Barnas hus på Alnabru en lørdag formiddag, spesielt da jeg ikke hadde sovet hele natta på grunn av syk hund (som nå er operert for livmorbetennelse og er mye sprekere allerede). Tilslutt orket jeg ikke mer, så da ble det endel nettshopping fra jollyroom :D Mangler vognpose, stellebord, eventuelle interiørting og litt småtteri fra apoteket, men så begynner det å bli klart for å tenke på å pakke fødebag.

Er enda 7 uker til termin, men siden både min mor og søster fødte sine litt tidlig er det bedre å være foreberedt på at det kan skje :)

Imorgen skal jeg på vekstkontroll (ultralyd) på Ullevål pga litt lavt symfysemål. Jeg er ikke noe bekymret egentlig, men blir greit å få tatt en ordentlig sjekk allikevel :)

• Like 2
Skrevet

Blir nesten litt babysyk her og, med alle fine nyfødte og dere som er gravide og skal snart føde her.. :P

Her er minstemann snart 2år, og er virkelig ikke en baby lengre. :P

• Like 1
Skrevet

Gratulerer @SiriEveline ! :D Jeg husker du nevnte for noen måneder siden (var vel i denne tråden tror jeg?) at du var litt babysyk. Så på fellesutstillingen 2015 har @MonicaT en frøken på 10 måneder, jeg har en på 7 måneder og du har en på 1 måned :D

Her har noe utstyr kommet i hus, men mye kommer i posten om noen dager. Var et mareritt å skulle handle på Barnas hus på Alnabru en lørdag formiddag, spesielt da jeg ikke hadde sovet hele natta på grunn av syk hund (som nå er operert for livmorbetennelse og er mye sprekere allerede). Tilslutt orket jeg ikke mer, så da ble det endel nettshopping fra jollyroom :D Mangler vognpose, stellebord, eventuelle interiørting og litt småtteri fra apoteket, men så begynner det å bli klart for å tenke på å pakke fødebag.

Er enda 7 uker til termin, men siden både min mor og søster fødte sine litt tidlig er det bedre å være foreberedt på at det kan skje :)

Imorgen skal jeg på vekstkontroll (ultralyd) på Ullevål pga litt lavt symfysemål. Jeg er ikke noe bekymret egentlig, men blir greit å få tatt en ordentlig sjekk allikevel :)

Fellesutstillingen blir morro ja! :P Snart har vi våre egne små handlere!

Begynner å nærme seg veldig for deg nå da :)

Blir nesten litt babysyk her og, med alle fine nyfødte og dere som er gravide og skal snart føde her.. :P

Her er minstemann snart 2år, og er virkelig ikke en baby lengre. :P

Passer vel fint å tenke på nummer to da? :P

Skrevet

I dag tok S skolebussen for første gang etter skolestarten på mandagen. Jeg var kjempestolt og livredd på samme tid, og kjørte etter bussen nedover med klump i halsen (jeg jobber ikke langt fra skola, så kjører samme vei) :icon_redface: Denne uka har virkelig vært full av følelser, skolestart er utmattende :lol:

• Like 4
Skrevet

Fellesutstillingen blir morro ja! :P Snart har vi våre egne små handlere!

Begynner å nærme seg veldig for deg nå da :)

Hehe ja! Bare å begynne å trene til "barn og hund" så fort de kan stå på bena :D

• Like 1
Skrevet

Hehe ja! Bare å begynne å trene til "barn og hund" så fort de kan stå på bena :D

Var akkurat det jeg tenkte også. Blir moro :)

Du vet at du får sånne gratis pakker fra apotek, Rimi etc?

Da trenger du ikke kjøpe så mye annet enn termometeret og nesesuger fra apoteket. Jeg fikk alt av slaver etc derfra.

Jollyroom har mye fint. Lett å gå bajas :)

• Like 1
Skrevet

Da trenger du ikke kjøpe så mye annet enn termometeret og nesesuger fra apoteket. Jeg fikk alt av slaver etc derfra.

Jeg fikk dessverre ikke en eneste slave ( :P ) , men jeg fikk tempen og sånn nese greie? Begynner å bli noen år siden da :|

• Like 2
Skrevet

Jeg fikk dessverre ikke en eneste slave ( :P ) , men jeg fikk tempen og sånn nese greie? Begynner å bli noen år siden da :|

iPad'n ville ha slave og ikke salve :lol:

Jeg fikk ikke temperatur eller nesesuger men mye annet som sinksalver, oljer og annet unyttig.

På helsestasjonen var det ei som hadde fått en kjempe kul reisestellematte i apotek pakken, sånn kunne jeg tenkt meg også. Men det fikk jeg ikke, snufs

• Like 1
Skrevet

Gratulerer @SiriEveline :D

Åh, blir bare mer babysjuk for hver dag jeg.. Nå som jeg og mannen skal bli samboere, så kan det jo komme en liten herremann eller frøken om ikke alt for leeeenge :)

Skrevet

Gikk muligens litt bajas, men følte jeg klarte å begrense meg og være flink til å plukke ut mye på salg :)

Har hentet en gratispakke, den fra apotek 1. Men har faktisk ikke åpnet den og sett hva som er oppi enda :P Det kan jeg gjøre etterpå :D Får ta en runde og hente resten en dag.

Apropo termometer. Jeg mente at man skulle ha sånn til å putte i stumpen, men samboer så forskrekket på meg og sa: "Neeei, vi skal ha sånn til å ta i øret vel?? :| ". Men hva bruker man egentlig til de helt små?

Skrevet

Vi bruker det som går i stumpen, gir mest riktig temp hos oss. Prøvd et øretermometer, men det var virkelig ingenting å skryte av. Men vet mange er fornøyde med slike. :)

En times dupp i barnehagen. Hurra! Jeg var der hele tiden, ida vil ikke la damene røre henne enda, vi venter med å gå i fra til det hvertfall er litt greit.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...