Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Vi har ikke sjekket om hun har feber siden allmentilstanden ikke er noe særlig redusert, men maten går rett gjennom... Kjøpe blåbær i morra. :aww: fikk en halv most banan i stad - det var nam :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange mødres erfaring taler mot det motsatte :P

Som en lege sa: Som lege har jeg ikke lov å si at det er sånn, men som far har jeg erfart at de får feber ved tannfrembrudd.

Det skulle da mangle også, det skjer jo saker og ting i både tannbein og tannkjøtt.

Mine hadde ikke sånne reaksjoner, men jeg vet om mange som har hatt feber for hver tann.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebursdag gikk bra.

Det var flere foreldre som gikk, men også en del som ble igjen.

9 gutter og ingen krangling og rolige forhold :|

Den eneste gangen jeg ble en rosa elefant var når det ble snakk om au pairer. Jeg var åpenbart den eneste som gjorde husarbeid selv og jeg lærte at i tillegg til kost og månedslønn er man pliktet å tilby au pairer norskkurs.

Ellers klarte jeg meg relativt fint :aww:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebursdag gikk bra.

Det var flere foreldre som gikk, men også en del som ble igjen.

9 gutter og ingen krangling og rolige forhold :|

Den eneste gangen jeg ble en rosa elefant var når det ble snakk om au pairer. Jeg var åpenbart den eneste som gjorde husarbeid selv og jeg lærte at i tillegg til kost og månedslønn er man pliktet å tilby au pairer norskkurs.

Ellers klarte jeg meg relativt fint :aww:

Har du ikke au pair? *Sjokkert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og hører på babycallen, baby skal eeeeeeegentlig sove, hun er trøtt og ikke helt i slaget. Men hun ligger nå der og synger for seg selv, og stiller seg heeelt uforstående til at hun skal sove. Bonden har sittet inne leeeeeeeeenge med henne. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....ja såpass at sonen må dytte deg i gang. :teehe:

pfft.. jeg gjør meg bare kostbar. Egentlig elsker jeg huslige sysler. Jeg vil bare ikke at dere skal få mindreverdighetskomplekser pga mine fantastiske husmoregenskaper!

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og hører på babycallen, baby skal eeeeeeegentlig sove, hun er trøtt og ikke helt i slaget. Men hun ligger nå der og synger for seg selv, og stiller seg heeelt uforstående til at hun skal sove. Bonden har sittet inne leeeeeeeeenge med henne. :lol:

Er ikke det bare koselig at hun ligger i sengen og synger for seg selv? Ble litt forvirret av den gapskrattsmileysen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj, gidder ikke. Jeg setter så pris på husarbeid jeg ! :D

OT men... Au pairer skal egentlig komme for å lære om språk og kultur.

Jeg blir rasende over hvordan ordningen misbrukes (særlig idag på kvinnedagen)! Snakk om likestilling, at andre kvinner fra fattigere land kommer hit og gjør "kvinnfolkarbeidet" istedet for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rasende over hvordan ordningen misbrukes (særlig idag på kvinnedagen)! Snakk om likestilling, at andre kvinner fra fattigere land kommer hit og gjør "kvinnfolkarbeidet" istedet for...

hun ene hadde faktisk vært au pair selv i sin ungdom. Ikke i Norge da :) Uten at jeg VET så virket det ikke som om noen av de så ned på au pairene, de snakket i hvertfall positivt om de. Jeg stusset litt når hun ene fortalte at helgepappaen til barnet også hadde au pair da :lol:

Dere? A er veloppdragen!

Her hjemme er han jo en prøvelse og jeg er kanskje litt for streng med han? :|

For blant andre barn fremstår han som veldig høflig. Det kunne aldri falt inn han å mase, ikke takke for maten eller brøyte seg frem når han er på besøk eller ute blant folk.

Jeg glemmer liksom det i hverdagen jeg . Han tar liksom ut alt det negative her hjemme. Men det er jo naturlig. ..

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jobber mot gratis mat, soveplass og norskkurs. For mange damer er dette den eneste muligheten de har til å komme hit og oppleve Norge.

Min mor dro i sin tid til England for å være au pair i London. Hun fikk mulighet til opplevelandet og lære språket gratis mot bernepass og husarbeid. Tror ikke akkurat hun følte seg så missbrukt.

Det er selvfølgelug de som missbruker ordningen...men sånn er det jo alltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det bare koselig at hun ligger i sengen og synger for seg selv? Ble litt forvirret av den gapskrattsmileysen :)

Skjønner ikke helt? Var ikke noe negativt i det jeg skrev vel? Jeg lo av at stuptrøtt unge ble lys våken og prata og skravla og overhodet ikke skulle sove når Bonden gikk inn i senga med henne. Endte med at han kom ut igjen med lys våken unge. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Blir seriøst gjennomsvett hver gang jeg skifter på dem. Badet dem nettopp, og det var en smule vanskeligere enn det var før, for å si det sånn. De har visst sluttet å spise også. Er tilbake til nesten bare flaske. Hvert eneste forsøk på et måltid ender i hylskriking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk helg!

På fredag var vi på Indisk restaurant og feiret 10 årsdag. Legger ut bildet, selv om brusflasken selvfølgelig irriterer veldig. :(

10013561_10152809543535353_1315182517_n.

Lørdag var vi ute heele dagen, lekte på en slette og lekeplass først, før vi dro ut i skogen for å ake og spise ute. :)

1979859_10152266711491399_496141374_n.jp

10011200_10152266711641399_1042564742_n.

Idag var vi tidlig ute og lekte på fotballbanen, før vi var invitert bort på middag. :ahappy:

1972444_10152266712126399_537477107_n.jp

Skal lagre helgen i hjertet mitt og sitte og tenke på den på gamlehjemmet sammen med andre gode minner. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Blir seriøst gjennomsvett hver gang jeg skifter på dem. Badet dem nettopp, og det var en smule vanskeligere enn det var før, for å si det sånn. De har visst sluttet å spise også. Er tilbake til nesten bare flaske. Hvert eneste forsøk på et måltid ender i hylskriking.

De syntes sikkert det var så fælt at jeg og pelsballen dro at de sultestreiker hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1964928_10152221676845256_1119620238_n.j

Idag er min verdens fineste blideste lillegutt et år gammel allerede ♡ Utrolig hvor fort tiden går, kan ikke skjønne det er allerede et år siden :) Fine lille som har beriket livet vårt med så masse :heart: Dette året har vært helt fantastisk med lille. Jaran er med på alt, har alltid et smil på lur og elsker omgivelser og folk. Han er så utrolig god liten gutt og jeg gleder meg til fremtiden vår :ahappy:

• Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...