Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

@Baby ! Så spennende!

Husk å oppdatere sonen før face :aww:

I dag fikk jeg komplimenter som mor i barnehagen :|

Det var sånn foreldrekaffe utendørs, og som vanlig lekte jeg mest med barna. Vi hadde en veldig intens skattejakt faktisk.

A var jo grisemøkkete og begynte å bli sur siden pappaen hadde kommet og han ikke ville til han i dag, så da tok jeg like gjerne tak i en arm og et ben og badet han i vanndammen.

Det hjalp jo på ungens humør ( ikke på xns, han er litt mer skikkelig av seg på sånne ting ) og han ble ikke våtere enn han var liksom.

Da var det plutselig en ansatt og noen foreldre som sto i nærheten som sa at jeg virket alltid som en så fantastisk og leken mor! De pratet om at jeg alltid fant på noe tøys og at jeg pratet så bra med A og de andre barna. Jeg ble helt satt ut og rødmet og som vanlig begynte jeg å dra frem mine negative egenskaper :lol:

Men jeg har tenkt på det etterpå og jeg skal ta den til meg jeg. Jeg er ikke særlig huslig, jeg er ikke veldig tålmodig, jeg er overhodet ikke en typisk morsfigur ( jeg er god på å trøste etc da) , men jeg er faktisk veldig flink til å slappe av og tøyse med ungen. Og jeg er god på å prate med han på hans premisser.

Så det så.

:yes:

De såkalte riene mine ble sterkere og sterkere og sterkere, så tok jeg en dusj og de ble poff borte. :/

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Hmm. Mine forsvant også litt noen timer før hun ble født :lol: (Men ikke heelt da.)

@raksha så fint at Ida sovnet selv igår. :) Det var begynnelsen på bedring hos oss.

Idag var hun veldig vanskelig å legge så har litt dårlig følelse for denne natten uansett, derfor tør jeg endelig å skrive at hun har fortsatt med å sove 6 - 8 timer i strekk hver natt siden jeg fortalte at det skjedde første gangen hun... :sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har muligens rier. :P. Er ikke helt sikker på om det er det eller bare ryggsmerter enda. Hallo, skulle ikke tro jeg har født 2 ganger før jo. :P

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lykke til Baby! Det blir snart nå uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sov hun bare en gang på dagtid. I dag sov hun INGENTING på dagtid. Blid som en sol, hele dagen! Og tok 30 sek å legge! hva skjer? 7.30 - 19.30 uten søvn er da ikke normalt når man er 9 måneder. Så lenge hun ikke er sur og overtrøtt så er det vel kanskje greit. Prøvde å legge henne på dagen i dag, mens hun var blid, men fikk ikke noe ut av det bortsett fra en irritert unge som grein fordi hun ikke ville sove. Tok hun opp igjen og hun var like blid. Hun viste tegn til å være trøtt nå heller, men nå sovnet hun heldigvis bare vi la henne ned med en flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sov hun bare en gang på dagtid. I dag sov hun INGENTING på dagtid. Blid som en sol, hele dagen! Og tok 30 sek å legge! hva skjer? 7.30 - 19.30 uten søvn er da ikke normalt når man er 9 måneder. Så lenge hun ikke er sur og overtrøtt så er det vel kanskje greit. Prøvde å legge henne på dagen i dag, mens hun var blid, men fikk ikke noe ut av det bortsett fra en irritert unge som grein fordi hun ikke ville sove. Tok hun opp igjen og hun var like blid. Hun viste tegn til å være trøtt nå heller, men nå sovnet hun heldigvis bare vi la henne ned med en flaske.

Oi! Ferdigsovet den der? :lol: Men så lenge hun er blid så er det vel greit.

Kan de få diare av tannfrembrudd? Her har vi byttet ørten diarebleier i dag, hun spiser og drikker fint, ingen tegn til dehydrering, humøret er greit, litt mageknip virker det som, og fryyyyktelig hoven i tannkjøttet og klør nok en hel del i munnen. Litt mer sliten og sutrete enn vanlig, men virker ikke syk.

Nå må disse tenna snart komme altså... :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke sjekket om hun har feber siden allmentilstanden ikke er noe særlig redusert, men maten går rett gjennom... Kjøpe blåbær i morra. :aww: fikk en halv most banan i stad - det var nam :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange mødres erfaring taler mot det motsatte :P

Som en lege sa: Som lege har jeg ikke lov å si at det er sånn, men som far har jeg erfart at de får feber ved tannfrembrudd.

Det skulle da mangle også, det skjer jo saker og ting i både tannbein og tannkjøtt.

Mine hadde ikke sånne reaksjoner, men jeg vet om mange som har hatt feber for hver tann.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebursdag gikk bra.

Det var flere foreldre som gikk, men også en del som ble igjen.

9 gutter og ingen krangling og rolige forhold :|

Den eneste gangen jeg ble en rosa elefant var når det ble snakk om au pairer. Jeg var åpenbart den eneste som gjorde husarbeid selv og jeg lærte at i tillegg til kost og månedslønn er man pliktet å tilby au pairer norskkurs.

Ellers klarte jeg meg relativt fint :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebursdag gikk bra.

Det var flere foreldre som gikk, men også en del som ble igjen.

9 gutter og ingen krangling og rolige forhold :|

Den eneste gangen jeg ble en rosa elefant var når det ble snakk om au pairer. Jeg var åpenbart den eneste som gjorde husarbeid selv og jeg lærte at i tillegg til kost og månedslønn er man pliktet å tilby au pairer norskkurs.

Ellers klarte jeg meg relativt fint :aww:

Har du ikke au pair? *Sjokkert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og hører på babycallen, baby skal eeeeeeegentlig sove, hun er trøtt og ikke helt i slaget. Men hun ligger nå der og synger for seg selv, og stiller seg heeelt uforstående til at hun skal sove. Bonden har sittet inne leeeeeeeeenge med henne. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....ja såpass at sonen må dytte deg i gang. :teehe:

pfft.. jeg gjør meg bare kostbar. Egentlig elsker jeg huslige sysler. Jeg vil bare ikke at dere skal få mindreverdighetskomplekser pga mine fantastiske husmoregenskaper!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og hører på babycallen, baby skal eeeeeeegentlig sove, hun er trøtt og ikke helt i slaget. Men hun ligger nå der og synger for seg selv, og stiller seg heeelt uforstående til at hun skal sove. Bonden har sittet inne leeeeeeeeenge med henne. :lol:

Er ikke det bare koselig at hun ligger i sengen og synger for seg selv? Ble litt forvirret av den gapskrattsmileysen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj, gidder ikke. Jeg setter så pris på husarbeid jeg ! :D

OT men... Au pairer skal egentlig komme for å lære om språk og kultur.

Jeg blir rasende over hvordan ordningen misbrukes (særlig idag på kvinnedagen)! Snakk om likestilling, at andre kvinner fra fattigere land kommer hit og gjør "kvinnfolkarbeidet" istedet for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT men... Au pairer skal egentlig komme for å lære om språk og kultur.

Jeg blir rasende over hvordan ordningen misbrukes (særlig idag på kvinnedagen)! Snakk om likestilling, at andre kvinner fra fattigere land kommer hit og gjør "kvinnfolkarbeidet" istedet for...

hun ene hadde faktisk vært au pair selv i sin ungdom. Ikke i Norge da :) Uten at jeg VET så virket det ikke som om noen av de så ned på au pairene, de snakket i hvertfall positivt om de. Jeg stusset litt når hun ene fortalte at helgepappaen til barnet også hadde au pair da :lol:

Dere? A er veloppdragen!

Her hjemme er han jo en prøvelse og jeg er kanskje litt for streng med han? :|

For blant andre barn fremstår han som veldig høflig. Det kunne aldri falt inn han å mase, ikke takke for maten eller brøyte seg frem når han er på besøk eller ute blant folk.

Jeg glemmer liksom det i hverdagen jeg . Han tar liksom ut alt det negative her hjemme. Men det er jo naturlig. ..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...