Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Å herregud!! Man MÅ jo liksom, på en måte, man vil jo liksom være et sosialt utskudd i frykt for at det smitter over på avkommet, men når det kommer til dameprat ER jeg et sosialt utskudd :(

Det er det som er greia. Man "må" jo, fordi alle andre er der. Men disse aktivitetene som innbefattet alle, kunne jo være morsomme og hyggelige også da. Da var det jo ofte som noe som foregikk utendørs.

Men disse mammakveldene var en lidelse. Heldigvis avtok hyppigheten etterhvert som de kom oppover i klassetrinnene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stellebord hvor jeg står på kortsiden. Synes det er kjempetungt å skifte på henne fra siden!

Ang smukker som faller ut om natten, så synes jeg også at det er litt enklere når det er flere i senga. Jeg har uansett alltid en reserve på mitt nattbord så jeg slipper å måtte lete etter smukker. Dessuten er de som lyser i mørket helt geniale!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stellebord hvor jeg står på kortsiden. Synes det er kjempetungt å skifte på henne fra siden!

Ang smukker som faller ut om natten, så synes jeg også at det er litt enklere når det er flere i senga. Jeg har uansett alltid en reserve på mitt nattbord så jeg slipper å måtte lete etter smukker. Dessuten er de som lyser i mørket helt geniale!

Er Mam sine som lyser i mørket? Snuppa her skal bare ha avent sine :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig kleine greier det der.

Sist bursdag var jeg i bakrus og tapte stein - saks - papir med mannen. Han måtte rydde og vaske huset, men jeg hadde glatt gjort det foran påtvungen smalltalk og ooh'ing og aah'ing over noens medbragte nyfødte. Nedtelling startet på 120 min for å si det sånn... Blergh...

Mammakvelder? Tja, det har jeg vel med mine venninner. Det foregår ofte på cafe og vi snakker vel minst mulig om ungene tror jeg. I can dig it. :lol:

herregud. Jeg tror det er sånn ca 3 stk som har nyfødte på avdelingen og jeg synes ikke babyer er så veldig spennende :|

Xn kan dessverre ikke.

Ja, jeg spurte selv om det er mamma-helg. Jeg har mer lyst til å henge opp sokker...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gjennomsnittelig så brukte man vistnok 7 min kortere tid

Hun sa at de ikke har sidesyn så derfor vil de kun høre oss og se hendene når de kommer i synsrekkevidde

Jeg hakke peil jeg altså

Men det er veldig morsomt sagt når det alltid tar mye kortere tid enn 7 minutter å skifte bleie. :lol:

Men ellers er jeg enig, det er en fin situasjon å snakke og pludre og kose med barnet i. :wub: Har aldri prøvd å skifte fra siden.

@Mud

(primuser, puppies? Hva har det med gjørme å gjøre? :P )

Uff da. Dette kan bli hardt etterhvert. 2 timer av lørdager (!) hos (hvor mange?) barnehagebarn? Skriver det på "ikke gjennomtenkt nok kontoen." Så kommer vi til de stakkarne som står ute og fryser i vind og nedbør i flere timer, mens de er parkeringsvakter på et eller annet idrettsarrangement. Foreldre altså. Respekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da. Dette kan bli hardt etterhvert. 2 timer av lørdager (!) hos (hvor mange?) barnehagebarn? Skriver det på "ikke gjennomtenkt nok kontoen." Så kommer vi til de stakkarne som står ute og fryser i vind og nedbør, mens de er parkeringsvakter på et eller annet idrettsarrangement. Foreldre altså. Respekt!

Det får være Lars sin jobb siden jeg ofrer meg til barnehagebursdager :lol:

Men, jeg har vært med to ganger i barnebursdager og dt er verdt det når du ser ungen din koser seg skikkelig :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får være Lars sin jobb siden jeg ofrer meg til barnehagebursdager :lol:

Men, jeg har vært med to ganger i barnebursdager og dt er verdt det når du ser ungen din koser seg skikkelig :)

Det har jeg tenkt når jeg leser diskusjonen. At til en viss grad må det vel være verdt det siden ungene har det så gøy. Blir litt trist når jeg ser enkelte skilte foreldre krangle om hvem som må ta barnebursdagen... Jeg forstår at det er stress, slitsomt, koster pengr, etc, men det må jo være kjekt å se barnet sitt feire bursdagen og kose seg sånn (ja, vet det var snakk om andre sine her) :)

Tqkk for god bedring ønsker! :)

Hundene har fått medisin, matvrak som de er spiste de det som godbit. :lol:

Feil tråd? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg tenkt når jeg leser diskusjonen. At til en viss grad må det vel være verdt det siden ungene har det så gøy. Blir litt trist når jeg ser enkelte skilte foreldre krangle om hvem som må ta barnebursdagen... Jeg forstår at det er stress, slitsomt, koster pengr, etc, men det må jo være kjekt å se barnet sitt feire bursdagen og kose seg sånn (ja, vet det var snakk om andre sine her) :)

Feil tråd? :P

jepp :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er veldig morsomt sagt når det alltid tar mye kortere tid enn 7 minutter å skifte bleie. :lol:

Men ellers er jeg enig, det er en fin situasjon å snakke og pludre og kose med barnet i. :wub: Har aldri prøvd å skifte fra siden.

@Mud

(primuser, puppies? Hva har det med gjørme å gjøre? :P )

Uff da. Dette kan bli hardt etterhvert. 2 timer av lørdager (!) hos (hvor mange?) barnehagebarn? Skriver det på "ikke gjennomtenkt nok kontoen." Så kommer vi til de stakkarne som står ute og fryser i vind og nedbør i flere timer, mens de er parkeringsvakter på et eller annet idrettsarrangement. Foreldre altså. Respekt!

Primus = høngammelt band .

Mud -= en av de mest kjente låtene heter My name is Mud

Too many puppies er en annen kjent låt :P

Hele morsrollen min er lite gjennomtenkt. Det var svært få - inkl meg - som så for seg meg som mamma.

Jeg sliter enda :lol:

I takt med stigende trivsel i barnehagen har A blitt mer guttete. Han tilpasser seg altså. Litt trist faktisk, samtidig godt for hans del.

Rosa neglelakk er hans varemerke ( man forlater ikke huset uten), men ellers er rosa plutselig UT!

Før han sovnet fortalte han meg at ingen jenter fikk komme i bursdagen hans for han liker ikke jenter :|

"Hvorfor ikke? "

"De skriker! "

"Hvorfor skriker de?"

"De skriker når vi gutta prøver å få tak i de"

"Hvorfor gjør dere det? "

"Fordi de skriker! "

"Men hvis dere ikke jager de, så skriker de jo ikke? Kan dere ikke bare la være å jage de?"

*stille*

"DUMME mamma!"

:lol: :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jada, ungen har det artig, og det er selvsagt verdt det. Bla bla bla. :P

Men jeg blir drittklam av sånne ting og jeg påberoper meg friheten til å synes det er fint for H og sucky for meg.

Selv om H & M ble observert slik under et av bursdagsfesten og det er så søtt så søtt.

Det er godt å ha venner. :)

12326532765_57a4153258_c.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jada, ungen har det artig, og det er selvsagt verdt det. Bla bla bla. :P

Men jeg blir drittklam av sånne ting og jeg påberoper meg friheten til å synes det er fint for H og sucky for meg.

Selv om H & M ble observert slik under et av bursdagsfesten og det er så søtt så søtt.

Det er godt å ha venner. :)

12326532765_57a4153258_c.jpg

*signerer*

Det er mye A elsker, men jeg lider meg i mellom. Kaptein Sabeltann feks :aww:

Jeg gruer meg helt oppriktig til å holde barnebursdager..

Jeg tror ikke jeg er alene om det. Men man gjør det jo.

Som man gjør veldig mye annet når man er mor.

Helt ærlig synes jeg Legolek på gulvet med bekkenløsning er drepen også jeg. Den eneste grunnen til at jeg gjør det er fordi A koser seg.

Edit: for ikke å snakke om baking *grøsse*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, så bitchy jeg så ut i forrige innlegg. :lol: Sorry, det var ikke meningen altså! :D

Ang barnebursdag så kommer vi til å løse det enkelt. Ha det ute.
Sette opp et provisorisk telt. Bake en billion boller. Blande ut hundreogørti liter saft, koke like mye kaffe. Mannen baker kake. Lage ei hinderløype eller rebusløype og la det stå til.

Hele borettslagets unger kommer jo til å dukke opp tipper jeg - i tillegg til de inviterte - det er et sånt type borettslag, og da tror jeg egentlig at det går av seg selv uten så mye innblanding fra oss. Det er lov å krysse fingrene?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg jeg, til barnebursdager :D Har ponnien stående klar, kalver som kan klappes, kaniner som kan sees på - hundene ryddes nok bort, ingen av dem som kommer til å synes det er noe stas med barnebursdager, annet enn å rydde opp matrestene. Partytelt og grill, og full rulle. :wub: Praktisk med bursdag i august.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@raksha - du har det sikkert kanskje, men tipser om det likevel. Mam har geniale smokker fra 6 mnd som lyser i mørket - det har vært min redning når jeg sitter barnevakt for ene lille gullet :)

Er feil type :(

Mener det bare er mam som har dem, snuppa her sverger til avent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask skal i barnebursdag. Til en i barnehage :|

Vi har kjøpt inn gave og kort, men så lurer vi litt : skal jeg være der? Det varer i to timer på lørdag.

Et annet spørsmål med samme tema; når begynner man å feire barnebursdag egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primus = høngammelt band .

Mud -= en av de mest kjente låtene heter My name is Mud

Too many puppies er en annen kjent låt :P

Hele morsrollen min er lite gjennomtenkt. Det var svært få - inkl meg - som så for seg meg som mamma.

Jeg sliter enda :lol:

I takt med stigende trivsel i barnehagen har A blitt mer guttete. Han tilpasser seg altså. Litt trist faktisk, samtidig godt for hans del.

Rosa neglelakk er hans varemerke ( man forlater ikke huset uten), men ellers er rosa plutselig UT!

Før han sovnet fortalte han meg at ingen jenter fikk komme i bursdagen hans for han liker ikke jenter :|

"Hvorfor ikke? "

"De skriker! "

"Hvorfor skriker de?"

"De skriker når vi gutta prøver å få tak i de"

"Hvorfor gjør dere det? "

"Fordi de skriker! "

"Men hvis dere ikke jager de, så skriker de jo ikke? Kan dere ikke bare la være å jage de?"

*stille*

"DUMME mamma!"

:lol: :lol:

Han liker ikke blåfarger. Men svart og grønt. Uten å nevne verken gutter eller jenter. ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål med samme tema; når begynner man å feire barnebursdag egentlig?

tror normalen er 4 år? Det ble i hvertfall sagt på foreldremøtet i høst.

I A sin barnehage er normalen å invitere barna i samme årskullet, så han var "for ung" før nyttår. Man kan også velge etter kjønn, men med en stor overvekt av gutter har alle valgt årstall enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre ville jeg alltid ha hagebursdag som mange av de andre vennene mine hadde. Egg-på-skje-løp, hoppetau, grilling i fjæra, klatring i trær, potetsekkløp, ballspill, frisbeekasting og en is i gresset. Slike ting.

Jeg har bursdag i desember.

(Hadde utebursdag én gang da, med basing i snøen først, og inn for å få boller og kakao etterpå, men det var liksom ikke helt det samme som hagebursdagene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han liker ikke blåfarger. Men svart og grønt. Uten å nevne verken gutter eller jenter. ;)

fortalte han deg det i går? Jeg fikk beskjed om det mandag tror jeg :lol:

Før det hatet han grønt, noe som plaget vettet av meg pga hårfargen hans :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortalte han deg det i går? Jeg fikk beskjed om det mandag tror jeg :lol:

Før det hatet han grønt, noe som plaget vettet av meg pga hårfargen hans :P

Jepp. Vi fikk jo prata litt. Jeg prøøøvde jo å underholde han, men han syns det var kjeeeedelig å vente på deg. :P

Edit: Har han lik seng som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...