Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Jaha... Nå begynner det å bli hektisk her :lol: Vi har måttet stenge trappegrinda, for de åler seg rundt i en sinnsyk fart! Vannskåla til hundene får ikke stå i fred, de drar i klærne på tørkestativet, drar i bena til Joshi og røsker leker fra hverandre!

Også kommer Lupin og jeg i tillegg :-P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Gratulerer med dagen Torgrim! Kjenner igjen det med bildene. Vi er så dårlige på å ta ordentlige bilder. Nesten alle vi har er med mobilen. det er jo egentlig så dumt!

Her er også borte-tittit en megahit! Hun gjemmer seg bak gardina, eller bruker pleddet eller til og med prøver å dra bodyen over hodet når hun skal gjemme seg. Hun har konstant latterkrampe for tiden :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E er fortsatt dårlig i tillegg til at hun jo er skadet. Derfor er smokkene ekstra viktige for tiden. Hun bruker de jo ellers også, men nå er det nesten krise hvis hun ikke har en tilgjengelig hele tiden. Trenger ikke nødvendigvis å ha den i munnen sin, men hun må se den og kunne ta den når hun vil. Det synes Stella er superkult! For med en gang E legger fra seg smokken, rapper Stella den og får totalt raptus. E løper etter mens hun roper "NEI STELLA!!!! Slipp!SLIIIIIIIIIIIIIPP!!!!!!!!", og da synes Stella det bare er enda morsommere. Litt action i hverdagen må vel til? :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke klage, ikke i det heletatt, for med untak av en tur opp for å lukke igjen soveromsdøra så har jeg jo ligget i senga hele natta. Men klager litt likevel. :aww: Men noen netter så er hun så sutrete. Mister smokken så er det gråt med en gang, og man mister jo smokken hele tiden. Hun er sånn i perioder, så jeg antar det er en underliggende årsak som gjør at hun ikke sover skikkelig, og derfor regisrterer at smokken ramler ut hele tiden. For når hun sover skikkelig så ramler jo smokken ut og hun sover videre. Og vi snakker full krise at smokken er borte, roer seg ikke før smokken er tilbake, og tar det litt tid så roer hun seg jo ikke med en gang etterpå. Når det er ørtende natta på rad, og mamman er utslitt etter oppstart av allergimedisin og generelt en kropp som krangler, så lurer hun veeeldig på om det finnes noen kjærringråd for å få ungen til å sove bedre. :aww: Ta henne i senga vår kan nok løse endel, men da sover ikke jeg igjen... :lol:

Nei, regner med det er litt tenner, ligg magknip, litt alt mulig som gjør det, og det ikke finnes noe hokkuspokkusløsning, må bare vente til det går over, men greit å få klaget littegranne uansett. :aww: I natt har jeg fikset smokk gjennomsnittlig hver 30 minutt. Da blir ikke natta spesielt bra for noen av oss.

Edit: Bonden nevner gaffatape for å holde smokken på plass. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke klage, ikke i det heletatt, for med untak av en tur opp for å lukke igjen soveromsdøra så har jeg jo ligget i senga hele natta. Men klager litt likevel. :aww: Men noen netter så er hun så sutrete. Mister smokken så er det gråt med en gang, og man mister jo smokken hele tiden. Hun er sånn i perioder, så jeg antar det er en underliggende årsak som gjør at hun ikke sover skikkelig, og derfor regisrterer at smokken ramler ut hele tiden. For når hun sover skikkelig så ramler jo smokken ut og hun sover videre. Og vi snakker full krise at smokken er borte, roer seg ikke før smokken er tilbake, og tar det litt tid så roer hun seg jo ikke med en gang etterpå. Når det er ørtende natta på rad, og mamman er utslitt etter oppstart av allergimedisin og generelt en kropp som krangler, så lurer hun veeeldig på om det finnes noen kjærringråd for å få ungen til å sove bedre. :aww: Ta henne i senga vår kan nok løse endel, men da sover ikke jeg igjen... :lol:

Nei, regner med det er litt tenner, ligg magknip, litt alt mulig som gjør det, og det ikke finnes noe hokkuspokkusløsning, må bare vente til det går over, men greit å få klaget littegranne uansett. :aww: I natt har jeg fikset smokk gjennomsnittlig hver 30 minutt. Da blir ikke natta spesielt bra for noen av oss.

Edit: Bonden nevner gaffatape for å holde smokken på plass. :lol:

Husker ikke hvor gammel hun er, men tar hun tak i smokken selv hvis hun finner den? For jeg har hørt et tips om at man kan strø mange smokker rundt barnet i senga. Så er det alltid en innenfor rekkevidde og mamma/pappa trenger ikke stå opp for å putte den i... Uansett- det er lov å klage altså- vi hadde også sånne perioder; rakk akkurat å legge seg, kanskje sovne, før det var opp igjen med ujevne mellomrom. slitsomt! Men det (kan være) håp altså: vår håpløse IKKEsover legger seg nå smertefritt kl 19.00 og sover i maaange timer (til hun begynner å sutre sånn ca kl 4.00 og får lov til å komme inn i vår seng, for så å sove videre), har sluttet å våkne av at smokken faller ut, og maser bare om den de få gangene hun våkner sånn ordentlig og ikke kan finne den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvor gammel hun er, men tar hun tak i smokken selv hvis hun finner den? For jeg har hørt et tips om at man kan strø mange smokker rundt barnet i senga. Så er det alltid en innenfor rekkevidde og mamma/pappa trenger ikke stå opp for å putte den i... Uansett- det er lov å klage altså- vi hadde også sånne perioder; rakk akkurat å legge seg, kanskje sovne, før det var opp igjen med ujevne mellomrom. slitsomt! Men det (kan være) håp altså: vår håpløse IKKEsover legger seg nå smertefritt kl 19.00 og sover i maaange timer (til hun begynner å sutre sånn ca kl 4.00 og får lov til å komme inn i vår seng, for så å sove videre), har sluttet å våkne av at smokken faller ut, og maser bare om den de få gangene hun våkner sånn ordentlig og ikke kan finne den...

Hun er 7 mnd (i dag :D ) men om natta så bare vrir hun hodet og gaper, prøver ikke å ta den. På dagtid tar hun og putter inn, men treffer jo bare riktig halvparten av gangene, smokken funker nemlig alle veier på dagtid. :lol: Men skal legge flere smokker i senga, så jeg slipper å lete etter dem, så ting går litt fortere - hvem vet, kanskje hun plutselig bare tar tak i dem selv også etterhvert. :D Takk for tips. :=)

Jaa, regner med det er håp, og veldig fint å lese om håpløse ikkesovere som brått sover :D

Ser virkelig stjerner og planeter i dag, så jeg har en plan om en god hvil med frk. snupp etterpå - er det bare meg og henne i senga så får jeg sove. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 7 mnd (i dag :D ) men om natta så bare vrir hun hodet og gaper, prøver ikke å ta den. På dagtid tar hun og putter inn, men treffer jo bare riktig halvparten av gangene, smokken funker nemlig alle veier på dagtid. :lol: Men skal legge flere smokker i senga, så jeg slipper å lete etter dem, så ting går litt fortere - hvem vet, kanskje hun plutselig bare tar tak i dem selv også etterhvert. :D Takk for tips. :=)

:lol:

Ja, for det er ofte like stort problem at man ikke finner den der plutselig usynlige smokken selv (og så vekker man barnet enda mer midt i all letingen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos jordmor i dag og alt er fortsatt bra.

Formen er fin og det er deilig. I går fikk sambo kjenne spark også, veldig morsomt

Fått tre sekker md klær fra ei venninne, så får litt å sortere gjennom når jeg får tid. Veldig snilt av henne.

Jeg har faktisk ikke handlet noe enda. Men det kommer nok. Redd for at når jeg først starter så går det fort utfor :P

Jordmor anbefalte firkantet stellebord, ihvertfall slik at man steller ungen riktig vei. Å stelle fra siden er ikke bra iflg henne. Det korter ned stelletiden med ca 7 min og babyer har bare 24% synsvinkel så det beste er å stelle slik at de ser deg. Fikk dere høre det også? Og finnes det er ok fine stellebord som er firkantet? Synes nesten alle virker som de er langs, men de funker vel bare man står riktig og ikke på siden?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos jordmor i dag og alt er fortsatt bra.

Formen er fin og det er deilig. I går fikk sambo kjenne spark også, veldig morsomt

Fått tre sekker md klær fra ei venninne, så får litt å sortere gjennom når jeg får tid. Veldig snilt av henne.

Jeg har faktisk ikke handlet noe enda. Men det kommer nok. Redd for at når jeg først starter så går det fort utfor :P

Jordmor anbefalte firkantet stellebord, ihvertfall slik at man steller ungen riktig vei. Å stelle fra siden er ikke bra iflg henne. Det korter ned stelletiden med ca 7 min og babyer har bare 24% synsvinkel så det beste er å stelle slik at de ser deg. Fikk dere høre det også? Og finnes det er ok fine stellebord som er firkantet? Synes nesten alle virker som de er langs, men de funker vel bare man står riktig og ikke på siden?

Aldri fått noe anbefalinger om stellebord fra jordmor eller helsesøster, men vi hadde avlangt (vi hadde aldri hatt plass til et som var helt firkantet), og byttet på hvor vi sto egentlig (kortsiden eller langsiden).

Ja, og så bra at ting fortsatt er bra:) Koselig når man kan dele på å kjenne sparkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for det er ofte like stort problem at man ikke finner den der plutselig usynlige smokken selv (og så vekker man barnet enda mer midt i all letingen)

Og ungen rekker å hisse seg opp noe voldsomt den tiden man bruker på å lete...

@MonicaT Du kan like gjerne ha avlagt og plassere det slik at det er naturlig å stå på kortsiden. Vi har jo vegghengt stellebord (og er kjempefornøyd) der står vi på kortsiden. Tror ikke jeg hadde klart det fra siden, hvertfall ikke på det stellebordet som er montert høyt pga spikerslag. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor anbefalte firkantet stellebord, ihvertfall slik at man steller ungen riktig vei. Å stelle fra siden er ikke bra iflg henne. Det korter ned stelletiden med ca 7 min og babyer har bare 24% synsvinkel så det beste er å stelle slik at de ser deg. Fikk dere høre det også? Og finnes det er ok fine stellebord som er firkantet? Synes nesten alle virker som de er langs, men de funker vel bare man står riktig og ikke på siden?

Det var dagens snåleste.. 7 minutt... per gang? I så fall burde jeg kjøpe et firkantet, for da tar det bare minus tre minutt å stelle. Altså, vi bruker kanskje 3-4 minutter på å skifte bleie til vanlig.. Tuva har da alltid sett meg selv om jeg står på siden. Nei, det syntes jeg hørtes snålt ut.. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ungen rekker å hisse seg opp noe voldsomt den tiden man bruker på å lete...

@MonicaT Du kan like gjerne ha avlagt og plassere det slik at det er naturlig å stå på kortsiden. Vi har jo vegghengt stellebord (og er kjempefornøyd) der står vi på kortsiden. Tror ikke jeg hadde klart det fra siden, hvertfall ikke på det stellebordet som er montert høyt pga spikerslag. :lol:

Vi steller fra siden. Jeg klarer det ikke fra kortsiden :P Alt er jo en vanesak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi steller fra siden. Jeg klarer det ikke fra kortsiden :P Alt er jo en vanesak. :)

Når du sier det så tror jeg at jeg stelte gutten jeg jobbet med fra siden. Han var så lang at jeg måtte det. Gikk jo fint det og. Utrolig hva man glemmer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier det så tror jeg at jeg stelte gutten jeg jobbet med fra siden. Han var så lang at jeg måtte det. Gikk jo fint det og. Utrolig hva man glemmer :lol:

Huh? Fantes det et liv før barna våre ble født? :lol:

Vi har vært på østlandet noen dager og Tuva koser seg på akebrett hver dag :)

1900118_10152211664887225_1810938116_n.j

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mud (nå tenker jeg bare Primus jeg. :P ) Ja, det har alltid vært minst en forelder tilstede på alle barnebursdagene vi har vært i.

@raksha ; Slike smokkeholdere/festere var redningen hos oss. I begynnelsen var det så mye lettere for oss å finne smokken, og han lærte fort å finne den selv. Vi oppmuntret han til å lære det selv også, ved å ikke løpe inn til ham med én gang vi hørte et knirk. Da ble han litt motivert til å lete. :)

52170979b10b9-full.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mud (nå tenker jeg bare Primus jeg. :P ) Ja, det har alltid vært minst en forelder tilstede på alle barnebursdagene vi har vært i.

@raksha ; Slike smokkeholdere/festere var redningen hos oss. I begynnelsen var det så mye lettere for oss å finne smokken, og han lærte fort å finne den selv. Vi oppmuntret han til å lære det selv også, ved å ikke løpe inn til ham med én gang vi hørte et knirk. Da ble han litt motivert til å lete. :)

52170979b10b9-full.jpg

Den var tøff! Hvor finner jeg sånn? Har noen stchøgge røde som vi bruker når vi er på farta, men de er så klumpete og store...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var tøff! Hvor finner jeg sånn? Har noen stchøgge røde som vi bruker når vi er på farta, men de er så klumpete og store...

Den der er fra Elodie designs, de har mange kule. Tipper ebay kan hjelpe deg.

Jeg kjøpte også fra Etsy, fra denne selgeren. Rimelig, pluss at hun har en hel haug forskjellige designs. Husk å kjøp med sånne MAM-adaptere om det er slike smokker dere bruker. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mari : det var det jeg fryktet.

Jeg sliter skikkelig med å være mamma rundt andre mammaer i to timer og innbydelseskortet var sånn forseggjort scrapping :|

Jeg er vant til å omgås menn og raringer jeg :lol:

Xn hadde egnet seg mye bedre, han er rå på å småprate med damer :P

edit: og primus ja :) Too many puppies hadde kanskje vært mer passende ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dagens snåleste.. 7 minutt... per gang? I så fall burde jeg kjøpe et firkantet, for da tar det bare minus tre minutt å stelle. Altså, vi bruker kanskje 3-4 minutter på å skifte bleie til vanlig.. Tuva har da alltid sett meg selv om jeg står på siden. Nei, det syntes jeg hørtes snålt ut.. :D

Det var gjennomsnittelig så brukte man vistnok 7 min kortere tid

Hun sa at de ikke har sidesyn så derfor vil de kun høre oss og se hendene når de kommer i synsrekkevidde

Jeg hakke peil jeg altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mari : det var det jeg fryktet.

Jeg sliter skikkelig med å være mamma rundt andre mammaer i to timer og innbydelseskortet var sånn forseggjort scrapping :|

Jeg er vant til å omgås menn og raringer jeg :lol:

Åhh! Vi hadde sånne mammakvelder vi. Gjerne med litt god mat og drikke, og det var jo såååå koselig *høy ironifaktor* :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh! Vi hadde sånne mammakvelder vi. Gjerne med litt god mat og drikke, og det var jo såååå koselig *høy ironifaktor* :P

:| :| er det noe man forventes å være med på?

Jeg kan logistikk, byggevare og bikkjer.

I det noen nevner matpakker, servise, gardiner eller cupcakeoppskrifter forvandles jeg til en stor rosa elefant :|

Xn er sykepleier. Jeg sender han.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:| :| er det noe man forventes å være med på?

Jeg kan logistikk, byggevare og bikkjer.

I det noen nevner matpakker, servise, gardiner eller cupcakeoppskrifter forvandles jeg til en stor rosa elefant :|

Xn er sykepleier. Jeg sender han.

:lol:

Det var ikke før han begynte på skolen disse mammakveldene begynte (ikke at det gjorde det noe bedre), men jeg var jo alenemor og det var ikke bestandig jeg hadde barnevakt :whistle:

Forøvrig var barneskolen et lite ******* når det kom til sosiale sammenkomster av ymse slag på fritiden - og det forventes at man stiller opp på alt, for det er jo sååååå koselig *bLæh* Jeg var overlykkelig da han begynte på ungdomsskole og det ble slutt på det. Jeg hata det, og det var ikke bestandig guttebarnet var like ivrig heller. Mulig min holdning smitta over på han, men jeg husker han spurte en gang om hvorfor han måtte være sammen med de han var sammen med hver dag, i helgene også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Det var ikke før han begynte på skolen disse mammakveldene begynte (ikke at det gjorde det noe bedre), men jeg var jo alenemor og det var ikke bestandig jeg hadde barnevakt :whistle:

Forøvrig var barneskolen et lite ******* når det kom til sosiale sammenkomster av ymse slag på fritiden - og det forventes at man stiller opp på alt, for det er jo sååååå koselig *bLæh* Jeg var overlykkelig da han begynte på ungdomsskole og det ble slutt på det. Jeg hata det, og det var ikke bestandig guttebarnet var like ivrig heller. Mulig min holdning smitta over på han, men jeg husker han spurte en gang om hvorfor han måtte være sammen med de han var sammen med hver dag, i helgene også :P

Å herregud!!! Man MÅ jo liksom, på en måte, man vil jo liksom være et sosialt utskudd i frykt for at det smitter over på avkommet, men når det kommer til dameprat ER jeg et sosialt utskudd :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig kleine greier det der.

Sist bursdag var jeg i bakrus og tapte stein - saks - papir med mannen. Han måtte rydde og vaske huset, men jeg hadde glatt gjort det foran påtvungen smalltalk og ooh'ing og aah'ing over noens medbragte nyfødte. Nedtelling startet på 120 min for å si det sånn... Blergh...

Mammakvelder? Tja, det har jeg vel med mine venninner. Det foregår ofte på cafe og vi snakker vel minst mulig om ungene tror jeg. I can dig it. :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...