Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

nei?Men han sover i min seng :lol:

Han fikk se rommet til Oliver, nemlig. Med en blå bilseng. (nok et forsøk på å underholde) A har visst litt bilder på veggene da, Cosinus og sånt(?). Det har han fått FØR O. :lol:

Edit: Og han sa han hadde "sånn seng som mamma", så jeg spurte om han sov i den. Det gjorde han. Så jeg var glad på dine vegne for at han hadde flyttet ut av din seng, men jeg ser jo at det var feil. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Det har jeg tenkt når jeg leser diskusjonen. At til en viss grad må det vel være verdt det siden ungene har det så gøy. Blir litt trist når jeg ser enkelte skilte foreldre krangle om hvem som må ta barnebursdagen... Jeg forstår at det er stress, slitsomt, koster pengr, etc, men det må jo være kjekt å se barnet sitt feire bursdagen og kose seg sånn (ja, vet det var snakk om andre sine her) :)

Altså, nå må jeg presisere at mine negative uttalelser gjaldt sammenkomster hvor foreldere skulle være sosiale med hverandre. Selv om ikke barnebursdag var en favorittaktivitet, så var det på en måte greit. Da blir fokuset noe helt annet :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk se rommet til Oliver, nemlig. Med en blå bilseng. (nok et forsøk på å underholde) A har visst litt bilder på veggene da, Cosinus og sånt(?). Det har han fått FØR O. :lol:

Edit: Og han sa han hadde "sånn seng som mamma", så jeg spurte om han sov i den. Det gjorde han. Så jeg var glad på dine vegne for at han hadde flyttet ut av din seng, men jeg ser jo at det var feil. :P

jepp, han har kosinus hengende på SITT nyoppussede rom og den henger over HANS totalt ubrukte seng :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, han har kosinus hengende på SITT nyoppussede rom og den henger over HANS totalt ubrukte seng :lol:

Har jeg nevnt at jeg elsker at vi på et eller annet tidspunkt sluttet langtekkelig legging og krangling hver eneste kveld og våkennetter osv...? Det er sååå fantastisk! Hadde jeg bare klart å snu min egen søvnrytme også, så hadde sikkert alle fått nok søvn og vært lykkelige. :D

Edit: Og at han sover i egen seng, på eget rom! Og at sengen ikke lengre har høye kanter som gjør at jeg får vondt i ryggen av å kose med han på kvelden, jeg kan bare legge meg ned litt sammen med han om jeg vil! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg nevnt at jeg elsker at vi på et eller annet tidspunkt sluttet langtekkelig legging og krangling hver eneste kveld og våkennetter osv...? Det er sååå fantastisk! Hadde jeg bare klart å snu min egen søvnrytme også, så hadde sikkert alle fått nok søvn og vært lykkelige. :D

vi tar kranglingen i sommerferien vi :P

Både pappaen og jeg manner oss opp og forbereder A som stiller seg helt uforstående til hvorfor han ikke kan dele seng resten av livet :lol:

Vi har jo aldri måttet venne han av med noe, så der får vi sikkert all smerte på en gang :lol:

Deilig at alt er i orden der for dere da :) Det er en milepæl det der med søvn...

Edit: det forundrer meg ikke at han påpekte at han har fått rom FØR O. Han er besatt av å skulle være størst og først. Han godtar ikke at andre barn er eldre enn han og i dag måtte han løpe om kapp med den 5 år gamle bestekompisen ned til porten for å bevise at han var større.

A er jo en kjapp liten knott så det ble heldigvis uavgjort, noe som fikk begge mødrene til å sukke lettet og rope "begge vant!!!!" i kor..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror normalen er 4 år? Det ble i hvertfall sagt på foreldremøtet i høst.

I A sin barnehage er normalen å invitere barna i samme årskullet, så han var "for ung" før nyttår. Man kan også velge etter kjønn, men med en stor overvekt av gutter har alle valgt årstall enn så lenge.

Høres lovende ut. Da har vi to år å mote oss opp på. Ca. I vår barnehage må man enten invitere alle jentene/guttene eller alle i "aldersgruppa" på avdelingen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi tar kranglingen i sommerferien vi :P

Edit: det forundrer meg ikke at han påpekte at han har fått rom FØR O. Han er besatt av å skulle være størst og først. Han godtar ikke at andre barn er eldre enn han og i dag måtte han løpe om kapp med den 5 år gamle bestekompisen ned til porten for å bevise at han var større.

A er jo en kjapp liten knott så det ble heldigvis uavgjort, noe som fikk begge mødrene til å sukke lettet og rope "begge vant!!" i kor..

Vi tar nok bleieslutten i sommerferien, lettere å fly naken da vel? Han har jo begynt med dogåing på frivillig initiativ, men det varierer veldig om han vil eller ikke. :P Et mye mindre antall bæsjebleier og han går på do i barnehagen ved bleieskift i alle fall. Flinkis. :D

Godt du kjenner igjen sønnen din i det jeg husker at han har fortalt meg. :P "Det lukter Kaptein Sabeltann mat her" ".......??" "Ja, Tandoori vettu..!" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar nok bleieslutten i sommerferien, lettere å fly naken da vel? Han har jo begynt med dogåing på frivillig initiativ, men det varierer veldig om han vil eller ikke. :P Et mye mindre antall bæsjebleier og han går på do i barnehagen ved bleieskift i alle fall. Flinkis. :D

Godt du kjenner igjen sønnen din i det jeg husker at han har fortalt meg. :P "Det lukter Kaptein Sabeltann mat her" "...??" "Ja, Tandoori vettu..!" :lol:

A sluttet også på sommeren heldigvis :) Det var en dårlig sommer da.

Kaptein Sabeltandoori :aww: Favorittmat etter Sushi :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lovende ut. Da har vi to år å mote oss opp på. Ca. I vår barnehage må man enten invitere alle jentene/guttene eller alle i "aldersgruppa" på avdelingen.

Sånn har vi det på vår også, heldigvis for Sophia er eneste jenten på sitt årsgruppe og hadde da fort blitt utelatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stuptrøtt unge, men sovne? Phøh - så da sitter jeg her da, tok med pcen for en gangsskyld, i mørkt kaldt rom, med hvit støy fra radioen, og har hånda oppi senga, men prater ikke - hun gråter ikke - litt sutring og maaaaaaaaasse skravling. Så lenge hun ikke gråter så prøver vi. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå våkner hun vel i det jeg poster. Men, det funka! :| Det er første gang, ever, det har funka å legge henne i senga hennes og vente henne ut. Altså uten gråt, men hun har protestert og sprellet og pratet og i det heletatt. Brukte vel 45 min eller noe sånt før hun sov. Men hun sover!!!!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos A kan man som sagt også velge i mellom kjønn og alderstrinn. Med en stor overvekt av gutter er det jo håpløst å dele etter kjønn.

A er sistemann ut i 2010 kullet tror jeg? Og førstemann har nå i helgen. Jeg synes det er veldig greit at man slipper å be alle.

Samtidig leker jo A mest med 2009 barna, ( 2008 barna ble overflyttet i januar) men mesteparten av de er jo på en annen avdeling når han har bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har muligens rier. :P. Er ikke helt sikker på om det er det eller bare ryggsmerter enda. Hallo, skulle ikke tro jeg har født 2 ganger før jo. :P

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har muligens rier. :P. Er ikke helt sikker på om det er det eller bare ryggsmerter enda. Hallo, skulle ikke tro jeg har født 2 ganger før jo. :P

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Men er ikke det litt tidlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har muligens rier. :P. Er ikke helt sikker på om det er det eller bare ryggsmerter enda. Hallo, skulle ikke tro jeg har født 2 ganger før jo. :pSent from my GT-I9505 using Tapatalk

Så spennende! Oj, hvis det er for tidlig må du knipe igjen! Trodde du hadde termin i disse dager!

Jeg teller ned, er 59 dager igjen og synes det er lenge nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi så spennende @Baby !

Litt misunnelig kjenner jeg :P Her er det bare masse kynnere. I går etter jeg hadde lagt meg kom de både tett og jevnt, men tok ikke tiden. Sovnet til slutt og er like rundt i dag som i går :P men ting skjer med kroppen om dager, det er tydelig, men kan nok være mange uker igjen fremdeles. Terminperioden starter i dag. Skal også på omvisning på sykehuset i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Baby ! Så spennende!!!

Husk å oppdatere sonen før face :aww:

I dag fikk jeg komplimenter som mor i barnehagen :|

Det var sånn foreldrekaffe utendørs, og som vanlig lekte jeg mest med barna. Vi hadde en veldig intens skattejakt faktisk.

A var jo grisemøkkete og begynte å bli sur siden pappaen hadde kommet og han ikke ville til han i dag, så da tok jeg like gjerne tak i en arm og et ben og badet han i vanndammen.

Det hjalp jo på ungens humør ( ikke på xns, han er litt mer skikkelig av seg på sånne ting ) og han ble ikke våtere enn han var liksom.

Da var det plutselig en ansatt og noen foreldre som sto i nærheten som sa at jeg virket alltid som en så fantastisk og leken mor! De pratet om at jeg alltid fant på noe tøys og at jeg pratet så bra med A og de andre barna. Jeg ble helt satt ut og rødmet og som vanlig begynte jeg å dra frem mine negative egenskaper :lol:

Men jeg har tenkt på det etterpå og jeg skal ta den til meg jeg. Jeg er ikke særlig huslig, jeg er ikke veldig tålmodig, jeg er overhodet ikke en typisk morsfigur ( jeg er god på å trøste etc da) , men jeg er faktisk veldig flink til å slappe av og tøyse med ungen. Og jeg er god på å prate med han på hans premisser.

Så det så.

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt for ungen også med dårlig nattesøvn, i natt tok jeg henne oppi til oss, men hun våkner hele tiden og sutrer - smokk eller ei. Roer seg fortere oppi senga vår, men det tærer på nattesøvnen min og pappans. Tipper det er noen tenner på vei, hun er veldig hoven i tannkjøttet og den tanna som har vært på vei ut siden slutten av januar er borte vekk. :aww: Hun sovna i sittende på meg tidligere idag, og sov ganske lenge, og nå i stad sovnet hun igjen, så la henne igjen.

@Loke ta det til deg, det er gatantert fortjent! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...