Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Recommended Posts

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Skrevet

Jeg ville endret overskrift, lagt med bilder, og skrevet litt mer om deg selv og guttene. Når vi har hatt annonser ute har vi brukt ganske lang tid på de, og fått tilbakemeldinger på at det var det som gjorde at vi skilte oss ut. :) Masse lykke til!

Skrevet

Håper det ordner seg Wed

Her går ting greit, mye amming, skifte bleier og sove litt

Har vært så varmt så har blitt lite turer, så kjenner jeg begynner å bli litt rastløs av å bare være inne

Men det blir vel bedre fremover

Kristine sier hei til sonen

Kristine-033-2-1024x682.jpg

• Like 14
Skrevet

Nå har jeg endret overskriften hvertfall. Men jeg er lite lysten på å legge ved bilder av meg selv eller guttene. Hva mer kan jeg skrive om oss da? Hva er det folk trenger å vite?

Skrevet

Jeg synes den overskriften ble bedre. :ahappy:

Kan du ikke legge ut bilde av bikkja og ungene tatt litt på avstand for å få litt blikkfang? Ikke sånn med 30 cm avstand da eller full fokus på ansiktsuttrykk og hårfarge, for å uttrykke meg litt teit. :icon_redface: Vet jo ikke om det hjelper, men sånn generelt så selger jo bilder.

Ja, skjønner hva du mener. Kan se hva jeg får til!

Skrevet

Du kan "posere" med barnevogn med barna i, litt vendt bort fra kameraet, så man ikke ser ansiktene til guttene og kanskje ha på deg en caps/solbriller/solhatt etc. selv, så du ikke er så gjenkjennelig og hunden sittende pent ved siden av deg i bånd :)

Lykke til! Jeg kjenner ingen selv i området, men deler annonsen din så kanskje noen kjenner noen som kjenner noen :)

• Like 1
Skrevet

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/wanted/object?finnkode=49458407&searchclickthrough=true

Gjerne del! Jeg kan ikke dele den på min egen FB ennå, da det blir så mye styr... Men det er håpløst. Jeg har blitt kontaktet på annonsen noen ganger, men de kontakter gjerne flere andre også, og det er aldri jeg som får leie.

Har sendt til de jeg kjenner i øsfold og bedt dem dele med eventuelle potensielle:)

Skrevet

Har du snakket med kommunen? Kommunene jeg kjenner til har kommunale boliger som blir leid ut, og da spesielt til folk som trenger bolig kjapt :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Har du snakket med kommunen? Kommunene jeg kjenner til har kommunale boliger som blir leid ut, og da spesielt til folk som trenger bolig kjapt :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei, etter hva jeg har hørt om kommunale boliger der borte, så er det veldig uaktuelt.

Skrevet

@Wednesday :hug: :hug:

Det der er ikke lett :(

Men du kommer til å klare deg helt fint. Ta kontakt med Nav og få orden meklingstime asap. :hug:

edit: mobilen er idiot etter et vannbad og poster når den vil.

Skrevet

@Wednesday :hug: :hug:

Det der er ikke lett :(

Men du kommer til å klare deg helt fint. Ta kontakt med Nav og få orden meklingstime asap. :hug:

edit: mobilen er idiot etter et vannbad og poster når den vil.

Meklinga er ferdig, og gikk uten problem :)

• Like 3
Skrevet

Han derre guttungen min altså! :wub:

For tiden må mor motta mye slag, spark, klyp, bitt og alt annet som er gøy. Men akkurat nå sitter jeg og nesten ler meg ihjel. :lol:

"Mamma, jeg vil støvsuge." :huh:

"Ja, det kan du få lov til, men da må du rydde gulvet først slik at ikke ting forsvinner inn i støvsugeren."

Så da gjorde han det. :huh:

"Mamma, det er så mye bikkjehår her." :baby:

Og nå har han støvsuget en stund før han driver og skrur av og på støvsugeren. Men altså, om han har tenkt å fortsette slik så må det jo bli bra? :lol:

Og så var han med på hundeutstilling i Skien i helgen. Nevnte jeg at jeg elsker ungen min?! :wub:

10526331_10154341715580532_468693696_o.j

• Like 10
Skrevet

@Wednesday - Jeg ser det er noe jeg ikke har fått med meg her. Håper alt er bra med dere og at det ordner seg med bolig for deg og guttene. Jeg har delt annonsen på facebook nå, men sletter den igjen om det ikke er ok. :)

Skrevet

Hvordan ikke få passe ungen min: Le og gjøre narr istedenfor å prøve og roe og trøste når hun blir lei seg og redd fordi mamman hadde tenkt seg en tur i dusjen alene... :gaah: hun ble med meg på badet.

Skrevet

Hvordan ikke få passe ungen min: Le og gjøre narr istedenfor å prøve og roe og trøste når hun blir lei seg og redd fordi mamman hadde tenkt seg en tur i dusjen alene... :gaah: hun ble med meg på badet.

:heart::hug:

• Like 1
Skrevet

Ungen min kommer mot meg og roper au! Deretter klyper hun meg og ler! :o skjønner ikke hvorfor hun bare gjør sånt mot meg og ikke pappan.. Jeg har kloremerker, bitemerker og blåmerker overalt!

• Like 3
Skrevet

Den sniken av en baby! Virker som han begynner å bli mer bevisst på aniksutrykkene sine. I sta lå han på fanget mitt og var i strålende humør. Plutselig kommer DEN furteleppa fram, sånn skikkelig furteleppe som ikke er til å ta feil av. Holder den i flere sekunder før han bryter ut i latter. Også fortsetter han bare med superhumøret sitt. Det var visst veldig gøy det! Den sniken!

• Like 3
Skrevet

Ungen min kommer mot meg og roper au! Deretter klyper hun meg og ler! :o skjønner ikke hvorfor hun bare gjør sånt mot meg og ikke pappan.. Jeg har kloremerker, bitemerker og blåmerker overalt!

Det er ingen andre enn meg som blir slått, sparket, kløpet, bitt etc av han der min heller. Det er fordi hun elsker deg. :aww:

• Like 1
Skrevet

Hvem hadde trodd at den som skulle være flinkest med Idamor er min bror (og truls !) :wub: Ida og bror har forsiktig nærmet seg hverandre og selv om hun ikke er trygg nok til at han får løfte og herje for mye, så har hun det kjempemoro med han, og han har det minst like moro med henne.

• Like 4
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...