Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Jeg har gitt beskjed om at dersom det blir en nr 2 så går vi for full likestilling, da er det hans tur :sleep:

Jeg satser på at legevitenskapen snart har dette på plass.

Her er det tidvis mye gråt og fy så vondt det er. Tror han sliter litt med magen. Så på dagtid er det bæresjal som redder oss nå, ble jo nesten gravid igjen :P men store fordelen er at nå kan han hektes på papsen! Så i dag var Stankel og jeg på trening, det var godt for oss begge :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Vannkopper, joho.. Men like greit å bli ferdig med det.

@Gro , det er sant som de sier, alle er forskjellige. Jeg syntes det var så utrolig hyggelig med de som kom på besøk og vi syntes generelt det var litt kjedeig at ingen ville komme og se på nurket vårt fordi de var så redd for å forstyrre oss :lol: Hadde mamma, pappa og søster på besøk en langhelg når Tuva var 8 dager, det var så fine dager. Så alle er virkelig forskjellige. :)

@ , herlige bilder! :D

Og ellers så tenker jeg kanskje at @Mud og @Mari og sånn kan fortelle meg at det er ok å bare ha ett barn, for det frister ikke med gjentakelse :lol: Tuva er det beste som har skjedd meg, men jeg føler så veldig at det er nok med henne. Har mye mer lyst til å eventuelt ha et fosterbarn, noen som virkelig trenger noen som bryr seg og elsker dem. Mannen er jo ikke enig i det hele tatt. Men hvem vet, plutselig ombestemmer jeg meg kanskje. HIlser på en del små babyer for tiden og er IKKE babysyk, får heller lettere panikk :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@soelvd : man trenger ikke flere barn enn det man har lyst på. Enkelt og greit :aww:

Hos meg holder det med en, selv om det sikkert hadde vært koselig med to også, men jeg vil ikke ha flere og da blir det ikke flere :P

Sydentur september med barn.

Hvor drar man?

A leker ikke med andre barn med mindre han kjenner de godt, så sånne bamseklubber o.l utgår uansett. Han trives best med voksne og synes for mange fremmede barn er ubehagelig. De bråker i ørene hans visstnok :aww: Man må kunne bade etc da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@soelvd : man trenger ikke flere barn enn det man har lyst på. Enkelt og greit :aww:

Hos meg holder det med en, selv om det sikkert hadde vært koselig med to også, men jeg vil ikke ha flere og da blir det ikke flere :P

Sydentur september med barn.

Hvor drar man?

A leker ikke med andre barn med mindre han kjenner de godt, så sånne bamseklubber o.l utgår uansett. Han trives best med voksne og synes for mange fremmede barn er ubehagelig. De bråker i ørene hans visstnok :aww: Man må kunne bade etc da.

Dette lurer jeg også på forøvrig, blir noe lignende tidspunkt her og. Og ca samme kravene, bare at Sophia synes vi også bråker mye :lol:

Og enig med @Mud. Vil man ikke ha flere er det ingen som kan tvinge deg til flere @soelvd, er jo deres personlige valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@soelvd : man trenger ikke flere barn enn det man har lyst på. Enkelt og greit :aww:

Hos meg holder det med en, selv om det sikkert hadde vært koselig med to også, men jeg vil ikke ha flere og da blir det ikke flere :P

Sydentur september med barn.

Hvor drar man?

A leker ikke med andre barn med mindre han kjenner de godt, så sånne bamseklubber o.l utgår uansett. Han trives best med voksne og synes for mange fremmede barn er ubehagelig. De bråker i ørene hans visstnok :aww: Man må kunne bade etc da.

Mine foreldre har dratt til Mallorca og på hotellet Lago Park. Trygg mat på hotellet - både buffet frokost og middag. Helt greie restauranter i nærheten også. Folkene som jobber der er veldig barnevennlig, hjelper til å følge med barna og "jager" ut evt gateselgere. De har en slik aktivitetstime midt på dagen der barna får tegne eller noe. Barnebasseng der og veldig rent. 200m ell no til stranda. Både vannet og stranda er veldig ren.

Mine foreldre har vært der 2 ganger i året fra da lillesøsteren min var 3 år. Når mi tørre fyller 3, Aslak vi nedover dit og feire mammas 50årsdag. Jeg har ingen betenkeligheter med å dra dit med et lite barn..

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre har dratt til Mallorca og på hotellet Lago Park. Trygg mat på hotellet - både buffet frokost og middag. Helt greie restauranter i nærheten også. Folkene som jobber der er veldig barnevennlig, hjelper til å følge med barna og "jager" ut evt gateselgere. De har en slik aktivitetstime midt på dagen der barna får tegne eller noe. Barnebasseng der og veldig rent. 200m ell no til stranda. Både vannet og stranda er veldig ren.

Mine foreldre har vært der 2 ganger i året fra da lillesøsteren min var 3 år. Når mi tørre fyller 3, Aslak vi nedover dit og feire mammas 50årsdag. Jeg har ingen betenkeligheter med å dra dit med et lite barn..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Høres bra ut :D

@Lill: A og S hadde enten elsket eller hatet hverandre tror jeg :lol:

2 små verdensmestere som skal ha ting på sin måte *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk mister så hemninger på hva som er normalt å snakke om og bry seg med når noen får barn. Stadig spør folk meg, helt utifra ingensteder, om hvordan det står til i underlivet mitt etter fødslen. Er det virkelig normalt at folk spør slik? Og hva forventer de? Hva om ting ikke sto normalt til? Forventer de at jeg legger ut detaljer om mitt eget underliv? O.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk mister så hemninger på hva som er normalt å snakke om og bry seg med når noen får barn. Stadig spør folk meg, helt utifra ingensteder, om hvordan det står til i underlivet mitt etter fødslen. Er det virkelig normalt at folk spør slik? Og hva forventer de? Hva om ting ikke sto normalt til? Forventer de at jeg legger ut detaljer om mitt eget underliv? O.o

:lol: :lol: jeg skjønner ikke hvor dere treffer alle disse menneskene. Har nesten ikke møtt på noen rare spørsmål. Noen som har spurt hva vi skulle gjøre med hundene. Men dette var ikke hundefolk og når du ser grunnene til at folk omplaserer noen ganger skjønner jeg at de kan spørre om det.

Men hadde noen spurt hvordan det stod til med nutta hadde jeg nok fått hakeslepp :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen og jeg lurte på om vi skulle ha en plakat på vogna med graviditet og fødsel-FAQ da eldstemann var nyfødt (jeg tror ikke det var så mye spørsmål om på nr 2?), så vi slapp å svare på det samme om igjen og om igjen, men jeg kan ikke huske at noen spurte om underlivet mitt altså.. Det var mer sånn

- Fødselen gikk fint!

- Den varte i 7 timer

- Han veide 4050 g og var 52 cm lang

- Han både spiser og bæsjer normalt

- Han gråter ikke noe særlig

- Han sover så å si hele natta

- Amminga går fint!

Hvis jeg tenker meg litt om, så tror jeg noen spurte om jeg revna veldig, men det slutta de med når jeg sa "en centimeter til så ville jeg vært en høne" (de har jo en åpning for alt :P ). Vær brutalt ærlig, så slutter folk å spørre om intime ting :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvor dere møter folk som spør om sånt :lol: Har dog hatt veldig mange som lurer på hva i alle dager vi skal gjøre med hundene. Dere skulle sett ansiktsuttrykket på alle de som spurte når vi noen mnd senere fortalte at vi skulle ha en hund til :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvor dere møter folk som spør om sånt :lol: Har dog hatt veldig mange som lurer på hva i alle dager vi skal gjøre med hundene. Dere skulle sett ansiktsuttrykket på alle de som spurte når vi noen mnd senere fortalte at vi skulle ha en hund til :lol:

Haha ja, folk ser på deg som om du har detti av månen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja, folk ser på deg som om du har detti av månen :P

Ja, men tenk deg da, de har jo gått og spekulert i når vi skal kvitte oss med bikkja fordi det er aaaltfor mye med hund og barn. Også kjøper vi en til :lol: Tørr ikke tenke på hva folk tenker om deg :lol: Godt vi ikke bryr oss :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk faktisk beskjed fra en kollega om at jeg bare kunne vente å se! Når ungen våknet av klørne til bikkjene bråka når de gikk over gulvet og jeg skjønte hvor umulig det var å gå med to hunder og barnevogn kom jeg til å kvitte meg med de, for de hadde nemlig vært like naive som meg, så dette visste de alt om!

Jeg tenkte at de måtte ha et ekstremt lydvart barn, hunder med veldig lange klør, og generelt lite kontroll.

Hunder og baby var easy peasy. Hunder og 1-2 åringer er not so easy, men overlevbart og stort sett kos. Hunder og 3 åringer er match made in heaven her i huset.

Selv når valpen er piraya og jeg enten må binde fast bikkja eller bære ungen er det verdt det.

Den kjærligheten dem i mellom er verdt alt.

Nico blir glad når hun ser oss, hun blir gal av glede når hun ser han , og en natt hvor han lo i søvne spurte jeg han om hva han hadde drømt om neste morgen.

'Sikkert Nico tror jeg, jeg ler alltid av Nico og jeg elsker å le! ' :wub:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg omgås tydeligvis mye rare folk :P Har også fått høre utallig varianter av dette med dyr og baby. Hund, KATTER (!!!), baby... at jeg holder ut liksom. Kattene er jo det verste, at jeg tør. De kommer jo til å legge seg på hodet hans! Bare vent liksom...

Men over til noe annet;

Kl 10 var babyen klar for å stå opp. Så da gjorde vi det. Kl 12 var han trøtt. Skiftet bleie, gikk inn på soverommet, ammet litt, og ti over tolv sov han tungt nok til at jeg kunne gå ut av soverommet. Whaaat?! Hva skjer med verden? Dette kan jeg like :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det å kombinere hundehold og ungene har vært veldig enkelt og greit. Men jeg tror det er fordi det finnes ikke noe annet alternativ i mitt hode, og at andre som ikke er like dedikert til det hadde synes var vanskelig og slitsomt er ting jeg ikke så på samme måte. Å forestille seg hvordan det å ha fått ungene og IKKE ha hundene er umulig, for hundene har vært så enormt stor del av den nye tilværelsen med å bli mamma, og utviklingen med barna :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått så mye rare spørsmål egentlig, men en del har spurt om vi skal ha ny hund/valp nå som Dirk er blitt pappa.

For oss holder det mer en nok med fire hunder og ikke noe tema med flere hunder. Er veldig spent på hvordan det blir med alle hundene og babyen, men er ikke et sekund i tvil om at ting går bra. Vil i perioder kanskje ikke bli like mye på hundene som før, men det overlever de.

Termin er neste fredag, så nå merker en jo at folk begynner å bli nysgjerrige på om det skjer noe snart.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekantsamtale med barnehage og skole i dag, veslegutten min begynner å bli så stor!! Skolestart til høsten :blink: Og så blir jeg så sippete når de prater om den gode, følsomme gutten min :icon_cry::icon_redface: Det er virkelig en trygghet å vite at læreren "kjenner" litt til hvordan S er før han begynner på skola. Dette blir en spennende høst :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg omgås tydeligvis mye rare folk :P Har også fått høre utallig varianter av dette med dyr og baby. Hund, KATTER (!!), baby... at jeg holder ut liksom. Kattene er jo det verste, at jeg tør. De kommer jo til å legge seg på hodet hans! Bare vent liksom...

Men over til noe annet;

Kl 10 var babyen klar for å stå opp. Så da gjorde vi det. Kl 12 var han trøtt. Skiftet bleie, gikk inn på soverommet, ammet litt, og ti over tolv sov han tungt nok til at jeg kunne gå ut av soverommet. Whaaat?! Hva skjer med verden? Dette kan jeg like :D

Jeg var mye mer bekymra for kattene enn hundene. :lol: Ingen av dem som gjorde mine til å ville legge seg på henne, men vi var alltid forsiktige med dem da hun var mindre, og bruker nett over vogna når (om) hun sover ute uten at jeg er ute med henne. Soverommet har de uansett ikke tilgang til.

Baby og hunder/katter har gått relativt smertefritt. Baby og hest er mye vanskeligere å få til å gå opp, men funker med mine som ikke krever så mye annet enn vanlig stell. Satte jo bort ene hunden her en periode, men det var pga min form og kollikbaby. Nå har jeg ikke problemer med å gå med alle tre og vogn for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...