Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Jeg har flydd og tatt mye tog, og de foreldrene som ikke gjør noe når barna er til plage for andre... ja, de finnes :P . Det blir litt som de som har irriterende hunder eller som ikke plukker opp bæsjen. Det er vel svært få som har noe imot en baby som gråter og som foreldrene prøver å trøste? :huh: må jo innrømme at jeg selv er av typen som tenker "håper jeg ikke må sitte i nærheten av babyen/2-åringen/3-åringen" når jeg går inn på flyet, rett og slett fordi NOEN FÅ ikke er spesielt ålreit å sitte i nærheten av.

De foreldrene (med barn) som er forberedt er som regel helt fine å sitte i nærheten av, det gjør ikke noe at man merker at det er et barn der og at det underholdes/trøstes.. ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Stakkars lillegutt, han får ikke mye nytt :lol:
Til nå har vi fått en pent brukt lekegrind, samt kjøpt brukt bilstol og trille, kjøpte en stor pose med (meget) pent brukte babyklær og i morgen skal vi og se på en pent brukt Emmaljungavogn :P
Senga er ubrukt da, kjøpte den da vi ventet lillejenta, men hun fikk jo aldri brukt den. Så ikke en gang den er "hans" :P

Men kjøper ny madrass og dyner i det minste :P

Og i går fikk jeg meg en litt ekkel overraskelse. Jeg har et langt operasjonsarr fra skambeinet og hele veien opp langt forbi navlen. Det ser ut til at det holder på å "rakne" nå :| (ikke utvendig, for de som fikk bilder i hodet :lol: )
Men det buler ut en klump fra to steder langs arret nå, så jeg tror rett og slett jeg hår fått brokk langs arret :hmm: Håper det ikke revner ytterligere, ikke heldig dersom det kommer tarmer og ting i klem :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå skulle ønske jeg hadde bildene av ungene mens de koser seg i bassenget om dagen! Vi var tre timer i ettermiddag og koset oss oppi det.

Ehm ungene mine løper rundt nakne nå hele tiden -_- Jeg driver og kler på dem, og med engang de kommer ut i hagen kler de av seg og løper rundt nakne :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropo viljestyrke og sånn så kjenner jeg meg litt igjen hos deg, @Mud allerede, faktisk. 16 mnd. Vi burde hatt ørepropper på butikken for tida, Tuva er SÅ sint når vi triller forbi frukt og grønt-avdelingen. Hun vil jo ha. Og gud forby om vi tar med oss frukt og grønt og legger det i vogna også. Vi prøvde et par ganger å avlede, det var bare å glemme. Hun skulle jo ha druer. Eller moreller. Eller plomme. Men jeg ser ingen annen løsning enn å lukke ørene? Hun har en helt sinnsyk stemme, hun høres sikkert i hele senteret om vi handler innerst i coop-en. Så jeg tar det med ro, nynner en sang i hodet og går i mine egne tanker mens ungen hyler som en gal.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lillegutt, han får ikke mye nytt :lol:

Til nå har vi fått en pent brukt lekegrind, samt kjøpt brukt bilstol og trille, kjøpte en stor pose med (meget) pent brukte babyklær og i morgen skal vi og se på en pent brukt Emmaljungavogn :P

Senga er ubrukt da, kjøpte den da vi ventet lillejenta, men hun fikk jo aldri brukt den. Så ikke en gang den er "hans" :P

Men kjøper ny madrass og dyner i det minste :P

Og i går fikk jeg meg en litt ekkel overraskelse. Jeg har et langt operasjonsarr fra skambeinet og hele veien opp langt forbi navlen. Det ser ut til at det holder på å "rakne" nå :| (ikke utvendig, for de som fikk bilder i hodet :lol: )

Men det buler ut en klump fra to steder langs arret nå, så jeg tror rett og slett jeg hår fått brokk langs arret :hmm: Håper det ikke revner ytterligere, ikke heldig dersom det kommer tarmer og ting i klem :hmm:

Oi, ville fått en sjekk på arret... Høres ikke bra ut. :(

Ida fikk heller ikke mye nytt, var ny madrass, bilstol og stellebord som var nytt da hun kom. :lol: Fått litt mer nytt etterhvert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ville fått en sjekk på arret... Høres ikke bra ut. :(

Ida fikk heller ikke mye nytt, var ny madrass, bilstol og stellebord som var nytt da hun kom. :lol: Fått litt mer nytt etterhvert da.

Skal ringe fastlegen i morgen og be om hastetime, vil ha det avklart hvor "krise" det er så fort som mulig. Trenger vel ikke nevne at gubben er "bittelitt" bekymret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ringe fastlegen i morgen og be om hastetime, vil ha det avklart hvor "krise" det er så fort som mulig. Trenger vel ikke nevne at gubben er "bittelitt" bekymret :P

Flink! :) Skjønner han godt jeg. Bekymra jeg og, og jeg sitter langt unna og har aldri møtt deg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid jeg klarer å avlede E selv på bussen hvis hun har hengt seg opp i noe. Trenger ikke å være noe hun vil ha, men kanskje hun ville gjøre noe spesielt. Hun er utrolig viljesterk, og når hun først har bestemt seg for noe så nytter det ikke å avlede. Det betyr heller ikke at jeg ikke bryr meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropo viljestyrke og sånn så kjenner jeg meg litt igjen hos deg, @Mud allerede, faktisk. 16 mnd. Vi burde hatt ørepropper på butikken for tida, Tuva er SÅ sint når vi triller forbi frukt og grønt-avdelingen. Hun vil jo ha. Og gud forby om vi tar med oss frukt og grønt og legger det i vogna også. Vi prøvde et par ganger å avlede, det var bare å glemme. Hun skulle jo ha druer. Eller moreller. Eller plomme. Men jeg ser ingen annen løsning enn å lukke ørene? Hun har en helt sinnsyk stemme, hun høres sikkert i hele senteret om vi handler innerst i coop-en. Så jeg tar det med ro, nynner en sang i hodet og går i mine egne tanker mens ungen hyler som en gal.

Du får trøste deg med det samme som meg : det viktigste her i livet er å ikke gi seg så lett :lol: Tenk så mye de vil få til! Det er jo en fantastisk egenskap! *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye enklere med barn før jeg fikk noen selv. Da først skjønte jeg at de hadde egen vilje som ikke alltid var ens med foreldrenes.

Jeg trodde man kunne forme barna sine før jeg fikk barn jeg *ler så jeg hikster*

Jeg var herlig naiv...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får trøste deg med det samme som meg : det viktigste her i livet er å ikke gi seg så lett :lol: Tenk så mye de vil få til! Det er jo en fantastisk egenskap! *flir*

Yeah.. Altså, for meg går det fint foreløpig. Verre for all de andre på butikken. Og jeg er HELT sikker på at mange synes jeg er en fæl mamma og at jeg blir oppfattet som en som ikke bryr seg om at babyen gråter og er lei seg. Det KAN bli bedre når man kan forklare dem mer, ikke sant? :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah.. Altså, for meg går det fint foreløpig. Verre for all de andre på butikken. Og jeg er HELT sikker på at mange synes jeg er en fæl mamma og at jeg blir oppfattet som en som ikke bryr seg om at babyen gråter og er lei seg. Det KAN bli bedre når man kan forklare dem mer, ikke sant? :lol:

Ikke her ihvertfall :lol: Men hold fast på KAN :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah.. Altså, for meg går det fint foreløpig. Verre for all de andre på butikken. Og jeg er HELT sikker på at mange synes jeg er en fæl mamma og at jeg blir oppfattet som en som ikke bryr seg om at babyen gråter og er lei seg. Det KAN bli bedre når man kan forklare dem mer, ikke sant? :lol:

Joda, så klart, hvis de kjøper argumentene dine sikkert. Det gjør ikke min :lol:

Når jeg forklarte han at vi ikke kunne kjøpe alt mulig for da fikk vi ikke penger til mat var svaret : ' jeg kan jobbe jeg, jeg kommer til å tjene mye mer penger enn dere, for jeg er raskere ' :lol:

Noen ganger ( relativt ofte ) ender vi til slutt på 'fordi mamma sier det, og jeg bestemmer'.

Ikke at det hjelper heller...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke her ihvertfall :lol: Men hold fast på KAN :lol:

Ja, det er nettopp det. KAN :D

Nå sitter jeg og ser på Tuva som, for tredje dag på rad, rusler ut på rommet sitt og leker der. Litt rart og litt godt. Sitter og kikker i en bok.

@Mud Hahaha! Han er nå herlig søt, da. Tenker at Tuva skal bli smart og en luring, men hun trenger ikke bli det helt enda :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Men dere. Det er jo grader av ting her da. Alle bør tåle en unge som skriker på butikken. Gjør man ikke det, så kan man bare gå unna. Enkelt og greit. På buss kan være irriterende, men det er ikke så lenge. Reiser man med mange rundt seg må man tåle litt. Man forbyr ikke gamle ustelte gubber heller, selv om de kan lukte ubehagelig. Eller fjonge damer med for mye parfyme eller fjortiser som hører på høy musikk. At en unge skriker på flyet når man tar av og letter er også veldig forståelig og lite å gjøre med.

Men som småbarnforeldre har man faktisk ett ansvar for at ungen ikke skal plage andre. Å sitte mange timer på fly med en unge som sparker deg i seteryggen er irriterende. Små unger som kommer og skal ha oppmerksomhet hele flyturen er heller ikke moro om man ikke er i humør til det. De små skjønner ikke at du vil ha fred når man sier det, det er foreldrenes ansvar. Det er en del sånne erfaringer som gjør at jeg kvier meg når jeg ser jeg skal sitte nær halvsmå unger. Om du ikke klarer å hindre at ungen din plager medpassasjerer i flere timer, så må man faktisk vurdere om man heller skal reise på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde man kunne forme barna sine før jeg fikk barn jeg *ler så jeg hikster*

Jeg var herlig naiv...

Haha! Jeg skulle få så snille og lykkelige barn jeg, for jeg var jo så alternativ! Det var nesten bare meg i hele verden som visste hvordan man skulle få helt harmoniske barn.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg skulle få så snille og lykkelige barn jeg, for jeg var jo så alternativ! Det var nesten bare meg i hele verden som visste hvordan man skulle få helt harmoniske barn.

*flir* jeg tror de fleste foreldre er best før de får barn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere. Det er jo grader av ting her da. Alle bør tåle en unge som skriker på butikken. Gjør man ikke det, så kan man bare gå unna. Enkelt og greit. På buss kan være irriterende, men det er ikke så lenge. Reiser man med mange rundt seg må man tåle litt. Man forbyr ikke gamle ustelte gubber heller, selv om de kan lukte ubehagelig. Eller fjonge damer med for mye parfyme eller fjortiser som hører på høy musikk. At en unge skriker på flyet når man tar av og letter er også veldig forståelig og lite å gjøre med.

Men som småbarnforeldre har man faktisk ett ansvar for at ungen ikke skal plage andre. Å sitte mange timer på fly med en unge som sparker deg i seteryggen er irriterende. Små unger som kommer og skal ha oppmerksomhet hele flyturen er heller ikke moro om man ikke er i humør til det. De små skjønner ikke at du vil ha fred når man sier det, det er foreldrenes ansvar. Det er en del sånne erfaringer som gjør at jeg kvier meg når jeg ser jeg skal sitte nær halvsmå unger. Om du ikke klarer å hindre at ungen din plager medpassasjerer i flere timer, så må man faktisk vurdere om man heller skal reise på andre måter.

HELT enig. Det er liksom to helt forskjellige ting.

Når jeg tenker på barn i familie og venne-krets så er det en ting som slår meg. De som har passe antall (varierer litt, men noen har tydelig tatt seg vann over hodet) barn og tid til barna sine har faktisk utrolig mye mer harmoniske barn. Altså, alt varierer, alle har trassaldere, kan slå seg vrange, etc. Men jevnt over så opplever jeg det sånn at de foreldrene som prioriterer ungene masse og velger bort internett, tv, og lignende har unger som i mye mindre grad utagerer, går bananas eller gjør alle mulige ting for å få oppmerksomhet. Jeg prøver å tenke litt på det hver dag :lol: Selv om det neppe er så lett :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klissklass, men det tåler dere:

Jeg er så heldig som har en så søt niese som Pernille :wub: Hun var med i hundegården for å mate og gi vann til hundene, og i mens fortalte hun hele Askepotthistorien til meg og hundene, nå leser hun i en vulkanbok, men siden hun ikke kan å lese ordentlig ennå så er det en prinsessehistorie hvor handlingen skjer oppå en vulkan. Unger har så mye fantasi :heart:

Sier det igjen, hadde jeg vært garantert ei jente som Pernille så hadde jeg ønska meg kid også :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste avledningen på Ida er foreløpig å henge henne opp ned. Da ler hun så hun hikster. Adrenalinjunkie to be dette. :lol:

:lol: dette gjør jeg også hvis tuppa er grinete og trenger avledning.. Enten det eller så finner vi oss et speil :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ad støy på fly, buss, tog osv.

Jeg tåler MYE støy fra barn dersom foreldrene ser ut til å i det minste forsøke å holde galskapen under kontroll. Da er jeg forståelsesfull og medfølende.... Meeeen, om ungene er utidige UTEN at foreldrene bryr seg så blir jeg sur og lite hyggelig.

Hadde en slik liten skit i setet bak meg på toget for en stund siden. Ungen herja villmann, hyla, hoppa i setet, sparka i mitt sete og forsøkte å sparke Noah i huet under setet. Mora snakket i telefonen. Jeg spurte pent om hun kunne få kontroll på ungen hvorpå hun freste at hun satt i telefonen. Da snudde jeg meg mot ungen og bad han på en mindre pedagogisk måte om å sette seg ned å vøre stille ellers kom jeg til å slippe hunden løs. Han satt rolig resten av turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...