Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

20140320_162241.jpg

20140320_121050.jpg

Så utrolig skjønn :wub:

Ble jo babysyk jo... jeg som er så glad vi akkurat er ferdige med babytiden!

Generelt så trengs det jo flere ansatte i bhg for å kunne gjøre en god jobb. Hvis ikke bare stresser de rundt fra konfliktløsning, rydding, prosjekt, måltid, bleieskift og påkledning i et voldsomt stress uten å klare å være tilstedeværende nok :hmm:

http://lodgelady.blogg.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

@Lill :hug: Det høres ut som om du gjør en strålende jobb. Jeg tror det bare er naturlig å ikke være sikker på sine egne metoder, ingen individer er like derfor vil det heller aldri finnes noen fasit og man vet dermed ikke om man gjør det riktig i utgangspunktet. Stol på magefølelsen og pust med magen :)

@Puttiva NÅ ble jeg babysyk nå :wub:

I morgen drar vi til Oslo, Tuva, hunden og jeg. 8 timers effektiv kjøring…. Vi har jo kjørt langturer før, men alltid elendig utfall. Men vi må. Og jeg må dra alene med kostebinderiet. Finnes det noen magisk iPad app som en ettåring kan ha glede av? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye baby og Puttiva med nydelige små :flowers: Oi, som jeg misunner dere å være ferdige :P I dag har jeg vært på ny kontroll hos legen,og som jeg allerede visste har den stae babyen min enda ikke snudd seg... A-hus vil ikke ha henvisning til UL før en har fullgått uke 36, så dermed må jeg til legen neste uke også sånn at hun kan sende henvisning :gaah: Kjenner at jeg syns dette er litt ugreit, vil jo verken ha keisersnitt eller setefødsel :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ : http://lykkeligebarn.no/index-2.htm

Hs ba oss lese litt her inne og eventuelt vurdere å teste A på 2 års kontrollen. Visstnok sliter mange med begavede barn med oppdragelsen og får god hjelp der inne.

Jeg er overbevist om at A ikke er begavet ( smart ja, begavet nei) så jeg har ikke brydd meg mer med det, men det ringer noen høyere bjeller når du beskriver S, så jeg tenkte jeg skulle gi deg samme tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å skrive lengre om dette litt senere, men ville bare si at bhg er pliktig (!!) til å møte barna på de individuelle behovene de har. Det er ikke noe de kan velge bort fordi det er upraktisk i hverdagen.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på storbyferie i april og fått tips om at vi burde ha en reisetrille. Det er jo mye lettere å komme inn og ut av butikker og restauranter med det enn med emmaljulga city cross som er ganske stor i forhold til triller. Finnes det en trille som er liten og nett men samtidig har noe av comforten vi trenger? Hun vil jo tilbringe mye tid i den så comfort er viktig. Den må kunne legges helt ned sånn at ungen får sovet i vogna, hun er 11 måneder når vi reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen drar vi til Oslo, Tuva, hunden og jeg. 8 timers effektiv kjøring…. Vi har jo kjørt langturer før, men alltid elendig utfall. Men vi må. Og jeg må dra alene med kostebinderiet. Finnes det noen magisk iPad app som en ettåring kan ha glede av? :icon_redface:

Johanne liker den med dyrelydene - "soundtchlite"

Håper det går fint! :flowers:

Gratulerer så mye baby og Puttiva med nydelige små :flowers: Oi, som jeg misunner dere å være ferdige :P I dag har jeg vært på ny kontroll hos legen,og som jeg allerede visste har den stae babyen min enda ikke snudd seg... A-hus vil ikke ha henvisning til UL før en har fullgått uke 36, så dermed må jeg til legen neste uke også sånn at hun kan sende henvisning :gaah: Kjenner at jeg syns dette er litt ugreit, vil jo verken ha keisersnitt eller setefødsel :no:

Det går sikkert fint! @soelvd, hadde ikke du også den bekymringen?

Jeg har lyst til å skrive lengre om dette litt senere, men ville bare si at bhg er pliktig (!) til å møte barna på de individuelle behovene de har. Det er ikke noe de kan velge bort fordi det er upraktisk i hverdagen.

Heelt enig. Men hvordan det skal være er dessverre ikke alltid sånn det er i praksis likevel. Det er jo ikke snakk om å velge bort, det er snakk om et stress som gjør at de ikke klarer å se alt de vil og skal se.

Men etter å ha skrevet dette, så innså jeg at du svarer Lill ang S sin situasjon i barnehagen, og da høres det jo ut som at de bare har bestemt seg for å ta den letteste løsningen ja.

Tuva i sklie. Jeg har sett snegler som kommer seg fortere frem enn det der, men gøy var det:)

Så herlig, det gliset! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye baby og Puttiva med nydelige små :flowers: Oi, som jeg misunner dere å være ferdige :P I dag har jeg vært på ny kontroll hos legen,og som jeg allerede visste har den stae babyen min enda ikke snudd seg... A-hus vil ikke ha henvisning til UL før en har fullgått uke 36, så dermed må jeg til legen neste uke også sånn at hun kan sende henvisning :gaah: Kjenner at jeg syns dette er litt ugreit, vil jo verken ha keisersnitt eller setefødsel :no:

Denne fikk jeg ikk med meg, takk @Marie

Tuva snudde seg heller ikke, første kontroll var i uke 32 eller noe sånt og da begynte jeg å bekymre meg for. Jeg leste alt jeg kom over og jeg bekymret meg i evigheter. Jeg brukte masse, masse energi på å bekymre meg. Jeg ville heller ikke ha noen av delene, men hva hvis det ble sånn? Ville jeg heller ha keisersnitt? Kunne jeg få det? Kunne jeg kreve det? Forberede en tale kanskje? Sannheten er at de aller, aller, aller fleste barna snur seg rett vei, at leger og div. maser om det så tidlig er for meg uforståelig. Leste litt statistikk på det og det er virkelig sånn at de aller fleste snur seg. Jeg leste meg i hjel og bestemte meg for hva jeg følte og mente om saken i tilfelle det kom til det og slo meg til ro på den måten. Men egentlig var det bare tull, de fleste snur seg jo :) Jeg har forøvrig en del venninner som har vært i samme situasjon og brukte masse energi på å stresse og styre, alle babyene snudde seg. Tuva snudde seg i uke 37-38 :) Det kommer til å gå helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. august. Ble flyttet frem 2 dager i forhold til forrige ultralyd, og 1 dag i forhold til estimert fra dato, så ganske stabilt :)

Når har du?

Termin 20. august :ahappy: Så da får vi se hvem som klekker først :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert fint! @soelvd, hadde ikke du også den bekymringen?

Denne fikk jeg ikk med meg, takk @Marie

Tuva snudde seg heller ikke, første kontroll var i uke 32 eller noe sånt og da begynte jeg å bekymre meg for. Jeg leste alt jeg kom over og jeg bekymret meg i evigheter. Jeg brukte masse, masse energi på å bekymre meg. Jeg ville heller ikke ha noen av delene, men hva hvis det ble sånn? Ville jeg heller ha keisersnitt? Kunne jeg få det? Kunne jeg kreve det? Forberede en tale kanskje? Sannheten er at de aller, aller, aller fleste barna snur seg rett vei, at leger og div. maser om det så tidlig er for meg uforståelig. Leste litt statistikk på det og det er virkelig sånn at de aller fleste snur seg. Jeg leste meg i hjel og bestemte meg for hva jeg følte og mente om saken i tilfelle det kom til det og slo meg til ro på den måten. Men egentlig var det bare tull, de fleste snur seg jo :) Jeg har forøvrig en del venninner som har vært i samme situasjon og brukte masse energi på å stresse og styre, alle babyene snudde seg. Tuva snudde seg i uke 37-38 :) Det kommer til å gå helt fint :)

Ja, jeg håper jo at han finner det for godt å snu seg... Han har tydeligvis funnet en veldig behagelig stilling for han har holdt seg til den den i et par mnd. i allefall :) Det at han tydeligvis har lagt seg godt tilrette, og at jeg lå i seteleie, gjør at hverken legen eller jeg har veldig store forhåpninger til at han kommer til å flytte seg... Statestikk og graviditet er ikke min sterkeste side etter både trisomi 18 og MA i løpet av de siste to årene, så jeg har nok lett for å forvente det verste når det kommer til mageboeren :icon_redface: Men det kan jo være at han er mer intelligent enn mammaen sin, og skjønner at han er på villspor :P

Hva bestemte du deg for dersom Tuva ikke snudde seg? Jeg tror at jeg kommer til å kjempe for keisersnitt, men vet at sykehuset gjør det de kan for å overbevise om at setefødsel er det beste :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper jo at han finner det for godt å snu seg... Han har tydeligvis funnet en veldig behagelig stilling for han har holdt seg til den den i et par mnd. i allefall :) Det at han tydeligvis har lagt seg godt tilrette, og at jeg lå i seteleie, gjør at hverken legen eller jeg har veldig store forhåpninger til at han kommer til å flytte seg... Statestikk og graviditet er ikke min sterkeste side etter både trisomi 18 og MA i løpet av de siste to årene, så jeg har nok lett for å forvente det verste når det kommer til mageboeren :icon_redface: Men det kan jo være at han er mer intelligent enn mammaen sin, og skjønner at han er på villspor :P

Hva bestemte du deg for dersom Tuva ikke snudde seg? Jeg tror at jeg kommer til å kjempe for keisersnitt, men vet at sykehuset gjør det de kan for å overbevise om at setefødsel er det beste :hmm:

:hug: Huff håper lille mageboern snur seg snart, så du slipper bekyrmingen.

Kjenner ei som fødte i seteleie, hun fikk bestemme selv (i samråd med leger) om hun ville ha keisersnitt eller ikke, og endte med å velge vanlig fødsel. Det gikk helt strålende og hun var på beina igjen etter en time. Vi trenger litt historier om når sånt går bra, syns jeg. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...