Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Gratulerer så mye, @Puttiva :wub:

Vi har vært i Trondheim og sagt hallo til lille dings en gang til :ahappy: Frisk og fin, og magefølelsen min var definitivt rett :lol:

Han var ikke sjenert, for å si det slik :teehe:
Den vordende far har nok allerede planlagt hvilke modellfly poden skal få :sleep::teehe:

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra og gratulerer @Puttiva! :)

Så flott med gode nyheter @Ganzie :)

I dag har vi vært på barselbesøk til ei lita frøken. Helrighet så små sånne nyfødte er! Babyen min er jo en kjempe :o Hva skjedde! Nå har riktignok min unge aldri vært under 3 kg, men jeg skjønner hvordan det har seg at det er mulig at barnet kan gå fra nyfødt til 10 måneder nesten uten at man merker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Rak i går kalte tuppa ei sovedukke, har tuppa knapt sovet i dag :P herregud så merkelig det er å ha en våken unge :lol:

Men det skal sies, vi er bra trøtt nå da. Men den som sovner er vist en dritt, så da skal vi i alle fall ikke det!

Tror vi må slutte og sove så lenge på morgenen :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Rak i går kalte tuppa ei sovedukke, har tuppa knapt sovet i dag :P herregud så merkelig det er å ha en våken unge :lol:

Men det skal sies, vi er bra trøtt nå da. Men den som sovner er vist en dritt, så da skal vi i alle fall ikke det!

Tror vi må slutte og sove så lenge på morgenen :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

For en våkendukke du har! (vis det til vesla, så sover hun godt på trass i morgen)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Rak i går kalte tuppa ei sovedukke, har tuppa knapt sovet i dag :P herregud så merkelig det er å ha en våken unge :lol:

Men det skal sies, vi er bra trøtt nå da. Men den som sovner er vist en dritt, så da skal vi i alle fall ikke det!

Tror vi må slutte og sove så lenge på morgenen :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

:lol: unskyld!

Men det funka her da, for lillemor har sovet MASSE i dag. :lol: La henne kl 18, kl 20 våknet hun fordi hun var tett i nesa, så opp og finne nesespray og kveldsmat, halv ni la jeg henne igjen, hun lå og sprelle til ca ni, da sovnet vi begge to. :lol: 22 våknet jeg og listet meg opp igjen, og frøkna sover enda! Minuset er vel at hun er oppe og "hopper" kl 7 i morra da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: unskyld!

 

Men det funka her da, for lillemor har sovet MASSE i dag. :lol: La henne kl 18, kl 20 våknet  hun fordi hun var tett i nesa, så opp og finne nesespray og kveldsmat, halv ni la  jeg henne igjen, hun lå og sprelle til ca ni, da sovnet vi begge to. :lol: 22 våknet jeg og listet meg opp igjen, og frøkna sover enda! Minuset er vel at hun er oppe og "hopper" kl 7 i morra da. :lol:

Har vi tatt med oss riktig barn hjem? :P

Men tuppa har endelig sovnet nå :) tipper hun rett og slett ikke har hatt tid til å sove i dag. Vi har jo besøkt kommende gudmor og hennes datter (de hadde mange spennende leker), og vært på et nok møte med hundeklubber.. Det er mye å følge med på altså! :P

Men siden Ida har lagt seg tidlig, burde vel kanskje moren gjøre det også? God natt, rak :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: unskyld!

Men det funka her da, for lillemor har sovet MASSE i dag. :lol: La henne kl 18, kl 20 våknet hun fordi hun var tett i nesa, så opp og finne nesespray og kveldsmat, halv ni la jeg henne igjen, hun lå og sprelle til ca ni, da sovnet vi begge to. :lol: 22 våknet jeg og listet meg opp igjen, og frøkna sover enda! Minuset er vel at hun er oppe og "hopper" kl 7 i morra da. :lol:

Madammen sier at du burde ligge til sengs kl 00:52, ikke sitte og skrive på sonen kl 00:52. :huh::ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, jeg føler jeg har en minitenåring hjemme. Herregud så slitsomt med Sophia om dagen og alle meningene hennes. :| @Jankaa kan bekrefte at det tar helt av... Blir dette bedre??? Eller blir det bare verre nå med årene frem til hun flytter ut :| ? Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle det eller, hun er direkte uforskammet og utrolig frekk. "Heldigvis" er det bare mot meg.. (Ikke faren, tanten eller fremmede. Bare meg..) Og hun blir skikkelig sint om jeg prøver å forklare henne noe, eller hjelpe henne. (Er vel vanlig for mor-datter :lol: ?) Det er utrolig slitsomt! Eneste som fungerer halveis er time out på trappen, men det fungerer kanskje 4/10 ganger, for hun sitter der og spiller seg selv opp så når jeg jeg skal snakke med henne etter en liten time out så blir ting bare verre... Og det spiller ingen rolle om hun er sliten eller ikke, hun er egentlig sånn hele tiden. Hun er bare blid om jeg føyer meg etter hva hun vil og ønsker da er vi perlevenner, men jeg kan jo virkelig ikke la 3 åringen vår styre alt sammen for å holde henne blid! (Det er det de gjør i barnehagen... Så lenge hun får styre selv hva hun gjør og situasjoner er hun verdens blideste unge. Og de lar henne i stor grad gjøre det for det blir ellers så mye konflikter og lille ungen er ekspert til å spille opp de andre ungene så hele samspillet i gruppen blir ødelagt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: sorry Lill, men jeg kan virkelig se det for meg og for oss som står på siden er det jo bare herlig! (Skjønner at det blir slitsomt for deg)

Casakaos damen har skrevet en del om trass som er artige å lese, men det gir vel ikke de store løsninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Det er det de gjør i barnehagen... Så lenge hun får styre selv hva hun gjør og situasjoner er hun verdens blideste unge. Og de lar henne i stor grad gjøre det for det blir ellers så mye konflikter og lille ungen er ekspert til å spille opp de andre ungene så hele samspillet i gruppen blir ødelagt..)

Er det helt greit da, Lill? Det er jo hele pakka som former jenta, både slik hun har det hjemme og slik hun har det i barnehagen og.... nei, jeg er dårlig til å formidle mine tanker nå kjenner jeg, men dette hørtes virkelig ikke bra ut i min bok. :huh:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det helt greit da, Lill? Det er jo hele pakka som former jenta, både slik hun har det hjemme og slik hun har det i barnehagen og.... nei, jeg er dårlig til å formidle mine tanker nå kjenner jeg, men dette hørtes virkelig ikke bra ut i min bok. :huh:

Nei ikke min eller. Vi har jo hatt sånn 3 møter om det siden hun startet der... På den andre avdelingen var de mye flinkere til å ta slike kamper med henne, mens nå er de mange flere barn, og barn som er mer krevende på en annen måte (utreagerer mot andre barn og ansatte) så de hadde ikke nå ressursene til å ta disse kampene med henne hele tiden og mente dette var mitt ansvar hjemme, for når det ble da bedre hjemme ville det gjenspeile seg i barnehagen. Problemet er jo bare at hver gang hun får lov til å styre på i barnehagen styrker jo det henne i at det er sånn hun vil det skal være og kampene hjemme er enda verre... Hvis de holder henne opptatt med mentalt krevende utfordringer til henne gjør hun det ikke, så det er visstnok deres måte å håndtere det på, prøve å gi henne oppgaver FØR hun begynner med den oppførselen, men det er jo ikke alltid de klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det er så mye krevende barn så må de jo sette inn flere voksne, hvertfall for en periode. Etter hva jeg har lært så er vel lik håndtering på alle arenaer viktig.

Ja, og jeg har jo sagt hva jeg mener om det, men det hjelper jo ikke så mye når jeg ikke er bestyrer :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, jeg føler jeg har en minitenåring hjemme. Herregud så slitsomt med Sophia om dagen og alle meningene hennes. :| @Jankaa kan bekrefte at det tar helt av... Blir dette bedre???

Om hun er som min datter - nei. Snarere tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva jeg ville gjort, Lill, sikkert som banken utfra det som du her har skissert. Ingen tvil - jeg ville fått en annen barnehageplass der de virkelig tar slikt på alvor. Dette virker ikke som trass, men det virker som om snuppa er iferd med å bli "dronningen av manipulering" og det er ikke ok. Klart barnehagen har et ansvar, hun tilbringer jo en del tid der og det er jo tiden der + tiden hjemme som former henne til et velfungerende menneske. Dersom ikke barnehagen "takler henne" (misforstå meg rett) så må de jo bare kaste inn håndklet og erkjenne at de ikke har tilstrekkelig kapasitet og kunnskap da.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva jeg ville gjort, Lill, sikkert som banken utfra det som du her har skissert. Ingen tvil - jeg ville fått en annen barnehageplass der de virkelig tar slikt på alvor. Dette virker ikke som trass, men det virker som om snuppa er iferd med å bli "dronningen av manipulering" og det er ikke ok. Klart barnehagen har et ansvar, hun tilbringer jo en del tid der og det er jo tiden der + tiden hjemme som former henne til et velfungerende menneske. Dersom ikke barnehagen "takler henne" (misforstå meg rett) så må de jo bare kaste inn håndklet og erkjenne at de ikke har tilstrekkelig kapasitet og kunnskap da.

Ja, altså jeg bor ikke midt i oslo der jeg har 5 barnehager innenfor 15 mins avstand. Dette ER den barnehagen vi har her. Jeg har nytt møte neste uke, og har snakket med helsestasjonen som skal bli med møte som er enige med meg så jeg kjemper jo med å prøve å få dem til å forstå hvor mye dette kan "ødelegge" henne ved å la henne holde på sånn her.. I det minste så bruker hun aldri dette for å utestenge andre unger, snarere tvert imot om man skal se det fra positiv side... -_- For tingen er jo at de ser ikke på dette som et problem som jeg ser på det, fordi hun "styrer" så rettferdig der, men hun skal jo ikke styre noen ting når hun er 3 år gammel :P Dette er kjempe vanskelig, men vi tenkte ihvertfall å foreslå å bytte avdeling til høsten når det uansett skal forandres (helst før, men jeg har forståelse for at de kan jo ikke bare bytte plass med en av de andre ungene.) i avdelingene, selv om hun er veldig knyttet til ungene i sin avdelig så er jo unger tilpasningsdyktige og jeg tenker jo at miljøskifte kan være bra for henne når dette først har satt seg.

Om hun er som min datter - nei. Snarere tvert i mot.

Ikke si sånt da :aww: Tror to holder jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...