Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Fatter ikke at det skal være så kronglete med babyer og søvn :lol: Hadde en veldig god periode her, men nå er det bare masse kaving, roping og styring hver kveld. De sovner jo fortsatt i rimelig tid, så jeg skal nok egentlig ikke klage. Hadde det bare ikke vært for at de våkner så tiiidlig *gjesp* :P Også har jeg en unge som ikke synes dagsoving er noe kult. Kjipt for mor som vil ha en kopp kaffe og lese litt i boka si :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Fatter ikke at det skal være så kronglete med babyer og søvn :lol: Hadde en veldig god periode her, men nå er det bare masse kaving, roping og styring hver kveld. De sovner jo fortsatt i rimelig tid, så jeg skal nok egentlig ikke klage. Hadde det bare ikke vært for at de våkner så tiiidlig *gjesp* :P Også har jeg en unge som ikke synes dagsoving er noe kult. Kjipt for mor som vil ha en kopp kaffe og lese litt i boka si :aww:

:lol: Dagsoving er oppskrytt... Nattsoving også. Soving! :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bivoks, eucalyptusolje, kokosolje, cetylalk, cetostearylalk og parafinolje. Dette er innholdet i en krem som heter Agrosan. Kan jeg smøre denne på hendene til ungen? Han får det jo i munnen, mener jeg. Han har eksem på begge hender og kinn, og kremen fra apoteket var ingen suksess egentlig... Men denne her fungerer veldig godt på min egen ekstremt tørre hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 forskjellige alkoholer i den kremen iflg. innholdsfortegnelsen.

Grønnsåpe på leker: Grønnsåpe er sterkt alkalisk, grønnsåpelukt er egentlig en gass. Et grønnsåpevasket golv bør man ikke sette småbarn ned på før en halvtime etter vask. Så grønnsåpe ville ikke jeg ha brukt på leker. Klut med mildt oppvaskmiddel, eller mikrofiberklut. Har forresten aldri tenkt på at leker må vaskes noe særlig unntatt om de er tilgriset eller ungene har vært syke. Tøyleker, kosedyr o.l. fikk en omgang i vaskemaskinen i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jeg jo selv.. Spørsmålet var om jeg kan smøre den på hendene.

Hehe, det var bare en enkel tanke om at hvis de hendene blir puttet i munnen..Har du prøvd A-krem? Universalkrem her i huset, har brukt den på glasskrukke før, nå har det også kommet en på tube som har en litt annen recept.

Ellers kan jeg anbefale noe som heter Balneum Hermal til å ha i badevannet. Vannet blir melkeaktig og veldig godt og renser huden godt. Jeg brukte det til barna når de hanne hormonutslett. virket beroligende på huden.

Om du kan bruke kremen din på hendene tør jeg rett og slett ikke svare på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var bare en enkel tanke om at hvis de hendene blir puttet i munnen..Har du prøvd A-krem? Universalkrem her i huset, har brukt den på glasskrukke før, nå har det også kommet en på tube som har en litt annen recept.

Ellers kan jeg anbefale noe som heter Balneum Hermal til å ha i badevannet. Vannet blir melkeaktig og veldig godt og renser huden godt. Jeg brukte det til barna når de hanne hormonutslett. virket beroligende på huden.

Om du kan bruke kremen din på hendene tør jeg rett og slett ikke svare på..

Ja, men det er jo alkohol i dentinoxen også da... Hm. Prøvde den på kinna hans og de ble myke! Ikke røde og såre som de var... Hendene ser ikke bra ut. Har prøvd A-krem. Ikke den andre du nevner, men noe annet som legen foreslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg ble fortalt av en lege at A-krem inneholdt hvete (?) og at det ikke var særlig heldig på atopisk hud. Så hun anbefalte heller sebamed spesialkrem.. Hvis jeg ikke husker helt feil..

Sent from my iPhone using Tapatalk

A-krem var en skikkelig dårlig idé her i hvettfall.

Den måtte skrubbes av fort som fy og førte til en omgang til med kortison. A fikk store blemmer.

Decubal og Adherma fungerer her. Om de er spiselige vet jeg ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er visst ikke i form. Veldig rød og varm i ansiktet tidligere og kjentes febervarm ut, men sovnet på meg og var mer normal da hun våknet. Men spiser veldig lite og sover mye...

Huff da, god bedring :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere arrangerte dåp: hvor langt ut i slekta inviterte dere?

For jeg merker jeg blir litt usikker på hva man pleier fordi hele slekta mi har nesten tatt det som en selvfølge at de blir invitert..

Vi inviterte (barnets) tanter, onkler(med følge), besteforeldre, oldeforeldre og søskenbarn. I tillegg ble alle mine tanter og onkler invitert (jeg har ikke mange) og noen av mannens tanter og onkler (han har god kontakt med noen få). Men vi har en liten familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liten slekt, så det er liksom ikke stress. Men gubben har liksom 4 brødre, 6 tanter med gubbe og sine barn og i tillegg må vi ta med hans to stebrødre med familie fordi de er hjemme da.. Og da begynner det plutselig å bli veldig mange.. For jeg synes at skal vi be noen, bør vi be alle..

Æsj.. Vanskelig dette.. Jeg hadde egentlig sett for meg en bitte liten dåp..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh. Fine vennene mine! Bård dro meg med på langtur med hundene i dag. Da vi kom hjem var huset fyllt opp med ballonger, kaker, cupcakes, gaver +++. Snakk om å bli overrasket a!

Glemte selvfølgelig å ta bilder av alt i sjokktilstanden jeg var i, duverden som de klarte å overraske meg. Fine fine menneskene <3

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, god bedring :hug:

Takk :) blir en natt med baby på armen, kun mamma og nærkontakt som funker, så da blir det sånn.

Mistenker den dumme tanna som synder, den har ligget og truet med å komme i en mnd snart, men nå ser vi den ikke i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) blir en natt med baby på armen, kun mamma og nærkontakt som funker, så da blir det sånn.

Mistenker den dumme tanna som synder, den har ligget og truet med å komme i en mnd snart, men nå ser vi den ikke i det heletatt.

Æsj, tenner er ikke kult :/ Håper den dumme greia kommer fort opp nå.

C har fått to tenner, og M har fått én. Hadde en kveld her med intens og hysterisk hylskriking der ingenting fungerte. Måtte bære på han og trøste helt til han sovna. Huff. Ille at det skal være sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh. Fine vennene mine! Bård dro meg med på langtur med hundene i dag. Da vi kom hjem var huset fyllt opp med ballonger, kaker, cupcakes, gaver +++. Snakk om å bli overrasket a!

Glemte selvfølgelig å ta bilder av alt i sjokktilstanden jeg var i, duverden som de klarte å overraske meg. Fine fine menneskene <3

Så koselig :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...