Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Når vi snakket om amming om natten osv.. I går kveld la jeg tøtta i ene siden av senga me egen dyne. Når jeg våknet av at ene hunden måtte ut, lå tøtta under dyna mi, inntil puppen.. Noen har vist blitt veldig flink til å legge tøtta til puppen uten å våkne for mye :P

Nesten så jeg lurer på at jeg burde bli bekymret her :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Siden det ikke ble barnehage i dag, siden det er en ny sesong neste år og siden det er ryddesjau på xxl ble det ny vinterdress, parkdress +++

Vinterdressen til Didriksons var satt ned til 399,- og den passer perfekt nå i tillegg til at den jo har det geniale voksekonseptet til Didriksons som gjør at man kan få den en strls større ved å ta vekk noen sømmer.

vanntett er den også. Det ble også Didriksons parkdress selvfølgelig, vanntett og med voksesystem den også.

Jeg elsker at de faktisk tar hensyn til at barn vokser..

Superundertøyet, fleecen og gore tex vottene kom på mer enn de to dressene til sammen...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For nøyaktig ett år siden lå jeg og holdt meg fast i ei seng ute av stand til å kommunisere med omverdenen. Cytotecrier, en epidural som ikke fungerte og riestimulerende drypp. En Tuva som kom litt på tverke og jeg lå altfor lenge med pressrier. Jeg kan helt ærlig si jeg hater jordmoren vi hadde først, hun gjorde virkelig ikke jobben sin og trodde jeg overdrev når jeg sa at dette var FOR vondt. Heldigvis tok ei anna over, og 00.04 kom vakreste lille illsinte Tuva. Nøkterne, realistiske meg ble brått og fullstendig oppslukt av et fantastisk lite vesen som var det vakreste jeg noen sinne hadde sett. :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har hatt spebarn: åssen fikk dere til å gjøre husarbeid?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bæresjal :aww:

Gratulerer med dagen i morgen Tuva :D

00:04 ja. A ble født 00:05 og jeg messet på føddelsdatoen hans ( eller det jeg trodde ble fødselsdatoen hans ) under hele siste døgnet av fødselen. Derfor presterer jeg fortsatt å si 25/9 i stedet for 26/9 noen ganger :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har hatt spebarn: åssen fikk dere til å gjøre husarbeid?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Husarbeid? Jeg vasket klær og vannet blomster. Jo og da jeg fikk nummer to lagde jeg mat og vasket opp og levde som normalt, ganske fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For nøyaktig ett år siden lå jeg og holdt meg fast i ei seng ute av stand til å kommunisere med omverdenen. Cytotecrier, en epidural som ikke fungerte og riestimulerende drypp. En Tuva som kom litt på tverke og jeg lå altfor lenge med pressrier. Jeg kan helt ærlig si jeg hater jordmoren vi hadde først, hun gjorde virkelig ikke jobben sin og trodde jeg overdrev når jeg sa at dette var FOR vondt. Heldigvis tok ei anna over, og 00.04 kom vakreste lille illsinte Tuva. Nøkterne, realistiske meg ble brått og fullstendig oppslukt av et fantastisk lite vesen som var det vakreste jeg noen sinne hadde sett. :)

:heart:

Hadde jeg vært våken 00.04 skulle jeg sagt gratulerer akkurat da, men tror jeg må vente til imorgen :ahappy:

Dere som har hatt spebarn: åssen fikk dere til å gjøre husarbeid?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Politisk korrekt svar: Bæresjal

Ikke like korrekt: Ehh husarbeid?

Sekk og fremkomstmiddel til barnehagestart :ahappy:

998153_10152230127261399_1588448915_n.jp

Kake. 1 årskrav: Den ble ikke flat. Kanskje jeg ender opp som fancy kakebaker tilslutt jeg og, men det tar noen bursdager til før vi er der.

1924928_10152230127276399_148692032_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har hatt spebarn: åssen fikk dere til å gjøre husarbeid?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Eeeeeeeeh husarbeid? :lol: Man tar det absolutt verste når ungen sover om man tilfeldigvis har et fnugg av energi igjen. :lol:

@ElZorro :hug: Tenk et helt år siden!

Johanne :wub: Hun er så nydelig! Heldig hun som har såå mange til å feire henne :D

Vært på 6mndskontroll vi :D Lillemor begynner å bli stor jente, rett under 7 kg, og nærmer seg veeeldig "midt på treet"streken på alle mål, lengden har hun ligget der hele tiden, men nå kommer vekta etter. :ahappy: Legen ble helt forfjamset da han skulle ta tak i hennene hennes for å sjekke grep og ungen prøver å sette seg opp :lol: Hun er vant med at vi tar hendene hennes og hun får dra seg opp selv - kjekkeste hun gjør :lol: Så han skjønte at jeg ikke overdrev da jeg sa hun var sterk nok i rygg og nakke, selv om hun ligger lite på magen. :ahappy:

Glemte helt å skrive at vi dro rett på rørosmartnan etterpå. Ikke uoverkommelig mye folk heldigvis, mamman fikk hilst på noen hester og vi så på masse fint håndtverk. Ble ikke kjøpt så mye, men jeg forelska meg totalt i en dukke. Rødhette og ulven-dukke. Rødhette i ene enden, og andre enden er både ulven og bestemor. :D Hun bare måtte ha en sånn! Gleder meg til vi kan fortelle rødhette og ulveneventyr og leke med den :D Sånt er slitsomt da, sa lillemor, vi satte oss på kaffestugu og hun sutra litt, men fikk i henne litt mat og fikk henne blid igjen, og ut for å legge henne i vogna, og som alltid når hun er trøtt så protesterer hun litt på å bli lagt ned, men hun var visst litt FOR trøtt, for idet hodet traff posen, før jeg rakk å pakke henne inn, så var hun borte :lol: Ny rekord det.

1604512_10153901005715171_978602276_n.jp

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha hatt veldig greie unger, for jeg tok husarbeidet når de sov. Kan ikke huske at det var noe større problem i det hele tatt..

Her og. L sov best når jeg støvsugde, så det var ivertfall greit, også var hun så liten at hun var lett å bære rundt i sjal hvis jeg måtte. Men jeg husker jo at det var noen uker med innarbeiding av rutiner hvor jeg ikke fikk gjort så mye,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha hatt veldig greie unger, for jeg tok husarbeidet når de sov. Kan ikke huske at det var noe større problem i det hele tatt..

Joda... Det mangler ikke på TID når de først har sovna for kvelden. Men innen de har fått lagt seg er jeg så sliten at det ikke er mulig å få gjort noe som helst annet enn å sitte i sofaen og stirre. Orker ikke skru på tvn engang :P Bare... *stillhet*

Men i kveld MÅ jeg støvsuge :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner alle sammen :ahappy:

Jeg må ha hatt veldig greie unger, for jeg tok husarbeidet når de sov. Kan ikke huske at det var noe større problem i det hele tatt..

Samme her :P Har aldri hatt så rent hus som når jeg hadde spedbarn, var når de ble eldre det ble verre :lol:

Mens Sophia feiret bursdagen i barnehagen var jeg og Jaran å kjøpte gave til henne og stoppet innom Anette&Pi etterpå :heart:

1004702_10153803799575464_313053888_n.jp

1688389_10153803799925464_659641335_n.jp

Ble ikke noe særlig feiring, men vi har spist sushi og kake ikveld og masse gaver. Driver og bygger det lekekjøkkenet hennes, så håper det er klart til imorgen :P Om to og halv uke blir det barnebursdag :ahappy: Hun har fått masse fint og er skikkelig fornøyd :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha hatt veldig greie unger, for jeg tok husarbeidet når de sov. Kan ikke huske at det var noe større problem i det hele tatt..

A sov ikke uten fysisk kontakt han, så der hadde jeg ikke sjangs. Jeg husker jeg prøvde alt for å kunne snike meg unna eller legge han fra meg. Dukker med mine klær på, ammeputa med t-skjorte på etc etc :lol:

I det jeg var mer enn 20 cm unna kom vrælet.. Men jeg kunne helt fint gjøre hva jeg ville og bråke så mye jeg ville bare han hadde litt hud.

Sånn var han fra det øyeblikket jeg endelig fikk ha han hos meg faktisk. Det tok vel rundt 12 timer før han fikk ligge hos meg mer enn noen minutter, og etter det ble han hysterisk hver gang noen prøvde å flytte han vekk.

Barnepleierne på sykehuset sa til meg at det var best for han å få samsove der, jeg mistenker at det de egentlig mente var at det var best for hele avdelingen :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle de vakre februarbarna! Enn at et år har gått siden dere var så mektig leie og hadde graviditet tytende ut gjennom øra. Helt utrolig hvor lite den frustrasjonen henger igjen, sant? Jammen ikke rart når man ser på de små vesenene som ble resultatet, og hvor store og flotte de har vokst seg på dette året. :heart: Det er helt utrolig hvor mye et lite barn kan endre på et år.

Grattis til Sophia også! Tre hele år! Wow, jeg husker de bildene du postet av den lille babyen sammen med colliene, og nå har hun blitt så stor. Vilt. :)

@ , var det Theron dresser de hadde på tilbud?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope sutton dressen. http://www.xxl.no/Root/Kl%C3%A6r/Kl%C3%A6r-barn-og-junior/Parkdresser/Didriksons-Sutton-Coverall%2C-parkdress-barn/p/1090785_1_Style

Tror ikke de har Theron dressen på xxl faktisk.

Edit: vi hadde Kilimanjaro to sesonger på rad og den var så latterlig bra at den så ny ut når jeg ga den bort til tross for at A krabbet med den på grus/snø i noen måneder.

Sutton virker helt lik, utenom den ekstra polstringen på kne/rumpe. Men den trenger han strengt tatt ikke lengre. Ikke sååå sterk i hvertfall, den var plent umulig å slite ut den dressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha hatt veldig greie unger, for jeg tok husarbeidet når de sov. Kan ikke huske at det var noe større problem i det hele tatt.. 

Jeg prøver, men hun sover ikke så veldig lenge om gangen når hun sover alene.. Så rekker ikke så veldig mye..

Men jeg kunne jo lagt rottisen i dekk og ungen ved siden av :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver, men hun sover ikke så veldig lenge om gangen når hun sover alene.. Så rekker ikke så veldig mye..

Men jeg kunne jo lagt rottisen i dekk og ungen ved siden av :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hadde vogna inne og gynget mens jeg tok det viktigste. Gynge med ene hånda og røre i grytene med andre. Spisebordet ble det nye klesskapet, for det rene tøyet kom aldri lenger enn det. Tendensen er der enda selv om ungene er tenåringer. (Spisebordklesskap med haug på ). :blink::sint_01::|

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir ting stort sett gjort om hun glimter til med mer enn powernap på dagtid, eventuelt så dytter jeg barn og Bonde inn til svigers en tur, eller bare dumper ungen på pappan og sier "din tur" :lol: Vi har ikke nok soving hverken på dag eller natt til at det kan kalles uproblematisk :lol: Binde henne fast på meg syns hun er en stor uting om det ikke er masse spennende å se på. Hjemme defineres ikke som "masse spennende".

Etterhvert som de blir litt større så er det utrolig hva man kan få gjort med en unge på armen, om man må :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir ting stort sett gjort om hun glimter til med mer enn powernap på dagtid, eventuelt så dytter jeg barn og Bonde inn til svigers en tur, eller bare dumper ungen på pappan og sier "din tur" :lol: Vi har ikke nok soving hverken på dag eller natt til at det kan kalles uproblematisk :lol: Binde henne fast på meg syns hun er en stor uting om det ikke er masse spennende å se på. Hjemme defineres ikke som "masse spennende".

 

Etterhvert som de blir litt større så er det utrolig hva man kan få gjort med en unge på armen, om man må :lol:

Hadde jeg hatt noen å dumpe henne på, hadde det vært null stress ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...