Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Uten å ha noen erfaringer med babyer, har jeg laget meg en idé over at body + strømpebukse er det ultimate antrekket for smårollinger. Det virker så praktisk og greit. Men. Jeg finner nesten ingen strømpebukser i små størrelser?! Er det jeg som er blind, eller er det ideen min om det ultimate antrekk som er helt på jordet? :P

Hva har vært "hverdagsantrekkene" til deres i den første tiden?

Har gått i strømpebukse og body, eventuelt tynne bukser med bein på fra dag en her, og gjør det enda. Strømpebukser får du hvertfall ned i 50 :) Samme med tynne bukser med bein. Cubus vi handler på somregel, men regner med de har det på alle klesbutikker som fører så små barneklær.

Dere, er det farlig at min datter har brukt en annen jente sin blodsukkermåler???

Må jeg til legen med henne?

Neppe farlig, men det er en viss smitterisiko hvis de har brukt samme nål, så jeg ville nok tatt en telefon til legen. Og foreldra til den andre jenta, sånn at de kan gjøre det samme eventuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med legevakten. De anbefaler å ringe skole imorgen, snakke med foreldrene til andre jenten, og så vurdere om de skal testes eller hva vi gjør videre, og hva eventuelle retningslinjer for skolen er. Også håper jeg at de kan passe litt bedre på på skole/sfo så det ikke skjer igjen..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer (og menn), noen av dere som har voksiposer? Er de så gode som de blir skrytt opp til? Funker de som softbag om man har bæreplate?

Vurderer en voksi classic multifunction til frøken snupp her. Vi har noen poser, men ingen som er ordentlig gode, ene er for stiv og hard syns jeg, så blir alt for diger for baggen og kan liksom ikke"brettes" på noen ok måte. Andre er glidelåsen litt herpa på, den bruker vi i bilstolen, der passer den perfekt. Men til å ha i vogna har vi bare en saueskinnspose - og den blir fort veldig varm mistenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har voksi city. Den blir utrolig varm. Synes det er praktisk for da slipper jeg å kle på ungen så mye. Vi gikk over fra å ha den oppi bagen til å ha den i sportsdelen da Isabel var ca 6måneder. Det passet bra med at det da var for trangt å ha den i bagen og hun hadde et ekstremt behov for å titte ut på verden.

Tror ikke den fungerer som softbag, for den er veldig myk. Jeg ser på voksi sine nettsider at classic kommer med bæreplate og håndtak sånn at den kan benyttes som softbag :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fillerya Hvorfor lo jeg rått av den småkriminelle babyen din? Tror jeg er et menneske fyllt av skadefryd. Stakkars småtasser, men altså :lol:

@Enits Det er nok lurt å ta en telefon til foreldrene til denne jenta. Finn ut hva som egentlig har skjedd. Det er jo ikke så skrekkelig farlig å måle blodsukkeret, selv ikke med delt nål. De færreste skolebarn har HIV :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gode bursdagsgaveideer til en gutt på 1år og en gutt på 2år? Ikke klær, jeg vil gi noe morsomt og upraktisk!

Vi kjøpte et doktor-sett på lekebutikken til niesen vår som ble 2. Det var kjempestas og hun lekte doktor hele helgen mannen min var der ;)

Spørsmål! Jeg skal strikke et babyteppe som skal fores. Har et fleeceteppe jeg tenkte å bruke, men så ble jeg brått usikker på dette med materialer og babyer? Går fleece greit i et vognteppe, eller er det feks bedre med flanell eller bomull?

Jeg synes fleece blir klamt. I tillegg får vi støt hele tiden når vi holder på med fleece, Tuva synes det er fælt :P Hilsen frøken positiv :lol:

Vi har ikke voksipose, vi har lammeskinnspose. Fantastisk pose, brukes både vinter og sommer :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fillerya Hvorfor lo jeg rått av den småkriminelle babyen din? Tror jeg er et menneske fyllt av skadefryd. Stakkars småtasser, men altså :lol:

@Enits Det er nok lurt å ta en telefon til foreldrene til denne jenta. Finn ut hva som egentlig har skjedd. Det er jo ikke så skrekkelig farlig å måle blodsukkeret, selv ikke med delt nål. De færreste skolebarn har HIV :)

Nei det går nok helst fint. Men ser ikke hvorfor barn sitter å leker med slikt uten tilsyn på Sfo.. Skal snakke med skolen imorgen så får vi se hva de sier. Jeg vet ikke hvem jenten er, ei heller foreldrene så er isåfall skolen som må sette meg i kontakt med de. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg og bestevenninnen min skulle "blande blod" ( Wtf :lol: ) hele tiden for å bli ordentlige bestevenner, og dreiv og stakk oss i fingeren med samme nål og "blandet" (Igjen wtf :lol: )

Jeg trooor det er en greie som stammer fra noen barnetv-greier. Husker det vagt. Og jeg og venninna mi gjorde det samme. Både med spytt (slikket på fingeren, og så gnei vi fingerne mot hverandre), og med blod :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@

Jeg trooor det er en greie som stammer fra noen barnetv-greier. Husker det vagt. Og jeg og venninna mi gjorde det samme. Både med spytt (slikket på fingeren, og så gnei vi fingerne mot hverandre), og med blod :huh:

Æsj. :P

Jeg tror det opprinnelig er en norrøn/folketro/whatever- greie, faktisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi også hadde det fra barnetv @Puttiva , for jeg kunne ikke så mye norrønt myt når jeg var 10-11 @Vims :lol:

Men ja det var skikkelig ekkelt, men på den tiden virket det som den største dedikasjonen vi kunne gi hverandre :lol: :lol:

Da var det nok bare meg som var nerd. :P:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelige bestevenner skal stikke seg i fingeren med en stoppenål og så presse pekefinger mot pekefinger, slik at bloddråpene blandes. Så skal man spytte seg i hånda og ta hverandre i hendene på evig vennskap. Blodsbånd er viktig, det er noe alle vet :aww:

Edit: Vi hadde ikke TV engang :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierer fra AN:

Spennende dag for frøkna, ny avdeling og greier. Hun skal gå med de som er hakket over seg, eneste 2011 barnet på avdelingen så blir med 4 og 5 åringer. Lurer på hvordan hun vil takle det. Men som de sa på gamleavdelingen, hun fikk aldri noe igjen på deres avdeling og hun ble veldig holdt tilbake med å aldri få muligheten til å fordype seg i bokstavlæringen, sitte å perle og slike aktiviteter når de andre rundt henne var små og på et annet nivå som krevde hjelp og oppmerksomhet på en annen måte. På nye avdelingen gjorde de mer av det hun var nå interessert i og hun fikk noen eldre å strekke seg etter noe hun alltid har respondert veldig godt på.

Men mammehjerte er jo litt bekymret da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg hjemme, og Sophia er igjen på avdelingen. Jeg kjenner det var myyye verre for meg enn for henne. Vi kom inn der og det var full kjør, det er jo flere unger der enn i hennes andre avdeling. Hun gikk rett bort til noen og lekte, mens jeg bemerket meg at det var hardt for MEG at ingen av de voksne tok henne imot, eller tok meg imot med info osv. Og jeg merket det var en helt annen "stemning" :P Men det var jo jeg som tok meg nær av det, Sophia virket som å trives veldig godt der og det var helt greit når jeg dro. Æsj, jeg tror bare ikke jeg liker at hun blir stor :aww: Den andre avdelingen var så utrolig koselig :aww:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg at jeg snakker mye her med meg selv :lol: Men, hva kan vi ønske oss til bursdagen til ungene tro? Sophia fyller tre år. Hun har alt av klær, hun har maaasse leker. Av oss skal hun få ikeakjøkken som jeg skal male lyse lilla og himmelblått, itillegg til "kjøkkenutstyr" til det kjøkkenet fra ikea. Jaran skal få en gåstol og skal de sammen få et lite bord med to små stoler til det kjøkkenet.

Men hva i all verden skal vi ønske oss tro?? Hun har allerede fått sykkel som hun kan begynne å bruke til våren, av morfaren til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg at jeg snakker mye her med meg selv :lol: Men, hva kan vi ønske oss til bursdagen til ungene tro? Sophia fyller tre år. Hun har alt av klær, hun har maaasse leker. Av oss skal hun få ikeakjøkken som jeg skal male lyse lilla og himmelblått, itillegg til "kjøkkenutstyr" til det kjøkkenet fra ikea. Jaran skal få en gåstol og skal de sammen få et lite bord med to små stoler til det kjøkkenet.

Men hva i all verden skal vi ønske oss tro?? Hun har allerede fått sykkel som hun kan begynne å bruke til våren, av morfaren til jul.

Opplevelse? En dag i stallen? Fiske? Utstyr til sykkelen som hjelm, ting som lager lyd i hjulene?

(:lol: var jeg i denne tråden :lol: )

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevelse? En dag i stallen? Fiske? Utstyr til sykkelen som hjelm, ting som lager lyd i hjulene?

:| :| :| Ikke si sånt da, barn lager nok lyd selv :lol:

Hjelm var kjempelurt! Morfaren er ikke så interessert i å bruke tid med henne desverre, og de andre slektningene bor langt unna så opplevelser utgår. Lurer nesten på om jeg skal ønske vinterklær og vintersko for neste år :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...