Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Lill: Kan bøker eller noe være et alternativ?

Noen småting + bidrag på en evt sparekonto til de blir store?

Hva med eks en dag sammen med besteforeldrene etc?

Bare kommer med noen forslag, jeg hakke peil :lol:

Takk :) Besteforeldrene bor så langt unna, også sparer de hver mnd et bidrag til hver av ungene :)

Sophia har over 50 bøker :| Hun er veldig glad i å "lese" da, men føler hun ikke trenger flere :lol: Men hmm dag med besteforeldrene.. Jeg kan jo foreslo at kanskje bestemoren kan komme ned en helg som gave til ungene isteden for noe materielt. Hadde vært koselig for deres del, de er her jo aldri.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Kjenner jeg er mektig lite imponert over babyshop. Sendte dem mail 14. januar om at babycallen ikke fungerer som den skal (foreldredelen sier ikke fra når den er tom for batteri, den bare skrur seg av), fikk ikke noe respons, sendte mail en uke etter og etterlyste svar - da fikk jeg svar og de skulle sende inn skjema til philips avent, men så har jeg ikke hørt noe mer. :gaah: Nå begynner jeg faktisk å bli gretten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi også hadde det fra barnetv @Puttiva , for jeg kunne ikke så mye norrønt myt når jeg var 10-11 @Vims :lol:

Men ja det var skikkelig ekkelt, men på den tiden virket det som den største dedikasjonen vi kunne gi hverandre :lol: :lol:

Dette med å blande blod og bli blodsbrødre er en eldgammel greie, jeg tror det er ganske internasjonalt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen kom hjem med en diger haug med leker i går! Han var lei av de gamle :lol: Maaaasse fint :) Også har jeg bestilt hoppeku, og skulle så veldig ønske de også fantes i større versjon :whistle:

Jeg liker ikke barnesanger! De fester seg noe så veldig grundig i hjernen. Jeg "hører" barnesanger inni hodet mitt både dag og natt. "Deeeeet kan baaaare liiillebroor, og baaare baaare han. For det er det baaare liiillebroor, og iiingen fler som kan!"

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Puslespill, tegnesaker, malesaker, perleting til Sophia. Til Jaran: Klosser, gyngeku, fingermaling, ball, uteleker som en traktor til å sitte på, etc.

traktor var kjempelurt!! Takk :) Malesaker kan jo også være noe hmm. Ja. Sophia fikk 6000 perler til jul av svigerinnen min, ønsker ikke mer sånt nei :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Besteforeldrene bor så langt unna, også sparer de hver mnd et bidrag til hver av ungene :)

Sophia har over 50 bøker :| Hun er veldig glad i å "lese" da, men føler hun ikke trenger flere :lol: Men hmm dag med besteforeldrene.. Jeg kan jo foreslo at kanskje bestemoren kan komme ned en helg som gave til ungene isteden for noe materielt. Hadde vært koselig for deres del, de er her jo aldri.

Har funnet ut jeg skal foreslå at svigers kommer den helgen jeg er i bergen :aww: win-win :aww:

Synes det var en god ide. Da får de tid med barnebarna og gaveproblemet er løst :):) Mye bedre med sånne ting enn en haug med leker som de allerde har nok av. En helg sammen må jo være stas hvor svigers kan skjemme de bort.

Nå er dine unger litt små enda, men husker mamma pleide å ta med barna til min kusine på MC Donalds (de hadde ikke det der de bor) og kino, det var helt klart et kjempe høydepunkt for barna. Så tid sammen skal man ikke undervurdere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal NAV ha en begrunnelse på at far skal ha en del av felleskvota på permisjonen? :o

I og med at NAV trenger bekreftelse på at folk mangler bein, armer og til og med at barn har funksjonshemninger som er permanente (f.eks downs syndrom) så bør det jo strengt tatt ikke komme som noen overraskelse at NAV trenger alt inn med teskje? :P

Om det er noen trøst er overformynderiet i Sverige minst like ille. Etter søknader på personnummer, som forøvrig først ble nektet hvorpå man sendte inn en klage, så fikk man til slutt innvilget personnummer. I går ringte det noen fra tingretten (!) som lurte på om vi ønsket å fortsette vår klage.... Ingen som snakker sammen, fornuften eksisterer ikke - alt er bare papirflytting. Helt latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at NAV trenger bekreftelse på at folk mangler bein, armer og til og med at barn har funksjonshemninger som er permanente (f.eks downs syndrom) så bør det jo strengt tatt ikke komme som noen overraskelse at NAV trenger alt inn med teskje? :P

Om det er noen trøst er overformynderiet i Sverige minst like ille. Etter søknader på personnummer, som forøvrig først ble nektet hvorpå man sendte inn en klage, så fikk man til slutt innvilget personnummer. I går ringte det noen fra tingretten (!) som lurte på om vi ønsket å fortsette vår klage.... Ingen som snakker sammen, fornuften eksisterer ikke - alt er bare papirflytting. Helt latterlig.

Nei, overraska burde jeg vel ikke bli. Men jeg kjenner at jeg blir piss sur på at vi har et permisjonssystem som selv i det som kalles fellesdelen ikke likestiller foreldrene. Det trengs nemlig ikke noe begrunnelse for at jeg skal ta av fellesdelen. Dette er det jo ikke NAV som har ansvaret for sånn sett, men jeg blir bare oppgitt over opplegget. Særlig når det argumenteres med at det ikke gjør noe om deler av fedrekvoten overføres til felles for man kan jo bare dele som man vil. Men det kan man i realiteten ikke i alle tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg hjemme, og Sophia er igjen på avdelingen. Jeg kjenner det var myyye verre for meg enn for henne. Vi kom inn der og det var full kjør, det er jo flere unger der enn i hennes andre avdeling. Hun gikk rett bort til noen og lekte, mens jeg bemerket meg at det var hardt for MEG at ingen av de voksne tok henne imot, eller tok meg imot med info osv. Og jeg merket det var en helt annen "stemning" :P Men det var jo jeg som tok meg nær av det, Sophia virket som å trives veldig godt der og det var helt greit når jeg dro. Æsj, jeg tror bare ikke jeg liker at hun blir stor :aww: Den andre avdelingen var så utrolig koselig :aww:

Jeg kjenner den følelsen ja. Problemet var at selv om A var på samme nivået som de eldre intellektuelt var han ikke det sosialt. Men Soph virker mye mer frempå, A hadde aldri gått rett i lek på ny avdeling, det er svært sjelden han gjør det nå også.

Helsestasjonen ringte :|

Jeg kunne ikke huske å ha fått noen innkallelse og fikk ørlitegrann panikk.

Men så var det bare at ny helsestasjon trengte info fra gammel helsestasjon.

Jeg synes det er veldig greit å bytte faktisk. A ble jo omtrent genierklært på 2 års kontrollen og jeg tror ikke han svarer til forventningene på 4 års kontrollen :lol: :lol:

Tall, bokstaver etc er uinteressant, nå pugges sangtekster, band og låter.

Hans versjon av Kiss I was made for loving you er priceless :lol: :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johanne har 39,5 i feber :( :( og dårlig allmenntilstand.

Åh :hug: god bedring! Snakket med legevakt?

Åh hjelpes meg så slitne vi er etter helga. Ida har nå sovet to timer i strekk sammen med meg, hun sover enda. Hun sover da aldri så lenge på dagtid :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja heldigvis fått i henne drikke og litt mat og da sank feberen. Den var så høy rett etter hun hadde våknet. Håper den ikke stiger igjen i natt da. Men litt bedre nå. Snakket med helsestasjonen for generelle råd siden fastlegen var stengt for dagen. Ikke gøy når lille skatt er syk selv så vanlig det er at barn blir det... Hønemor med hest og hunder, ikke rart jeg er det nå og. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja heldigvis fått i henne drikke og litt mat og da sank feberen. Den var så høy rett etter hun hadde våknet. Håper den ikke stiger igjen i natt da. Men litt bedre nå. Snakket med helsestasjonen for generelle råd siden fastlegen var stengt for dagen. Ikke gøy når lille skatt er syk selv så vanlig det er at barn blir det... Hønemor med hest og hunder, ikke rart jeg er det nå og. :lol:

Det kan være så normalt det bare vil at barn blir syke. De får ikke lov. :aww::lol: Hønemor sa du? :lol: Men godt å lese at den sank, krysser fingre for at den holder seg lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut jeg skal foreslå at svigers kommer den helgen jeg er i bergen :aww: win-win :aww:

Når skal du til Bergen??? Med hunden? Utstilling? Tell meee! :P Hehe

Ellers kan jeg oppdatere i blodsukkermålersaken: Min datter er ikke veldig flink til å gjenfortelle ting, så er en del info som rett og slett ikke kom med igår når hun fortalte hva som hadde skjedd på sfo. Det hele er ordnet opp i nå og alt er bare fint :) Er en jente med diabetes som har fått fortelle om hvordan det er å ha det, også har de barna som ville fått prøve blodsukkermåler, i regi av sfo med de ansatte. Så alt er som det skal :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal du til Bergen??? Med hunden? Utstilling? Tell meee! :P Hehe

Ellers kan jeg oppdatere i blodsukkermålersaken: Min datter er ikke veldig flink til å gjenfortelle ting, så er en del info som rett og slett ikke kom med igår når hun fortalte hva som hadde skjedd på sfo. Det hele er ordnet opp i nå og alt er bare fint :) Er en jente med diabetes som har fått fortelle om hvordan det er å ha det, også har de barna som ville fått prøve blodsukkermåler, i regi av sfo med de ansatte. Så alt er som det skal :)

:lol: barn er barn

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...