Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Dagens samtale når Marlene lå i fanget på ene svogeren min og sov:

Svoger: har hun åpna Øyan sine enda?

Meg: neida, det går et par mnd før det skjer

Svoger: åja.. Er nesten som kattunger detta da..

Alle ler, unntatt svogeren min..

Meg: du skjønt at jeg tulla....?

Svoger: nei?! Gjor du?

Meg: ja..

Så går det ei stund før det kommer..

Svoger: men når åpner hun Øyan sine da?

Meg: når hun våkner......

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Første aketur idag, herlighet så gøy! Hun storkoste seg og lo høyt! Jeg så ikke for oss at vi kunne gjøre sånne ting allerede, men det går jo helt fint, utrolig gøy! Hun er et barn nå, ikke bare en baby lenger. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snart tre år siden Sophia kom til verden :o Sick hvor fort tiden går. Merker hun ikke er så liten lenger, med masse egne meninger om hvordan hun vil ha ting, hvordan verdenen er, og 10000000 spørsmål hele tiden :lol:

Også kan hun nå telle til 20 på engelsk, hun kan de fleste fargene på engelsk (og norsk da.) og kan si forskjellig ord og bruke dem i setninger selv om setningene er på norsk :lol: "Skal vi spise ved table mamma?" :lol:

Jeg tenkte på dette i natt. Er det ikke fantastisk! Dagene går, gode og dårlige, og plutselig innser man at man har med en helt egen liten person å gjøre. en som er full av integritet og krever å bli tatt på alvor som seg selv.

Man er jo bare med på ferden har jeg innsett, og prøver å oppdra og forme litt etter beste evne, i mens de små menneskene finner seg selv og har en absurd bratt læringskurve.

A kan ikke telle til 20 på norsk engang han da ( telleregla ja, men det hadde krøllet seg etter 10 hvis jeg hadde lagt frem 20 gjenstander og spurt hvor mange det var :lol: ) , men fra å hverken kunne gå , krabbe, snakke etc til alt han kan og vet nå er jo faktisk helt sinnssykt! Vi voksne hadde aldri klart å ta til oss så mye lærdom på så kort tid.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha den store drakten :heart:

Hahaha ja , den er "litt" stor :P men den så søt allikevel, så vi har allerede begynt å brukt den :P vi foreldrene har hatt veldig mye artig med den.. Særlig hvis det kjem gryntelyder av henne med den på.. Da våkner bjørnen/bjørnen blir sint osv..

Det er noen voksne folk som har blitt foreldre shø :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første aketur idag, herlighet så gøy! Hun storkoste seg og lo høyt! Jeg så ikke for oss at vi kunne gjøre sånne ting allerede, men det går jo helt fint, utrolig gøy! Hun er et barn nå, ikke bare en baby lenger. :ahappy:

Tuva akte for første gang i julen. Hun koste seg enormt, lo høyt, pratet høyt, elsket det. Hadde samme følelse som deg da, om at hun er et barn nå og ikke en baby :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, hva er passende å kjøpe i dåpsgave til noen du er fadder til?

Jeg er i år blitt fadder til ikke bare 1 men 2 stykker, en jente og en gutt.

Gutten skal døpes i midten av denne mnd mens jenta er helt fersk så det er noen mnd til enda.

Planen er å opprette en konto til de hver med 100 kr i mnd frem til de konfirmeres, som er øremerket bolig.

Dette vil da bli hovedgaven og bare mindre gaver til jul og bursdag. Begge er i nær familie.

Men jeg vil jo også kjøpe en litt mer spesiell ting til dåpen, så hva er en passende dåpsgave til hhv jente og gutt til rundt 500kr per? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nååå er vi klare til dåpen. :ahappy: Skrev ganske mye i AN. Men jeg er veldig overrasket over at jeg faktisk kosa meg med å pynte og ordne lokalet og få ting sånn jeg ville ha det.

Desverre bommet vi litt på duker, skulle kjøpt papirduker i bedre kvalitet, og vi kjøpte litt lite faktisk. Men det får bare være.

Bordkort ble det også, bordplasseringen er overraskende nøye gjennomtenkt - enda vi bare er 12 + Ida :lol:

Dere får en sniktitt:

Bordkorta - navnet står over datoen og de brettes over bildet:

12242111056_21bde6cf44.jpg

Meeeget dypt konsentrert Bonde som ser på video om hvordan brette papirservietter - han er helt fantastisk :wub:

12261088126_aa8bc4d234_c.jpg

Bordpynten - sikker alt for "lite og enkel" for mange, men jeg ble strålende fornøyd :ahappy:

12260666133_97f69637f1_c.jpg

I tillegg har vi ordnet et gavebord med et lys og en blomsterbukett på, og så har vi satt frem tre bord med stoler, løper, lys og hver sin blomsterbukett, som folk kan sitte ved før og etter middag liksom, om man ønsker å sitte anderledes. Og selvsagt kakebord, med bittelitt lyspynt. Koldtbordet ble det lite pynt på, så ikke helt poenget.

Barnslig som jeg er så har Ida fått egen plass, barnestol (som hun sikkert ikke kommer til å sitte mer enn 5 min i :lol: ) liten tallerken og glass - serviettene er nemlig i glassa, så hun måtte jo få serviett hun og! :aww:

Jeg hisset meg neeeesten opp i uante høyder da Bonden kom inn med blomster fra svigers, jeg var HELT sikker på at svigermor ikke trodde jeg hadde funnet fine nok blomster til å pynte med, så hun bare måååtte kjøpe noen ekstra. Men landet da jeg pakket opp og det var kort med tekst om til lykke med dåpsdagen. :icon_redface::lol: Da var det jo helt greit selvsagt.

Opphissingen var litt fordi hun har SÅÅÅÅ behov for å bestemme hvordan bord skal stå, hvilke duker vi skulle bruke, farger på blomster - alt :lol: Vi var inne der en tur før vi dro for å pynte og da kom det "ja, det er duker der - de er fine, bruk dem (de var stygge med flekker, slitte og hullete - så da tar vi heller tynne papriduker som i det minste er rene før vi starter)! Og sett bordene slik og sånn!" Hun har ikke fått bestemme annet enn noe av maten, den betaler hun deler av, så da får hun bestemme, og kakene hun har bestilt får hun jo selvsagt bestemme, men jeg har vært rimelig klar på at dersom vi ikke trengte den økonomiske støtten så kunne hun gitt f i både å bestemme mat og kaker - faktisk. Så kjip er jeg. :aww:

Men nå burde alt ligge til rette for en finfin dag. :ahappy:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det går rett vei med spisingen til Jaran. Han får en flaske med "næring" om dagen nå itillegg til velling/mme, og et grøtmåltid og et helt middagsglass :) Det hjalp noe veldig å begynne med næringsdrikk til han for at han skal få opp energien og vekten og glemme matingen litt. Han må sitte på fanget mitt når han spiser, og han tar ingen ting selv til munn frivillig enda men vi har kommet godt på vei fra at han brakk seg bare han så noen spiste, til å spise to måltider om dagen :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Lill!

Gratulerer så mye med dåpsdagen @raksha :flowers:
Håper dere får en kjempefin dag!

Johanne har tatt et og annet skritt de to siste ukene, (første jeg så var at hun gikk mot Balrog med halsbåndet hans. :) ) Idag tok hun 3 skritt mot meg da hun kom hjem fra bestemoren. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Lill!

Gratulerer så mye med dåpsdagen @raksha :flowers:

Håper dere får en kjempefin dag!

Johanne har tatt et og annet skritt de to siste ukene, (første jeg så var at hun gikk mot Balrog med halsbåndet hans. :) ) Idag tok hun 3 skritt mot meg da hun kom hjem fra bestemoren. :wub:

Ååå, stas :) Jeg var i ekstase fordi Tuva gikk ett skritt her om dagen. Dessverre kunne mannen fortelle at han støttet henne med kneet :lol:

Hvordan ser måltidene ut for dere med babyer som nærmer seg et år? Her får Tuva joghurt med korn til frokost, så får hun en frukt før første hvil et par timer senere. Så spiser hun gjerne en brødsive eller to når hun våkner og middagsglass til middag. Og grøt til kvelds. I tillegg får hun så mye melk hun vil (litt mme, litt kumelk). Er det... normalt? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for spising, nesten-gåing og dåp! Fine små minimenneskene <3

I dag har vi vært i sverige og kjøpt barnevogn. Stor dag, det er veldig deilig å være ferdig med det. Ble emmaljunga city cross. Tror jeg blir veldig fornøyd, ja :D

Kjøpte litt annet stæsj og, og er nå hakket nærmere å være klar :) Hurra for det!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner!

Dagen ble som sagt bra! Ida syntes all oppmerksomheten bare var stas, musikk i kirka var fiiiint, litt kjedelig et par ganger når prosten prata, men da var det bare å vise henne alle de fine menneskene bak henne. Litt sjokkutrykk på henne da hun fikk vann i bakhodet, det var ikke akkurat temperet, men ikke verre enn at når hun så på meg og så at jeg syntes det var greit så var det greit. Og da prosten løftet henne opp og viste henne frem så virkelig strålte hun, fant bestefar på benkeraden og satte opp DET gliset. :wub:

Kom kommentar fra ene naboen at da vi hadde kommet inn i kirka hadde hun studert hver eneste person på ene siden, virkelig sett på hver enkelt. :lol: Detta var artig, sa Ida. :wub: Så artig at hun sovna omtrnet halveis, og sov som en stein gjennom resten. :lol:

Hun har fått masse masse fint, svigers har virkelig overgått seg selv i gaver. I tillegg til å være med å betale for dåpen, blomsterbuketten vi fikk, fikk hun en tinntallerken med inngravert navn, dato, klokkeslett, vekt, lengde og dåpsdato OG penger! :o Mine svigerforeldre er ikke akkurat rike, ikke litt engang. Så da har jeg tilgitt at svigermor bare "måtte" ha noen ekstra retter på koldtbordet og vi kunne foret dobbelt så mange, minst. :aww::lol:

Flodhesten Klara var vel "publikumsfavoritten" :lol: Skulle hilse @Mari og si at slike er det marked for. :lol: Selv vet jeg ikke helt hva jeg er mest glad for å få, eventyrboka gleder jeg meg som en unge til å begynne å smuglese i, tallerkensettet med saluki på, navnet til ida og fødselsdato var helt utrolig nydelig, og sommerkjolen med de herlige broderiene, smykket hun fikk av svigersøster (hjerte) var nydelig, brosjen hun fikk av mamma var flott og pengene som kommer derfra kommer godt med, den sperra sparekontoen med penger på hun fikk av den andre tanta... knertenbestikksettet fra onkelen... Jeg vet ikke - hun fikk utrolig fine ting, og alle tingene virket veldig gjennomtenkte, ikke bare sånn man har rasket med seg i farta. :ahappy:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...