Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Bonden gikk på badet for å skifte på knotten. Så etter en liten stund kommer det

"Du må komme og kose Ziva!"

Kom inn og ser omtrent dette:

12206669845_606ca42179_z.jpg

Den katten kommer til å bli både tissa og bæsja på - anyday. :aww:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1391019758.361505.jpg

Sånn ligger vi for tiden mens vi ser på The Vikings :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Aldeles nydelig :wub:

Hønemoralarm:

Ungen kjennes varm ut, temp på 37,9. Forsåvidt ingenting å bli hønemor for, men! Jeg har nettop skiftet tørr blei nr to i dag. Ikke to på "rappen" men likevel. Etter fire timer så bør bleie være skikkelig våt når hun har fått endel melk?

Følger med temp og matlyst i kveld tenker jeg. Jeg er syk, hatt et par dager med feber og halsvondt og sånt igjen, så er vel ikke utenkelig at hun er på vei til å bli dårlig. Men liker veldig dårlig tørre bleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle navn blir vel populære før eller siden, bare man venter lenge nok! :lol:

Ikke alle. Dagfart og Oddmar sitter langt inne hos folk. Men Emilie, Emma, Otilie, Julie og Sofie og mange flere, var veldig gammeldagse da jeg var liten. Nå er det jo de som er populære, så noen navn går i sykluser. Lurer på om Bjørg, Randi og Berit kommer på moten igjen, jeg :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Febern kom snikende ja. Fått i henne greit med væske syns jeg, så neppe noen stor fare for noe som helst. Formen er litt slapp men ellers ok. Så da avventer vi det meste.

Nå syns jeg forkjølelsen snart skal forlate huset, febern kom snikende på meg og. Bonden er heller ikke i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle. Dagfart og Oddmar sitter langt inne hos folk. Men Emilie, Emma, Otilie, Julie og Sofie og mange flere, var veldig gammeldagse da jeg var liten. Nå er det jo de som er populære, så noen navn går i sykluser. Lurer på om Bjørg, Randi og Berit kommer på moten igjen, jeg :D

Det gjør de nok. Man må bare vente på at generasjonen som bærer de navnene i dag skal dø ut. Det regnes som normalt at navn har 110år sykluser. For ingen vil kalle opp barnet sitt etter ei gammal grandtante. Men når ingen lengre kjenner noen med disse navnene blir de populære igjen. Jeg kommer nok til å protestere den dagen jeg evt får et barnebarn/oldebarn ved navn Jan, Kjell eller Grete! Så da blir jeg vel som gamle kjærringer flest. Legger meg oppi ting jeg ikke har noe med :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rar dag. Levert Tuva til dagmamma tante Anja og søskenbarnet hennes for første gang. Som regel når de passer er det jo fordi jeg må rekke noe. Nå har jeg hele dagen til.. skolearbeid. Veldig rart :P

Det måtte selvsagt dokumenteres:

1620793_10152138528647225_558997655_n.jp

1560373_10152138528712225_819673616_n.jp

1660776_10152138528857225_1729238854_n.j

Vogna stod klar, det samme gjorde egen skittentøyskurv, kurv til Tuvamat og Tuvarting, etc.. Noen gleder seg visst :)

1655836_10152195076601718_1714880398_n.j

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy shit! La ungene i 7-8 tida i går. De sovna ikke med en gang, men det tok ikke altfor lang tid heller. Klokka 9 på morran ble jeg vekket av mannen som lurte på om jeg ville ha frokost. Hører da litt pludring fra våkne unger i sprinkelsengene...DE HAR IKKE SPIST I NATT! Så den nattavvenninga har jo gått over all forventning. Har jo ikke gjort noe som helst :P Sikkert bare én natt med flaks :aww:

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg kjempe lei meg :( Det gjør direkte vondt i hele kroppen og jeg vet ikke helt hvor jeg skal snu meg. Vært på møte med BUP, diagnosen på småen er klar. Og hvem er årsaken til diagnosen og alle problemene? Jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg kjempe lei meg :( Det gjør direkte vondt i hele kroppen og jeg vet ikke helt hvor jeg skal snu meg. Vært på møte med BUP, diagnosen på småen er klar. Og hvem er årsaken til diagnosen og alle problemene? Jeg...

Neimen i alle dager :console::hug: Hvordan kan de være sikre på det? (Unnskyld at jeg spør, ikke out ting du ikke vil altså! :hug: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Enits :hug: Det er en grusom beskjed å få, men du må ikke la det knekke deg! Ingen kan gjøre noe annet enn det en til enhver tid føler er det riktige for seg og sitt barn, og så får det de konsekvensene det får av og til. Men det inntrykket jeg har fått av deg er at du gjør alt du kan for din datter og du er en god mor.Du må bare kjempe videre, gi din datter trygghet og støtte og hjelpe din datter alt du kan og så går det bra til slutt! :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått hentet meg litt inn igjen. Hele greien var nokså uventet og tok meg på sengen så til de grader.

Jeg velger å tro at dette uansett er den beste reaksjonen å kunne jobbe med og få kontroll på, kontra den hun ville hatt om jeg ikke hadde tatt de valgene jeg hadde. Så får tiden vise om det er riktig :) Det ville vært stor omsorgssvikt og mer til om jeg ikke tok de valgene som gjør at vi står der vi gjør idag. Men nå vet jeg hva "problemet" vårt er, og vet mer om hvordan jeg kan møte henne på de. Så får vi jobbe jevnt og trutt sammen fremover :)

Takk for klemmer og gode ord, det hjalp veldig :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kan jeg forvente at vekta stabilisere seg etter fødselen? Litt spent på "sluttresultatet" kan man si :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tror ikke det finnes noe fasitsvar, selve babyvekta er jo borte fort, men noen som ammer går jo ned så lenge de ammer, mens andre ikke går ned et gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det finnes noe fasitsvar, selve babyvekta er jo borte fort, men noen som ammer går jo ned så lenge de ammer, mens andre ikke går ned et gram.

Kjedelig :P

Menmen.. Får bare fortsette å veie meg og følge med :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...