Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny student i 2013 / 2014


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

A på hjemmeeksamen i meteorologi! Wohoo! Synd den avsluttende inneholder geofysikk, så jeg blir vel glad om jeg får karret til meg en C totalt. Men gøy likevel!

Vi hadde lesekurs her om dagen, og der fikk vi mange supre tips. Les/skriv i 15 minutter, og ta pause i 10. (Bruk stoppeklokke, og skriv opp effektiv/pause for å få oversikt over hvor effektiv du

Mitt liv for tiden: Meg: "Jeg burde virkelig sette meg ned og lese nå" : Hvorfor lese? : "Fordi du har eksamen om en uke og du har ikke begynt å lese enda!!" : Du har goood tid ... Du skul

Posted Images

søren! sko sett dette før, elsker psykologiens historie så kunne ha hjulpet deg, beklager :icon_redface:

Tror det gikk bra :ahappy: Eller, det er enten eller. Fikk spørsmål om hvorvidt Freud kan regnes som grunnleggeren av det ubevisste og om psykofysikk og noe annet jeg ikke husker for øyeblikket :P Men takk som svarte, får ta kontakt om jeg stryker (igjen) :innocent:

Exfac i morgen.

Fant nettopp ut at vitenskapsfilosofi suger hestepenis og at jeg ikke kan noe av det. Lukter A eller B lang vei!

Dette var en spøk. For premissene for konklusjonen min er usanne, og dermed vil også konklusjonen være usann. Med induktiv metode kan det naturligvis være slik at jeg likevel får en A eller B fordi jeg aldri har kunnet noe, men likevel fått enten A eller B. Likevel kan man ikke si at enkelttilfeller er gyldige som konklusjoner, da det alltid er unntak som bekrefter regelen.

Så kan man jo si at siden jeg vet hva induktiv metode er, samt presentere et symptomatisk argumentasjonsskjema med et eksempel (uansett hvor lite gyldig det faktisk er), så kan det jo ikke gå så veldig dårlig.

Humoren min trenger forøvrig en overhaling, for jeg syns ikke dette var særlig gøy selv engang. Jeg vil bare syns det er gøy, men da er vi inne i adhoc-hypoteser. For bevisene taler midt i mot min ønskede konklusjon.

@ Hvordan gikk det? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Hvordan gikk det? :P

Jeg gjorde som jeg alltid pleier. Finne det jeg tror er viktigst i pensumet og lære det godt. Noe som er ca.40% av hele pensumet til sammen. Deretter leser jeg over 20% jeg tror er relevant i forbindelse med det viktigste. Så titter jeg raskt over oppsummeringene som gjør at jeg har kjennskap til ytterligere 20%. Da sitter jeg igjen med 20% som jeg har null, niks peiling på. Normalt sett gjør det at jeg i det minste ror i land en C, men gjerne bedre. Dessverre for min del så dreide 6 av 10 kortsvarsoppgaver seg om det jeg ikke hadde peiling på, og halvparten av langsvarsoppgavene handlet om to caser. Forøvrig de eneste to casene jeg ikke hadde satt meg inn i.

Sååååe. Jeg trodde jeg hadde en del karmapoeng i karmabanken, men tydeligvis ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til for dere som skal ha eksamen i morgen :clover:

I dag var jeg så glad og fornøyd :ahappy: Fikk tilbud om studentbolig på Ås på melding på mobilen, endelig en bekymring mindre ihverdagen :D Lesingen til eksamen gikk strålende, jeg nailet en halv matte eksamen og en halv fysikk eksamen, og halve resten av de eksamene som jeg har gjort før nailet jeg også :D Men så kommer jeg hjem og leser mailen om tilbud om bolig, og der først står det at det kun er tillat med 1 hund per hybel.. Så da må jeg uansett på sikt finne meg et annet sted å bo. I tillegg begynte kontrakten 1 juli, og jeg får jo ikke svar på om jeg kommer inn på skolen før 20 juli tidligst. Det vil si at jeg må betale dobbelt leie ihvertfall i 1 måned, kanskje 2. Og 1 av de måneden blir det potensielt som å kaste penger ut vinduet om jeg ikke kommer inn på skolen.. Plutselig enda flere bekymringer.. :ermm:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til for dere som skal ha eksamen i morgen :clover:

I dag var jeg så glad og fornøyd :ahappy: Fikk tilbud om studentbolig på Ås på melding på mobilen, endelig en bekymring mindre ihverdagen :D Lesingen til eksamen gikk strålende, jeg nailet en halv matte eksamen og en halv fysikk eksamen, og halve resten av de eksamene som jeg har gjort før nailet jeg også :D Men så kommer jeg hjem og leser mailen om tilbud om bolig, og der først står det at det kun er tillat med 1 hund per hybel.. Så da må jeg uansett på sikt finne meg et annet sted å bo. I tillegg begynte kontrakten 1 juli, og jeg får jo ikke svar på om jeg kommer inn på skolen før 20 juli tidligst. Det vil si at jeg må betale dobbelt leie ihvertfall i 1 måned, kanskje 2. Og 1 av de måneden blir det potensielt som å kaste penger ut vinduet om jeg ikke kommer inn på skolen.. Plutselig enda flere bekymringer.. :ermm:

Svar ja, ta med begge bikkjene.. Det er det ingen som merker såfremt du skal bo med noen som absolutt ikke liker hunder. Så kan du leite etter annet mens du bor der. Du kan kanskje sjekke opptakstallene fra tidligere år og få en indikasjon på om du kommer inn eller ei?

Forøvrig må det vel gå an at du spør SiÅs om du kan få leie fra 20. juli?? Det er jo ingen som flytter til Ås midt i juli uansett. Det er typisk vi_må_tjene_penger-strategi fra deres side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar ja, ta med begge bikkjene.. Det er det ingen som merker såfremt du skal bo med noen som absolutt ikke liker hunder. Så kan du leite etter annet mens du bor der. Du kan kanskje sjekke opptakstallene fra tidligere år og få en indikasjon på om du kommer inn eller ei?

Forøvrig må det vel gå an at du spør SiÅs om du kan få leie fra 20. juli?? Det er jo ingen som flytter til Ås midt i juli uansett. Det er typisk vi_må_tjene_penger-strategi fra deres side...

Tror du virkelig de ikke merker det? Regner med jeg ikke bor med noen som ikke liker hunder, i og med at jeg skal bo i hundehybel.

Opptakstallet som lå på NMBU sin hjemmeside før ville jeg garantert kommet inn på. Men så oppdaterte de den nå, og nå er det knapt. Spørs om jeg får noen tilleggspoeng og om snittet i år er det samme i år som i fjor.

Ja, jeg syns det var dårlig gjort. De skal leie ut til spesefikk studenter. De vet at mange studenter har dårlig råd. Dårlig gjort om man må betale for en måned om man ikke har bruk for hybelen i det hele tatt noen sinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig de ikke merker det? Regner med jeg ikke bor med noen som ikke liker hunder, i og med at jeg skal bo i hundehybel.

Opptakstallet som lå på NMBU sin hjemmeside før ville jeg garantert kommet inn på. Men så oppdaterte de den nå, og nå er det knapt. Spørs om jeg får noen tilleggspoeng og om snittet i år er det samme i år som i fjor.

Ja, jeg syns det var dårlig gjort. De skal leie ut til spesefikk studenter. De vet at mange studenter har dårlig råd. Dårlig gjort om man må betale for en måned om man ikke har bruk for hybelen i det hele tatt noen sinne.

What? Flytte til Ås? Hva har du søkt? :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjører jeg snart bort til eksamen :frantics: . Wooooo!

Har kjørt litt sammen strategi som @ :P . Virkelig prioritert de delene av hvert emne jeg tror er viktigst.. vi får se om det gir uttelling! Sees på andre siden! Iiiiiiiiik :sorcerer: .

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er oppgaven levert fysisk.. Omg. Dette ble emosjonelt. Jeg er helt på gråten jeg. Ferdig??? På Ås?? Elskede Ås liksom. Jeg vil være evig student!! Seriøst folkens - NYT det! Beste tiden i mitt liv - uten tvil!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er oppgaven levert fysisk.. Omg. Dette ble emosjonelt. Jeg er helt på gråten jeg. Ferdig??? På Ås?? Elskede Ås liksom. Jeg vil være evig student! Seriøst folkens - NYT det! Beste tiden i mitt liv - uten tvil!

Det går helt fint an å fortsette å være student altså :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er oppgaven levert fysisk.. Omg. Dette ble emosjonelt. Jeg er helt på gråten jeg. Ferdig??? På Ås?? Elskede Ås liksom. Jeg vil være evig student! Seriøst folkens - NYT det! Beste tiden i mitt liv - uten tvil!

AKKURAT sånn følte jeg det og:) Men i ettertid tenkte jeg at det sikkert var lurt å "gi seg mens det var gøy". Jeg vurderte til og med å gå for en doktorgrad, bare for å få fortsette på ås, og å "være student"...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

**** heller! Jeg hadde akkurat roet meg ned jeg, før jeg ringer for å høre hva som skjer om jeg ikke kommer inn på Ås.. Nei, altså, man var jo bundet frem til jul uansett, men om de fant noen andre leietakere før det, så trengte man ikke å betale frem til da. Det hadde aldri skjedd heller at noen måtte betalt så lenge. Men uansett. Dobbelt leie i opptil flere måneder er en stor økonomisk belastning for en student. Jeg syns de er skikkelig slue og stygge som setter bindetiden helt frem til jul! 3 måneder er vanlig.. I tillegg til at jeg må betale for en måned hvor jeg ikke bor der en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror knapt jeg har opplevd at det er så folksomt på skolen som nå klokka halv åtte en tirsdagskveld i mai. :P Har hatt kollokvie med to kompiser og fått bekreftet at jeg står faglig sterkere enn dem, uten at jeg tror det er noen enorm trøst. :P Burde definitivt lest mer i dette faget tidligere i semesteret, og jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke har gjort det - for det er drøssevis av spennende problemstillinger på pensum. Får håpe at mine analytiske ferdigheter redder meg i morgen også, jeg fikk i alle fall god nytte for dem i dag. Nå har jeg bare ett lite eiendomsjussfag igjen, så er jeg faktisk ferdig med alle jussemnene mine! Det blir nesten litt trist. Juss er jo egentlig ganske gøy. Selv om innholdet i eiendomsjussen er gørrkjedelig er det jo noen morsomme juridiske prinsipper der. Mange fiffige særregler og slikt også.

Jeg elsker juss. Er egentlig ganske lei meg for at jeg aldri ble jurist - men jeg ville ikke flytte (fra kjæresten ...) til oslo eller bergen for å studere, så sånn ble det. Når det er sagt liker jeg utdannelsen jeg har veldig godt også. Jeg føler virkelig jeg har blitt et mer analytisk, vurderende og klokt menneske gjennom å ha tatt den - og det er vel litt av poenget? :P

Eksamen i dag gikk greit tror jeg, jeg skravlet i vei gjennom tretten sider og håper ikke sensor er av typen som liker at man er veldig kort og konsis i svarene sine :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

**** heller! Jeg hadde akkurat roet meg ned jeg, før jeg ringer for å høre hva som skjer om jeg ikke kommer inn på Ås.. Nei, altså, man var jo bundet frem til jul uansett, men om de fant noen andre leietakere før det, så trengte man ikke å betale frem til da. Det hadde aldri skjedd heller at noen måtte betalt så lenge. Men uansett. Dobbelt leie i opptil flere måneder er en stor økonomisk belastning for en student. Jeg syns de er skikkelig slue og stygge som setter bindetiden helt frem til jul! 3 måneder er vanlig.. I tillegg til at jeg må betale for en måned hvor jeg ikke bor der en gang.. 

Jeg har leid av SiÅs i 5 år, og 3 mnd oppsigelse er det som har vært praktisert. Så der har nok noen prøvd seg. Jeg har alltid fått kortere oppsigelse fordi de har andre til å ta over også. Så det der er et sleipt spill fra deres side som jeg bare ville kjørt hardt mot. Å binde seg frem til jul er bare tull..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leid av SiÅs i 5 år, og 3 mnd oppsigelse er det som har vært praktisert. Så der har nok noen prøvd seg. Jeg har alltid fått kortere oppsigelse fordi de har andre til å ta over også. Så det der er et sleipt spill fra deres side som jeg bare ville kjørt hardt mot. Å binde seg frem til jul er bare tull..

Jeg tror det er 3 mnd oppsigelse etter man har bundet seg frem til jul. Men som sagt, fant de noen andre slapp man å være bundet så lenge. Jeg er enig i at det er sleipt spill fra deres side, men når man har 48 timer på å svare på den, så er det ikke mye man kan krangle på. Mamma er jurist og hun leste over kontrakten og stusset på den delen med binding frem til jul, men hun mente likevel jeg burde si ja. Så får jeg satse på at det ikke er vanskelig å finne noen til å overta om jeg ikke kommer inn.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er 3 mnd oppsigelse etter man har bundet seg frem til jul. Men som sagt, fant de noen andre slapp man å være bundet så lenge. Jeg er enig i at det er sleipt spill fra deres side, men når man har 48 timer på å svare på den, så er det ikke mye man kan krangle på. Mamma er jurist og hun leste over kontrakten og stusset på den delen med binding frem til jul, men hun mente likevel jeg burde si ja. Så får jeg satse på at det ikke er vanskelig å finne noen til å overta om jeg ikke kommer inn.

Nå vet ikke jeg hvordan det er i Ås, men studentboliger er jo gjerne ettertraktet. Spesielt i inntaket kanskje, så tror nok ikke det er en veldig stor utfordring å få noen inn i tilfelle du ikke kommer inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Har du forresten skrevet noe til hunden din i "acknowledgements"-delen av mastern din? :P Jeg leste nettopp mastern til en venninne og synes det er så koselig når man skriver om det :wub: Så jeg tenkte at , hvor er det bedre å spörre om slikt enn på hundesonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...