Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny student i 2013 / 2014


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

A på hjemmeeksamen i meteorologi! Wohoo! Synd den avsluttende inneholder geofysikk, så jeg blir vel glad om jeg får karret til meg en C totalt. Men gøy likevel!

Vi hadde lesekurs her om dagen, og der fikk vi mange supre tips. Les/skriv i 15 minutter, og ta pause i 10. (Bruk stoppeklokke, og skriv opp effektiv/pause for å få oversikt over hvor effektiv du

Mitt liv for tiden: Meg: "Jeg burde virkelig sette meg ned og lese nå" : Hvorfor lese? : "Fordi du har eksamen om en uke og du har ikke begynt å lese enda!!" : Du har goood tid ... Du skul

Posted Images

1 eksamen gjennomført. Gikk veldig bra :)

I morgen skal jeg møte på fysikk og leve blankt, det har jeg aldri gjort før :P Og så har jeg en uke på å lære meg kalulus og lineær-algebra pensum. Til neste år er det slutt på å ta mattefag som skippertak... :sleep:

Hvorfor gidde å møte opp i det hele tatt om du uansett skal levere blankt? :P Er ikke noe forskjell på stryk og ikke møtt, det teller jo som et forsøk uansett.

Jeg er i full gang med sommerjobbing på opptakskontoret (trives!) og venter utålmodig på karakterer. Hadde sensurfrist i et emne i dag, så håper karakteren kommer i morgen. Jeg er så spent på de fagene jeg skal få karakter i nå! Føler det gikk bedre enn fryktet, men er usikker på hva det egentlig innebærer. :P Håper jeg kan få en B eller to og at jeg får C i jussen i alle fall. Jeg fortjener ikke noe bedre, men samtidig leverte jeg en brukbar besvarelse, så vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidde å møte opp i det hele tatt om du uansett skal levere blankt? :P Er ikke noe forskjell på stryk og ikke møtt, det teller jo som et forsøk uansett.

Tror det varierer litt fra sted til sted. :) Her må vi i hvert fall møte opp og levere en besvarelse (som om så kan være blank) for å få lov til å konte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidde å møte opp i det hele tatt om du uansett skal levere blankt? :P Er ikke noe forskjell på stryk og ikke møtt, det teller jo som et forsøk uansett.

Hvis man leverer blankt, får man lov å melde seg til konte. Been there :innocent: Bare kjedelig at man må sitte en halvtime og gjøre ingenting først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det varierer litt fra sted til sted. :) Her må vi i hvert fall møte opp og levere en besvarelse (som om så kan være blank) for å få lov til å konte.

Hvis man leverer blankt, får man lov å melde seg til konte. Been there :innocent: Bare kjedelig at man må sitte en halvtime og gjøre ingenting først :P

Åja! Det tenkte jeg ikke på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man leverer blankt, får man lov å melde seg til konte. Been there :innocent: Bare kjedelig at man må sitte en halvtime og gjøre ingenting først :P

Eller som en venninne gjorde… hun skreiv et essay i en halvtime… "Hva jeg skal gjøre i sommerferien" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere som har kontemulighet! De sluttet med det hos oss fordi det var så mange som utnyttet det - som bare droppet å lese til et fag og konsentrerte seg om de andre to fagene. Så her må du gå opp igjen i neste ordinære eksamensperiode, og da hjelper det jo ikke så mye :P

Ferdig med hjemmeeksamen! Jubel og glede, da er det sommerferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere som har kontemulighet! De sluttet med det hos oss fordi det var så mange som utnyttet det - som bare droppet å lese til et fag og konsentrerte seg om de andre to fagene. Så her må du gå opp igjen i neste ordinære eksamensperiode, og da hjelper det jo ikke så mye :P

Ferdig med hjemmeeksamen! Jubel og glede, da er det sommerferie.

Vi får ikke konte med mindre vi stryker, noe som er litt kjipt. Fikk en E til jul, og skulle mer enn gjerne tatt den opp. Og med det systemet spekulerer folk i å levere blankt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ikke konte med mindre vi stryker, noe som er litt kjipt. Fikk en E til jul, og skulle mer enn gjerne tatt den opp. Og med det systemet spekulerer folk i å levere blankt. :P

Ja, det er surt... Vet om folk som hadde tenkt til å konte, og så har de bare klusset ned noe greier på noe oppgaver, og fått E... :teehe: Den er sur den! Hehe.

Her får man konte dersom man er syk, stryker eller trekker seg under eksamen. Har aldri benyttet meg av det tidligere, men trenger god karakter i faget, og har vært mye syk i vår i tillegg til at jeg har jobbet dårlig når jeg har vært frisk. Nå fikk jeg migrene eksamensdagen uansett, så ble sykemelding på meg, og eksamen i august en gang. Kjedelig å måtte bruke av ferien til studier...

I faget jeg må ta konte-eksamen i nå, har vi obligatoriske innleveringer nesten hver uke hele semesteret, så man kan ikke akkurat bare drite i faget, og levere blant og lese i sommerferien :P

Neste semester skal jeg definitivt bruke tiden godt :D

Begynner å bli bekymret for matten. 2013 eksamen er omtrent bare beviser, jeg hater beviser. Tidligere år er det mer vanlige oppgaver... Ligger dårlig an om bare beviser er den nye trenden altså. :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er siste eksamen :o Regnet meg frem til D og E på noen tidligere eksamen jeg har gjort. Skummelt å være så nærme grensen. I tillegg er jeg skikkelig trøtt i dag. Hvordan skal jeg klare å lese da? Nei, jeg må bare! 1 dag igjen, det klarer jeg.

Noen som vet hvor lang tid sensuren tar på forkurs? Vi må jo sende inn papirene før 1 juli. Nysgjerrig og nervøs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er siste eksamen :o Regnet meg frem til D og E på noen tidligere eksamen jeg har gjort. Skummelt å være så nærme grensen. I tillegg er jeg skikkelig trøtt i dag. Hvordan skal jeg klare å lese da? Nei, jeg må bare! 1 dag igjen, det klarer jeg.

Noen som vet hvor lang tid sensuren tar på forkurs? Vi må jo sende inn papirene før 1 juli. Nysgjerrig og nervøs!

Hos oss er jeg ganske sikker på at det er 15 virkedager, men får du ikke vite sensurfristen? Sensurfristen på den siste eksamenen min er 1. juli, så jeg må inn på universitetet og få beviset 1. juli og sende det samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er jeg ganske sikker på at det er 15 virkedager, men får du ikke vite sensurfristen? Sensurfristen på den siste eksamenen min er 1. juli, så jeg må inn på universitetet og få beviset 1. juli og sende det samme dag.

Jeg tror ikke vi har fått noe sensurfrist. De sa det kom til å ta noen uker. 2-3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er siste eksamen :o Regnet meg frem til D og E på noen tidligere eksamen jeg har gjort. Skummelt å være så nærme grensen. I tillegg er jeg skikkelig trøtt i dag. Hvordan skal jeg klare å lese da? Nei, jeg må bare! 1 dag igjen, det klarer jeg.

Noen som vet hvor lang tid sensuren tar på forkurs? Vi må jo sende inn papirene før 1 juli. Nysgjerrig og nervøs!

15 virkedager sensurfrist er vanlig, det kan ta en dag eller to ekstra for å få offentliggjort sensur også. Nå ble jeg usikker på hvordan det fungerer med forkurs, men hvis dere har tilgang til Studentweb står sensurfristen der, under Innsyn -> Vurderingsmeldinger. Hvis du får sensuren såpass sent at du ikke rekker ettersendingsfristen, ville jeg likevel sendt dokumentasjonen så raskt som overhodet mulig. Du risikerer at det ikke blir vurdert i hovedopptaket, men forhåpentligvis vil opptakskontoret (vet ikke om du har NMBU eller noen andre som saksbehandler) være fleksible nok til at de så langt det lar seg gjøre tar med forkurset i vurderingen.

Jeg vet ikke om du har funnet ut av det ennå eller ikke, men uansett - forkurs gir dessverre ikke tilleggspoeng. Så lenge du får bokstavkarakterer på forkurset teller ikke karakterene derfra med på opptaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 virkedager sensurfrist er vanlig, det kan ta en dag eller to ekstra for å få offentliggjort sensur også. Nå ble jeg usikker på hvordan det fungerer med forkurs, men hvis dere har tilgang til Studentweb står sensurfristen der, under Innsyn -> Vurderingsmeldinger. Hvis du får sensuren såpass sent at du ikke rekker ettersendingsfristen, ville jeg likevel sendt dokumentasjonen så raskt som overhodet mulig. Du risikerer at det ikke blir vurdert i hovedopptaket, men forhåpentligvis vil opptakskontoret (vet ikke om du har NMBU eller noen andre som saksbehandler) være fleksible nok til at de så langt det lar seg gjøre tar med forkurset i vurderingen.

Jeg vet ikke om du har funnet ut av det ennå eller ikke, men uansett - forkurs gir dessverre ikke tilleggspoeng. Så lenge du får bokstavkarakterer på forkurset teller ikke karakterene derfra med på opptaket.

Det står ingen sensurfrist på studentweb. Jeg fikk aldri tak i samordna opptak for å høre om man fikk poeng, men da vet jeg det :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ingen sensurfrist på studentweb. Jeg fikk aldri tak i samordna opptak for å høre om man fikk poeng, men da vet jeg det :)

Da hadde jeg sendt en mail/ringt til skolen. Papirene skal jo sendes til deg også, så det vil ta et par dager.

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 virkedager sensurfrist er vanlig, det kan ta en dag eller to ekstra for å få offentliggjort sensur også. Nå ble jeg usikker på hvordan det fungerer med forkurs, men hvis dere har tilgang til Studentweb står sensurfristen der, under Innsyn -> Vurderingsmeldinger. Hvis du får sensuren såpass sent at du ikke rekker ettersendingsfristen, ville jeg likevel sendt dokumentasjonen så raskt som overhodet mulig. Du risikerer at det ikke blir vurdert i hovedopptaket, men forhåpentligvis vil opptakskontoret (vet ikke om du har NMBU eller noen andre som saksbehandler) være fleksible nok til at de så langt det lar seg gjøre tar med forkurset i vurderingen.

Jeg vet ikke om du har funnet ut av det ennå eller ikke, men uansett - forkurs gir dessverre ikke tilleggspoeng. Så lenge du får bokstavkarakterer på forkurset teller ikke karakterene derfra med på opptaket.

15 virkedager høres så misvisende ut, det er jo 3-4 uker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 virkedager høres så misvisende ut, det er jo 3-4 uker :P

Jeg har siste eksamen tirsdag 10. juni med sensurfrist 1. juli

Det er veldig lenge, men ikke noe jeg kan gjøre med det. :P Tror det er sjeldent det tar så lang tid å få karakteren, men man får vel ikke utskrift av beviset før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 virkedager høres så misvisende ut, det er jo 3-4 uker :P

Og forskjellen er? :P Mye greiere å operere med virkedager, særlig fordi sensuren både til jul og i mai/juni gjerne blir rammet av diverse helligdager.

Jeg har siste eksamen tirsdag 10. juni med sensurfrist 1. juli

Det er veldig lenge, men ikke noe jeg kan gjøre med det. :P Tror det er sjeldent det tar så lang tid å få karakteren, men man får vel ikke utskrift av beviset før det.

Det er ikke «veldig lenge», det er helt normal sensurfrist. 1. juli er virkedag nummer femten etter 10. juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...