Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny student i 2013 / 2014


Mirai
 Share

Recommended Posts

Jeg sier masse lykke til! :)

Takker pent :lol:

Snart ferdig med mappen (mappefaget), så det er jo bra :whistle: Likevel er exfac fortsatt ikke begynt på.. Men men, det går vel på ett vis :rolleyes: Og så er det det fæle psykologifaget den 23. mai da :icon_redface:

MEN VI SKAL KLARE DETTE, SONISER :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

A på hjemmeeksamen i meteorologi! Wohoo! Synd den avsluttende inneholder geofysikk, så jeg blir vel glad om jeg får karret til meg en C totalt. Men gøy likevel!

Vi hadde lesekurs her om dagen, og der fikk vi mange supre tips. Les/skriv i 15 minutter, og ta pause i 10. (Bruk stoppeklokke, og skriv opp effektiv/pause for å få oversikt over hvor effektiv du

Mitt liv for tiden: Meg: "Jeg burde virkelig sette meg ned og lese nå" : Hvorfor lese? : "Fordi du har eksamen om en uke og du har ikke begynt å lese enda!!" : Du har goood tid ... Du skul

Posted Images

Lykke til med eksamener og masterinnleveringer :D

I dag leverte jeg siste oblig. Har 4 kapittel + tre artikler å lese av pensum, + at jeg skal skumme gjennom aktuelle kapitler i en til bok. Så er det eksamensrepetisjon for alle penga :) Løse læringsmål, tidligere eksamensoppg, skrive begrepsliste osv.

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG! Jeg bare elsker når de ikke svarer på det man spör om og også virker å väre helt på en annen planet. DID YOU EVEN READ WHAT I WROTE får jeg lyst å rope.

Men det går bra. Veilederen min på mastern min satt i New Zealand mens jeg skreiv. Snakka med han på mail 2 ganger. LOL.

Akkurat det fikk jeg lyst til å gjøre også. Gjorde det ikke da. Men jeg lo godt, fordi det er sånn han er. Forferdelig.

Hehe, takk! Det vil vel helst gå bra ja :)

Masse lykke til med semesterinnspurt folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det fikk jeg lyst til å gjøre også. Gjorde det ikke da. Men jeg lo godt, fordi det er sånn han er. Forferdelig.

Hehe, takk! Det vil vel helst gå bra ja :)

Masse lykke til med semesterinnspurt folkens!

Det er så rart at alle er i gang med semesterinnspurt. :P Vi hadde eksamen før påske og begynte på ny blokk på tirsdag. Og da har vi eksamen 13 juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG! Det er bare 2,5 uke til jeg må være ferdig med masteroppgaven min!

Jeg føler meg sånn her: :no::|:w00t::gaah::frantics: :frantics: :frantics: :frantics: :barfy:

Jeg må jo ærlig innrømme at dette er mitt største "verk" og at det er forbanna skummelt å skulle gi det fra seg :P Tenk atte hvisom atte noe er feil eller atte...!?!?! Jeg er ikke redd for å stryke - overhode ikke. Men det ligger en god dose med stolthet i denne oppgaven, og jeg kjenner på meg at jeg egentlig bare vil at alle skal elske den. Men jeg vet jo at det ikke kommer til å skje...

Anyways. Jeg jobber iherdig med å gjennomgå egne tekster om dagen. Snakk om å bruke mye smør på flesk. Blir helt flau av å lese mine egne setninger. Så papsen har tilbudt seg en liten workshop til helgen, og det føles beroligende kjenner jeg. Mye enklere for andre å se hva som ikke er like bra enn det er for meg etter snart fem mnd med samme oppgave.

Nei - hei litt på meg a, dere! Jeg er fadern meg HELT ferdig på universitetet om typ 3 uker. Jeg dævver...

Bare si fra hvis du vil at jeg skal lese over og komme med kommentarer til det språklige. Kunne vært spennende å lese oppgaven din uansett. :)

Gleder meg til å servere deg og andre masterstudenter på ringfesten! En så iherdig innsats fortjener belønning. Selv om den kommer fem dager før fristen for levering. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvild - du må bare se på det om du ønsker :P det som begynner å bli ferdig i alle fall. Men det er MYE. Hehe. Dessuten er det mye jeg vet jeg ville gjort annerledes, men som jeg ikke rekker å endre på. Kjedelig, men sånn er det jo - det er ikke en doktorgrad heller, selv om man gjerne skulle hatt mer tid. Jeg gleder meg også til ringfest :D Det pleier å være en flott kveld, så krysser for det i år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kan/driver med regnskap. Holder på med en oppgave der jeg skal lage en bokføringsspesifikasjon. PC og skriver, går det under kontorrekvisita eller maskiner? Takk for svar :)
Hvis maskiner er anleggsmidler går det ikke under der tror jeg. For kort holdbarhet.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt spørsmål om litt hjelp. Kjenner hodet mitt virkelig ikke er med meg.

oppgaven er som følger:

  1. Forklar Hansen hvorledes han for fremtiden skal ordne sine bilag, og hvorledes bilagene skal merkes og registreres, og hvordan bilagene skal oppbevares.

Hva er det egentlig de konkret spør om? Jeg kjenner jeg ikke helt forstår formuleringen og hva jeg faktisk skal svare på :P Hva legges i å "ordne" bilagene? Merking og registrering er vel grei, det går vel utpå transaksjonsprinsippet og merking av hvilke kontoer den er kreditert og debitert?

Og oppbevaring av bilagene, blir vel i rekkefølgen de er registrert i perm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt spørsmål om litt hjelp. Kjenner hodet mitt virkelig ikke er med meg.

 

oppgaven er som følger: 

  • Forklar Hansen hvorledes han for fremtiden skal ordne sine bilag, og hvorledes bilagene skal merkes og registreres, og hvordan bilagene skal oppbevares.

Hva er det egentlig de konkret spør om? Jeg kjenner jeg ikke helt forstår formuleringen og hva jeg faktisk skal svare på :P Hva legges i å "ordne" bilagene? Merking og registrering er vel grei, det går vel utpå transaksjonsprinsippet og merking av hvilke kontoer den er kreditert og debitert? 

Og oppbevaring av bilagene, blir vel i rekkefølgen de er registrert i perm? 

Det første jeg tenkte på var bokføringsloven. Se $6, $13 og kanskje $4.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt spørsmål om litt hjelp. Kjenner hodet mitt virkelig ikke er med meg.

oppgaven er som følger:

  1. Forklar Hansen hvorledes han for fremtiden skal ordne sine bilag, og hvorledes bilagene skal merkes og registreres, og hvordan bilagene skal oppbevares.

Hva er det egentlig de konkret spør om? Jeg kjenner jeg ikke helt forstår formuleringen og hva jeg faktisk skal svare på :P Hva legges i å "ordne" bilagene? Merking og registrering er vel grei, det går vel utpå transaksjonsprinsippet og merking av hvilke kontoer den er kreditert og debitert?

Og oppbevaring av bilagene, blir vel i rekkefølgen de er registrert i perm?

Jeg har ikke noe svar på det du lurer på, men synes det er helt på trynet dårlig at man ikke klarer å løsrive seg fra et så tungvint språk når man formulerer oppgaver til studenter. Og i det hele tatt, egentlig. Kunsten å skrive godt er det jammen ikke alle akademikere som behersker :P Føler med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenkte på var bokføringsloven. Se $6, $13 og kanskje $4.

Takk skal se nærmere på det!

Jeg har ikke noe svar på det du lurer på, men synes det er helt på trynet dårlig at man ikke klarer å løsrive seg fra et så tungvint språk når man formulerer oppgaver til studenter. Og i det hele tatt, egentlig. Kunsten å skrive godt er det jammen ikke alle akademikere som behersker :P Føler med deg!

Dette er i tillegg ett innføringskurs i regnskap.. Jeg har aldri vært i nærheten av noe som heter regnskap tidligere og alt er helt nytt så det er utrolig tungvindt å skulle klare å finne ut hva som menes med tekstene .. :P Takk for medfølelse! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, bare bli vant til det. Har kommet ut fra eksamen med dritt karakter pga jeg ikke skjønte hva de spurte etter. Tok den på nytt og gikk opp to karakterer. :P En måned igjen til jeg er ferdig med skolen! Urgh. Kun 55 stp i eksamener før det! Føles ikke ut som jeg kan noenting. Utrolig desperat følelse å ha

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, bare bli vant til det. Har kommet ut fra eksamen med dritt karakter pga jeg ikke skjønte hva de spurte etter. Tok den på nytt og gikk opp to karakterer. :P

En måned igjen til jeg er ferdig med skolen! Urgh. Kun 55 stp i eksamener før det!

Ja jeg må vel det! Men tenker at grunnlaget for å forstå tekstene vil øke etterhvert som jeg får mer kunnskap om regnskap :P håper jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om den linja. Er det et årskurs? Får du studiepoeng? Hvorfor ikke vanlig høgskole?

Det er et årskurs ja, med fagskolepoeng om jeg ikke tar feil. http://www.nki.no/hva-tilbyr-vi/regnskapsskolen

Jeg tar dette fordi jeg kun skal ha noe grunnleggende kurs og litt praksis for å ha mulighet til å få jobb på jobbmarkedet. Jeg har vært syk lenge og klarer ikke en normal studiehverdag. :) Også er det under NAV så de har litt å si også :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et årskurs ja, med fagskolepoeng om jeg ikke tar feil. http://www.nki.no/hva-tilbyr-vi/regnskapsskolen

 

Jeg tar dette fordi jeg kun skal ha noe grunnleggende kurs og litt praksis for å ha mulighet til å få jobb på jobbmarkedet. Jeg har vært syk lenge og klarer ikke en normal studiehverdag. :) Også er det under NAV så de har litt å si også :P 

Veldig lurt :) Da spanderer NAV også regner jeg med. Litt økonomi gjør nok jobbmuligheter mye større! Bare stå på! Lurt å lese litt i pensum og på nett. Wikipedia på norsk og googling har hjulpet meg når jeg sto fast første året!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt :) Da spanderer NAV også regner jeg med. Litt økonomi gjør nok jobbmuligheter mye større! Bare stå på! Lurt å lese litt i pensum og på nett. Wikipedia på norsk og googling har hjulpet meg når jeg sto fast første året!

Nav som betaler ja :) nå har jeg slått av pc og bestemt meg for å ha en pause. Jobbet med dette i hele dag uten.pause så er nok på tide ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Semesteroppgava i regnskap er ute! Bør man føle seg fucked når: Man leser gjennom oppgavene og de tilhørende spørsmålene, og lurer på om det var noe man skulle svare på? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...