Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny student i 2013 / 2014


Mirai
 Share

Recommended Posts

Skriftlig eksamen nærmer seg med stormskritt... føler at jeg ikke kan en dritt :cry: . Selv om jeg tror egentlig jeg kan det. Eksamen er alt for stor! Hvordan skal jeg lære meg anatomi, fysiologi, treningslære og idrettsernæring alt på en gang?! :|

Edit: Og i natt drømte jeg at den ene lærerinna var naken og prøvde seg på meg på klassetur! WTF!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

A på hjemmeeksamen i meteorologi! Wohoo! Synd den avsluttende inneholder geofysikk, så jeg blir vel glad om jeg får karret til meg en C totalt. Men gøy likevel!

Vi hadde lesekurs her om dagen, og der fikk vi mange supre tips. Les/skriv i 15 minutter, og ta pause i 10. (Bruk stoppeklokke, og skriv opp effektiv/pause for å få oversikt over hvor effektiv du

Mitt liv for tiden: Meg: "Jeg burde virkelig sette meg ned og lese nå" : Hvorfor lese? : "Fordi du har eksamen om en uke og du har ikke begynt å lese enda!!" : Du har goood tid ... Du skul

Posted Images

Nytt spørsmål om litt hjelp. Kjenner hodet mitt virkelig ikke er med meg.

oppgaven er som følger:

  • Forklar Hansen hvorledes han for fremtiden skal ordne sine bilag, og hvorledes bilagene skal merkes og registreres, og hvordan bilagene skal oppbevares.
Hva er det egentlig de konkret spør om? Jeg kjenner jeg ikke helt forstår formuleringen og hva jeg faktisk skal svare på :P Hva legges i å "ordne" bilagene? Merking og registrering er vel grei, det går vel utpå transaksjonsprinsippet og merking av hvilke kontoer den er kreditert og debitert?

Og oppbevaring av bilagene, blir vel i rekkefølgen de er registrert i perm?

Nå kan jeg ingenting om regnskapføring og reglene rundt det, men jeg vil tro de spør om hvordan man skal holde orden på bilagene sine. Gitt at du skal føre regnskapet til en mann som kommer med alt han har som løse papirer i rema-poser. Hva hadde du sagt til han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Semesteroppgava i regnskap er ute! Bør man føle seg fucked når: Man leser gjennom oppgavene og de tilhørende spørsmålene, og lurer på om det var noe man skulle svare på? :lol:

Hvis det er BUS110 og semesteroppgava er den du kan ha med på eksamen? Nei, de spørsmåla har vært helt teite begge åra jeg har hatt faget (tok det opp i fjor). Bare gjør ALLE utregninger og analyser du kan komme på, det var sykt nyttig på eksamen. Jeg hadde rett og slett gjort 90% av eksamen på forhånd og kunne bare skrive av oppgaven min og levere (når jeg tok det opp vel og merke) :teehe:

Hvis det er BUS110 da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Hvis det er BUS110 og semesteroppgava er den du kan ha med på eksamen? Nei, de spørsmåla har vært helt teite begge åra jeg har hatt faget (tok det opp i fjor). Bare gjør ALLE utregninger og analyser du kan komme på, det var sykt nyttig på eksamen. Jeg hadde rett og slett gjort 90% av eksamen på forhånd og kunne bare skrive av oppgaven min og levere (når jeg tok det opp vel og merke) :teehe:

Hvis det er BUS110 da :P

BUS110 vettu! Merker at det skal bli veldig godt å bli ferdig med dette drittfaget :P Det er faktisk det eneste faget jeg noensinne har hatt hvor jeg ikke aner om jeg gjør ting riktig eller feil. For selve teorien har jeg i hodet og klarer å forklare hva man skal gjøre, men så fort jeg skal føre inn regnskapet så går det i dass. Mest fordi jeg sliter med å plassere bilagene riktig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg ingenting om regnskapføring og reglene rundt det, men jeg vil tro de spør om hvordan man skal holde orden på bilagene sine. Gitt at du skal føre regnskapet til en mann som kommer med alt han har som løse papirer i rema-poser. Hva hadde du sagt til han?

Takk for svar :) var det jeg kom frem til selv når hodet mitt fikk litt fri. Sitter nok for lenge med studiene av gangen så må bli flinkere til å ha pauser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) var det jeg kom frem til selv når hodet mitt fikk litt fri. Sitter nok for lenge med studiene av gangen så må bli flinkere til å ha pauser :)

Bra :)

Sånn ellers, til det med uforståelige oppgavetekster, så fikk jeg tips fra en lærer en gang, at hvis man ikke forstod oppgaven, start svaret med: Jeg forstår oppgaven slik at... og gjør rede for hva du tror de spør om og svar så på det. Det er ikke sikkert man får full score hvis man har forstått feil, men man har i hvert fall vist at man har en del kunnskap og kan få noe uttelling :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra :)

Sånn ellers, til det med uforståelige oppgavetekster, så fikk jeg tips fra en lærer en gang, at hvis man ikke forstod oppgaven, start svaret med: Jeg forstår oppgaven slik at... og gjør rede for hva du tror de spør om og svar så på det. Det er ikke sikkert man får full score hvis man har forstått feil, men man har i hvert fall vist at man har en del kunnskap og kan få noe uttelling :)

Det er helt sant :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Skrive skrive skrive.. hvorfor blir det aldri ti sider uansett hvor mye jeg skriver??

Men nå skal jeg skrive en konklusjon, lage innholdsfortegnelse, forside, litteraturliste, også skal jeg ikke gjøre noe mer med denne oppgaven før lørdag. Den og jeg har sikkert godt av å "modnes" litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at jeg skal ta helg fra bacheloroppgaven min. I hvert fall frem til lørdag. 2500 ord siden i går klokken ti sier meg at nå er hodet slitent og trenger å la oppgaven gå litt i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og skriver oppgave i Forretningsstrategi som skal være på (maks) 15 sider og teller 40% av karakteren i faget. Synes det er så dårlig gjort av foreleser å levere den ut NÅ som jeg egentlig skal lese til eksamen i andre fag. Har synes hele greia har vært ganske håpløs, men hei, jeg har sittet og skrevet i snart tre timer nå har skrevet 1/3 av oppgaven allerede - kanskje jeg kommer i mål innen uka er omme allikevel?

Håper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang med søknadsprosessen til Glasgow. Noe av det jeg må ordne er to referansebrev fra forelesere e.l. Har fått en av foreleserne mine til å si ja, og skal spørre studieveilederen min også. Akkurat nå er jeg glad for at jeg har vært litt aktiv i forelesninger og på møter, ellers hadde jeg ikke hatt noen å spørre som faktisk har en formening om hvem jeg er. :P Men uansett da, han her foreleseren min er en fryktelig travel kar, så han ville at jeg skulle skrive et førsteutkast selv som han så kan redigere. Så dette sitter jeg og prøver å skrive noe fornuftig om. Aner dere hvor vanskelig og kleint det er å skrive positivt om seg selv i tredje person? Vurderer å få hjelp fra noen til å skrive førsteutkastet, for dette er jeg dårlig på kjenner jeg!

Ellers er det tolv og tretten dager til eksamener (burde begynne å ta eiendomsjussen på alvor snart). Og så er det sommerferie. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utkastsnip

Hva er det Leonardo Da Vinci, The Beatles, Magnus Carlsen og Stephen Hawking har til felles? De er alle talentløse dilletanter sammenlignet med Ingvild. Ho er faktisk så god at det var hun som skrev "Back to the future" etter at hun lagde en fungerende tidsmaskin i lunsjen da hun hadde glemt å ta med seg sine verdensberømte cremè brulee, som forøvrig serveres utelukkende på de beste restaurantene i Paris.

Hvordan skal jeg ellers beskrive Ingvild? Hvis du tar smaken av jordbær med fløteis, det episke med ringenes herre, det fantastiske med jet-packen, det gudommelige med Imothep, og blander de sammen i en smaragfylt blender, som ellers består av 24 karat gull hentet ut fra velvet i Fort Knox og en smuglerdiamat fra Elfenbenskysten, så får du Ingvild.

Oppnådde resultater:

1. Fanget en hammerhai med billig turkisfarget garn fra syogstrikk.no

2. Lederen av illuminati.

3. Har gitt jomfrufødsel til en enhjørning.

4. Kan sjonglere med neshorn.

5. Har fått kjærlighetsbrev av Johnny Depp.

6. Kan drikke 40 liter terpentin uten å ta skade av det.

7. Oppfinneren av teleskopet.

8. Oversatte alle verdens hieroglyfer da hun måtte vente fem minutter ekstra på bussen.

9. Google spør Ingvild om spørsmål når de ikke vet.

10. Med et balltre bruker hun regelmessig å slå vekk asteorider som beveger seg i dødelig hastighet mot jorden.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg litt med en oppgave her?

"Forklar kort hvorfor minimumspunktet for variable kostnader per enhet representerer den laveste prisen som bedriften kan ta på kort sikt"

Litt mer info om bedriften det er snakk om:

Driftsinntekter = 2250000 kr

-Variable kostnader = 855000 kr

=Dekningsbidrag = 1395000 kr

-Faste kostnader = 1100000 kr

=Resultat = 295000 kr

Høh, da jeg leste dette kom jeg på hvor mye jeg har glemt av samfunnsøkonomien! Dette kunne jeg for et par år siden, nå er det gresk!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Høh, da jeg leste dette kom jeg på hvor mye jeg har glemt av samfunnsøkonomien! Dette kunne jeg for et par år siden, nå er det gresk!

Jeg skrev noe GPP og håpte på det beste :P

Har enda ikke fått tilbakemelding på om den er godkjent eller ikke, men etter fasit kom så ser jeg at jeg har tenkt veldig riktig på nesten alle spørsmålene :) Det er en god følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det Leonardo Da Vinci, The Beatles, Magnus Carlsen og Stephen Hawking har til felles? De er alle talentløse dilletanter sammenlignet med Ingvild. Ho er faktisk så god at det var hun som skrev "Back to the future" etter at hun lagde en fungerende tidsmaskin i lunsjen da hun hadde glemt å ta med seg sine verdensberømte cremè brulee, som forøvrig serveres utelukkende på de beste restaurantene i Paris.

Hvordan skal jeg ellers beskrive Ingvild? Hvis du tar smaken av jordbær med fløteis, det episke med ringenes herre, det fantastiske med jet-packen, det gudommelige med Imothep, og blander de sammen i en smaragfylt blender, som ellers består av 24 karat gull hentet ut fra velvet i Fort Knox og en smuglerdiamat fra Elfenbenskysten, så får du Ingvild.

Oppnådde resultater:

1. Fanget en hammerhai med billig turkisfarget garn fra syogstrikk.no

2. Lederen av illuminati.

3. Har gitt jomfrufødsel til en enhjørning.

4. Kan sjonglere med neshorn.

5. Har fått kjærlighetsbrev av Johnny Depp.

6. Kan drikke 40 liter terpentin uten å ta skade av det.

7. Oppfinneren av teleskopet.

8. Oversatte alle verdens hieroglyfer da hun måtte vente fem minutter ekstra på bussen.

9. Google spør Ingvild om spørsmål når de ikke vet.

10. Med et balltre bruker hun regelmessig å slå vekk asteorider som beveger seg i dødelig hastighet mot jorden.

Hahaha! Perfekt :D Bare kjøre dette gjennom Google Translate så er referansen på plass. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det Leonardo Da Vinci, The Beatles, Magnus Carlsen og Stephen Hawking har til felles? De er alle talentløse dilletanter sammenlignet med Ingvild. Ho er faktisk så god at det var hun som skrev "Back to the future" etter at hun lagde en fungerende tidsmaskin i lunsjen da hun hadde glemt å ta med seg sine verdensberømte cremè brulee, som forøvrig serveres utelukkende på de beste restaurantene i Paris.

Hvordan skal jeg ellers beskrive Ingvild? Hvis du tar smaken av jordbær med fløteis, det episke med ringenes herre, det fantastiske med jet-packen, det gudommelige med Imothep, og blander de sammen i en smaragfylt blender, som ellers består av 24 karat gull hentet ut fra velvet i Fort Knox og en smuglerdiamat fra Elfenbenskysten, så får du Ingvild.

Oppnådde resultater:

1. Fanget en hammerhai med billig turkisfarget garn fra syogstrikk.no

2. Lederen av illuminati.

3. Har gitt jomfrufødsel til en enhjørning.

4. Kan sjonglere med neshorn.

5. Har fått kjærlighetsbrev av Johnny Depp.

6. Kan drikke 40 liter terpentin uten å ta skade av det.

7. Oppfinneren av teleskopet.

8. Oversatte alle verdens hieroglyfer da hun måtte vente fem minutter ekstra på bussen.

9. Google spør Ingvild om spørsmål når de ikke vet.

10. Med et balltre bruker hun regelmessig å slå vekk asteorider som beveger seg i dødelig hastighet mot jorden.

Siden jeg også heter Ingvild tar jeg dette til meg :):P
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh takk for litt humor, TommyAK! :lol: . Trengs i disse eksamenstider!

Teste meg selv litt her med eksamensoppgave fra i fjor.

"Nevn fem muskler som springer ut eller fester på scapula. Beskriv utspring, feste og en funksjon for hver av disse musklene".

Trapezius springer ut fra øvre nakkelinje- og knute. Fester på spina scapulae. Avhengig av hvilken del av muskelen det er snakk om, kan den trekke scapula inn, opp og ned.

Rhomboideus springer ut fra de to nederste cervikalvirvlene og de fire øverste thorakalvirvlene. Fester på margo medialis på scapula. Fikserer scapula inn mot thorax.

Subscapularis springer ut fra hele fossa subscapularis. Den fester på tuberculum minus. Roterer armen innover og adduserer den.

Teres major springer ut fra margo lateralis og angulus inferior på scapula. Fester på crista tuberculi minor (minoris). Trekker armen nedover og bakover. (og adduserer den hvis vi skal pirke).

Teres minor springer ut fra margo lateralis på scapula. Fester på ?? (fester på tuberculum majus).

Stabiliserer og roterer i skulder.

---

Har også rettet meg selv :P . Puhh, husket mer enn fryktet. Dette er så pirkete!! ...følte press bare ved å skrive her istedet for notatblokka :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...